Vandaag ben ik voor het eerst naar de longarts geweest.
Aanleiding hiervoor zijn o.a. mijn bezoeken aan de internist (dat was voor die gekke plekken op mijn been enzo).
Ik vertelde dat ik al zo lang als ik me herinner moe, moe, moe ben en bij lichte inspanning al naar adem loopt happen en loop te hijgen. Dit heb ik ook al zeker een jaar of 18 a 20.
Vandaar dat de internist het slim vond om eens naar een longarts te gaan.
Het is maar de vraag of er wat uitkomt hoor! Vooral die vermoeidheid is een lastig iets, om te ontdekken waar dat vandaan komt. Dat kan zoveel oorzaken hebben.
Maar goed.
A.s. dinsdag moet ik in het ziekenhuis in Emmeloord zijn (andere plaats dan waar ik woon, maar die hebben nou eenmaal eerder plek) en daar krijg ik dan een uitgebreid longonderzoek. Duurt ongeveer een uurtje.
Ik heb trouwens ook bloed geprikt vandaag.
Over 1,5 week (op maandag) moet ik dan weer terug komen bij de longarts voor de uitslagen.
Verder staan er nog 2 onderzoeken gepland.
Alleen zijn daar lange wachtlijsten voor.
In oktober krijg ik een onderzoek waar ik nu al erg tegenop zie.
Je krijgt dan een soort infuus (er wordt een slangetje ingebracht) in je pols en je moet dan fietsen en dan kijken ze hoeveel zuurstof er in je bloed komt (geloof ik).
Bloedgas meten, noemen ze dat ook wel.
Vreselijk!!!
Brrrrrrrrr…ik haat naalden en infusen!
Nou ja, het is niet anders.
Het derde onderzoek is in november.
Dat heet geloof ik een histamine-onderzoek ofzo.
Duurt 1,5 uur, maar dat boeit me niet zo.
Het lijkt me niet erg vervelend. Het is om te kijken of je allergisch bent en astma hebt (geloof ik).
Stel dat de uitslag van het uitgebreide longonderzoek (dinsdag) nou niet helemaal is wat het hoort te zijn, dan worden de andere twee onderzoeken vervroegd.
O ja, had ik nog een vraagje:
Mijn bloeddruk was te hoog.
160 bovendruk en 90 onderdruk.
En ik was niet gespannen ofzo.
Maar hoe komt dit denken jullie?
Weet iemand hoe je aan een hoge bloeddruk komt?
Morgen ga ik even naar een kennis van ons die ook een zeer goede bloeddrukmeter heeft.
Gewoon even kijken hoe het dan is (moest ook van de longarts).
Eerst had ik zoiets van: het zal wel…
Maar opeens realiseerde ik me dat ik ook al 3 dagen een “vreemde” hoofdpijn heb.
Druk bij mijn ogen enzo.
En opeens schoot mij te binnen dat dit dezelfde hoofdpijn is als die ik had toen ik 3 jaar terug in het ziekenhuis lag.
Toen had ik zwangerschapsvergiftiging en een veeeeeeeel te hoge bloeddruk (neeeeeee, ik ben nu NIET zwanger, haha!!!)
Maar goed, ik ga het morgen nog ff opnieuw testen.
Hoop dat iemand mij kan vertellen hoe je aan een hoge bloeddruk komt.
Mijn bloeddruk was namelijk altijd perfect! Zelfs als ik heel gestressed was ofzo.
Vandaar dat ik er een beetje van op kijk.
Nou, weer een lang verhaal Sorry!
Groetjes, mamma van Stephan
Gewijzigd door - Bieb op 19 Aug 2004 19:47:57
Gewijzigd door - Bieb op 20 Aug 2004 22:32:52