Wij eten in het weekend nog wel eens iets makkelijks… Een pizza, broodje bapao, patatje van de cafetaria, brood met saté, gebakken visje van de visboer, of gewoon een broodmaaltijd met iets als knakworstjes erbij.
Op zich kan Joey nu alles wel eten, hij kauwt goed en vind ook werkelijk alles lekker. Hij heeft van al die dingen die ik noemde wel eens een hapje gehad, en altidj succes. Maar toch heb ik hem dit nog nooit als avondeten gegeven, want echt gezond is het natuurlijk niet. Ik geef hem dan altijd een potje, en die vind hij ook nog lekker, al eet hij 6 dagen in de week met de pot mee.
Wat vinden jullie? Mag hij af en toe, nooit vaker dan eens per week, ook zoiets makkelijks maar helaas toch minder gezonds eten? Of moet ik voor zulke dagen toch maar gewoon die potjes er in houden?
En dan gelijk nog even een vraagje over een extra’tje bij de lunch. Het is natuurlijk niet elke dag feest, maar soms maak ik wel eens iets lekkers voor bij de boterham, zoals knakworstjes, tosti, vissticks, gekookt of gebakken eitje of een slaatje ofzo. Mag Joey dat ook wel gewoon hebben? Dus een broodje knakworst ipv boterham met smeerworst?
Makkelijk maar ongezond eten
Ik heb tot nu toe één keer tussen de middag ook knakworstjes gemaakt en Erik één broodje gegeven met twee door de midden gesneden knakworstjes. Vond dat dat wel moest kunnen. Hij heeft tot nu toe ook één keer frietjes met ons meegegeten. Gewoon een bordje met wat frietjes voor hem neergezet en een in stukjes gesneden frikadel. Ging allemaal op, vond 'ie heerlijk.
Ik persoonlijk vind eens per week best kunnen, maar vaker zeker niet. Bij ons is de zondag vaak zo’n gemakdag (frietjes) en dan eet Erik sinds kort ook gewoon mee.
Groetjes,
M
Bij ons is het vrijdag meestal makkelijk en morgan eet gewoon mee dan. Meestal patatjes met kipfingers of kipnuggets. En dan wel zonder zout en zonder sausjes e.d. We willen binnenkort zelf weer eens pizza maken en dan eet ze ook gewoon mee.
Groetjes,
Michèle
Bij ons is de Zaterdag de gemakdag, omdat we dan nog wel eens de stad in gaan, dan eet noah ook een frikandel.
Soms maak ik tussen door als ik echt geen zin heb om te koken ook wel eens een frikandel voor hem met een beetje appelmoes of mayo.
Moet wel kunnen voor een keertje vindt ik, maar ja dat ben ik!
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Ik had het er laatst met mijn dieetiste over of het nou echt zo slecht is. Mede omdat ik natuurlijk ook niet alles meer kan eten zomaar. Maar zij zei ook als je bakt in vloeibaar vet en zorgt dat het goed gebakken is en uitgelekt valt het best mee, het zijn de sausen en dan voornamelijk mayo’s en frietsausen, dus die waar veel vet in zit wat slecht is.
Groetjes,
Michèle
Hoi,
Ik zie en zag er ook geen probleem in hoor. Als het gewoon bij maximaal 1 keer in de week blijft. Verder geen sausjes erbij geven. Wij eten ook een keer in de week gemakkelijk vaak maak ik de pizza zelf op een half turks brood(pide) en dan doe ik gewoon wat minder kaas over haar gedeelte. En laatst nogmaals bewezen een broodje kroket in vloeibaar vet is gezonder dan een broodje jongbelegen kaas. En knakworst zie ik helemaal niet als ongezond. Ik zie het als warm vlees netzo gezond /ongezond als ham naar mijn idee. Zolang je er maar geen mayo op doet.
