Leren doorslapen

Ben benieuwd!

Erik is nu echt ziek; net dentinox gehaald, pcm en nieuwe neusspray. Hij had 38.4, alleen maar huilen, etc. Die dentinox net voor het flesje op z’n tandvlees gesmeerd en hij dronk z’n flesje helemaal leeg. Of het geholpen heeft, geen idee. Hij is nu wel iets beter te pas in ieder geval. Vanavond voor het slapen gaan de pcm maar even geven, heeft hij hopelijk een goeie nacht.

Het is wat: tandjes, sprongetjes, etc. What’s next?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

oei … zit er dan weer sprongetje mariek… vandaar dat sandra maar weinig of niet aanwezig is…die kleine zit misschien in dezelfde sprong als jouw kleine. Zag dat hij alweer 8 maanden is geweest!

Jurian heeft geluk geen speentje dus … i hope so dat ik daarom de nachten geen spenendienst oid meer ga krijgen… ook niet als hij in een sprongetje zit.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wel even goed laten drogen he Mriek die dentinox.

Enne ja erg he als ze alles tegelijk krijgen.

Groetjes,

Michèle

Ja, ik weet het van die dentinox. Niet direct daarna laten drinken, dat heeft weinig zin…

Inderdaad, de 8-maandensprong mini-boy. Het was rond etenstijd weer een drama: Erik was aan het brullen, wilde geen groente en van het flesje dat ik als alternatief had gemaakt liet 'ie 60 cc staan. Tijdens het omkleden voor het naar bed gaan, nog steeds brullen. Pcm gegeven en luuf gesmeerd en dentinox gesmeerd. Toen hij in bed lag, was hij vrijwel direct stil. Ik hoop zo op een niet al te onrustige nacht, moet morgen weer werken. Ben na vandaag al kapot, heb weinig zin in ook nog een slechte nacht. Duim maar voor me meiden!

Enne, geen speentjesdienst is een heeeeel goed iets mini-boy. Geniet er maar van!

Zo’n kleintje maakt eigenlijk best wat mee. Eerst al een bevalling (en dat kan best heftig zijn) , daarna die hele nieuwe wereld die ze dag voor dag leren kennen en alle nieuwe dingen die ze leren. Als ze zich dan ook nog niet lekker voelen is het natuurlijk helemaal niet zo gek dat ze zoveel huilen. Maar het kan soms zo’n hopeloos gevoel geven

Michele met die winkel bedoel je zeker het Oei ik groei boek? Grappig boek vind ik dat. Ik haal er ook altijd uit welke spelletjes ze nu leuk vinden om te doen en wat ze gaan leren etc. Al heb je het zelf ook wel een beetje door als je goed oplet, maar toch leuk om te lezen

en het gekke van alles ze herineren zich er niks van alleen de moeders
kunnen pas vanaf de 2de of 3de herinnereingen opslaan

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

ja ik ben toch blij dat ik de bevalling niet meer weet
die van mn moeder dan.
de mijne kan ik me trouwens ook nauwelijks herinneren. met die nare been prik maar ja helaas. kan het natuurlijk altijd over doen
maar heb aan rico meer dan genoeg op het moment

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier ook een BALNACHT gehad. Doordat het gisteren zo druk was, was Julia helemaal hyper. Ze werd wakker om 01.00 uur en wilde toen al drinken. Ok, ze had nog 1 voeding ‘tegoed’. Die heeft mijn vriend gegeven. En toen, om half 4 was het vrouwtje helemaal wakker! Kletsen, kraaien. Ik ging de speen in doen en normaal zakt haar kopje dan meteen naar de zijkant, maar nu mooi niet. Ze zat me met grote ogen aan te kijken. En vanaf toen was het tot kwart voor 6 speentjesdienst. Pff, dat is al tegen de ochtend! Moe werden we wakker. En nu ligt ze, na 2x speentjesdienst, alweer uren te pitten! Hopelijk is ze straks niet helemaal uitgeslapen, want mama en papa willen ook wel even rust hebben. Apart dat veel kindjes hier ook druk zijn en voor slapeloze nachten zorgen! Julia zit dan dus, net als Morgan ook in de sprong en ja hoor, mevrouw wil langzaamaan ook weer steeds meer eten na een periode van haast NIKS eten. Gek he, dat ze dat toch allemaal hebben!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh ja Rainbow de tweeling scheelt maar 4 dagen he, dus kan best dezelfde zijn. Wees maar blij dat Julia niet ook nog verkouden is dan…

Enne ja ik moet nog even in me bijbel kijken want ik heb gister broccoli, worteltjes en haricoverts staan te koken, pureren en in bakjes gedaan… Deze mamma gaat voor vers naast de potjes. Op deze manier iets meer vartiatie tot ze 6 maanden is. Ha ha ha ben benieuwd of ze vanavand weer zo voor de bonen met appel gaat. Wat een feest gisteravond

Groetjes,

Michèle

quote:
Hoi Rainbow,

Een collega van mij heeft ook een meisje en die sliep ook niet door. Zij heeft via internet informatie gekocht om haar te leren doorslapen. Moet er wel bij zeggen dat ze dit pas na 8 maanden deed.
Of Sje gelijk heeft dat je een baby niet kunt leren doorslapen wil ik hiermee niet betwisten! Wat je zou kunnen proberen is om dat tijdstip van 5 uur te rekken.
In de informatie die mijn collega had, stond dat iemand anders dan mama (dat is weer een geluk voor jou!) naar het kind gaat.
Kort samengevat:

• eerste nacht: 10 minuten laten huilen, dan naar kamertje, hoofdje aaien om te laten weten dat ze niet alleen is. Er NIET uithalen, evt. speentje aanbieden
  • tweede nacht: 15 - 20 minuten laten huilen. Zelfde handelingen
  • derde nacht: 30 minuten laten huilen. Zelfde handelingen
    In ieder geval eerste ochtendflesje steeds later geven totdat je op het gewenste tijdstip (7.00 uur?) zit.

Het werkte voor haar. Persoonlijk vond ik het belachelijk dat ze nog zoveel moest betalen voor deze info.
Als laatste wil ik vermelden dat ik hiermee dus NIET uit eigen ervaring spreek. Maar wie weet helpt het voor jou ook.

Cindy

ben het wel echt met sje eens een kind geeft het wel zelf aan wanneeer door te slapen zelf kunje dan de laatste fles eerder geven