Maaltijd drama

het blijft een drama hier dames.
hij vertikt zn maaltijd op te eten, de helft van een half 6+ potje is al knap.
toetje daarna kan er wel in. en ja die producten heeft ie ook weer nodig…
lepel in zn hand geven werkt niet meer…het is net alsof hij het te dik vind en daarom moeite heeft met het op te eten.
hopelijk werkt wat water erbij doen wel…
maarja het blijft een strijd.
hoe hebben jullie dat gedaan of hebben jullie totaal geen moeite gehad met 6+ (dus iets dikkere) voeding?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat vervelend! Met de overstap naar 6+ hebben we dit niet gehad, wel nu met de overgang naar 8+. Probeer eens om het iets te verdunnen inderdaad, kijken of hij het dan wél eet. En dan steeds minder verdunnen totdat 'ie het onverdund eet. En vergeet niet, hij moet echt wennen hoor. En een half potje is toch niet verkeerd om mee te beginnen? Je bent toch nog maar net begonnen?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hij zit ook middenin een sprong he?! Hoeft dus niet alleen aan de dikte van de voeding te liggen.

Ik heb nooit een strijd gemaakt van eten. Als ze niet aten, jammer dan. Zolang ze genoeg vocht krijgen, weinig aan het handje.

Echt meissie, laat je niet door die kleine man op de kast jagen, want hij heeft een leeftijd waarop-ie dondersgoed beseft hoe hij met mama kan sollen. Dus probeer consequent te blijven en probeer hem te laten merken dat je niet te vermurwen bent.

Dat klinkt allemaal heel hard, maar geloof me, het heeft effect en op termijn pluk je er ook de vruchten van want rond het jaar is het nog veel erger met sollen-met-papa-en-mama. Dus zorg dat-ie voordat-ie met die periode begint al enigszins weet hoe de grenzen van papa en mama liggen.

Groetekes, Sje

Ik ben vandaag pas begonnen met de 6+ en ik moet zeggen dat het erin ging als een trein. Het was inderdaad wel een stuk dikker, maar dat vond ik juist wel fijn. Het werd niet zo’n drap.

Wat bedoel je Inge met ‘de lepel in zijn hand geven’? Ik neem toch aan dat Rico niet nu al zelf hoeft te eten en dat jij hem toch gewoon voert?

Ik zou eerst proberen het eten te verdunnen en anders kan het dat Rico gewoon even minder trek heeft. Hij meldt zich wel als hij honger krijgt joh, dus ik zou ook proberen om gewoon te denken: een half potje is ook prima. Niet alle kindjes eten meteen een heel potje, het zou best kunnen dat Julia dat straks ook niet doet. Maar die had gewoon honger omdat ze te weinig eten kreeg met die 4+ Ze had wat in te halen! Maak je niet druk meid, laat het gaan en ik vind een half potje eigenlijk ook al prima hoor. Het is toch een begin!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Mriek; ja zo ga ik het is proberen wie weet werkt het…ik laat morgen wel weten hoe of wat. en wat je zei over dat half 6+ potje… hij at een heel 4+ potje helemaal op zonder moeite (tenzij het dikker was…) en die 6+ de helft…is minder dan een 4+potje en dat eet ie zelfs niet helemaal op.

@Sje: ja maar hoe moet ik dat dan laten zien, want ik geef hem dus yoghurt na zn eten ook al heeft ie niet zn bordje leeg…omdat ik dat ook belangrijk vind.
is dat dan niet goed? en sprongetje i know…maar dan eet hij toch ook de rest niet op? zn melk drinkt ie nu gewoon wel redelijk goed op en zn yoghurt ook. (ik ga morgen even naturel yoghurt halen ipv bananensmaak)
dus daarom twijfel ik of het wel alleen het sprongetje is

Hier hebben ze nooit toetje gekregen als ze slecht aten, ook niet in de babytijd. Er wordt wel gezegd dat die kleintjes het nog niet door hebben wanneer ze wel of geen toetje krijgen, nou mij vertel je geen sprookjes. Of wij hadden toevallig 2 hele slimme dametjes.

Dus jammer dan van het toetje. Gezien het aantal flessen wat ze op die leeftijd nog krijgen, zal er echt niet gauw sprake zijn van een tekort aan calcium hoor!

