Luieruitslag

Ik heb een vraagje, waar hier vast wel een antwoord op te vinden is:
Gioia heeft met dat warme weer luieruitslag gekregen, en het is nu behoorlijk koeler, maar het gaat maar niet weg.
Het is behoorlijk rood, en wat dikker.
Ik verschoon haar nog regelmatiger, en maak “de boel” iedere keer goed schoon met billendoekjes. en zalf erop (met iets van zinkzalf erin)
Maar het gaat dus niet echt weg.
Wie weet wat we het beste kunnen doen?

Hoi,

Zelf gebruikte ik meestal sudocrème. Dat hielp bij Stephan nèt iets beter dan zinkzalf. Maar misschien is dat per kind verschillend hoor.
Stephan had er vaak zo’n last van, dat het behalve rood en dik, ook helemaal nat was.
Dan deed ik er eerst babypoeder op en dan pas de zalf (anders bleef de zalf niet zitten).

Succes!!!

Groetjes, mamma van Stephan

O ja, blote biletjes is altijd erg goed als ze uitslag hebben. Even “luchten”. Moet je alleen wel ff iets eronder leggen voor het geval ze plast Of dweilen

Gewijzigd door - Bieb op 20 Aug 2004 09:26:45

goeie morgen Mo,
Evianne heeft nooit zoveel luieruitslag gehad. Maar ik weet dat ook de st jansolie hiertegen heel goed werkt. Hij staat beschreven onder de topic over de watepokken littekens.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

ik zal eerst die sudocreme eens proberen, daar heb ik volgens mij een potje van, zat in zo’n blije doos achtig pakket dacht ik. wacht effe: daar had ik twee potjes van gekregen, eentje gebruik ik al voor mijn hondje, die heeft “stress liezen” als ie zich druk maakt krijgt ie rode liezen en daar werkt dat spulletje goed tegen. Waarom heb ik er dan nog niet aan gedacht om dat voor Gioia’s billen te gebruiken???

Haha, zoiets had ik ook een keer met die sudocrème.
Ik zag hoe goed het hielp tegen rode billetjes.
Ik was verkouden en had een knalrode neus van het snuiten.
Op een gegeven moment dacht ik: waarom eigenlijk geen sudocrème erop doen???
's nachts gedaan (tsja, het blijft wit, staat ook zo raar als je bijv. in de supermarkt loopt en de volgende ochtend was het echt ZO’N stuk minder!!!
Stom dat ik daar niet al 3 jaar eerder aan gedacht had!

Succes met de billetjes! Laat je weten of het geholpen heeft?

Ik heb op een gegeven moment trouwens een soort hormonen-zalf gekregen van de huisarts voor Stephan, omdat het gewoon echt heel erg was en het niet weg ging. Maar van die zalf werd het alleen maar erger. Hij gilde het uit als ik het erop smeerde. Zooooo zielig.
Gelukkig heeft hij er nu minder last van, nu hij ouder wordt.

Groetjes, mamma van Stephan

jaaa, Sudocreme is echt fantastisch.
Heb ik voor NIls ook altijd gebruikt, die had als baby ook zo’n vreselijke last van luieruitslag. Wat wij ook altijd merkten was dat als we goedkope luiers namen, dat hij dan binnen 2 dagen weer onder de uitslag zat. Vervolgens hebben we weer “echte” pampers gebruikt en had hij stukken minder last. Dit kost je wel een godsvermogen, maar dat hij geen pijn meer had was me echt alles waard. Dit ging alleen goed met pampers, met andere “dure” merken (huggies enzo) ging het dus niet goed.

maar als het een schimmel is gaat het echt niet weg met sudo creme of zinkzalf
dan moet je effe een schimmelzalf gebruiken en daarover heen een dikke laag zinkzalf

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

en mij is op het CB gezegt dat je liever geen billen doekjes moet gebruiken maar gewoon een washandje met lauw water…het schijnt dat die parfum in die billendoekjes ook irritatie geeft en het dusminder snel weg gaat. sucses hoor ermee want het is een ellende!! en ik gebruik ook sudocreme… ik sfeer er ook bij. althans de kids

ja, in die luierdoekjes zit idd een luchtje ja. daar zal ik ook eens effies mee ophouden, eens kijken of dat ook nog wil schelen.
o, en mijn "gestresste"hondje kun je hier zien: http://www.pixum.nl/viewalbum/?id=1309931
hij zit hier illegaal in Gioia’s wipstoel, hij blijft heel netjes van haar spulletjes af, maar ik had een dekentje even daar neer gelegd, en op dat dekentje mag ie wel, dus toen zat meneer meteen riant in de wipstoel natuurlijk.

Hondje is een hij, en hij heet Hondje.
Ik vind het erg goed van hem dat hij zo goed weet wat van hem is en wat niet.
Voor Gioia er was verzamelde hij allerlei losliggende rommeltjes in zijn mand. Dus ik dacht dat ie er ook wel met speelgoed vandoor zou gaan. maar nee, hij weet precies waar ie wel en niet aan mag zitten. erg stoer.

Een lauw washandje met water is wel een heel geklieder. Je hebt ook billendoekjes zonder parfum (sensitive) die gebruik ik altijd. Misschien is dat een tip.

Ik gebruik van die doekjes van kruitvat, daar staat op dat ze hypo allergeen zijn, dus in theorie zou het niet erg moeten zijn.
Maar ze smijten nogal eens met die term, dus of het nou ook altijd zo is???

Ik gebruik zelf altijd Sudocreme, maar laatst ging het maar niet over bij Mats. We dachten ook bijna dat het een schimmel was. Maar uiteindelijk ging het toch over, we deden:

• vaker verschonen
  • geen doekjes gebruiken maar een washandje water
  • droogdeppen met een handdoekje (hydrofiel)
  • theelepeltje maizena zachtjes uitvegen

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

maizena???
hoe kwam je daar op?

Vast ook een keer via internet een tip gekregen. Als ik het goed heb begrepen, is maizena een soort bindmiddel, dus wordt alle vocht bij elkaar gehouden in een klontje en blijft het kontje lekker droog. Het geeft wel een bende op je commode hoor.

Ik zweer bij Sudocreme!!!
Het is bij Levi altijd binnen 2 dagen over als ik dat erop smeer!
Echt het proberen waard!!!
Hoe is 't nu met Gioia???
Echt zielig als je gewoon merkt dat ze er last van hebben!

Groetjes,

Maike, mama van Levi (21-08-2003)

wij zijn hier nu ook met de sudocreme begonnen. Het word al een beetje lichter, dus ik heb goede hoop dat het met een paar dagen echt beter gaat. Ik houd jullie op de hoogte

groet
Mo

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

Stom van me, dacht er weer niet aan ( warhoofd ) maar sudocreme is inderdaad ook heilig !

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Hypoallergeen is inderdaad een term waarmee te pas en te onpas gesmeten wordt. Let erop dat de doekjes ongeparfumeerd zijn, dan is er niks aan de hand (die van 't Kruidvat zijn wel geparfumeerd, probeer 'ns van huggies of pampers).

Ik heb idd ook ontdekt dat bij het gebruik van sommige doekjes waarvan de tekst je deed denken dat ze niets van parfums bevatte, ook de oorzaak van luieruitslag leken te zijn (ik kocht altijd verschillende merken luiers en luierdoekjes, afhankelijk wat er op dat moment in de reclame was). Ik hou het nu bij Huggies, die zijn lekker stevig en groot en doen het goed op Mats zijn billetjes. En natuurlijk koop ik er een stuk of 12 tegelijk als ze in de reclame zijn.