Lengte

Eh nee wil je ook niet aan denken. Ik heb ook een spoedkeizersnee gehad en had een witte placenta van nog maar 550 gram…

Groetjes,

Michèle

He gets, wat een enge verhalen allemaal! Mijn placenta woog geloof ik 650 gram, een pond schijnt wel normaal te zijn geloof ik toch? Of 550 gram. Of bazel ik nu?

Die echo’s…ik vond de eerste leuk, omdat ik Julia toen voor het eerst zag. Daarna liet ik een pretecho maken met 28 weken. Toen zei die kerel al meteen dat ik een dikzakje zou krijgen, want ze had een percentiel van 55. Wow, dat betekent dus dat slechts 5% van de babies op dat moment kleiner was dan die van mij. Ik begreep niet waarom die vent toen al zei dat ze groot was? Ik maakte me direct druk, dacht dat het een 10-ponder zou worden en zelf ben ik niet zo groot en breed. Met 38 weken kreeg ik weer een echo, want Julia daalde niet in. Die arts zei: ‘Waren jullie zelf ook zo groot?’ Julia woog toen al 3700 gram volgens haar metingen. Ze was niet ‘abnormaal groot’…nou, ik maakte me dus wéér zorgen, vooral omdat iedereen al zei dat ik zo’n dikke buik had. Ik besprak dat met mijn vk en zij zei: ‘Maak je niet druk, ze kunnen er wel een pond naast zitten hoor!’ Ze ging uit van een kleine 7-ponder zei ze steeds. Uiteindelijk was Juul wel degelijk groot, 8 pond…Ik was meteen dol op haar, maar toen ze 1 seconde geboren was, zei de arts meteen: ‘Wat een flinke!’ en de verpleegsters zeiden ook: ‘Gefeliciteerd, met je flinke meid!’ Ze bedoelen er niks mee, maar je voelt je alsof je een reus hebt gekregen! Nu trekt ze gewoon naar het gemiddelde toe. En al zou ze nu nog heel flink zijn geweest, nou én. Het is MIJN hompie en daar mag niemand aankomen! Ik vind het ronduit bezopen dat BABIES al worden beoordeeld op gewicht. ‘Wat een kleintje zeg!’, ‘Echt dikke wangen he!’ of ‘Sooo, die is klein/groot’. Wat doet het er toe? Zolang ze hun eigen curve hebben, is het prima! Ik ken iemand die geboren was met 5 pond en die nu heel stevig van bouw is. Een vriendin van mij woog 8 pond en weegt nu net 50 kilo. Het zegt niks, dus laat iedereen lekker zijn mond dichthouden! En verplegend personeel zou helemaal beter moeten weten! En een echoscopist ook. Volgende keer, mocht ik zwanger raken, dan laat ik alleen de medische echo’s doen en trek ik me geen zak meer aan van de grootte/lengte van mijn baby!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Moet je ook niet meer doen Rainbow. Als mensen nu tegen mij zegen dat Morgan klein is en dan zeggen ze het meestal met zo;n toon van geef je wel eten als ze horen hoe oud ze is dan zeg ik nu dat ze alleen eten krijgt op feesten en partijen. Ze kijken je dan echt heel lullig aan, maar ze zijn lang genoeg stil zodat ik rustig weg kan lopen. Tegen de tijd dat ze hem snappen ben ik al verdwenen met mijn kleine meisje. Echt snappen mensen het niet dat je soorten en maten hebt. Ik wordt doormoe van als die schema’s waaraan iedereen voldoen moet. Het is misschien iets anders, maar mijn vader werd twee jaar terug zijn uitkering afgepakt. Hij is nogal excentriek en weinig thuis. Als is het wel is dan heeft ie 1 lampje aan, een kacheltje en een oude radio, meer niet, meer heeft ie ook niet. Gevolg Enecorekening was 34 euro per maand en volgens het lijstje van de soos was je dan niet woonachtig daar. Echt ik douw die lijstjes en schema’s nog eens bij iemand waar de zon niet schijnt.

