Malawimamajada

Hoi,

Welkom hier.
Ik ben Cora 26jr moeder van Jony 22mnd. Naast moeder zijn ben ik verpleegkundige.
Wat doe je voor werk daar precies? Plaatselijke ziekenhuis of gewoon in een instelling. Heerlijk dat je zo dicht naast je werk woond, ben een beetje jaloers op je ik rij ongeveer 45 min voor ik op mijn werk ben Heb het er super naar mijn zin, tja je moet er wat voor over hebben

Groetjes Cora

@ mini-boy
Ja dat zegt me wel wat, Dat is in Lunzu, daar ben ik vanochtend nog geweest, in de buurt van Blantyre ongeveer 25 minuten rijden! Wat goed!!!

@ coramora
Ik heb voor het ziekenhuis gewerkt, maar van dat geld kon ik niet rondkomen dus dat lukt jammer genoeg niet meer! Ik ben nu case manager voor een organisatie, daarbij zoek ik de best mogelijke zorg uit voor de specifieke condities van mijn clienten. Het is hier nogal moeilijk geschikte zorg te vinden, maar ik weet welke artsen goed zijn in wat en hoeveel zeg vragen voor behandelingen. Dus als er iemand naar me toekomt die een CVA heeft gehad, dan zorg ik voor goedkope maar goede fysio, huren van krukken/ rolstoel, revalidatie etc! Best saai, maar voor nu betaalt het de rekeningen Ik werk dus 5 minuten rijden en 20 minuten lopen van mijn huis, als het weer meezit (niet te warm of regen loop ik dus vaak naar huis tijdens mijn middagpauze van 1,5 uur ) Ik werk ma-vrij van 7:30 tot 16:30 met 1,5 uur pauze tussen de middag, dat kan in NL ook niet! Verder heb ik eens in de 4 maanden weekend dienst!

hmm ja ik denk dat het op langdurige termijn saai wordt.
Ik werk in de volwassene revalidatie, en heb het bere naar mijn zin.
Maar hik soms erg tegen het rijden op vrijdag was het mega druk op de weg heb er 2 uur overgedaan om thuis te komen… Tja dan heb ik er goed “de pee” er in.
Goed bezig dat je naast je werk ook sociaal een skills center opbouwt.
Het lijkt me dat je een echt ander leven lijdt dan ons hier ander cultuur, klimaat, ritme ed.
Hoe oud is Jada dat je al over scholing problemen hebt. Zijn er in de buurt niet scholen zoals nederlandse scholen wat je nog wel eens ziet in ontwikkelingslanden oid. Ik weet niet waar je woont of dat een ontwikkelingsland is…

Groet Cora

@ coramora

Ik woon in Malawi, op de lijst van 10 armste landen ter wereld, Jada is 19 maanden, NL school is 4 a 5 uur rijden van ons huis en alleen op zaterdag ochtend. We hebben een soort peuter speel zaal waar ze 2 ochtende per week naar toe gaat zodat ze aan andere kindjes kan wennen, maar nee schooling is wel een probleem hier! Ik vind het wel zo’n belangrijk thema dat je daar niet vroeg genoeg over na kan denken!