Leuke dingen/uitspraken

Hahaha, leuk he? En commanderen jullie kindjes ook zo? Hier is het: ‘Pap eten, sloffen aan, Plop aan…’ Wij drinken altijd ‘thee’ voordat Eef gaat slapen. Ik zat tegen de verwarming, papa zat op de stoel. Commandeert ze: ‘Mama, hier zitten!’ Daar zat papa, dus die zegt: ‘Maar ik zit hier!’ Zegt ze met haar vingertje: ‘Papa op bak zitten!’ Dat wilde papa niet, die zat goed op zijn stoel. Ging ze van woede huilen! En zingen mag ik ook niet altijd hoor! ‘Nee mama, zingen niet!’ Dan niet, dank je!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ow dat zingen herken ik ook!!! Ligt ze op de commode vóór het slapengaan en zing ik altijd even wat, maar laatst kreeg ik te horen Ssssssst… ik reageerde niet snel genoeg dus ze komt omhoog en legt een vinger op mijn mond en nogmaals en een stuk harder Ssssst!!! En dan zo’n lekker boos gezicht!!! Om je te bescheuren LOL!!!

@rainbow, dat commanderen ken ik ook hier!! alex zegt wel eens voor de gein dat bo dat van mij heeft hahahahahaha

Hier ook steeds vaker uitspraken waar ik zo om moet lachen!! Vanavond nog, bo was net thuis met papa, en ik was aan het koken. Op een gegeven moment heb ik bo op de arm, en vraag aan papa of hij de macaroni wil afgieten. Papa is daar dus mee bezig, en bo zegt"Neee papa, kan niet, niet doen, mama koken!!! hahahahahahaha, echt waar, rol verdeling hier in huis is blijkbaar wel duidelijk he!!!hahhahahahaha

Bo is ook heel erg bezig met het "plaatsen "van dingen. Sta ik in de winkel met hem, noemt hij zijn knuffels op en zegt dat die thuis zijn, ik zeg ja dat klopt, ja zegt bo, en bo hier, mama hier, oma thuis etc etc. Hij weet het precies!! hahahahahaha

Bo die bedenkt soms ook wel eens in een spelletje dat een knuffel ofzo stout is (of de auto etc) en die moet dan in de hoek staan, maar hij zegt soms ook als ik iets doe wat hij niet wil (bv zijn eten weg halen omdat hij klaar is, tv uitzetten nou ja, alles waar hij het niet mee eens kan zijn) dan zegt hij: nee mama stout!!! en dan met dat wijsvingertje naar mij toegwezen (precies opd e manier dat ik bij hem doe, hoe herkenbaar weer) hahahahahahaha

Oh en ennen jullie dat liedje nog van parapapapapapa, papapapa, parapapapapa, papapapapa (tja lekker duidelijk zo) nou als die op staat hier, dan zingt bo hem zo mee, en dan met zijn hoofdje zo stoer op en neer zoals dat youtube filmpje van die raegge baby!! hahaahahahahah!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Oh ja hier wordt ook gecommandeerd. Mamma tul vie ga afwassen. Ik verbeter haar wel meteen door te zeggen mamma wil jij mijn tul afwassen en dan zegt ze ja doe dan.

Groetjes,

Michèle

hahaha ik heb me rot gelachen om dat seth zei: an kom!
hahaha geweldig!

Inderdaad ze hebben vaak zoiets grappigs.
Ik riep laatst tegen shadow b.v. dat ze dr mond moest houden omdat ze maar bleek piepen om niks.
toen riep Rico ineens: shalow! houje op?!
en vanochtend ook zoiets leuks. ik zei gisteren: als jij je eten op eet mag je van mama een kaasje (hij is dol op kaas en ik had geen zin in strijd)
dus hij met moeite gegeten. en vanochtend at hij alles zonder morren op.
gooit hij zijn bord als een fisbee OP de tafel! en roept: ZOOO NOU EEN KAASJE! hahahha toen dacht ik wat jij ook dacht: wijsneus!!

@Michele: haha ja dat heb ik hier ook, alleen niet met dat wat jij schreef over de tut. Rico roept dan b.v.: dallom pakkuh!!! en pakt hem zo uit de kast. en dan zeg ik: nee Rico moet vragen: mama, mag ik een ballon?" en dan zegt hij met zo’n hoge stem: jaha!! dalon hebbben!

