Luieruitslag

Ik heb me het apenzuur gezocht naar de topics over luieruitslag, maar niet gevonden. Sanne krijgt nu tandjes met als bijverschijnsel luieruitslag en niet te zuinig ook. Ik heb alles al geprobeerd. Zinkzalf, rode billenzalf (3 merken) en talkpoeder. Ze wilde gisteren niet eens meer zitten. Als het morgen niet minder is dan ga ik met haar naar de dokter. Heeft iemand nog een ideetje.

Liefs Kristel

Gewijzigd door - Kristel Verstegen op 09 Mar 2004 09:22:10

mazaina erop doen gewoon in zo stooier of voorzichtig mat de hand erop doen

helpt echt

ojee wat vervelend kristel…sorry geen tips voor je. wat ik inmijn gedachten had heb jezelf al geprobeerd. sterkte ermee!!

Hoi Kristel,

Heel vervelend probleem.
De babyzalf van Mylene (kun je alleen op mylene party’s bestellen) werkte bij Lucas altijd heel goed.
Heb alleen een tip voor wat je in ieder geval niet moet doen.
Sommige mensen smeren er eiwit op. Dat moet je dus absoluut niet doen. Dit ivm evt. open plekjes en salmonella.
Dan kan ze dus nog salmonellavergiftiging krijgen.

Sterkte!

Groetjes Mim

Hoi Kristel,

Stephan heeft ook regelmatig extreem veel last van luieruitslag (gelukkig gaat het de laatste tijd beter!)
Bij hem was het zo dat zijn billetjes helemaal nat waren. Dat maakte het er dus niet makkelijker op om er zalf op te smeren.

Wat bij ons het beste hielp was Sudocrème.
Omdat zijn billetjes nat waren en de zalf niet pakte, strooide ik er eerst babypoeder op. Daarna de crème.

Veel succes ermee!!!

Groetjes, mamma van Stephan

P.S. Stephan’s billetjes lagen dus echt helemaal open.
Als niks helpt kan de huisarts een soort hormonen-creme voorschrijven, maar erg gauw doen ze dat niet (die van ons niet in ieder geval).
Vaak doen ze dat geloof ik alleen als het om een schimmel gaat.

Gewijzigd door - Bieb op 09 Mar 2004 19:38:39

Ik heb al maizena gehaald. Baat het niet dan schaadt het niet. Als dat niet werkt dan zal ik nog de poederonder de sudocreme proberen. De sudocreme alleen werkte ook niet echt goed. Alvast bedankt voor de informatie. Het is ook zo zielig voor Sanne

Liefs Kristel

dit stond bij kidz
heb de url ff genomen staan 5 tips
http://www.ikkeben.nl/index.asp?TypeId=6&CatId=35

Dankjewel Bianca, hartstikke fijn.

Liefs Kristel

Hoi Kristel.
Ik heb een hele goede maar wel dure tip.
Bij de apotheek verkopen ze Cavilonspray.Kost rond de 20 euro.
Paar keer op de aangedane huid sprayen en laten drogen.
Daardoor komt er een beschermende laag op de billen waardoor urine etc.niet meer op de huid inwwerkt.
Ze hebben er dan ook geen pijn meer aan.
P.s je doet er heel lang mee hoor(want na 1 dag is de uitslag meestal al veel minder)
Sterkte ermee.
Ik weet hoe frustrerend het is als je steeds die rode billetjes ziet als je gaat verschonen.
Groetjes Eljada

Hoi,

Mijn arts raadde aan om bovenop de sudocreme of welke billenzalf dan ook gewoon een dikke laag vaseline te smeren zodat de zuren van bv de urine niet in de bvilletjes kunnen trekken.

het hielp bij ons geweldig.

succes watnt het doet erg pijn

Groetjes
Monique

-Om je vleugels uit te kunnen slaan, heb je een nest nodig.-

Ik heb van Weleda calundela zalf voor Rick dat werk prima bij hem.

bianca.

UPDATE!!!

Nog steeds heeft Sanne een beetje last en als ik langer dan 1,5 uur de luier laat zitten is het weer vreselijk. Ik moet wel zeggen dat ik door al dat uitgeprobeer, niet meer weet wat er nu wel en niet heeft geholpen hahahahaha. Dus dames alvast bedankt.

