Mijn ouders passen wekelijks een dag op en zien Erik daarnaast vaak nog wel een paar keer in die week, omdat ik op m’n vrije dagen vaak even een bakkie ga doen. Ze wonen niet zo ver bij ons vandaan. Erik is dus heel erg thuis bij mijn ouders. Hij ziet mijn schoonmoeder minder. Zij werkt noodgedwongen voltijds en heeft daardoor geen vaste oppasdag kunnen krijgen. En in het weekend is ze nogal druk met haar eigen moeder die nogal hulpbehoevend is. Dus Erik ziet haar een stuk minder. Hij gaat denk ik eens per maand een dag naar haar toe in het weekend, dan hebben ze toch een dagje samen. En op verjaardagen in de familie ziet 'ie haar, dus misschien alles bij elkaar 3 keer per maand?
Nu komt het: Erik heeft bij mijn ouders nu twee keer 's nachts gelogeerd. Dat vond ik aan de ene kant wel spannend, maar aan de andere kant ook weer niet. Het zijn mijn ouders en zo vertrouwd voor me, dat voelde gewoon ook heel goed. Ik vind dat Erik nu eigenlijk ook een keer bij m’n schoonmoeder ‘moet’ logeren. Ik gun het haar natuurlijk ook. Begrijp me goed: ik kan het heel goed met haar vinden, het is een lieve en zorgzame vrouw en Erik zal er niets te kort komen. Maar…het voelt niet zo vertrouwd. Deze appel is echt een stuk zuurder om doorheen te bijten dan toen 'ie voor het eerst bij mijn ouders ging logeren. Herkennen jullie dit of stel ik me aan?
Groetjes,
M