Desnoods gooi je een scheut yoghurt door zijn fruithap als hij de vorige dag geen toetje gehad heeft.

Wij zijn altijd heel consequent geweest met de regels rondom avondeten en hier zeuren ze nooit alsnog om een toetje als ze slecht gegeten hebben. Ze weten dat ze het toch niet krijgen.

Groetekes, Sje

Morgan krijgt ook geen toetje hoor als ze slecht eet. Toetje is hier ook maar af en toe omdat ze ook nog een fles krijgt dus dan drinkt ze daar maar meer van/ Toetjes is hier nog alleen als ze echt heel veel honger heeft of als ik een nieuw smaakje heb wat ze echt niet lust zoals visrisotto. Maar omdat ze het misschien maar 1 keer in de 2 weken krijgt of zo heeft ze nog geen besef van dat dat na het eten hoort. Het is gewoon een keer een extratje voor haar. Pas als die laatste fles eraf gaat zal ze elke dag een toetje krijgen.

Groetjes,

Michèle

Hoi
bedoel je met 6+ voeding de 8 maanden maaltijdpotjes? Minke zat ook alleen maar te krijsen bij de overgang van 6 naar 8 maanden potjes, die stukjes erin vond ze maar niets. Wij hebben toen eerst gemengd ( 6 maanden met 8 maanden potjes met dezelfde inhoud) en dat afgebouwd naar alleen nog maar 8 maanden potjes. Het duurde een week of anderhalf maar sindsdien gaat het prima. Misschien heb je er wat aan. Verder denk ik dat het vanzelf wel komt. Als ze honger hebben eten ze heus wel denk ik…
succes

Goeie tip Linette. Nog niet geprobeerd hier…

Groetjes!

rico krijgt al minder fles dan hoort vandaar dat de ka heeft geadviseerd yoghurt te geven na t eten.
en rainbow…ik geef m natuurlijk t eten haha maar hij wilde t zelf doen vandaar dat ik m n lepel gaf daar wil ie dan naar kijken.
ik denk dat ik gewoon is doe wat jij zei Mriek met dat water en steeds minder erin zeg maar…
kijken hoe dat gaat.
kijk…het is niet dat hij GEEN HONGER heeft want dat is wel zo, hij vind het ook lekker want dat zie ik aan zn gezicht. het is net alsof hij het te droog vind ofzo en te dik en daarom moeite heeft met telkens dat door te slikken en dan gewoon moe is van dat moeilijke gedoe. hij ziet er dan ook echt moe uit.
en yoghurt giet je er zo in bij wijze van dan en dat is glad en slikt ie makkelijker weg. ik zat al even te denken of dat niets gte maken kan hebben met zijn spugen enzo. dat de rede waarom hij spuugt en de rede dat hij moeite heeft met zo’n dik voedsel dat dat iets met elkaar te maken zou kunnen hebben ik weet ook niet was maar een ingeving…
want eerst gaf ik m b.v. van bonbebe een of ander iets en dat was best dik, dat kreeg hij echt niet weg, en toen ik vervolgens om uit te testen bloemkool had warm gemaakt (was veel dunner natuurlijk) dat at ie wel gulzig vverderop. want hij wil wel maar het is net alsof hij het niet kan ofzo…

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090318/rn9u.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/WenKp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 27 Mar 2009 11:22:47

Ik moet wel zeggen Inge dat als Morgan moe en drijnerig is ze ook minder eet hoor. Ze heeft nu iets nieuws kijken of huilen helpt om op schoot te kunnen eten in plaats van der wipper. Ik zeg dan dat ze kiezen kan of niet eten of eten in de wipper. En dan zie je haar mopperen maar ze eet wel want ik laat geen loopje met me nemen.

Groetjes,

Michèle

nee goed ik doe dat ook niet maar hij wint dan toch wel als hij niet wil eten want hij houdt stijf zn lippen op elkaar en ik pak het af, dus het is een win win situatie zeg maar
en het arme schaapie heeft echt tandjes pijn nu hoor ben pcm gaan geven weer (was er net een dag mee opgehouden omdat het goed ging) en hij huilt al al raakt ie zn lip aan germm mn schatje. tranen vliegen uit zn oogjes en hij huilt gillend van pijn.
mn haren zijn nu geknipt en dadelijk komen er blonde baantjes in.
ben benieuwd hoe ik eruit zie als halve blondine

Ha ha ha das even afwachten… Weet Rijco het ook of is het een verassing voor hem???

