Loopstoel WEL of NIET?

Hallo,

Mijn kleine meid kan al goed op haar beentjes staan en vind het geweldig om te lopen. Ik pak haar handjes vast en dan gaan we samen een beetje lopen en zodra ik haar weer oppak is het HUILLEENNN…

Ik heb al 100x aan mijn man gezegt dat we een loopstoel moeten kopen, maar neeeeeeee hij vind dat geen goed idee,want bij de CB zeggen ze dat ze later problemen kan krijgen met haar heupen.

Klopt dat???
Wat denken jullie?

Lopen doen ze als hun lichaam ( spieren ed ) er aan toe zijn. Ze gaan dan vanzelf overal langs af lopen en aan de hand totdat ze moe zijn. Persoonlijk denk ik dat een loopstoel geen goed doet( te geforceerd of zo) juist omdat ik vind dat hun lichaam er klaar voor moet zijn ( maar de meningen kunnen uiteraard hierover verschillen ). Lopen gaat ze echt wel doen, op haar eigen tempo ( Evianne bv 13 maanden en Jessin 10 maanden)

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

hallo,

ik heb ook gehoord dat een loopstoel slecht is voor ontwikkeling van de heupen.
maar of dit zo is??? weet ik ook niet

groetjes gytha

Ik sluit me aan bij Asje, ze gaan vanzelf lopen als ze het zelf kunnen. Met zo’n stoeltje forceer je de boel misschien wel. Zou ik niet doen.

Gr Sandra

Ik kan er heel kort over zijn: Loopstoel NIET!

Groetekes, Sje

Nou, het is duidelijk.

Nou ja eigenlijk ben ik met jullie wel eens, maar ja ik heb meestal niet veel tijd om steeds met haar te gaan lopen of ben veel sneller moe dan haar hahahah…

Toen ik klein was hadden mijn ouders ook een loopstoel gekocht en met mij gaat alles goed hoor! GELUKKIG

Maar goed, we zien het wel.

Maar 1 ding weet ik wel, dat ze binnenkort ECHT gaat lopen hoor! Want als ik haar in haar bedje of box doe gaat ze meteen staan en word ze heeeeeeelll errrg blij. hahah Echt schttig

Hoi Marianna,

ik heb altijd begrepen dat een loopstoeltje niet zo erg is, als kindjes er maar niet te lang inzitten (20 min. maximaal) en als je maar oplet dat ze niet op haar teentjes loopt (mijn buurjongetje heeft hier te korte achillespezen aan overgehouden!) Maar de kindjes van een paar van mijn vriendinnen hebben er gewoon ingezeten en die vonden het prachtig. Wel letten zij erop dat de kleine al goed zelf kan zitten (nou dat lukt vast wel met 10mnd), op blote voetjes en dat de voetjes goed plat op de grond staan en dus niet te lang.
Tegenwoordig is volgens mij alles slecht, dat geldt voor ons toch ook?!

Groetjes,
Inge

Hoi,

Ik heb voor Senna ook een loopstoel aangeschaft.
Ze zat al heel erg goed, fiets ook al met d’r.
Verder doet ze al stapjes langs de box en tafel.
Maar doordat ze zo bewegelijk is viel zo nogal regelmatig.
Omdat ik af en toe ook wel eens moet aankleden of plassen hebben we
die loopwagen gekocht. Ze zit er alleen in uit noodzaak. Soms red ze een half uur per dag niet eens.
Doe haar er ook altijd met blote voeten in, dit vind ze zelf ook het prettigst.

Groet Vanessa mama van Senna.

ik heb voor delano ook een loopstoeltjes hoor
al zit hij der geen uren in maar eens 15 minuten op een dag en soms dagen niet
moet ik wel zeggen dat hij ook plat met de voetjes op de vloer staat
meestal zet ik hem hierin als ik ff de tijd rek voor zijn fles en hij niet in de box wil of op de arm

Tegen mij is altijd gezegd, niet doen! Ik heb wel getwijfeld, maar er nooit een aangeschaft. Ik zette Joël altijd in de box als ik even iets moest doen.
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja was ook mijn plan, maar dan was ik net boven, Senna weer huilend in de box omdat ze was gevallen en dit zo meerdere malen per dag.
Even lekker rustig zitten is er bij onze dame niet echt bij. Stelde het kopen van loopwagen ook steeds uit, maar na een hoop valpartijen en blauwe dikke bulten later ben ik toch overstag gegaan.
Ook Senna loopt met platte voet, alleen als ze snelheid wil maken zet ze zich af met d’r tenen. Ook hier staat ie wel eens een dag in de kast zonder gebruikt te worden.

