ik had die tyden ook z’n beetje (@wil25) en dan gingen haar flesjes leeg!!
5x 150+5schepjes of 5x 180+6schepjes
kailani zat ook vrij snel op 4 flesjes maar dat kwam omdat ze savond bijna niet meer wakker te krijgen was heb toen de flesjes overdag beetje opgehoogt gelukkig dronk ze die wel leeg en ben ik toen op 4 flesjes gegaan…
Mag 4 flessen met 10 weken? 5 lukt niet zo goed :(
Nou vandaag toch maar 4 flessen gegeven en dat ging best goed
vanoachtend kwart over 7, 140 op
kwart over 11 150 +5 leeg!
kwart over 3 nogmaas 150+5 leeg
toen om half 8 180+6 aangeboeden en heeft ze 170 op
als ze dit elke dag zou drinken zou ik dan wel op 4 flessen kunnen overgaan weer? want vandaag zit ze op 610 melk en 20 cc water en 20 cc thee
dus 650 cc aan vocht. waarvan vandaag 2 poepluiers en hele volle plasluiers
XXX-
eva,
maak je haar niet wakker rond 23.00 voor nog een fles?
Ik vind ze nog zo jong om al vanaf 19.30 te slapen tot smorgen’s 7.00
Dat is een hele ruk voor zo’n kleintje.
En als ze dan daar nog wat van opdrinkt is mooi meegenomen.
Ik mocht van cb laatste fles echt nog niet laten vallen!
Ik maak ze er wel voor wakker en geef haar de fles en valt ze weer lekker in slaap.
groetjes gytha
ik krijg haar niet goed wakker , ze zuigt dan ook niet aan de fles maar sabbelt en blaast belletjes, ookal verschoon ik haar luier slaapt ze zowat verder… ze drinkt dan maar 10 of 20 cc
XXX-
Lieke moesten we toen ook even helaaml uit en aankleden om wakker te krijgen maar ze had de voeding wel nodig!
Anders overleg eens met cb meid want die fles heeft ze volgens mij echt nodig!
groetjes Gytha
ja dat kan ik ook doen maar ik weet toch al dat ze dat niet goed vinden want toen eliza steeds 75 dronk paar weken geleden moest ik haar 150 aanbieden toen zei ik dan moet ik de helft weggooien toen zij ze ja dat moet dan maar toen zij ik ik vind dat zonde ik kan altijd meer maken ik bood 90 aan) toen zij je wilt zeker dat j kind groeit en niet krimpt?..
maarja heb nu wel het gevoel dat ik iets fout doe wat moet ik nou doen? toch morgen maar weer op 5? was zo trots dat ze doorsliep nu voel ik me alleen maar schuldig
XXX-
j e moet nooit denken dat je het verkeerd doet!!! Iedereen doet het beste voor zijn of haar kindje dus jij ook!! Is gewoon heel vervelend dat ze niet goed wakker word de laatste fles want ze heeft hem echt nog nodig. Je kunt proberen om in de palm van haar handje te masseren, schijnt invloed te hebben op het drinken, in ieder geval mees doet dat wel. Heb dat van een logopodist. Met mijn dochter hebben we zelfs wel eens de waslap erbij gehad, haha, zielig he, maar ze moest drinken en weet je die is al 4 jaar. Ze worden echt wel groot hoor, relex meissie.
lieve eva,
je moet je niet schuldig voelen meid! Jij probeert het goed te doen en je doet het ook goed en natuurlijk wil je het beste vor je meisje.
Mirte drinkt ook niet altijd 150 op hoor laat soms ook staan, ik bied het haar aan en wil ze niet klaar. als je bv geeft weet je ook niet hoeveel ze drinken moet je maar denken.
Ik geef haar op vaste tijden de fles soms vraagt ze er zelf al om en soms ook niet.
Nu is mirte ook wel een hongerlapje krijgt ook voeding voor hongerige baby’s
En als jou meid tevreden is op de hoeveelheden dat ze drinkt en goeid groeit prima toch! En dan doe jij het ook super hoor!
Ik vindt alleen al zo vroeg zonder die laatste fles maar gaat het niet dan gaat het niet. En je mag zeker trots zijn dat ze al zo lang slaapt hoor!!
Je doet het prima hoor!!
groetjes Gytha
toch bedankt voor de lieve reactie, ik weet het gewoon even niet wat ik nou moet doen, stel dat ik morgen toch weer 5 probeer en ze wilt het weer n iet dan klooi ik weer met die flessen
XXX-
ik zou ze dan toch gewoon op die tijden aan blijven bieden!
Wil ze bijv om 11.00 niet dan maar weg en geef je haar gewoon weer om 15.00
en zo even volhouden.
En als ze onder het gemiddelde lijntje zit van curve is helemaal niet erg!
Ik had van de week ook een discussie op cb. Mirte zit er ook onder maar ze woog met geboorte ook maar 2880 dus volgens hun al onder gemiddelen.
Hun lijntje start bij 6,5 pond dus mirte moet wel zo’n inhaal slag maken dat ze dat moeilijk in kan halen! Toen vroeg ze aan mij wat woog ze met geboorte ik zei 2880 gram en nu woor ze 4720 toen schrok ze en zei ze wauuuww dan is ze voor haar heel flink gegroeit. dat bedoel ik dus: ze zit onder hun zogenaamde lijntje maar groeit als kool en doet het prima dus wat maakt het uit.
