Leuke dingen/uitspraken

Het is zo leuk om te zien hoe hard alles weer/nog steeds vooruit gaat.
Nu hij naar school gaat, gaat zijn spraak elke keer weer vooruit.

Even een paar leuke dingen:
-Vandaag was er een kindje op school jarig geweest en ze hadden gezongen:
Piep, piep, piep Oera!! haha.

-Ook gaat hij de liedjes thuis al na doen: hij doen zijn vuisten op elkaar, en zingt: fuist, fuist. (deze vuist op deze vuist…)

-En laatst was Johan Seth aan het verschonen, en hij had een hele vieze broek. Jo roept mij dan meestal, maar deze keer niet.
Dus hij zegt tegen Seth: Seth, je heb echt een hele vieze luier! Dus Seth roept meteen: An!!! Kom.
De wijsneus!

Ook zei de juf dat hij al heel goed mee ging doen met alles, dus mama is weer trots.
Ik lees regelmatig van die leuke uitspraken van de kindjes hier, en ik wil wel weer eens lachen, dus hebben julie ook nog wat leuk uitspraken/ dingen die ze gedaan hebben?

Liefs, Anne

[img]http://lb3f.lilypie.com/fIPep1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

Fijn dat Seth het zo goed doet, logisch dat je trots bent.

Toevallig vanmorgen nog wat leuks meegemaakt. Peter was woensdagavond op wintersport gegaan en vannacht weer teruggekomen. Tim zag papa dus vanmorgen weer voor het eerst. In die tussentijd is er op Tim zijn kamer vloerbedekking gelegd. Dus papa vanmorgen tegen Tim wat heb jij mooie vloerbedekking. Waarop Tim heel ernstig zegt Papa oude vloerdekking potgemaakt. Haha ja, dat moest wel, omdat er nieuwe inkwam. Maar klinkt wel wijs uit zijn mond. Vervolgens aait hij de vloer en zegt lekker zacht. Hiervoor had hij namelijk laminaat.

Toen ik gisteren zei dat papa morgen weer thuis is zegt hij nee mama het is geen papa maar Peter. Hihi de wijsneus.

Groetjes,
Sandra

Hihi, vooral dat Seth jou ging roepen zoals Johan jou altijd roept. “An, kom!” Heel grappig. Ik kan van deze kant niet zo snel een lollig iets bedenken, maar ik kom er wellicht op terug.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

hier is het bij de verjaardags liedjes , pieperdepiep hoeha

ja en de lampentijd zie mijn topic licht is wakker , donker is…

en als ik mijn man roep ( hey lekker ding) antwoord de kleine altijd met ja?? haha

en als ik vraag heb je een poepbroek dan is het meestal , nee mama poep en geeft een tik op mijn kont haha behalve als hij is de winkel vraagt mama poep?? dan is het wat minder grappig hahaha

before you judge me, try hard to love me

Gisteren waren mijn schoonmoeder en zwager er en die waren as usual weer eens lekker aan het kibbelen. Zegt morgan ineens met opgestoken vingertje: Pas op he jongens ik moes nie bos worden he!!! (mamma zegt dit tegen de katten als die weer eens bakkelijen)

Ja daar sta je dan als oma

Groetjes,

Michèle

Als Merel net heeft gepoept (ze geeft nog niet aan dat ze moet poepen, maar als ze het net gedaan heeft) zegt ze vaak. “Heb een dikke vette poepbroek maakt!” Nou, da’s dan ook duidelijk voor ons

Groetjes Natasja

Wij zijn de onze ( 2 1/2) aan het leren dat hij niet zo maar om iets mag vragen als het niet nodig is en dat hij ook mag wachten tot er iets aan hem gevraagd wordt (met het oog op zeuren om tv en koekjes). Zit ie vanmorgen bij oma op de bank netjes met zijn armen over elkaar en zegt:
oma, je moet mij iets vragen!
Wat moet ik je dan vragen?
Of ik tv wil kijken!

