Longarts geweest

Eén gedeelte van de test bleek gewoon fout te zijn gegaan.
Dus ik moest gewoon nog even een paar keer opnieuw de opdracht uitvoeren (blazen dus).

Daarna het gesprek met de longarts.
Mijn bloeduitslagen waren goed (volgens bloed niet allergisch enzo) en de testen die ik verder gedaan heb (dat longfunctie onderzoek) die waren ook allemaal prima.
Niks te vinden dus.
Geen oorzaak waarom ik het nou zo snel benauwd heb bij lichte inspanning.

Natuurlijk ben ik blij met een goede uitslag!
Maar ik ben en blijf benieuwd hoe ik nou aan mijn klachten kom. Wat daar de oorzaak van is.

Maar goed, de longarts wilde wel persé dat ik die andere twee onderzoeken nog ga doen.
Er kan namelijk nog iets anders aan de hand zijn wat je niet aan je bloed kan zien etc.
Hij wil gewoon alles uitsluiten.

Alleen het tweede onderzoek wat ik krijg, daar zie ik dus echt vreselijk tegenop.
Ik had het geloof ik al verteld.
Je gaat dan op zo’n hometrainer zitten en fietsen dus (niet erg op zich) en je hartslag wordt dan steeds gemeten (niet erg) en je ademt in zo’n kapje (ook niet erg) en je bloeddruk wordt steeds opgemeten (ook niet erg).
Je krijgt dan ook nog een infuus (vréselijk erg!!!) Ze willen namelijk het zuurstofgehalte in je bloed weten tussendoor. Zo heb ik het tenminste begrepen.
En als een infuus niet lukt dan doen ze het d.m.v. prikjes in je slagader in je pols, die echt niet prettig zijn (zo zei de longarts het).
En daarom zie ik er zo onwijs tegenop!
Ik kan helemaal niet tegen een infuus (heb het gehad na mijn bevalling en ben de hele dag bezig geweest om maar niet tegen de vlakte te gaan. Wat een MUTS hè! Ik weet het, maar ik kan er niks aan doen).

Dus ja, hoe ze dat onderzoek nou willen gaan doen is mij een raadsel.
Het is op 15 oktober.
De uitslag van deze test krijg ik een week later telefonisch te horen.

Eind november krijg ik dan het derde onderzoek, waarin ze mijn longen gaan “pesten” zoals ze dat zeggen.
Meteen aansluitend (na 1,5 uur) weer op consult bij de longarts.

Nou, dat was het!

Groetjes, mamma van Stephan

Ahhhhhhhhhhh sterkte hoor bieb, hopelijk hou je het vol. Als je denkt dat je tegen de vlakte gaat, denk je maar aan ons want wij denken ook aan jou. Hahaha helpt vast.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Tot nu toe gelukkig goed nieuws dat ze niets engs hebben gevonden, maar het blijft idd de vraag wat er nu met je aan de hand is.

Die test op de hometrainer lijkt op een sporttest, behalve dan dat gedeelte waar je begrijpelijk tegenop ziet, dat infuus! Ik hoop dat dat toch lukt, want die prikjes lijken me nog minder fijn.

Bij het derde onderzoek ‘pesten’ kan ik me niets voorstellen, maar laten we eerst 15 oktober maar afwachten.

Succes en sterkte!

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Ja, ik weet dat het stom is. Ik ben namelijk helemaal niet bang voor de pijn van een prik(je) ofzo.
Het is gewoon het idee…een infuus in je arm.
Ik kan het echt niet helpen maar het bewijs is geleverd tijdens en na de bevalling: ik kan er gewoon echt niet tegen.

Ik heb ook nooit tegen bloedprikken gekund.
Toen ik zwangerschapsvergiftiging had werd er in het ziekenhuis dagelijks wel 2 tot 4 keer bloed geprikt (hing af van de hoogte van mijn bloeddruk).
Dan zou je denken dat je eraan gewend raakt.
Maar NIET dus.
En ik ben echt een heel nuchter denkend mens hoor! Maar het helpt gewoon niet.
Ik heb het nu met bloedprikken gelukkig zover “onder controle” dat ik niet steeds meer bijna van mijn graad ga.

We zien het wel.

En ja, die fietstest, daarvoor moet ik ook echt sportieve kleding aan enzo.
Ze gaan je conditie testen etc.

En Carola, je longen “pesten” daarmee bedoelen ze dat ze je stoffen laten inademen die e longen/luchtwegen prikkelen.
Ze kijken dan geloof ik of bij het inademen van een bepaalde stof, je luchtwegen zich vernauwen (oftewel: dat je dus niet tegen het inademen van die stof kan).
Dat is wat ik er tot nu toe van begrepen heb.
Dat onderzoek duurt 1,5 uur, dus ze zullen wel aardig wat stoffen proberen, haha!
Ook dat zien we wel weer hoor.

Groetjes, mamma van Stephan

Nou, ze slaan geen stukkie van je over zo te horen. Dat is dan toch wel weer prettig, dat alles goed nagekeken word.

Heel veel succes met je onderzoeken! Hou je haaks

groet
Mo

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

die bieb het is allemaal wat, nou ik hoop dat ze toch wel wat vinden, met die onderzoeken doen .want het is geen pretje .en ja die infuus bieb ,kan me voorstellen dat je er moeite mee heb .ik heb het al weer benauwd, dat ik het ziekenhuis weer in moet .dat heeft na de bevalling van tanja ,en daarna nog me vader er in zo n knauw gehad .dat ik het gewoon benauwd van krijg .maar ik moet wel .nou bieb we steunen me kaar toch, dan gaat het vast wel lukken .he als vast veel sterkte

veel liefs knuffels marielle

Gewijzigd door - zaan5 op 01 Sep 2004 06:53:27