Leuk doen op commando

Het valt me op dat mensen die hier komen, altijd verwachten dat Eva een soort van superkind is. Alsof ik, zoals bij een pop, een plaatje in haar rug kan doen, waardoor ze kunstjes gaat opvoeren! Gisteren waren hier vriendinnen en ja, Eva was gewoon uit haar doen. Eerst werd ze al pissig wakker, toen zag ze dat andere kinderen met haar speelgoed zaten te spelen en toen moest ze ook nog op commanodo praten en leuk doen. Ze had er geen zin in. Ze wilde gewoon op mij of papa zitten en verder niks. Dan is het meteen zo van: ‘Ah, ze heeft haar dag niet’ of ‘Wat is ze verlegen!’ Mijn zus heeft zelf twee kindjes die heel makkelijk kusjes komen geven. Eva doet dat niet, ze is niet zo knuffelig bij anderen. Dan zegt mijn zus: ‘Ze geeft nooit uit zichzelf een kusje he?’ Tja. Ik zei ook tegen mijn vriendin: ‘Ik kan Eva niet op commando iets laten doen. Ze is zoals ze is!’ Bij collega’s was ze ook wat afstandelijk. Die kent ze helemaal niet en opeens stonden er allemaal onbekenden voor haar. Dan zeggen ze: ‘Ze lijkt qua praten niet op haar moeder!’ Mag dat kind even??? Ik begrijp dat niet zo, dat mensen zo van een kind verlangen dat het altijd rechtop zit, handjes geeft, lacht en leuk doet! Ik verlang dat zelf nooit van kinderen. Laat ze lekker zichzelf zijn! Okay, mensen bedoelen het niet slecht, maar toch. Eva is gewoon een lief, grappig en goedlachs kind dat mensen vrolijk groet…alleen niet op commando!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 13 Jun 2010 20:39:21

Niets aan toe te voegen.
Dylano doet ook geen dingen op comando (zou wle makelijk zijn af en toe).
Net wat je zegt lat die kinderen met rust dan komen ze vanzelf wel en anders niet jamer dan.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Kinderen en papegaaien moeten alles op comando kunnen. Ik kwam vroeger veel in de tropische tuin en daar zaten heel veel papegaaien en mensen maar beledigd dat ze niet op comando wat terug zeiden. Overigens waren ze ook beledigd als de beo wel wat zei maar dat had een andere oorzaak

Maar met kinderen zie je dat ook, oh mevrouw wat leuk en kan hij/ zij al zwaaien?? Oh hij doet het niet, zeker geen zin he kleintje. Komen ze onwijs dichtbij kind weer overstuur en huilen. Bij morgan net zo. Ten eerste ongeacht wat ze aan heeft moet mijn zoontje (nee mevrouw het is een meisje) maar tegen iedereen praten en leuk doen en als ze boos kijkt dan denken ze dat ze iets misdaan hebben.

Ik denk ook wel eens laat die kinderen toch eens met rust. Ik bedoel iedereen waarschuwd voor mensen met snoepjes maar mensen zonder snoepjes zijn ook knap lastig.

Groetjes,

Michèle

haha ja herkenbaar, en idd ik snapte niks van je titel maar nu begrijp ik je.
ik snap dat ook nooit, als rico dan een keer boos kijkt hoor ik van: is die altijd zo chagerijnig?
nou en bedankt!
dan zeg ik: nee alleen als hij jou ziet.
zijn ze meteen stil.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Jep, heel vervelend!!
Seth (en Eva, en alle andere kindjes) is zoaals hij is, en heeft echt niet altijd zin om leuk te doen, en wil soms gewoon lekker bij mama zitten bijv.

Liefs, Anne

Ik kwam opeens op een veel duidelijker titel! Hahahaha!

Hahaha, mensen zonder snoepjes zijn inderdaad ook knap irritant! De reacties van Morgan en Rico vind ik eigenlijk wel goed, dat ze gewoon boos terugkijken. Zo van: wa mot je? En dat Inge dan zegt dat Rico alleen zo kijkt bij diegene, haha! Misschien moeten we maar eens een papegaai aanschaffen ja (of die beo), die alles na doet. Mensen zeggen dan: ‘Zwaai je niet?’ of ‘Zeg eens…’ Als ze dan geen zin heeft, is ze opeens verlegen. Toen een collega laatst naar ons huis kwam kijken, was Eva ook een beetje tam. Toen lag dat meteen aan het feit dat we verhuisd zijn en ja , het was wel te merken dat ze niet tegen veranderingen kon. Terwijl ze het - op een paar mindere nachten na - hartstikke goed gedaan heeft! En kan ze nog niet dit en dat zeggen? Oh, hun dochter wel. Vind je het gek? Die is bijna 4! DUH! Nou, het kan mij allemaal niks schelen. Mijn Eef is mijn Eef en ze is zoals ze is!

