Mag 4 flessen met 10 weken? 5 lukt niet zo goed :(

Onze Eliza is nu ruim 9 weken haar schema ziet er nu ongeveer zo uit:

5:30 fles 10:30 fles 15:30 fles 20:30 fles
En nu met dit warme weer krygt ze tussendoor 2x30cc thee rond 12 uur en om half2.
Dan valt ze meestal half10 in slaap tot half6.
Ze drinkt 130/140 maar is 4voedingen dan niet te weinig?
Ze krygt nu ongeveer 550/600cc per dag.
Maar de laatste 3 dagen drinkt ze minder maar begint sinds gisteren een beetje te schaterlachen, misschienheeft ze regeldagen of een sprong.
Ze is nu 54cm en 4300gram

XX.

Gewijzigd door - Eva16 op 27 Jun 2009 21:48:15

Ik heb even terug gekeken bij mijn zoontje, maar die kreeg rond die leeftijd en ook nog dat hij wat ouder was nog 5 flessen en er zat meestal 4 uur tussen de flessen. Hij kreeg 165 + 5 scheppen en soms 180 + 6 scheppen.

Dus als ik dit vergelijk lijkt me 4 flessen toch wel iets te weinig. Zeker als er maar 130/140 in de fles zit. Als je de eerste en laatste fles rond dit tijdstip wil houden zou je kunnen kijken of je tussendoor niet nog een fles kan geven?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bedankt, ik heb zeker wat aan jullie reacties.
alle tips zijn welkom.

omdat ze meestal zeggen voeden op verzoek deed ik dat maar toen ik het ging bekijken viel het me in eens op dat ze nog maar op 4 flessen zit…

ik zal proberen op niet meer dan 4 uur er tussen te laten dan komt er precies 1 voeding bij.
maar ik mag tussen door dan nog wel gewoon thee geven?
want dat helpt ook goed bij haar ontlasting.

mischien een domme vraag maar mag ik de melk met thee aanmaken?

xx.

Extra vocht mag altijd, dus die thee kan je gewoon blijven geven. Daar kan je evt. wat melk doorheen doen, maar ik zou niet een hele melkfles met thee aanmaken. Die thee zou ik puur voor de extra bewaren, straks wil ze helemaal geen gewone melk meer drinken als je daar haar hele fles mee aanmaakt.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

okee dan houd ik het gewoon als tussendoor.
ik gebruik venkel thee dus dat is zoet en dan proeft ze wel veel verschil met gewone melk inderdaad.
ik probeer er morgen mee te beginnen om 5 flessen te geven.

xx.

Veel succes! En mocht ze nou slapen als het eigenlijk tijd is voor een fles, je kan gerust een half uurtje uitlopen hoor, maar als ze dan nog slaapt zou ik haar wakker maken. Dan kan je haar daarna desnoods direct weer terugleggen als ze weer verder wil slapen. En je merkt snel genoeg of dat werkt; als ze haar fles niet leeg wil drinken als je haar wakker hebt gemaakt, dan is haar ‘oude’ schema misschien toch beter voor d’r. We horen het wel!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Ik dacht dat venkelthee niet meer mocht? Ik mocht dat bij dylano niet gebruiken voor zijn krampjes of is dat al weer achterhaald?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

het cb gaf mij het juist als tip. ze krijgt 2x ongeveer 30 cc anders drinkt ze haar melkflessen maar voor 70 leeg! dus ga morgen eerst proberen 5 flessen te geven en als dat lukt en ook met doorslapen dat geef ik overmorgen wel weer thee.

ik houd jullie zeker op de hoogte

xx.

Hey hey
mijn tante (kraamverpleegkundige) gaf me dat ook als tip; een fles heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lichtjes aanmaken met rooibosthee, en dan gewoon de melkpoeder erdoor.

Als je idd met deze warmere dagen wat extra vocht wilt geven, dan kan gewoon afgekoeld gekookt water ook natuurlijk, of 10cc water extra in de fles.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Wil,

Mag ik vragen hoe je dit aangepakt hebt om over te schakelen naar 4 flessen?
En welke hoeveelheid?

Onze knul is nu ruim vier maanden en valt redelijk laat in slaap (tenminste eerder om half 8, maar daar heeft hij nu moeite mee) en is het al gauw half 9 - 9 uur.
Hij krijgt 5 flessen van 190 cc + 6 schepjes. Bij het bezoek aan het CB met vier maanden had ik dit al aangegeven en ze waren er niet echt voorstander van, maar als ik dacht dat hij eraan toe was, kon ik overgaan naar vier flessen. Uiteraard is het niet de bedoeling dat hij 's nachts gaat komen. Advies was dan 4x 210 + 7 scheppen, maar bij voorkeur pas bij 5 maanden.

Zit dus erg in twijfel nu.

