Leuk doen op commando

Wat vervelend zeg dat opdringerige gespring. Maar bij die kindjes word het er waarschijnlijk ook ingepraat. Wij hebben een kindje op het kdv die, als ze opgehaald word, die een kusje moet geven die een knuffel moet geven en die nog een kusje.
Dat kind loopt nu hele dagen te kussen en de andere kindjes zijn daaar op een gegeven moment wel klaar mee.

XxX Mamsje Didi

Oh zo wil mijn schoonmoeder dat mijn neefje en morgan elkaar de hele dag kusjes geven en morgan wil dat niet. En ik zie het schattige er ook niet van.

Groetjes,

Michèle

@Rainbow: haha ja dan weten ze gewoon niks meer te zeggen.
soms werd me wel is gevraagd : hoezo kijkt hij alleen boos als hij mij ziet dan?
en dan denk ik: tja maak er een spelletje van ik speel wel mee. en dan zeg ik: ja vind je het gek met zo’n gezicht?
ik vind het zelf best grappig dus ik lach er dan maar om en rico lacht dan mee, en dan doe ik er nog een duid bij in het zakje en zeg: zie je hij lacht je uit
tja dat krijg je van belachelijk gedoe

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Mamsje Didi, dat is helemaal belachelijk ja! Eva zwaait gewoon uit zichzelf, maar soms ook niet. Ik ga haar ook echt niet dwingen om ksujes te geven aan iedereen. Ze doet dat als ze het wil en anders niet. Als ik vraag: ‘Mama kus?’ dan doet ze het 9 van de 10 keer, maar bij vreemden niet en dus ga ik dat ook niet aan haar vragen! Sommige mensen! Grrr!

@Inge, je bent weer grappig!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Zou het niet uit een soort van onzekerheid van die mensen zijn dat ze er gelijk iets van denken te moeten zeggen. Dat als zo’n lief klein kindje niet naar je lacht dat er dan wel iets met jou moet zijn of zo.

Verder vind ik het ook erg ongepast dat alle mensen maar denken hun vinger in de mond van jouw kleintje te moeten stoppen. Nou is me dat zelf gelukkig nog niet over komen maar ik straal volgens mij ook wel zoiets uit dat mensen dat gewoon niet doen. Er zaten bij mij ook heel weinig mensen aan mijn buik toen ik zwanger was. Maar een vriendin van mij heeft een kleintje en die is een week ouder als Muriel en daar heb ik het wel al een paar keer bij gezien en de moeder zegt er niets van.

Oh dat rose koek verhaal bah

Een vriendin van mij een weekje langer zwanger dan ik ben, en er heeft in de supermarkt een vrouw die ze niet kende zomaar aan der buik lopen voelen, Dus mn vriendin zegt, heee wilt u dat laten, ik ken u helemaal niet…
Nou zegt ie vrouw, maar je bent toch zwanger dan mogen mensen toch wel even voelen? Uhh neeee had mn vriendin geroepen in de winkel met een boze stem dat vindt ik niet normaal.

Die vrouw herrie maken in de winkel omdat zij dat wel normaal vondt…

nou sorry die vrouw had van mij een tik gekregen als ze aan mn buik zat zonder toestemming, en vervolgens ook nog herrie ging maken in een volle winkel.
Belachelijk!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Oh trouwens ik lees van alles over kusjes geven enzo… Zo gaat dat ook bij mn schoonfamilie… Noah moet iedereen een kusje geven van papa…Ik vindt het zo zielig…Ik zeg ook wel eens geef oma eens een kusje, en als ie niet wil, oke dan niet… volgende keer weer… maar mensen die Noah helemaal niet kent van de familie hoeft ie van mij ook geen kusje te geven…

ze verwachten tegenwoordig zoveel van die kleintjes…

Als jij vind dat ie dat niet hoeft gewoon een keer bespreken met pappa. Want een kind moet je daar niet toe dwingen.

Groetjes,

Michèle

Helaas hoort dat bij papa in de fam. dat doen ze allemaal… ik heb het voor mezelf afgeschaft… ik begin er niet meer aan… kan ik intotaal wel meer dan 50/60 mensen 3 kussen gaan geven… pff nee dank u!

Maar goed… ga het zeker nog wel even aankaarten als we weer een verjaardag hebben.

Ja maar hij is 2, dan hoeft dat toch niet. Ik moet zeggen ik wordt er helemaal eng van als ze morgan moeten knuffelen, dat vinden we beide niks.

Groetjes,

Michèle

@melanie: als Noah die mensen niet wil zoenen, dan moet 'ie daartoe niet gedwongen worden vind ik. Hij moet erop kunnen vertrouwen dat mensen hem zullen respecteren als hij zijn grens aangeeft, toch? Dat is ook goed voor zijn zelfvertrouwen. "Als ik nee zeg, dan word ik belangrijk genoeg gevonden om naar te luisteren, wauw! " Beetje vergezocht misschien, maar zo kan het wel werken.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

@Mriek, daar heb je ook zeker groot gelijk in, want ik doe het ook niet meer… Meer dan de helft spreken we nooit, en ga ik dus ook niet zoenen…
Op mn schoonvader en zwager na.

Ik ga ook zeker zeggen tegen Noah dat als hij niet wil, hij ook niet hoeft.
De kleintjes van mn schoonzusje, van 4 jaar, 2jaar en bijna 1 jaar… moeten het ook allemaal doen. op de aller kleinste na natuurlijk.
Nou dat hoeft voor mij echt niet.

mriek ik vind dat helemaal niet vergezocht vind dat je helemaal gelijk hebt,
als wij iets niet willen doen we het ook niet dus waarom zouden die kleintjes wel gedwongen moeten worden als mijn kleintje geen handje wilt geven dan hoet hij dat ook niet, kijk de oudere die weten wel dat het netjes is om iig familie een hand te geven dus die doen dat wel maar een kind van 2 er toe dwingen nee hoor, en laat staan een kus geven

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Dat vind ik nou ook. Als ik geen zin heb om elk familielid op een feestje drie zoenen te geven, dan krijgt ook niemand me zo ver om het wel te doen. Dus waarom zou een kind daar dan wel toe gedwongen moeten worden? Omdat hij kleiner is en je dus de baas bent? Nee, lijkt me idd niet de manier. Fijn dat jullie het niet vergezocht vinden

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Hahaha, nee het klopt absoluut… hoe kan ik papa dan zo ver krijgen dat Noah dat niet hoeft?? Bij hun is dat heel normaal, daar groeien ze mee op… maar ja we leven in een hele andere tijd dan 27 jaar geleden…

Heb ik bij Madelon ook nooit gedaan en nu bij Dylano ook niet, dus nee niet vergezocht Mriek

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@ Mellanie precies zoals je het ons nu verteld. Het is geen 27 jaar geleden meer en Noah is 2 en wat niet hoeft hoeft niet en ook bij de familie aangeven dat hij niet gepused moet worden. Gewoon laten gaan, dan zul je zien als hij zijn neefjes en nichtjes het ziet doen dat ie het zelf ook gaat doen.

Groetjes,

Michèle

Okeee… Dank je Michèle… Als er weer een verjaardag aan komt van zijn kant, dan zal ik het zeker zeggen.
Trouwens mijn naam is met 1 L Melanie

Sorry, ik had knallende hoofdpijn gister dus ik heb er niet op gelet. Excuus

Groetjes,

Michèle

Hahaha Geen probleem…