En Michele, je weet het he: mijn neefje is altijd een meisje, want hij heeft lang haar. Ook al staat hij daar in een camouflagebroek en stoere gympen! ‘En jij jongedame, wat wil jij voor ijsje?’ Mensen kijken gewoon niet verder dan hun neus lang is! Toen Eva baby was, had ze een rose pakje aan. Ik gaf haar in een kroegje de fles. Een man: ‘Wat een schattige baby. Is het een jongen?’ ARGH!

Oh heel herkenbaar! En inderdaat zwaar iritant! Maar waar ik me nog meer aan erger is dat mensen ook vaak menen dat ze wel even aan mijn kinderen mogen voelen! Ik durf er nooit goed iest van te zeggen als iemand een aai over zijn bolletje geeft of Jessey’s wangetje aait, maar laatst in de bus ging iemand me echt te ver, dat vond ik gewoon goor, en toen heb ik mijn mond wel open getrokken! Er zat een turkse vrouw de hele tijd van die pompoenpitjes te eten, eerst het zout er afzuigen en dan weer vastpakken en het schilletje er af bijten, de schilletjes gooide ze op de grond. Toen ze uit de bus ging wou ze Joey een handje geven, maar daar heb ik een stokje voor gestoken! De hele tijd zit ze aan die vieze ranzige afgezogen pitjes, en dan mijn kind aanraken, bleeeeh! toen zwaaide ze maar en Joey keek haar boos na

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

@ Rainbow morgan heeft nu een camouflagebroek met roze dan wel maar ik heb nu zoiets van boeiend. Zaterdag zei iemand ja dan moet je der haar niet zo kort knippen. Dus ik pissig er is nog nooit een schaar bijgekomen, dat van haar zit namelijk wel van nature goed. Teon droop ze af en morgan kijkt dan ook heel boos alsof ze met helemaal snapt

@ Anouk als iemand zijn hand uitsteekt om haar te aaien zeg ik meteen al nee liever niet. En dan kunnen ze heel beledigd kijken maar dat boeit me niet en bij commentaar zeg ik gewoon dat ik hun ook niet ga staan aaien. Het is geen hond of zo.

Groetjes,

Michèle

Hahaha, herkenbaar! Vanaf dat je zichtbaar zwanger bent, ben je blijkbaar publiek bezit. Mensen denken aan je buik te mogen zitten en iedereen heeft er ook een mening over. Durven ze nu niet meer, hahaha! En dan vanaf dat je kindje er is, heeft iedereen ook een mening, over soorten voeding, hoe om te gaan met buikkrampjes en slapen, lopen, kruipen, blokjes, praten. Als ik een mening wil weten, vraag ik er wel om, ja toch? En als je het er over wilt hebben, vraag er naar maar steek niet direct je eigen mening af. Ik snap het ook niet, maar merk precies wat jij aangeeft.

Nora is nog wel van de kunstjes op aanvraag moet ik eerlijk zeggen. Als ze eenmaal los is en ze merkt dat ze succes heeft met iets, dan doet ze dat heel de middag. Op de creche zeiden ze altijd: je gooit er een kwartje in en ze doet een kunstje! Maar als wildvreemden iets van haar vragen, dan heeft ze daar vaak gewoon geen zin in. Moet kunnen vind ik.

Je hebt groot gelijk Rainbow, gewoon ook iets van zeggen als je zo’n rare opmerking over je meisje krijgt!

liefs

Gatver! Wat een ontzettend goor verhaal van die pitjes! Echt om te kotsen! Dat zou ik ook echt GOOR vinden! Het is misschien goed bedoeld, maar ehhhh…BRAAK!

@Michele, je bedoelt dat Morgan kijkt met die ‘Russische legerblik’ zoals op de pasfoto?