Dat heeft ie dus mooi opgelost want hij heeft ten slotte niets gevraagd maar oma wist wel precies wat hij wilde

Luka praat nog niet echt maar kan nu wel goed ‘ja’ en ‘nee’ zeggen en hij weet ook wat het betekent.
Dus vanmiddag had mijn vader het over het avondeten, wat hun gingen eten en wat wij gingen eten. Mijn ouders gingen dus doperwtjes eten,en mijn vader verteld dat waar Luka bij zit. Luka lust niet zo graag doperwtjes.
Wij aten bietjes, iets wat Luka onwijs lekker vind en ik vertel dat aan mijn vader.
Vraagt mijn vader aan Luka:" Blijf je bij opa, doperwtjes eten?" Zegt Luka heel overtuigend:" Neej!" en maar met zijn koppie schudden, geweldig!
Het klonk zo grappig!

grappig is dit!!
Die van mij heeft af en toe ook van die dingen, zoals:

• meneer heeft zijn luier weer eens flink vol gepoept, ik ben hem aan het verschonen en zeg, getver derrie stinkerd, waarop meneer zegt “Joey is stinkbeer”.
  • of Joey wil iets wat echt onmogelijk is, zeg ik, je kan de boom, in zegt meneer “nee, niet boom in”.
  • of wees maar niet bang jongen, als hij denkt dat iets niet goed gaat, zegt ie “nee, Joey nie bang”.
  • “Joey toppen (verstoppen) in de keuken, papa zoeken” geeeeeen idee waar we hem zoeken moeten haha.
  • we proberne hem nu ook bij iets wat hij vraagt “alstublieft” te laten zeggen en als hij het dan krijgt “dankuwel”. SOms is het dus, mama drinken "“alspliest”, komt er meteen achteraan “dankewel”, voor hij wat gehad heeft, zo van, kan ik dat netjes zeggen he!

Lfs

Hahaha, leuk is dat he? Eva wil de laatste tijd altijd ‘poep kijke’ als haar luier vol zit. En dan lacht ze en zegt ze: ‘poepies taan’. Verder at ik geen vla meer direct na het eten, toen met mijn dieet en dat zag ze. Dan zei ze: ‘Mama vla niet?’ Nou at ik gisteren weer een bakje en toen wees ze echt met haar vingertje en zei ze: ‘Eh eh, mama vla…NIET!’ Zo van: dokter Eef zegt dat het niet goed voor je is! Verder roept ze vaak papa bij de naam als hij moet komen eten, dat klinkt ook heel grappig! Ze kan echt steeds beter praten en dat vind ik altijd leuk om te horen! En slim dat ze is…ze heeft alles meteen door! Eva zou ook zo’n opmerking kunnen maken zoals Tim, zo van: potgemaakt…Die kleintjes zijn eigenlijk allemaal heel slim en kunnen meer dan wij denken! Trouwens…ik had kleertjes gekocht voor Max, maar ook een broek voor Eef. Ik had die kleren aan mijn moeder laten zien en toen ik haar nieuwe broek aan wilde doen, weigerde ze, want dat was een broek voor de bébé en niet voor haar. Ik 100x uitgelegd dat het een meidenspijkerbroekje was, maar nee hoor…het was een jongensbroek en ze wil 'm echt NIET aan! Gek kind!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Zo was ik gister eventjes met Noah naar de winkel… en hij heeft me zo goed geholpen dat ie bij de kassa zei “Mamaa??? Noah beetje moe!”.
Dus ik zeg “Oh ben je moe van t winkelen? Wil je naar bed?” “Neeeee hoor mama” zegt ie!

Komen we thuis, zegt ie tegen Chris, " Noah goed gehelpt! (geholpen).

Ze kunnen zoooo ontzettend wijs zijn… Hij geeft me ook de doekjes en de luiers aan voor Joël… Joël poepie gedaan??? Plassie gedaan?

Liefs, Melanie

Kinderen zijn idd steeds sneller wijs tegenwoordig…

Luka heeft een aantal auto’s die uit elkaar kunnen. Soort van bouwstenen.
Als deze vallen gaan ze los, Luka roept dan altijd meteen:" Tuk!" , dat betekent stuk. En dan moeten wij het maken natuurlijk…
Mijn man liet gisteravond de afstandsbediening vallen en het klepje van de batterijen schoot eraf. Luka keek ernaar, schudde zijn hoofd en zei heel zeker van zijn zaak:“Tuk!”