groetjes
lon106
Oh oke, ik dacht even dat ik iets te makkelijk werd met de voeding van Joey, maar jullie denken er net zo als mij over
Het zal ook echt niet vaker dan eens per week voorkomen, en misschien zelfs maar eens per twee weken dat hij zoiest zal eten. Ik heb zelf ook het liefst een zelfgekootk maaltje, die makkelijke dag is niet omdat ik dat nou zo lekker vind, maar echt omdat het zo makkelijk is, en ik een avondje vrij ben van het koken
Vanmiddag heeft Joey voor het eerst een gebakken eitje op brood gehad, dooier kapot en aan twee kanten gebakken, zonder boter in de anti aanbak pan. Nou dat ging er wel in! Hihihi hij genoot er echt van
Haha…ik moet er altijd wel om lachen…misschien ben ik wel te makkelijk hoor…maarre…ons Aaron lust GRAAG slasaus-frietsaus-kurrysaus en tomatenketjup!
Ennu…smiddags krijgt hij ook knakworst-ragout en noem maar op ,hij lust erg graag geklutst eitje met stukjes tomaat en tomatenketjup erdoorheen.
Zelf eet je toch ook niet altiijd alleen maar droog brood met heinz!
En savonds eet hij op Vrijdag frietjes mee en ook lasagne op een andere dag maar dat heb ik niet elke week en op Donderdag pizza met papa…dan hoef ik hem echt niks anders voor te zetten…dan worden het krokodillentranen!
misschien ben ik wel te gemak maar ja…hij zit onder het gewicht wat hij mag wegen dus wat maakt het uit.
Hij eet elke dag een potje fruit leeg / een fles melk en een beker yogurt dus voedingsstoffen krijgt hij echt wel binnen.
Gr, Danielle
[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />
Ik merk aan mezelf ook dat ik wel heel makkelijk ben om het van alles te laten proeven, dus een hapje van mij, maar met deze topic bedoelde ik echt dat hij een hele maaltijd zoiets mee eet. Dus niet naast zijn potje groente, of zelfgekookt prakje, nog een hapje pizza om te proeven, maar echt een hele pizzapunt met een toetje na. Maar als ik jullie reacties zo lees kan dat voor een keertje echt geen kwaad.
Heb het bij Danique al een paar keer geprobeerd, met verschillende dingen maar ik heb het idee dat ze er nog niet aan toe is… Patatjes krijgt ze niet weg, ze heeft natuurlijk ook nog maar 5 tandjes dus er valt nog niet zoveel te kauwen. Pizza is ook te hard, maar als ik er dan een stukje champignon of vleeswaren af haal gaat het wel. Ik denk ook niet dat er kwaad in zit om haar af en toe met de pot mee te laten eten, als het ‘ongezond’ eten is. Maar ze hoeft het nog niet, dus hou het maar mooi even zo.
Seth moet ook nog niets hebben van pannenkoeken en patat.
Hij heeft wel al een keer een hap appelflap(zelfgemaakt zonder suiker) op, en dat vond hij heerlijk!!
Qua avondeten is het meeeten met de pot bij ons wat lastig, omdat hij maar 2 tanden heeft, en echt harde stukken gewoon niet door krijgt
In een appel, stikt hij bijna. Het wordt hier dus wachten op de tanden!!
Verder eten wij eigenlijk nooit patat (zijn er allebei niet dol op), waar we dan weer wel dol op zijn is spruitjes en witlof En dat vindt Seth ook heerlijk.
Ik kijk nog wel even hoe wij het gaan doen… Vooral met sauzen, wij eten nu namelijk altijd saus bij de gebakken aardappeltjes, dan wel yoghonaise, maar toch…
LIefs, Anne
Tim eet ook alles mee wat wij eten. Maar moet zeggen dat wij niet vaak echt heel ongezond eten. Lasagne enzo vind ik niet super ongezond. Patat wordt hier hooguit 1 keer per maand gegeten ofzo. Tim krijgt dan ook gewoon patat, alleen dan geen saus erbij. Verder een kipnugget of frikandel en iets van doperwtjes. Ook pizza en pannenkoeken krijgt hij gewoon, maar die eten we al helemaal niet vaak. Als we pizza eten dan maak ik die zelf, dus kun je er ook gewoon lekker ui, paprika, champignons etc op doen. Brood eten wij nooit s’avonds.