Ik ben dan weer anders als het gaat om Eva aanraken. Ik vind dat zelf niet erg, als mensen aan haar voetje of wangetje zitten. Vaak doen oudere mensen dat. Ach, maakt me niet zoveel uit. Ze doen het vaak uit vertedering. Zelf doe ik het nooit, maar ik heb er verder geen moeite mee. Eva vindt het ook prima en lacht dan vrolijk terug. Wel als een ongewassen persoon het zou doen natuurlijk! En met die pompoenpitten moet je bij mij ook niet aankomen! Overigens roept Eva best vaak ‘hallo’ naar mensen en zeggen ze lang niet altijd wat terug. Dat vind ik dan erger dan dat ze haar even een kneepje geven! Laatst wilde een stagiaire bij de ETOS haar een kusje geven, zo lief vond ze Eva. Het was een heel leuk en verzorgd meisje. Ach, doe dan maar. Eva laat zich ook aflikken door een hond! Maar het ligt er bij mij dus erg aan of iemand verzorgd is of niet…Zo lang ze maar niet ongevraagd bovenop haar springen!

Gewijzigd door - Rainbow op 13 Jun 2010 21:48:01

@ Rainbow, Da (ja die dus).

Enne nee bij mij hoeven ze niet aan mijn kind te komen. Misschien een para gedachten, maar ze hoeft niet te wennen dat het normaal is dat er vreemde aan der zitten.

Groetjes,

Michèle

Heel herkenbaar idd.
Mara zegt ook tegen iedereen “Hai”. Daarom blijven mensen ook wel hangen en moet ze meer trucjea doen idd. Heel irritant.

Vooral voor kusje geven aan vreemden ben ik panisch, haha. Gelukkig is het bij Mara toch meestal “Neej”. Maar goed, gister hadden we toevallig familiedag en een oom (waar we trouwens nul contact mee hebben) vond het effe nodig om kruimels roze koek van Mara’s vingers te happen…ieh! Nadat hij trouwens een peuk op had en aan het bier zat. Ik heb 'r meteen gepakt en dr handen gewassen. Vond die oom niet leuk…nou dat maakt me geen bal uit, wat hij deed vond ik ook niet leuk. Begon íe daarna ook nog “krijg ik nog een kusje”. Toen heb ik hard gezed “En nou moet je ophouden!!”

XxX Mamsje Didi

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/tHSRp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mamsje Didi op 14 Jun 2010 09:05:06

ik durf er echt nooit wat van te zeggen maar ik ontsmet mijn kindjes altijd wel gelijk hahah

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ja, je begrijpt sommige gedachten van mensen echt niet. Zelf doe je toch ook niet alles op commando. En als Tim dan een keer iets niet doen wat zij willen dat hij doet wordt er meteen gezegd hij heeft zeker zijn dag niet. AAAAAHHH om gek van te worden.

Groetjes,
Sandra

Leuk doen op commando dat werkt inderdaad niet.
Het is eerder vermoeiend zo wel voor jong en oud
Snap je verhaal dan ook helemaal, nix meer aan toe te voegen

Groetjes Marianne mama van Ruben

Ieks, wéér zo’n vies verhaal! Van die rose koek! O bah! Ik zou dat ook heel vies vinden! Ik heb gelukkig nooit gehad dat iemand echt zo aan Eva likte, behalve een keer een hond dan haha, maar dat vind ik ook erg onsmakelijk! En dan zo’n rook- en drankbek! Brrrrr!

Een paar neefjes en nichtjes van Eva willen altijd heel graag met haar spelen. Prima, maar ze laten haar dan geen ruimte. Ze springen op haar, ze moet een pet op, ze wordt nep-gestompt, ze moet dit en dat…Gek wordt ze daarvan. Ze wil dan met rust worden gelaten en zegt dan juist niks. De kindjes van mijn zus spelen met haar en dan weer even alleen. Dat vindt ze prima. Gisteren speelden haar neefjes ook gewoon rustig met haar en dan komt ze vanzelf wel. Toen zat ze met haar neefje op een stoel en liet ze zich ook optillen. Maar dus alleen als ze dat zélf wil!

Op der springen en nep stompen?? Dat zijn goede voor morgan die mept meteen terug en gaat hard gillen tegen je

Groetjes,

Michèle

Bij wijze van dan he? Ze springen zo half op haar, om te spelen! Eva duwt ze dan ook weg, als ware het haar opdringerige FANS!

Ha ha ha oke dan is het goed. Anders komt Morgan der wel redden

Groetjes,

Michèle

DA! Spaciva (of zoiets, da’s Russchisch voor ‘dank je’)! Legervrouwtje!