Jessey heeft sinds drie dagen telkens dat ze kokhalst en dan komt er maagzuur naar boven… Ze heeft er dan ook last van want sons gilt ze het uit! Hoe kan dit zo ineens? Ze heeft het nooit gehad en er is niks veranderd in de voeding de afgelopen dagen…
En is er iets tegen te doen?
Maagzuur
Hoi hoi,
dit had het zoontje van een vriendin ook, die bleek een ontsteking in de slokdarm te hebben… hoeft bij Jessey natuurlijk niet zo te zijn, maar is maar een idee…
Grtz Von
Hoi anouk, hou het ff in de gaten, want het kan zijn dat ze reflux heeft. Onze kinderarts vertelde ons dat reflux naar boven komt in de leeftijd tussen de 5-6 weken, heeft te maken met het opbouwen van de cc’s in de fles. Tot ze op een bepaalde hoeveelheid zitten en daar dan last van gaan krijgen. Maar… het hoeft natuurlijk niet hé, gewoon ff in de gaten houden, als ze het zou hebben zal ze er meer last van gaan krijgen.
Suk6.
Gr Patries
Oh jee, dat hoop ik toch niet! Ik heb even gegoogled op reflux, maar ik zie zo veel verschillende dingen… Als ik ervaringverhalen lees lijkt het me heel vervelend en echt een probleem voor een baby, maar op medische sites staat allemaal dat het heel onschuldig is en vanzelf overgaat… Dat is ook wat ik bij ervaringsverhalen lees wat de dokters zeggen… Moeders moeten allemaal vechten om er iets tegen gedaan te krijgen, omdat dokters het niks bijzonders vinden…
Ik herken het wel een beetje bij Jessey, ze geeft na de voeding bijna altijd een mondje terug, kan moeilijk boeren, en als ze boert komt er dus wat melk mee terug. Vervolgens gaat ze na de voeding steeds herkauwen, er komt 'water’uit haar mondje wat heel zuur ruikt, soms met witte 'brokjes’er is, en ze is steeds aan het smakken en slikken met tranen in de ogen Af en toe gilt ze het ook uit ineens! Dan ga ik gauw kijken en heeft ze weer wat gespuugt
Ik kijk het nog eventjes aan, en als het niet verminderd ga ik maar naar de dokter… Of CB of kinderarts, of wat moet ik?
KLinkt heel erg als reflux anouk, zo had Bo het ook, en hij heeft er medicijnen voor gekrgeen. In jou geval denk ik dus aan verborgen reflux, omdat ze niet heel erg spuugt, als ik jou begrijp!
amenski
Hallo!
Ik herken je verhaal. Mijn kleine had hier last van toen hij nog heel klein was. Hij spuugde nooit en ineens kwam dit verhaal naar voren. Wat meer teruggeven, zuur ruikend (ongeveer 2 uur na de voeding kwam het toen ineens terug) en dan witte brokjes. Inderdaad wat slikken en ja het doet pijn voor ze want die voeding zit al even in het maagje voordat het terugkomt en is dit erg zuur. Dit was echt ineens iets anders dan het mondje wat hij teruggaf na de voeding.
Het is hier vanzelf weggegaan. Hij had het ongeveer twee weken denk ik met soms een dagje niet. Ik ben volgens mij naar de dokter gegaan (ik was in het begin heel onzeker door een vervelende zwangerschap dus ik zat bij ieder kreuntje bij de arts omdat mn vertrouwen een beetje weg was). Bij de dokter zeiden ze dat het kwam door het nog niet goed sluiten van het maagklepje en dat ik mij niet ongerust hoefde te maken. Het is daarna vanzelf over gegaan en heeft hij het nooit meer gehad.
Maar… bij twijfel altijd even gaan hoor. Al is het alleen al voor je eigen gevoel en gerustheid. Ik kan hier altijd bellen naar het CB en dan word ik teruggebeld door een verpleegkundige. Is dat een idee? Hoef je de deur niet uit met je kindje en kan je wel professioneel advies krijgen.
(ps: als de kleine dit had en het was daarna over, dan gaf ik hem een kleine slokje (gesteriliseerd ) water om even weg te slikken, had ik toen gelezen om internet.)
Sterkte!! Liefs, Eef
Pff begin me wel een beetje zorgen te maken hoor… Ik bel vanmiddag naar het telefonisch spreekuur van het CB, vrijdag moet ze daar ook zijn voor de eerste prikjes.