Zolang het met mate is moet iets extra’s best kunnen.
Op brood geef ik Tim nog niks anders dan gewoon alleen vleeswaren.
Groetjes,
Sandra
quote:
Qua avondeten is het meeeten met de pot bij ons wat lastig, omdat hij maar 2 tanden heeft, en echt harde stukken gewoon niet door krijgtIn een appel, stikt hij bijna. Het wordt hier dus wachten op de tanden!!
Morgan had er met 10 maanden ook maar 2, 4 toen ze een jaar was en nu met 14 maanden zijn het er al 8 and counting… dus dat kan ineens heel vlot gaan
Groetjes,
Michèle
wij eten het weekend ook altijd makkelijk en lieke heeft dit altijd meegeten!
geen problemen gehad hoor. Lekker mee laten eten zou ik zeggen!
Groetjes Gytha
Wij maken hier altijd zelf frietjes en pizza, en dat eet Jada gewoon mee (maak misschien wel een gezonderde variant/ je kan zien hoeveel, zout etc je er bij doet)
Geen andere gekke dingen, maar frietjes zijn een echte tractatie, maar dan wel zonder frietsaus/ ketchup. Ik maak meestal zelf een soort van pastasaus, met klein beetje knoflook, uien, tomaat en basilicum en dan laten indikken, vind ze heerlijk!
quote:
Als we pizza eten dan maak ik die zelf, dus kun je er ook gewoon lekker ui, paprika, champignons etc op doen.Zolang het met mate is moet iets extra’s best kunnen.
Op brood geef ik Tim nog niks anders dan gewoon alleen vleeswaren.
Groetjes,
Sandra<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/kWGDp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>
Sandra: geef je recept eens door (via receptenhoekje )… lijkt me leuk om zelf te maken. Toen Jurian net geboren was deed ik echt standaard koken en sloofde ik me zeker niet uit voor mijn man… tegenwoordig vind ik koken weer leuk alleen om iets te verzinnen wel lastig …
iedereen moet het natuurlijk voor zich weten maar ik geef rico nooit dat soort dingen.
1 omdat ik niet wist dat dat mocht
2 omdat ik dacht dat dat juist niet slim zou zijn
3 rico spuugt nog steeds dus geen vet voor rico voorlopig
hij wil zelfs zijn koekjes niet meer hebben s’middags. echt maf heb al alles geprobeerd
Wij zijn best vaak van de makkelijk. We koken wel een paar keer per week en dat is dan wel gezond, met vis, vlees en verse groenten. Maar ook eten we soms iets uit de magnetron, zo’n kant-en-klaarmaaltijd. Daar zit veel zout in. Meestal eten we die als we laat zijn. In dat geval geef ik Eva een potje. Omdat ik niet wil dat ze te veel zout krijgt en omdat ik de maaltijd eigenlijk best wel zélf lust! We geven Eva alleen dingen waarvan ik het gevoel heb dat ze gezond zijn en die gaan er goed in. Een frietje mag ze wel, maar niet een heel bord. En ook geen pizza. Ze zou het wel lusten, hoewel ze de pannenkoeken niet weg kreeg, maar ik vind het nog te vet. Voor een hele maaltijd dan. Ik gaf laatst wel een kwart worstenbroodje. Ook vet, maar dat was dus maar een stukje. Ik ben bang dat ze niet tegen dat vet kan? Maar blijkbaar valt dat wel mee, als ik het zo lees?
Groetjes Rainbow, trotse mama
Oh ja, wij zijn ook echte smulpapen wat dat betreft: Brabants Bourgondisch! We houden van chips, rosé, bier (papa), apfelstrudel in het weekend, croissants…eigenlijk van alles wat ongezond maar oh zo lekker is! En Anouk, als ik zo lees wat jullie eten, wil ik wel een keer komen eten! Heerlijk al die dingetjes! Gezellig ook. Ik vind iemand die alleen maar sla eet toch een beetje ongezellig! Genieten is ook belangrijk!
Groetjes Rainbow, trotse mama