Ik weet nog wel van Nikki dat ze altijd bij de vleeswarenafdeling bij de C1000 ging staan en dan zei tegen de mejuffrouw die daar werkte: Ik mag van mijn mama niet vragen om een worstje!!!
En idd assebief en dakkelel hihi! (alsjeblieft en dankjewel)

Ben benieuwd wat we met Lisa allemaal mee gaan maken!

Hahaha! Staan echt leuke anekdotes tussen!

Nora kan er ook wat van. Zo vroeg ik haar laatst of ze Pluk van de Pettenflat weer terug wilde zetten in hara eigen kast. Zegt ze: hmmm… vooruit dan maar! (dan hoor je jezelf wel terug! )

Vorige week waren we samen thuis en ik had mn pyjama nog aan toen we zaten te ontbijten. Dus ik vroeg een beetje aan haar, een beetje aan mezelf “Wat zal ik vandaag eens aandoen?” Nora: De televisie! :smiley: Ik moest echt lachen!

Ook geeft ze altijd live commentaar bij wat er gebeurt. Gister was ik bij een vriendin die een meisje heeft van 3 maanden jonger en net aan de ppt is begonnen. Die was dus erg stout en moest een aantal keer op de gang. Nora staat er dan zo dicht mogelijk naast op het moment dat ze een standje krijgt van haar moeder en vertelt dan Quinty is stout, Quinty’s mama is boos. Nu moet Quinty op de gang. Quinty mag niet zelf de trap op. Die moet echt verslaggever worden!

Oh ja, laatst had ze haar twee stoelen naast elkaar gezet. op de ene stoel Nora en op de andere de pop. En toen begon ze te zingen: we maken een kringetje van jongens en van meisjes… Dus ik denk: gezellig, ik zing lekker mee. Nou, dat werd me niet in dank afgenomen! Nee mama, Nora zingt met Bibi, jij moet stil zijn. Op de bank zitten… Tja… daar sta je dan! Maar ze zong wel heel het liedje foutloos af!

Ben stiekum wel heel trots op haar.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Leuk om het allemaal te lezen! Ik heb er ook nog eentje gevonden

Ik stelde Erik laatst een vraag en voordat hij antwoordde zei hij: “Even nadenken, mama.” En toen deed hij daarbij z’n wijsvingertje zo omhoog langs z’n wang, om een denkhouding aan te nemen. Ik heb me bescheurd!

Groetjes,
M

Oh zo begon danste en zong ik laatst door de kamer heen en ik stond met mijn rug naar Morgan, en die begint met toch te huilen. Dus ik denk gevallen of zo. Draai me met een ruk om vraag wat er is komt er met een klein stemmetje uit: Nee mamma nie siengen en danse, kan niet" Met andere worden nu maak je me echt heel verdrietig…

Groetjes,

Michèle

quote:
Vorige week waren we samen thuis en ik had mn pyjama nog aan toen we zaten te ontbijten. Dus ik vroeg een beetje aan haar, een beetje aan mezelf "Wat zal ik vandaag eens aandoen?" Nora: De televisie! :D Ik moest echt lachen!

Liefs!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbdm.lilypie.com/8TCyp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/H9WRp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Hahaha, die is echt briljant! Het is de waarheid als een koe. Geweldig.

Groetjes Natasja

Hihi, geweldig… wat een leuk topic zo en wat een wijsneusjes!!!
Jasper kan nog niet zoveel praten, maar heel soms verrast ie me…
zo ging ie laatst meeroepen toen ik m’n man even nodig had maar hij mij niet hoorde “Okar!! Okar!!” (heet dus Oscar). Hihi, weer een woordje bijgeleerd…!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Morgan denkt dat pappa lieffie heet

Groetjes,

Michèle

Haha hier ook zo, de oudste vroeg laatst aan me “schatje wil je even het licht aan doen?”

En de jongste, als we gaan aankleden doen we altijd even dollen en doe ik alsof ik in haar tenen bijt.
(komt ze zelf al gierend van het lachen met dr voetje omhoog “haphap?”)
Liep ik gister nog even op mn blote voeten, komt ze opeens op mijn tenen af: “HAP, HAP!”