Groetjes,

Michèle

rijco houdt niet van blond maar daar had ik schijt aan zoals we dat hier zeggen
hij zn zin ik mn zin want het zijn maar plukken en niet HELEMAAL blond.
enne het staat goed zegt ie
ik vind het ook gaaf alleen mn haar is vooraan IETS te kort maar anders kon ze dat kapsel niet knippen wat ik wilde want ik wilde het een beetje in een punt naar onder zeg maar…en dan moest het vooraan qwel zo in lagen en dat groeit wel weer bij natuurlijk. maarja ben maar even met de stijltang eroverheen gegaan.
het is warmblond op donkerbruin vind het wel echt wennen maar dat lijkt me logisch van donker naar licht…maar ik ben happy dus daar gaat het om.
papa is lekker vroeg thuis vandaag dus die had net rico de fles gegeven toen ik nog in folie zat, vanavond even wat makkelijks eten. restjes van vorige week (wel in de vriezer natuurlijk haha)

@Mriek:
ik had hem vandaag broccolischotel gegeven met kalkoen en dat was al redelijk dun van zichzelf dus heb ik er geen water bij gedaan.
hij heeft zn hele bordje opgegeten hij deed wel moeilijk de eerste paar happen omdat hij waarschijnlijk dacht: ohnee niet weer die dikke troep.
maar tot zijn verwachting smaakte het best en was het nog wat dunner ook!
daarna heeft ie ook nog een heel toetje opgesmakt. jaja mijn mannetje deed het goed:-d:-d HELEMAAL TROTS WEER.
Maargoed…maybe een toevalstreffer (hopelijk niet!)

Wat goed! Die Rico is heel knap ventje, een heel potje én ook nog een toetje. Logisch dat z’n mama trots is…dat is deze mama ook altijd als het buikje van de kleine man weer mooi rond is…

Groetjes!

hmmm niet een heel potje he een heel bordje
hij krijgt nog maar een half potje 6+ vandaar…daar komt langzaam verandering in maar voor nu nog een half potje anders is het weer zoveel ineens.
dus geen roosvicee meer na. dat krijgt ie overdag een beetje om aan wat extra vocht tussendoor te komen vanwege zijn luiers…
maar eerst at ie dus dat bordje (half potje) niet op en nu dus wel

• dat toetje en dat is ook weer 100mg dus ook rede om trots op te zijn toch?
    als dit zo nu heel goed gaat en met dat water verdunnen bij dikkere maaltijden…dan doen we over een weekje proberen een heel potje te geven.
    maar dan wacht ik eerst die sprong af die bijna over is

Oké, verkeerd begrepen. Maar nog steeds genoeg reden voor je om trots te zijn!

Groetjes!

ja hahha dat vond ik ook
we zijn nog nooit een stapje verder gegaan en als hij gewoon normaal zn melk kreeg zoals het hoort zou ik ook eerst zorgen dat hij een heel potje op kan voordat ik aan toetjes begon maarja. zo zit het helaas niet.
mn schatje viel net in mn armen in slaap (nog NOOIT gebeurd!) en toen ging ik hem verschonen na zn papfles kreeg ik een paar stralende glimlachjes. en toen ik hem weer oppakte en even tegen me aanhield voor eventuele NA boertjes was ie weer in slaap gevallen…legde ik m in bed en wilde ik zijn slaapzak aandoen werd ie weer wakker, kreeg ik weer een glimlach en met die glimlach draaide hij zn hoofdje opzij en viel weer in slaap haha wat is het ook een droppie he… ik ben echt helemaal verliefd op mn mannetje

Ha Ha ha vind je het gek dat ie in slaap viel met zo’n vol buikje, Morgan hangt ook altijd in pappa’s armen als ze haar na der laatste fles nar boven dragen. Helemaal ko is ze dan. Das trouwens volgens mij wel de reden dat ze doorslaapt hier. Gewoon volproppen 'savonds

Groetjes,

Michèle