Vanmorgen spuugde ze direct na de fles wel een heleboel! Direct toen ik haar rechtop tegen me aanhiel begon ze te hikken (doet ze na elke fles) en kwam er gelijk een behoorlijke ‘golf’ melk uit. De hik heeft ruim drie kwartier aangehouden, en nu ligt ze weer wakker te slikken in bed Af en toe een harde gil…
Maar als het reflux is, is het dan niet vreemd dat het nu ineens begint? Ze heeft de eerste 6 weken nergens last van gehad, behalve moeilijk boeren en vaak de hik…
hoi Anouk mijne heeft het vanaf begin is nu 13 weken oud en nog steeds last van. wij gebruiken hier Zantac voor. kun je bij de huisarts krijgen ook gebruiken we nutrilon a.r. tegen spugen. hier zit johannesbroodpitmeel in (nutriton) deze kun je ook apart aanschaffen en door de voeding mengen. in het begin deden we bij friso 1 schepje nutriton toen werden het er 4 schepjes, kortom de klacht keerde terug. ik geloof er niks van dat het vanzelf over gaat, hij heeft er na 3 maanden nog steeds erg last van en gilt ook soms wakker. heel vervelend voor de kleintjes maar er zijn oplossingen zat. zoals johannesbroodpitmeel zorgt ervoor dat de voeding dikker wordt in het maagje en niet meer terug komt en Zantac zorgt ervoor dat de voeding niet meer zuur wordt. ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zonder die Zantac en nutriton kan want dan krijg ik er echt een boos en verdrietig ventje van, dus zou wel naar de ha gaan als ik jouw was. is op te lossen.
succes.
Hoi anouk, zoals ik mijn vorige berichtje al zei doen baby’s met reflux het meestal de eerste 5 a 6 weken goed (Mees heeft de eerste 5 weken perfect gedronken), daarna krijgen ze een behoorlijk aantal cc’s aan melk waardoor het na boven komt. Wat ik zo lees wat jessey allemaal doet, doet het me sterk denken aan mees. Hikken, herkauwen, melk wat omhoog komt met brokjes, soms het uitschreeuwen enz enz. Als het cb er makkelijk overdoet en zegt dat het vanzelf overgaat, zou ik als ik jouw was geen genoegen mee nemen. Ff aan de bel trekken bij de ha, en je door laten verwijzen naar een ka. Zou zielig zijn als jessey er zolang last van blijft houden terwijl er met medicijnen wat aan te doen is. Zeker als ze de verborgen variant heeft, niet om je bang te maken maar artsen willen die kindjes inderdaad nog wel eens te lang laten lopen wat jessey alleen maar meer pijn geeften dat ze kans heeft op een verbrand slokdarmpje.
Meid heel veel suk6 met de kleine pop.
Ohja wat betreft het hikken, is een symtoom van reflux, toen wij 2wkn geleden gestopt zijn met de nexium( moest vd ka om te proberen) kwam de hik bij mees a la minuut weer terug en inderdaad heeeeeeel lang hikken. Mees zit dus weer aan de nexium omdat het dus niet werkte.
Gr Patries
Gewijzigd door - luna en mees op 03 Mar 2010 12:23:16
Hoihoi,
Dit klinkt allemaal zo bekend. Jony heeft ook ernstige Reflux klachten gehad. Ik wil je wel graag een tip geven voor nu. Mischien een het bedje omhoog doen aan het hoofdeinde dit kan de klacht iets verminderen zodat de voeding niet sneller omhoog komt. Misschien wat Johannesbroodpitmeel door de fles zodat de voeding vaster is en niet sneller omhoogkomt.
Heel veel sterkte. Heb je het cb al gesproken?
Greetz Cora
Na mijn idee gaat dit wel over mijn dochter heeft het zelfde probleem gehad ik kreeg ook zantac voor maar of dit nou echt hielp?
daar ben ik dus mee gestopt en nutriton gaan proberen en met heel veel succes het spugen hielt op moest voorheen een katoenen luier gebruiken en sinds ik 3 schepjes nutriton in haar fles doe is het spugen gestopt de voeding wordt dikker misschien dat je dat eens moet proberen!
want jou verhaal herken ook ik succes
Ik heb het CB gebeld, en zij zeiden ook dat het veel lijkt op reflux… Ik hoef er niet eerder voor langs te komen, maar moet het nog even aankijken, vrijdaghebben we daar toch al een afspraak…
Ik ga straks in ieder geval het hoofdeinde van het bedje omhoog zetten, en ik wil nutriton kopen straks… Ze drinkt nu uit een difraxfles met een S-speen… Kan dat wel als de voeding dikker is? Of moet ikd an ook een andere speen nemen? Ik heb ook nog een aventfles staan met een 0 maanden-speen… Iemand een idee wat betreft die flessen en spenen?
