Leren doorslapen

Ha ha ha ja das waar enne het is weer bloed en bloed heet hier. Enne we merken ook dat het credit crisis is want het is een stuk minder druk helaas.

Groetjes,

Michèle

Bedoelde inderdaad mini-boy, haha. Fijn dat het goed gaat bij jullie! Hier ook hoor, Erik ligt rond kwart voor zeven in bed en slaapt geruisloos tot ongeveer 6.00 uur. Hij krijgt om 7.00 uur dan z’n pap. We hebben de groente toch maar naar 18.00 uur verplaatst (en toetje) omdat de ruk dan toch te lang was naar 's ochtends.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi allemaal!

Ben nieuw hier maar toch even een berichtje.!
Maar ik vind ook ieder kind is anders en er komt vanzelf een schema in. Bij mij heeft het 3 maanden geduurt! Ook dat hij de nacht doorsliep.
Hij is nu 5 maanden en z’n schema is:

07.00: 180+6=pap
Weer naar bed (Als hij niet naar de creche moet)
10.15 fruithapje
Spelen en knuffelen
11.30 180=6
12.15 naar bed tot meestal 15.00
Spelen
17.00 tot 17.30 naar bed
18.00 groente hap
19.30 180+6

Nu alleen nog het afbouwen met inbakeren Maar daar ga ik nu even het andere topic over lezen…
Weten jullie ook wanneer ze ongeveer gaan rollen?

Liefs

Omrollen en kruipen heeft mini-boy net een topic over gestart. Enne Hier is het weer rustig morgna slaapt en ze heeft bijna 750cc op, 850 al je die van 1 uur vanacht ook meetelt. We wachten weer rustig af.

Groetjes,

Michèle

en nu wacht jij tot morgan zich meldt of maak je ze nog x wakker?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Rainbow waar ben je? Ben jezelf ook dag en nacht gaan slapen … zie je niet meer online?

Nee ik maak haar sinds maandag al niet meer wakker mini-boy. 1 Nacht helemaal niet gekomen en de twee nachten wel. We wachten het af. Al zou ik het wel wat fijner vinden als ze gewoon op de dag al haar flessen leegdrinkt. Nee wakker maken doe ik ook niet meer. Ik ga nu zelf weer om 21.30 ongeveer slapen (we gaan er zo in) omdat door de weeks en op zaterdag de wekker om 5.00/ 5.30 gaat, en doordat ik haar om 22.00 wakker maakte voor een fles die ze amper legdronk vind ik dat ik mijn slaap beter eerder kon pakken. Ze drinkt die 100 wel leeg. Maar misschien moet ik daar 150 in doen want nu komt ze stipt 5 uur en op zaterdag wil ik nog wel eens tot 6 uur slapen enne dan slaapt ze misschien in een ruk door, maar dan zitten we wel aan bijna een volle fles terwijl er toch zo langerzamerhand 1 af moet. Volgende maand moet ze toch op 4 zitten??

Groetjes,

Michèle

moet moet … het is geadviseerd door het cb bij ons. Wij hebben hem langzaam afgebouwd. maar denk op jouw methode dat je straks opeens schrikt omdat ze niet gekomen is… eigenlijk is jouw methode de methode die ze aanraden. Maar hier voelde ik me er beterder bij om het zelf af te bouwen…!

Maar er zijn genoeg kindjes die omdat ze niet genoeg fruit etc binnen krijgen toch nog langer op 5 flessen zitten hoor…

welterusten alvast!

Wij moesten Tim altijd wakker maken voor zijn 5e voeding. Volgens ons CB heeft een baby na 5 maanden nog maar 4 flessen nodig. Wij zijn dus met 5 maanden gestopt met wakker maken en Tim sliep op 4 flessen ook de nacht door.

Maar het is idd wat Mini-boy zegt…moeten is een groot woord. Zo rond de 5 maanden wordt geadviseerd. Het ene kindje is er denk ik eerder aan toe over te gaan op 4 flessen dan een ander.

Groetjes,
Sandra

Nou ja wij hebben de instelling hier nu als ze doorslaapt slaapt ze lekker door en als ze honger heeft komt ze wel. Vannacht duidelijk geen honger. Ik heb haar om half zeven vanmorgen wakker moeten maken. Ze dronk keuring haar hele fles leeg en is daarna nog even lekker gaan slapen en mamma ook. En dat op 850cc. En ja ik merkte dat ze omdat ik haar wakker maakte ze ook verwachte dat ik haar wakker maakte mini-boy. Nu ze zelf komt zeg maar heeft ze ook trek en is het geen lekkere trek zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Dan hoop ik voor Rainbow dat pappa meewerkt, want met deze methode zou ik niet ver komen of ik moet me moeder of schoonmoeder drie nachten te logeren vragen. Want pappa krijg je voor vijfen niet wakker.

Groetjes,

Michèle

Dat is die slaapgids, die methode en daarvoor betaal je inderdaad. Tja, money makes the world go 'round hè? En als het werkt, willen mensen er wel voor betalen…gelukkig hoeven we het hier niet te gebruiken. Iemand anders dan mama betekent dus papa, maar die is echt niet wakker te krijgen 's nachts. En om de katten het nou te laten doen…

I’M BACK! Ik ben ontwaakt uit mijn winterslaap! Nee hoor, ik had het gewoon druk met werk en met de doop van ons meisie vandaag. Boekjes maken, taart bestellen, kleren kopen etc. Dus vandaar dat ik er even niet was!