Groetjes Jolanda

mirte ook 9 weken krijgt 5 x 150.
om 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00
en gaan ook helemaal op.
Je kunt het berekenen door lichaamsgewicht X 150 dat is het minimale wat ze moet drinken.
Ik zou er ook niet langer als 4 uur tussen laten.

groetjes Gytha

Hoi,

Hier het schema er even bijgepakt. Jouw dochtertje zou met haar gewicht op een dag in elk geval tussen 600 en 810cc per dag moeten binnenkrijgen. Bij 4 voedingen komt dat neer op 150 tot 180 cc per voeding.
Kijk vooral ook goed naar je dochter. Als ze iets minder drinkt, maar wel heel goed poept en plast, zou ik me niet zo snel zorgen maken.
Heb ik bij mijn zoon ook niet gedaan toen hij te weinig bleek te drinken, maar wel goed poepte en plaste. Hij drinkt momenteel bij een gewicht van 7560 gram zelfs 5 flessen van bijna 200 cc leeg, dus komt meestal wel goed denk ik dan maar.
Wist niet dat zulk kleintjes al thee tussendoor mochten hebben???
Groetjes

Venkelthee werd mij ook afgeraden bij borstvoeding. Als er teveel van wordt gebruikt kan het gezondheidsrisico’s met zich meebrengen, zo werd verhoogde kans op kanker genoemd bij een te grote inname, daar schrok ik toch wel van en ben acuut gestopt.
Volgens mij moet je dan echt wel hele GROTE!! hoeveelheden drinken hoor. Wil je niet ongerust maken, maar dat hebben ze bij mij wel gedaan.

Groetjes

Hoi Wil,

Bedankt voor het snelle reageren. Dat is het 'm nou ook juist bij ons. Hij drinkt alle 5 de flessen gewoon goed leeg. Merk dat hij bij de laatste er aanzienlijk langer over doet, maar leeg gaat hij. Vandaar dan ook de twijfel of we dit nu al wel moeten willen.

Ik vind het zo sneu omdat hij dan zo lekker slaapt. Hij krijgt nu als volgt zijn flessen:
ong. 07.00
11.15
15.00
19.00
22.30

Kan wel eens een half uurtje schelen. En in principe leggen we hem standaard om 19.30 uur nu in bed. Hij gaat op zich dan wel slapen, maar nog met speen (als hij deze uitspuugt is hij echt in dromenland) en dit gebeurd dan meestal ook rond de klok van 21.30 uur. Gisteravond wilde hij de slaap helemaal niet vatten en was wat huilerig. Uiteindelijk de fles om 22.00 uur al gegeven en hij heeft het toch tot vanmorgen 07.15 uur volgehouden.

Zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Groetjes Jolanda

Mijn vader heeft een eigen biologische apotheek en heeft mij de venkelthee gegeven.

Ik veschoon om de 2-3 uur haar luier want dan is het echt nodig vanwege het vele plassen, poepen doet ze meestal 1x per dag en soms nog 1x een klein beetje.

gister avond heb ik haar om half 10 150+5 aangeboden en die dronk ze voor het eerst leeg! maar ze kwam om half 5 weer en toen dronk ze maar 90 en om half 10 kwam ze weer en toen bood ik weer 150+5 aan en toen heeft ze 140 gedronken en om half twee heeft ze ook 140 op. dus vandaag komt ze op 5 flessen om half 6 en half 10 nog.

xx.

Nou de fles van gisteravond half 10 heb ik om half9 gegeven na het badje want ze huilde zo erg. toen is ze kwart voor 9 in slaap gevallen tot 6 uur! heerlyk was dat!
ze werd huilend wakker en toen kwam ik naar haar toe en begon ze te lachen die ondeugende meid haha.
ze heeft 6 uur wel 150+5 opgedronken :smiley:
vandaag weer proberen 5 flessen te geven mischien krijgt ze dan weer binnen en slaapt ze wer zo als vanacht

xx.

mijn zoontje krijgt nu nog 5 flessen (ik kolf voor hem) van 200ml… om hem de nacht goed door te laten slapen doe ik bij de laatste fles (ong 2230) rijstebloem er door dan word hij meestal om 700 weer wakker…
doe ik dit niet dan is hij meestal om 0430 wakker…

Hoi hoi,

onze Lisa is nu 8 weken en 2 dagen en drinkt 5x150ml. Ze wil ze ook sneller op elkaar hebben, zodat ze 's nachts langer door kan slapen. Ze wil de laatste fles namelijk om 9 uur al en dan slaapt ze tot 7/8 uur 's ochtends. Bij ons werkt om de 3/3,5 uur dus ook prima en ze gaan allemaal leeg! Lisa is overdag niet zo’n slaper en haalt alles dus 's nachts in! Zolang ze overdag niet vervelend is, vind ik het best

Grtz Von

[img]http://lb1f.lilypie.com/G45yp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

[img]http://lbyf.lilypie.com/XFYnp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Eliza slaapt overdag ook niet Zoveel hooguit denk ik 4/5 uurtjes en dat is steeds 1/2 uur na het flessen word ze wakker en ligt ze in de box rond te kijken of met haar knuffel te knuffelen.

vandaag gaat het trouwens heel goed! heb dernet 165 + 5,5 aangeboden en die ging op

xx.

even weer een vraagje,

Eliza dronk met 4 flessen steeds 140 ongeveer leeg dat is 560 cc per dag ongeveer.

nu ben ik over gegaan op 5 flessen en drinkt ze hooguit 120 leeg (meestal de ochtendfles ) meestal drinkt ze nu rond de 100 dus 500 cc per dag, ben i kdan niet bter af met 4 flessen?

ik geef nog steeds met het warme weer water en thee tussen door ongeveer 40cc per dag.

heeft iemand tips hoe i khaar met 5 flessen meer kan laten drinken of kan ik toch overstappen op 4? wat is nu verstandig?

haar schema ziet er nu met 5 flessen zo uit:

7’00 - 10’00 - 13’00 - 16’00 - 19’00 en slaapt van half8 8 uur tot 7 weer.

alle tips welkom graag!

XXX-