Jawel Jony heeft ook altijd uit die flessen gedronken.
Ik had voeding van Friso comfort voor Jony. (je hebt dan de 1 voor jongere kids de 2 voor oudere… ben er een beetje uit inmiddels. Kocht ze altijd bij de Hoogvliet)
Zij heeft ind ie tijd ook zantac/motillium/losec gebruikt. Inmiddels is Jony nu 7 weken van de med. af heeft onderzoeken gehad in het ziekenhuis. En is nog steeds klacht vrij God zij de dank daar voor.
Ik hoop dat het met jou ukkie ook voorspoedig mag gaan en dat het niet erger wordt oid.
Ben benieuwd wat ze zeggen bij het CB. Als je het echt niet vertrouwd kan je ook een afspraak maken bij de HA, met verwijzing naar een KA.
Ik heb zelf ook zo met Jony getobt voor het eindelijk allemaal onder controlle was, dus vandaar dat ik zeg als je het niet vertrouwd wacht niet te lang af!
Greetz&Succes Cora
zou wel een fase 2 speen gebruiken 1 werkt hier echt niet. en als tip zou ik zeggen maak de fles iets warmer dan normaal en voeg dan voeding toe, eerst schudden en dan nutriton toevoegen en weer schudden. anders gaat het klonteren en krijgt je kleine er niets uit, dat is pas een drama. sterkte ermee!
Hoi anouk, wat betreft de flessen kan ik niks over zeggen, mees heeft altijd de dody-flessen gehad. Geloof dat de andere meiden al wat gezegt hebben over de flessen. En tips… die zijn er al gegeven, bedje omhoog, en de nutriton. Tja en wat noontje zegt, ach het gaat wel over is, is niet altijd waar. Onze mees is een zware reflux kindje, zit aan de hoogste dosering nexium, is 10 mnd maar absoluut niet klachtenvrij, laat staan dat hij zonder medicijnen kan. Dus het verhaal “het gaat wel over” is heel makkelijk gezegt, maar bij ons dus mooi niet…
Goed naar jessey blijven kijken, en ga op je moedergevoel af, als jij denkt dat het te gortig word niet afwachten tot vrijdag maar bellen naar je ha. Wat ik ondanks wat het cb zegt zo wie zo zou doen.
Gr Patries
Hoi Anouk,
Ons zoontje heeft verborgen reflux. Dus hier ook aan de nutriton en zantac.
Ik gebruik de difrax flessen (smalle hals) en spenen.
Ik gebruik wel altijd 2 spenen. Ik begin met de S-speen en als de voeding wat dikker wordt (doordat het wat afkoelt) zet ik de 3 standenspeen van difrax erop, op stand 1. Het lastige bij de difraxspenen is dat de M-speen meteen weer zo groot is, dat zelfs met johannesbroodpitmeel erin het nog veel te snel gaat en in elk geval mijn zoontje zich steeds verslikte.
Naast nutriton en bed bij hoofdeind omhoog, ook na de fles je kindje niet meteen plat leggen maar een tijdje op schoot houden of in de wip. En extra goed laten boeren.
Ben het met Patries eens, je kunt het beste naar de huisarts gaan met deze klachten. Af en toe een mondje spugen is nog redelijk onschuldig, maar heel vaak spugen of steeds het zuur weer terugslikken (waardoor het dus 2x door de slokdarm gaat per keer) kan een hoop irritatie en pijn veroorzaken.
Groetjes Carolien
quote:
Hoi anouk, wat betreft de flessen kan ik niks over zeggen, mees heeft altijd de dody-flessen gehad. Geloof dat de andere meiden al wat gezegt hebben over de flessen. En tips... die zijn er al gegeven, bedje omhoog, en de nutriton. Tja en wat noontje zegt, ach het gaat wel over is, is niet altijd waar. Onze mees is een zware reflux kindje, zit aan de hoogste dosering nexium, is 10 mnd maar absoluut niet klachtenvrij, laat staan dat hij zonder medicijnen kan. Dus het verhaal "het gaat wel over" is heel makkelijk gezegt, maar bij ons dus mooi niet... Goed naar jessey blijven kijken, en ga op je moedergevoel af, als jij denkt dat het te gortig word niet afwachten tot vrijdag maar bellen naar je ha. Wat ik ondanks wat het cb zegt zo wie zo zou doen. Maar ik heb niet gezegt ach het gaat wel over , Bij mijn kleine meid is het god zei dank wel overgegaan met de nutriton,maar ik moet zeggen dat ik vanaf haar geboorte heb zitten tobben met voeding en haar ontlasting de BV wat niet ging veel afgevallen ect. toen ben ik overgestapt op de fles en bleef ze maar spugen toen kreeg ik de tip om nutriton in de fles toe te voegen en vanaf dat moment is het spugen bij haar gestopt daarom ben ik met de zantac gestopt omdat ze daar zowat in stikte zielig gewoon en sinds ik de fles met nutriton gebruik heeft ze in principe geen spuugdoekje nodig en ik hoop ook zeer dat het probleem van Anouk haar kindej ook onschuldig is want het is gewoon zo zielig Sterkte groetjes Noontj Gr Patries
Bedankt voor jullie reacties! Ben blij dat ik er hier met ervaren moeders over kan praten!