Groet Vanessa mama van Senna.

Hallo allemaal,

Mijn zoon zit ook elke dag even in de loopstoel hoor!
Hij vind het ook geweldig en loopt ipv voorruit achterruit.
Mijn oudste zoon heeft er ook in gezeten en die liep precies op zijn eerste verjaardag zelf.

Meningen verschillen en ik vind dat het geen kwaad kan, ik luister ook niet altijd naar wat mensen zeggen hoor kijk wat ik het beste vind.

gr. Debora

Wij hebben ook net een loopstoel gekregen van een nichtje. De vraag blijft dus nog steeds, wel of niet gebruiken? Anouk kan nu toch nog niet met haar voetjes aan de grond, maar het lijkt me zo handig dat ze er zo af en toe even in kan zitten, vooral buiten. Ze doet niets liever dan de hele dag zitten en kijken en zo zou ze een beetje mobiel zijn.
Even over nadenken dus nog…

Grt Sabine

een loopstoel vind ik ook helemaal niets… mijn man wilt het heel graag… omdat hij het zelf vroeger ook heeft gehad… vanwege het gebruik van de beenspiertjes zorgt het voor vertraging van de ontwikkeling van de andere spieren…

een loopstoel is volgens mij makkelijker voor de ouders… immers je hebt je handen vrij… als mama ben ik verplicht om consequent te handelen… zodoende kies ik absoluut niet voor een loopstoel…

wel heb ik af en toe vrije handen nodig… dan maak ik mijn zoontje vast in zijn wipstoel en kijkt hij met plezier naar baby einstein…

[img]http://bd.lilypie.com/gja3p2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

nou ik heb ook voor Sienna een loopstoel en ze vind het heerlijk
ze zit er elke dag wel even in zo dat ik me huisje kan doen
de box vind ze maar niks ze staat met bloote voeten op de grond en ze beweegt haar zo makkelijk door het huis heen
me andere meiden hebben ook in de loopstoel gezeten en makeren alle 2 niks aan hun bennen en heupen ze lopen en fietesen alle 2

ik zou zegen je moet doen wat jou het beste lijkt en waar jij een goed gevoel bij heb het cb zegt wel meer wat niet mag

groetjes Natascha de mama van N’Kita en Raisa en Sienna

Ik moet nog even niet denken aan twee mobiele babytjes in huis…

ik heb ook een loopstoeltje, al toen cyano 6maanden was liep hij de hele woonkamer door, nu loopt hij al mooi mee aan het handje, ik heb nu een looprekje (noem je t zo) gekocht waar hij achter kan lopen, dat vind hij nu geweldig, daar loopt hij nu de hele woonkamer mee door, ik vind een loopstoeltje geweldig hoor, mijn nichtje hebben ook allemaal een loopstoeltje gehad, zijn inmiddels 4 en 5 en geen last van de heupjes hoor

groetjes melissa

Ik zeg ook niet dat ze last gaan krijgen van de heupjes ed, maar het komt erop neer dat ik denk dat ze er nog niet aan toe zijn. Het is voor mijn gevoel te geforceerd. Ik ga er vanuit dat lopen vanzelf wel komt en het niet voor niets is dat ze dat niet meteen kunnen. Maar de meningen kunnen uiteraard hierover verschillen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ja idd meningen kunnen verschillen, zou ook niet goed zijn als iedereen over alles hetzelfde dacht he, werd t een saaie wereld

gister voor Jurian loopstoeltje gekocht (via mp) van chicco echt een heel leuk ding. En wijs dat hij het vindt!! Volgens het cb was het juist wel goed voor zijn ontwikkeling… maar mag hij er niet paar uur achter elkaar in zitten… wie weet krijgt hij nu meer prikkels en gaat ontwikkeling wat sneller?!