Mijn oudste is ook een erg slanke maar ja als ik papa zie, heeft ze het van geen vreemde. en ze wordt ook groot hoor! Dus echt geen zorgen om maken meid! Als ze 18 zijn praat er niemand meet over gemiddelen lijntje!
succes en maak je neit te druk je doet het goed!
groetjes Gytha
Gewijzigd door - gytha en Lieke op 28 Jun 2009 22:48:10
eliza woog met haar geboorte 3430 3n zat na 4,5 week op haar geboortegewicht dus ze groeit sowieso niet zo snel. Maar ik ben zelf 1,65 en mijn vriend rond de 1,79 du zijn zelf ok niet zo groot!
XXX- bedankt nogmaals voor de tips enzo.
Hoi Eva,
Het is ook lastig, al die schema’s en wat er wel en niet mag… Ik had heel veel geluk met Nora haar zuigreflex, die heeft nog nooit een fles of borst geweigerd of niet helemaal leeggedronken. (nou was dat met bv minder goed te merken natuurlijk.) Ik ben pas rond de 6 maanden de voeding van 23.00 uur steeds vroeger gaan geven, met 6,5 maand was ie eruit.
Nora had wel ook het probleem dat ze tijdens de fles vaak in slaap viel. Inderdaad haar handpalmpjes masseren en een beetje in het voetje knijpen, dat houd ze wakker. Ook verschoonde ik haar standaard voor de fles om haar wakker te krijgen. Het cb hoort daar ook tips voor te geven. Als ik het zo hoor, makat jou cb zich er wel heel makkelijk vanaf. Wel commentaar geven dat je het niet goed doet, maar niet met tips komen hoe het beter kan. Zou het toch blijven proberen, zeker met die warmte hebben ze het vocht en de voedingsstoffen hard nodig!
Succes! Liske
Meid,
Ik vind dit zo herkenbaar. Sanne was ook 10 week en de laatste fles kregen wij er ook niet in. koud washandje niets hielp. Het was gewoon een kwelling voor haar en voor ons uiteindelijk ook, 1 grote frustatie. Ze dronk met 11 week ook maar 30 ml op van de 150ml en ze sliep gewoon door. Ze geven echt zelf wel aan of ze genoeg hebben. Ik toen gewoon over gegaan naar 4 flessen. En dat ging super. Ze werd iets eerder wakker (4.30-5.00uur). Anders geef je haar in de ochtend wat meer en de vierde fles ook. Gewoon de voeding verdelen over 4 flessen. Sanne liet wel altijd 20 ml staan. Ze had gewoon niet meer nodig. Als jij denkt dat ze goed groeit is er niets aan de hand. Het CB hier was het er mee eens, nou moet ik zeggen dat wij hier wel een leuke jonge meid als kinderarts hebben zitten die is heel relaxed. Succes. Je laat haar echt niet verhongeren hoor. Groetjes Carolien
Sorry had gisteren geen tijd om te reageren,
gisteren 5 flessen geprobeerd zoals gezegt en ze heft gisteravond maar 25 gedronken had wel 150+5 aangeboden. nu kwam ze vanacht om half 3 toen heb ik ene speen gegeven. en toen vanaochtend om half 7 dronk ze 150+5 leeg toen om half 11 bood ik 180+6 aan dronk ze 170 van op! en half 3 130cc gedronken.
nu heb ik weer een vraag: mag ik met dit warme weer gekookt water af laten koelen tot lauw of koud en daar de melk mee maken? want ze heeft het steds zo zweterig na de melk.
ik probeer nog ene paar x de 5de fles aan te bieden lukt dit niet dan gaat het gewoon niet.
XXX-
wel koud kraanwater!
en warm maken in de magnatron ivm legionella en weet ik allemaal wat nog meer voor bacterieen
gisteravond om half 7 weer een fles gegevens toen bood ik 180+6 aan toen bleef er 30 over dus heeft ze 160 op ongeveer. toen viel ze gelijk in slaap dus in bed gelegt ik haar om 10 uur proberen wakker te maken, (z lag te snurken haha!!) nou lukte niet luier verschoont ander rompertje aan het werkt gewon niet dus al lapend geprobeerd maar dan blaast ze belletjes van de melk en spuugt ze het uit ze heeft nog geen 10 cc op.
Madam viel dus om 7 uur in slaap en sliep schrikbarend door tot 8’15 ik schrok wakker dus had haar wakker gemaakt wat vond het wel erg lang zo zonder melk toen dronk ze dus weer 170 van 180+6 leeg
ze heeft gisteren wel 620 cc aan melk op en 45 cc water.
ik kan voor de rest nog niets geven dan water en thee toch op het gebied van vocht?
XXX-
okee. hoeveel cc melk heeft ze ookal weer nodig? 600? k ga haar gewoon steeds 180+6 aanbieden. miscien drinkt ze het dan op een geven moment toch leeg want de 150+5 flesen gingen wel af en toe leeg dus dan kan ze meer drinken.
XXX-
Dan lijkt het mij dat ze die laatste fles toch echt niet meer wil. Reken 150cc per kilo lichaamsgewicht per dag wat ze binnen moeten krijgen aan melk. Dus dat verdelen over vier flessen en kijken hoe ze het daarop doet.
Groetjes,
M
oke , en ze weegt nu 4400 gram dus dan moet ze 660 cc melk binnen krijgen? dus als ik dat over 4 flessen zou verdelen dan moet ze 165 cc per x binnekrijgen. klopt dat?
XXX-