Gewijzigd door - MamavanRico op 19 Jan 2011 13:40:33

quote:
Eva wil de laatste tijd altijd 'poep kijke' als haar luier vol zit. En dan lacht ze en zegt ze: 'poepies taan'. Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow: HAHHAHA dat zegt rico ook ALTIJD het was alsof IK dat bericht ges geschreven had! inderdaad: POEPIES TAAN! hahahahhahhahha ooh ik kwam nie meer bij!!! precies hetzelfde gewoon!

Jep, hier commandeert Seth ook maar raakt
Vanochtend zei hij ineens weer: An, kom hier!
Verder noemt hij me echt nooit An ( en ik luister ook niet)

@Woezel: Dat “plaatsen” van dingen herken ik ook heel erg. Seth heeft het ook vaak over waar iedereen is. Maar ook over mama is een meisje, papa een jongen, oma een… enz.
En grote auto, en kleine auto enz…
Heel leuk!

Schitterend om al die dingen te lezen

Liefs, Anne

[img]http://lb3f.lilypie.com/fIPep1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

@lalalala, ja daar is bo ook erg mee bezig ,. dat papa en hij een jongentje is, en mama een meisje. Als hij bv in bad zit, dan zegt hij vaak bo P*mel, papa Pmel, mama p***mel, en dan zeg ik tegen bo, maar bo, heeft mama een P***mel, Neeeeee zegt hij dan mama heeft horsten (borsten) hahahahaha, en daarna vraag ik waar zijn neus zit, en dan zegt hij toet!!! en drukt op zijn neus!! hahahahahaha

Elke dag zijn er wel zoveel grappige dingen die mij opvallen, en zijn taal ontwikkeling gaat opeens weer zo ontzettend snel. heb echt een klets kous in huis!!

liefs woezel

hier zo juist een nieuwe uitspraak.

ik zeg tegen de kleine ga je ook eens naar de wc, dan krijg je van mama een sticker. zeg hij ja maar dat past niet, ik , wat past niet, mijn piemi te gjoot voor wc hahaha hoezo eigendunk hahaha

before you judge me, try hard to love me

Hahahaha, wat een ego inderdaad. Om je te bescheuren!

Groetjes,
M

Hahaha! Begint dat al zo jong? Geweldig!

@Inge, het is niet te tellen hoeveel dingen Rico en Eef HETZELFDE zeggen he? Ook met die baab i.p.v. lamp enzo en wij herkennen wel meer dingen. Misschien toch de Hellimond/Eindhoven-circle?

Eva is ook erg van het jongen en meisje nu én ze heeft het ook vaak over waar iemand is. Zo is papa nu in het vliegtuig. Hij is er al lang uit, maar hij is er niet en dus zit hij voor haar gevoel nog steeds in dat vliegtuig! Opa en oma zijn ‘thuisss’ en mama is ‘weggg’. Grappig dat alle kindjes zich toch ongeveer hetzelfde ontwikkelen qua taal enzo, dat we dat toch van elkaar herkennen! En Eva is ook erg bezig met de kleuren nu, ze herkent ze nu echt goed.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou rainbow, hier blijven wij ver achter hoor

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Jaaa!!!
Ook de kleuren, die zijn hier ook geliefd
Het gekke is dat de eerste kleuren die hij kenden paars, bruin en groen waren, haha! Maar inmiddels herkent hij er een hoop

Liefs, Anne

[img]http://lb3f.lilypie.com/fIPep1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

Ook Noah kent heeeeeel veel kleuren, maar ook figuren zoals een cirkel, vierkant driehoek.

Leuk om die uitspraken allemaal te lezen

Liefs, Melanie

Hihi, wij waren vanochtend boodschappen aan het doen, en het was zo leuk.
Seth mocht zelf lopen, en hij luisterde heel goed, en legde alles netjes terug als we het niet moesten hebben.

En bij alles wat we wel meenamen, dat pakte hij en dan zei hij: Hmmm… LEKKER!!! haha. Verder liep hij heerlijk met zijn mandje door de winkel te paraderen en te zingen: lalalaliela! Echt leuk om dat zo te zien, en alle andere mensen in de winkel hebben er ook van genoten

Liefs, Anne