Maaltijd drama

Wat schattig van Rico, Inge. Lief zijn ze als ze slapen hè?

Erik was vannacht ook een stuk schattiger dan de afgelopen drie nachten trouwens. Hij heeft een paar jengeltjes geslaakt, maar die waren in z’n slaap en hij huilde niet verder. Dus mama hoefde er ook niet uit. Pas om half zes voor het eerst. En dat was heel fijn voor weer 'ns een keertje. Maar ik denk toch wel dat 'ie in een sprong zit hoor Inge. Volgens oei ik groei zou het nu al moeten zijn, maar omdat Erik anderhalve week te vroeg geboren is zou het eigenlijk dus nog langer moeten duren. Maar alles is ernaar: slechter flessen drinken, slechter slapen, de hele dag jengelen en ongeduldig zijn als 'ie zich even alleen moet vermaken…kortom: sprongtijd!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

heb het niet helemaal goed gelezen allemaal … maar naar aanleiding van de titel hier ook een jongen die slecht of niet at … was echt drama… in de houtgreep kreeg ik het nog niet voor elkaar… wat? toen juist helemaal niet! De oorzaak? geen idee. fruit uit een schaaltje at hij wel heel goed… dus toen dachten we we doen het in dezelfde schaaltje als het fruit én meneer at alles op! en van die tijd af … eet hij heel goed!

Gek he dat ze dat zo doorhebben Mini boy. Ik hoef morgan haar fruitje echt niet in haar warmhoud bord te geven (zonder heet water uiteraard) want ze verwacht dat warm eten, en dan eet ze haar fruit niet. Doe ik het in een schaaltje is het wel goed. En 's avonds eten is ook geen probleem, maar ja ze heeft ook niet voor niks een slab met I love Eating…

Groetjes,

Michèle

ja Mriek weet je wat het is…vooral de eerste maanden schijnen baby’s daar altijd eerder of later mee te zijn (net of ze te vroeg of te laat zijn geboren) uiteindelijk hebben ze weer een beetje hetzelfde ritme als een op tijd geboren baby zeg maar…dus dat kan goed zijn dat je het zo niet meer moet zien…maar gewoon het schema aanhouden
hier ook nog aan het springen maar je ziet dat er een eind aan aan het komen is. hij rolt zn eige een ongeluk en hij probeerd echt te gaan zitten maar het lukt hem niet en hij frustreerd zich.
hij is ook heel moe en dat is ie zoiezo wel vaker na zn sprong maar nu denk ik dat zn tandjes ook bezig zijn en dan is het natuurlijk ook logisch dat ze wat sneller moe zijn…
hij is echt aan het veranderen en ik moet me weer even heel snel aanpassen en soms is dat best moeilijk…tuurlijk…je groeit er wel in mee maar toch soms mis je toch de aanhankelijke baby die hij nu bijna niet meer is

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan knuffelt alleen als ze moe is. Maar ze heeft wel kusjes geven door. Dan staat ze op mijn schoot en dan zeg ik mamma kusje en dan komt ze breed lachend naar voren. Met open natte mond krijg ik dan een smakkerd van der

Groetjes,

Michèle

Dat wist ik niet Inge. Dan zou het natuurlijk goed kunnen kloppen dat Erik nu in een sprong zit. De afgelopen twee nachten ging het trouwens weer stukken beter(afkloppen) dus dat was prettig. Houen zo, haha. Verder is 'ie zwaar ongeduldig, hij wil alles wat 'ie ziet aanraken en vastpakken en dat kan natuurlijk niet altijd en dan is het brullen. Wauw, daar krijgen we echt nog wat mee te stellen straks. Verder is 't natuurlijk een schat…

Groetjes!

ik zei ook al tegen mijn vriend van: dat wordt er 1 later…nou al zo eigewijs en hij kijkt errug ondeugend uit zn ogen
en Mriek : het hoeft niet altijd zo te zijn wat ik eerder schreef maar vaak is het wel zo (las ik in een boek die kinderartsen uit amerika hebben geschreven)
uhmm…rico is lekker gezellig vandaag is bijna sprong af volgens mij.
hij heeft gisteren zijn maaltijd weer netjes opgegeten (alleen de eerste paar happen weer moeilijk maarja…) daarna dus ook toetje die hij nog maar NET op kon.
nu zijn de toetjes op en heb nog een mona toetje met aardbei maar ik weet dus niet of dat stukjes zijn…ik zie wel of ie het wegkrijgt.