Jessey heeft haar laatste fles vanavond om 20.00 uur gehad, 120cc met 4 sschepjes, en 2,5 schepje nutriton. Ik had de fles inderdaat wat warmer gemaakt, maar ik vond wel dat de voeding behoorlijk dik was geworden toen hij genoeg was afgekoeld! Al is dat misschien ook wel beter, want ze deed ruim een kwartier over haar fles, de laatste 20 cc heeft ze laten staan want toen sliep ze… Normaal heeft ze binnen 5 minuten de fles leeg!
Haar bedje is aan het hoofdeinde verhoogd, en ze slaapt nu al sinds 20.00 uur! Nou moet ik zeggen dat ze deze klachten nu 4 dagen heeft, maar de nachten hebben er niet onder geleden! Alleen overdag wil ze niet meer in bed, en dat ging juist een paar dagen heel goed…Ze heeft vandaag ovwerdag al met al zo´n 3 uurtjes geslapen…
Ik kijk het morgen nog even aan hoe het verder gaat met de nutriton, en als het in de loop van de ochtend nog zo is bel ik de huisarts, want ik kan dit zo niet aanzien, zo sneu voor dat kleine meiske…
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/zS9Bp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/ebndp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - mama_snoekie op 04 Mar 2010 08:31:36
Heey Annouk ,
Ik herken dit oh zo goed wat jij allemaal omscrijft met je kleine Jessey,
Ik heb met mijn kleintje ook zo lopen tobben dat ik zelf ook zoiets had hoe in hemelsnaam ken dit nou zoals ik net al zei wilde ik zo graag BV geven en het jammere daarvan was dat ze dit niet deed wat ik ook probeerde dus ben ik 6 weken lang gaan kolven zodat ze toch de BV kreeg maar ondertussen probeerde ik haar wel aan te liggen met geluk want na 6 weken nam ze de borst maar toen kreeg ze geen ontlasting meer en viel ze af omdat ze elke keer in slaap viel werd mij ook nutriton aanbevolen maar daar kreeg ik nog meer problemen mee toen ben ik helemaal ovrgestapt op de fles maar spugen spugen en nog eens spugen en heel veel last van boertjes bijna wel tot haar nieuwe voeding dus kreeg ik via de KA zantac maar dat was naar mijn idee toch ook niet wat hielp en werd mij ook nutriton aangeraden nou het was in een keer over ze krijgt nu de fles van 180 water met 6 schepjes nutrilon en 3 schepjes nutriton die verwarm ik op 50 sec in de magnetron Het is ongelovelijk maar bij mij is er eindelijk voldoening na 5 maanden ze maakt nu ook standaard iedere dag een poepluier wat ze voorheen maar 1 x per week deed ik hoop echt dat dit ik jou een beetje een goed advies heb kunnen geven succes ! groetjes Noontje
Nou Jessey heeft tot 5 uur vanochtend geslapen! Toen heb ik haar een fles gegeven met de nutriton weer er bij, en daar heeft ze door de dikte en vermoeidheid wel 40 cc van laten staan. Ik had verwacht dat ze dan wel om een uur of 7 weer wakker zou worden, maar ze sliep gewoon tot 8 uur! Weer een flesje gegeven, en een half uurtje in de wipper, en nu word ze net weer wakker! Ik heb het idee dat het wel helpt al… Maar ik kijk het vandaag even aan, mocht ik merken dat ze toch nog zuur blijft houden, dan ga ik een afspraak maken bij de dokter.
Straks ga ik wel even een 3-standenspeen kopen, want de laatste 40 cc word wel heel dik inderdaat!
Oh nog even een vraagje, na de fles moet ik haar even een half uurtje rechtop houden… Maar ook 's nachts? Dan zit ik een uur met haar op! En haar hoofdeinde staat nu ook omhoog, dus is dat echt nodig? Ze is vanmorgen om 5 uur direct weer gaan slapen…