Mag de nageltjes niet knippen

Als ik de nageltjes van Nikki wilt knippen laat ze duidelijk merken dat ze het niet leuk vind. Dit doet ze nu al een paar weken. En aangezien het elke week moet…
Heeft iemand tips. Speeltje of doorzetten werkt niet.

Groetjes, MamaMartine

http://lb1f.lilypie.com/jQRQp1.png

Ik heb zelf gemerkt dat beentje strekken makkelijker is dan beentje terug trekken. Ik leg hem op de commode, beentje gestrekt in de houdgreep met me hand en elleboog op zijn bovenbeen/buik, dan kan ik snel zijn teennageltjes knippen, hij lachen natuurlijk grootste lol .

Met zijn handjes is het iets lastiger want hij wil helpen… dus nu houd hij met een handje ook de nagelknipper vast en doen we het samen of ik zorg ervoor dat hij mijn pink te pakken heeft… zoals dat die dametjes een theekopje horen vast te houden ^^.

Toen hij nog wat kleiner was deed ik het eigenlijk altijd als hij lag te slapen :blush: de minste weerstand. Maar nu het bed verlaagd is en hij niet meer in de maxicosi slaapt maar altijd in zijn bed is het een stuk lastiger.

Maar het blijft een gevecht als iemand een goede tip heeft, ik hoor het graag ^^.

bij damian lukt het alleen als ik zing mama gaat je nagels knippen hi ha ho (op het liedje … moet een liedje zingen hi ha ho) dan ligt hij helemaal dubbel en is het in 2 minuten gebeurt. vingers en teentjes

deze topic is er al verschillende xeren geweest oa:

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=18329

Het blijft idd altijd een bijzondere bezigheid.

Lilypie First Birthday tickers

Ik knip Sarah’s nagels altijd net na de fles, het schaartje ligt dan al klaar.
Het liefst doe ik het na de laatste, dan is ze zo moe dat ze geen krimp geeft.

Lilypie First Birthday tickers

ik doe t altijd als joey slaapt…
hij valt meestal na de laatste fles in slaap dan knippen en ff knuffelen en dan vers geknipt en naar bed!

groetjes en succes

Ik doe het altijd tijdens het geven van de fles. Als mijn man onze zoon de fles geeft, is hij zo geconcentreerd, dat hij het nagels knippen niet merkt. Zal niet lang meer duren denk ik, want hij begint al wat meer met zijn handjes te zwaaien onder het drinken van de fles.

Idd als ze slapen, en het beste na een warm bad etc. Even 10 minuutjes in laten slapen, dan is het zo gepiept, nog geen 2 minuten voor 20 nageltjes! Succes!