Liefs Kristel

en een nader merk luiers heb je dat wel eens geprobeerd

weet wel bij kaitlyn die had altijd van etos en toen ineens uitslag ben toen over gestapt naar kruitvat en toen was het probleem snel opgelost

Het enige merk waar Stephan geen last heeft van luieruitslag is PAMPERS.
Tsja, niet de goedkoopste, maar tegenwoordig stunten ze steeds met 2 pakken voor 23 euro ofzo, en dan is het nog wel te doen (vind ik).
Als we die luiers niet gebruiken, dan heeft Stephan heel erg veel last.
Hebben al veel merken geprobeerd, maar dit viel gewoon steeds op.

Groetjes, mamma van Stephan

Ik gebruik bij Sanne alleen Pampers. Nu zeggen ze dat het misschien wel beter is om over te stappen naar Huggies want die heeft het minste kunststof de luiers. Pampers het op een na minste. hebben jullie daar al ervaring mee?

Liefs Kristel

Hoi Kristel.
Ik vindt de pampers ook heel fijn hoor.Als Iris luieruitslag heeft dan koop ik die juist.Normaal hebben wij altijd die van de Aldi.Die zijn trouwens wel een stuk dikker.Dus absorberen ze misschien ook meer?Je kunt het eens proberen.
Ik koop nooit die plastic dingen…Vreselijk.
Trouwens,ik werk in het ziekenhuis en als mensen daar langdurig luieruitslag hebben dan gebruiken we ook vaak miconazolcreme.Hetzelfde wat je voor zwemmerseczeem gebruikt.
Maar volgens mij moet je eens naar de huisarts gaan die kan het nakijken en die heeft vast een goed smeerseltje.
Ook gelijk vragen naar de Cavilonspray…Kun je vergoed krijgen namelijk!
Groetjes Eljada

Wederom een update
De uitslag word wel wat minder en dus wacht ik eventjes dit weekend nog af en dan ga ik (als het nog niet over is) naar de dokter.
Mijn schoonmoeder is trouwens ook weer bezig. Zij past elke dinsdag op. Nu vind ik het niet gepast om tegen iedereen te vertellen dat Sanne zo gevoelig is. Hebben ze niets mee te maken. Mijn schoonmoeder dus wel. Kom ik binnen om Sanne op te halen, zitten daar een oom en tante van Frans. zegt mijn schoonmoeder ineens dat ik sanne niet goed verzorg, want ik smeerde teveel. Gewoon aan de tafel waar die oom en tante ook bij zitten. Verteld ze daarna waar sanne las van heeft tegen die oom en tante en nog een keer dat ik het fout aanpak. Nou zeg ik jullie, ik stond erbij en ik hoorde het aan. Ik was door stomheid geslagen. Ik weet zeker dat ik het goed heb gedaan, ik laat me door haar toch niet in de zeik zetten. Ik weet dat ze het niet expres doet, maar mijn dochter heeft ook haar recht op privacy? En om mij zo aan te spreken, is ook niet netjes. Ik beet op mijn lip want ik wil niet hetzelfde zijn als haar, als er bezoek bij is, en ging naar huis. Daar ontplofte ik en wat zegt Frans. Laat haar maar, heeft ze ook iets te vertellen. Wat er toen gebeurde is niet meer na te vertellen maar Frans weet nu hoe de vork in de steel zit en zijn moeder ook. Maar toch zit het me nog steeds dwars. (anders had ik het hier niet neergepent natuurlijk).

Liefs Kristel

jeetje die durft zeg om je zo voor paal te zetten,en jij weet heus wel wat je doet hoor en elk kind heeft last van uitslag ook al is het maar 1 dag toch jeetje kan me voorstellen hoe je,je voelde

meis laat je niet op de kast jagen hoor

nou belachelijk kristel!!! echt erg vind ik dit… en dan denk je steun te krijgen thuis…niet dus!! ik begrijp je volkomen hoor. nee ik heb er verder geen woorden voor. het belangrijkste is dat het met sanne goed gaat en daar moet zij ook vanuit gaan dat je doet wat het beste voor sanne is. nee het is niet gepast wat je schoonm oeder gedaan heeft. sterke met sanne hoor

** MAUREEN MAUREEN **

Hoi Kristel
Ben het volledig met je eens hoor!
En wat je man betreft…ja dat soort dingen lees je toch regelmatig in de Libelle enzo…dat zoonlief niet tegen zijn mama durft in te gaan!
Wou je schoonmoeder soms indruk maken op het bezoek?
Kan me niet voorstellen dat dat gelukt is want over het algemeen voelen andere mensen dat ook wel aan hoor…Dat ze je in de zeik probeert te zetten,bedoel ik.
Sterkte en groetjes eljada