Ik vind het verminderen van de fles 's nachts een prima idee. Ik denk dat Julia ook gewoon een patroon heeft en dat ze het wel lekker vindt om 's nachts even bij mama te zitten en om dan een melksnackje te krijgen. Ze valt ook meteen weer in slaap als het op is. Vannacht kwam ze om half 3 en ik probeerde haar te temmen met de speen, maar daar trapte madam niet in. Om 3 uur begon ze toch echt te roepen: ‘Ik wil eten!’ en ze had ook een poepluier. Ze was ook erg vroeg wakker, ik denk dat ze toch het gevoel had van: het is vandaag een bijzondere dag. Ze werd immers gedoopt en ze voelde denk ik de drukte. Ik denk dat ze 's nachts echt trek heeft. Dat komt ook doordat ze nog 0,0 bijvoeding krijgt he, ze drinkt alleen melk (met pap). Ik hoop echt dat haar nachtelijke eetmomenten weg zijn zodra ze bijvoeding krijgt. Tot die tijd ga ik eens testen hoe ze reageert op 30cc minder in de fles en dan weer 30 minder etc. Goede tip hoor!

De slaapgids heb ik, met dank aan Mini Boy! Scheelt toch weer veel centjes! Ik denk dat ik het ook zelf moet doen, want mijn vriend doet er altijd minstens 20 minuten over om wakker te worden en dat gaat ook in fasen: ogen open, omdraaien, ogen weer open, rechtop zitten met dichte ogen, rechtop zitten met open ogen en dan opstaan. Dat schiet niet op!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Blehehhee Morgan is weer aan een sprongetje begonnen. Ze is 23 weken en ze was gister al niet te genieten. Pa na 3 uur slapen was een beetje leuk. Ja in het ziekenhuis bij ouwe oma was ze een engeltje. En gister om 8 uur ginng ze bekaf naar bed en om 9 uur was ze vrolijk wakker. Om half 10 sliep ze weer en om 11 uur kwam ze weer. Zo heb ik om de 2 uur een tul terug gegeven. Ze sliep wel weer meteen maar toch. Alleen om 4 uur was het echt mieren en vervelen. Uiteindelijk is om 5 uur pappa er uit gegaan want die was vrij vandaag dus mamma nog een uurtje geslapen. Om 6 uur heeft ze haar fles leeg gevroten en viel ze meteen weer in slaap. Ze gaat weer naar een honger moment. Dus even een ander topic geopend om wat duidelijkheid te krijgen.

Groetjes,

Michèle

Blehehehe, Erik dus ook!

Vannacht was het hier ook bal, om de paar uur inderdaad speen erin en troosten. Zucht, dat valt dan toch weer tegen hè? Alles staat weer op z’n kop. Het is voor een goed doel zullen we maar zeggen…

Sterkte meid met jullie kleine ondeugd!

Ben wel blij dat ik die fles al geloods heb zeg maar want dat had ik nu echt niet voorelkaar gekregen

Groetjes,

Michèle

Wees daar maar blij om inderdaad!

Erik slaapt nu gelukkig, sinds tien voor twaalf ongeveer. Hopelijk pakt hij nu z’n rust en is hij straks weer het heertje. Duim je mee?

Wat kunnen die sprongetjes toch lastig zijn he. Nou is het voor een goed doel en wordt het daarna wel weer gezellig, maar je moet er altijd wel even doorheen.

Onze kleine had dit vorige week ook. Hij was 3 dagen aan het spoken, minder slapen, minder lachen en meer jengelen. Extra met hem gewandeld, extra in badje gedaan etc maar eigenlijk hielp het allemaal niet echt. Op een gegeven moment denk je HELP en nu?
En vanaf zaterdagavond (we gingen op visite bij vrienden en ik zag er al een beetje tegenop, omdat hij zo jengelig was) sloeg hij helemaal om. Hij heeft wel een uur zitten lachen en brabbelen (hij kan nieuwe geluidjes maken) en na de eerste gaap is hij gelijk gaan slapen. Mijn vriendin is zelf zwanger van de eerste en zei gelijk “wat een ideaal kind, geef mij er ook maar zo een”. Haar nog maar even niet wijs gemaakt dat het ook anders kan Dat komt nog wel.
Nu gaat het gelukkig weer een paar dagen goed (afkloppen natuurlijk )

Zoals jij het zegt is het precies: van het ene op het andere moment zitten ze in zo’n sprong, maar hetzelfde geldt ook andersom. Ze zijn er ook ineens weer uit. Fijn dat de jouwe er inmiddels uit is. Op naar de volgende meid!

Ha ha ha zeg ik ook altijd, ja nu is ze leuk, lenen voor een nachtje?? Kijken of je haar nog leuk vind Ach bij andere zijn ze zo schattig he

Maar ja we wachten deze maar weer af. Mamma gaat vanavond even in de winkel kijken waar ze uit kan kiezen weet ik waar ik op moet letten en waar we mee kunnen helpen.

Groetjes,

Michèle