en michele, leuk man! van die kusjes, als ik rico naar mijn gezicht “breng” houdt ie wel zn mond open, maar ik krijg geen kus maar een lik over mn mond heen haha.
knuffelen is ie ook wat moeilijker in maarja dat zijn jongetjes schijnbaar volgens oei ik groei

Nou ik kan eindelijk eens meepraten over sprongetjes. Ik heb bij Tim nog nooit gemerkt dat hij in een sprong zit. Ons oei ik groei boek ligt dan ook al onder een flinke laag stof. Maar nu de afgelopen dagen kan hij zich ineens niet meer alleen vermaken en wil hij constant aandacht. Terwijl hij zich normaal uren alleen kan vermaken in de box. Verder eet en slaapt hij wel gewoon heel goed. Ik dus voor de grap gisteren in het boek gekeken en ja hoor een sprong. Hebben we het boek toch niet voor niets

Groetjes,
Sandra

haha zo zie je maar weer.
en alhowel deze 6 maandensprong minder erg 'lijkt" dan die van 4.5 maand schijnt toch de 6 maanden sprong een reuzensprong te zijn.
en daarbij…het is de sprong van relaties. maar ze zien dan ook de samenhanging van de vorige sprongen bij elkaar zeg maar…
fijn dat je het niet voor niks in huis hebt gehaald. het is toch best wel interesant he

Sprong van relaties? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
geloof dat ik dat boek toch is voor me verjaardag ga vragen wordt er nieuwsgierig na hahahaha

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

onderandere dat ze dus weten dat mama ook weg kan lopen (bang dat ze niet meer terug komt) maar dat komt vooral in de 29ste week voor.
ze zien “verbanden” dus de “relaties” tussen de vorige sprongen ineen en kunnen zich dan ineens razendsnel ontwikkelen.
rico die oefent meestal tijdens zijn sprong met nieuwe dingen en als de sprong (bijna) voorbij is kan hij het meestal.
hij is nu aan het oefenen te gaan zitten, omrollen vind ie nu niks meer aan hij doet het nog wel maar lacht er niet meer bij alsof het zo: gewoon is. het is ook “gewoon” maar het is net alsof dat nieuwe er meteen weer af is als ze het eenmaal goed kunnen. en ik maar elke keer: GOEDZOO!!! en in mn handen klappen. eerst vond ie dat gaaf en nu denkt ie bij zn eige van: tja mams 't zal allemaal wel

@ Sandra: ik zou bijna hebben gezegd dat Tim perfect was, maar dat is hij dus niet…haha. Hopelijk is 'ie snel weer sprong-vrij!

Wij hebben hier niet veel gemerkt van de sprong bij 6 en 8 maanden, maar deze van om en nabij de 11 maanden…wauw. We krijgen het nu dubbel en dwars volgens mij…hopelijk is mijn kleine kerel ook snel weer tevreden en vrolijk.

Groetjes!

ach Mriek…in onze ogen zijn onze beebjes toch stiekem wel helemaal perfect

Rico zat om half 8 heel erg in zn ogen te wrijven dus had m maar naar bed gebracht, zit ie nu al 40 minuten te jengelen. en ik maar zn tut brengen elke keerl.
er is duidelijk niks aan het handje want het is zo’n zeurderig wheee…stil…whee…stil etc etc… huiltje bijna sprong af zullen we maar zeggen

Ja, dat is waar Inge.

Maar als ik soms de verhalen lees over sprongetjes enzo, dan ben ik toch wel erg blij dat wij daar nooit last van hebben. Haha zal je zien krijgen wij later een heel lastig kind

Groetjes,
Sandra

Ik heb geloof ik ook nog nooit last gehad van sprongetjes, Dylano dus hahahaha. maarja ik heb dat boek ook niet , dus schuif het gewoon op niet lekker in zijn vel zitten hahahahahha

Groetjes Michelle

Ha ha ha mazzelaar ben je dan Michelle. Morgan is een klein monster als ze in een sprong zit. Maar ja het is voor een goed doel.

Groetjes,

Michèle

Ja ik niet zeggen in de bijna 6 maanden dat hij nu is dat hij periodes heeft gehad dat ie echt anders was hij heeft wel is een off day maar wie niet. Maar wie weet wat ik nog krijg hahahahha

Groetjes Michelle

Tuurlijk, ondanks alles zijn onze kindjes perfect!

Groetjes!

Ha ha ha inderdaad ze zijn allemaal de liefste en de mooiste en de intiligenste en zo meer.

Groetjes,

Michèle