En dat wou ik even kwijt

Groetjes,

Michèle

Moe wordt je inderdaad van al die opmerkingen. Gelukkig zijn we wijs genoeg ons er niets van aan te trekken, maar het blijft af en toe wel vervelend. Bij mij zeiden ze ook dat Tim een heel grote baby was. Nou viel dat achteraf heel erg mee (3790 gr en 51 cm) en had ik gewoon heel veel vruchtwater. De gynacoloog had na de keizersnee zelfs een laag vruchtwater in haar schoenen Maar ja dan denk ik ook je kunt toch op een echo ook zien dat het veel vruchtwater is.

Wat een verhaal van je vader Michelle. Sommige mensen kunnen zo snel conclusies trekken, slaat gewoon nergens op. Beetje jammer dat ze zo snel concluderen dat hij dan niet meer daar woont.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja ach inmiddels is hij in een aanleunwoning gaan wonen enne heeft hij wel een wasmachine, droger, tv en zelfs dvd recorder dus ze komen nu niet meer, hij heeft trouwens die zaak ook gewonnen hoor en de soos heeft moeten dokken

Groetjes,

Michèle

Gelukkig maar dat het toch nog goed is afgelopen.

Groetjes,
Sandra

Ja hij zat echt in zak en as toen. Enne hij heeft zwaar reuma en dit alles was echt niet goed voor hem. Maar nu is ie een trotse opa die zelfs dvdtjes kan kijken met zijn kleindochter

Groetjes,

Michèle

Ik kan me goed voorstellen dat hij toen in zak en as zat. Gelukkig maar dat hij nu lekker van zijn kleindochter kan genieten. Leuk is dat om te zien he al die trotste opa’s en oma’s. Voor zowel mijn ouders als schoonouders is Tim het 1e kleinkind. Ze vinden echt helemaal geweldig en zijn ook ontzettend trots.

Groetjes,
Sandra

hier ook eerste kleinkind kom bij hun binnen zet de maxi op de grond op het moment dat de maxi de grond raakt opa of oma of aal2 er al bij hee lekker mannetje hhaa die word echt helemaal verwent

Bij mijn schoonmoeder 2e kleinkind, maar 1e meisje en zij heeft zelf ook alleen maar zonen. Bij mijn moeder is het het 1e eigen kleinkind, mijn neefje is van mijn stiefbroer. Wij maken op zich geen onderscheid, maar het was wel anders voor haar toen ik zwanger was dan mijn schoonzus. Enne aan mijn vaders kant ben ik enigskind dus ook zijn 1e. Oh ja en voor mijn opa is ze het 2e achterkleinkind, maar haar achternichtje woont op Barbados dus die zien we niet.

Groetjes,

Michèle

Haha heel herkenbaar Wendy. Ouders zijn niet meer belanagrijk, het is meteen naar die kleine. Bij mijn ouders heb ik een sleutel dus daar kunnen we zelf naar binnen. Maar bij mijn schoonouders is het helemaal erg. Daar hebben we geen sleutel en toen we nog geen kleine hadden dan moesten we nog net niet aanbellen voordat er open gedaan werd. Nu als we aan komen rijden staan ze al met zijn allen bij de deur. Mijn schoonouders wonen ook niet in de buurt dus zien hem veel minder vaak dan mijn ouders.

Groetjes,
Sandra

Ha ha ha iedereen vraagt ook inderdaad naar Morgan hoe het met haar is, enne in het begin ook wel naar mij, maar naar pappa nooit enne nu ook niet meer zo naar mamma. Dan is het ah baby is verkouden zoals nu bijvoorbeeld. Ja hallo pappa en mamma ook en das ook best zielig hoor… maar ja dat horen ze niet

Groetjes,

Michèle

Heeeeel herkenbaar dat opa’s en oma’s alleen nog maar interesse hebben voor de kleine! Gisteren kom ik weer thuis, met Julia. Mijn vader staat dan ook al voor het raam te wachten en zodra we komen rent hij, hup, naar buiten. Dan zegt hij niks anders tegen mij dan: ‘Geef mij Julia maar!’ en hij trekt de maxi cosi uit mijn auto! Ik hoef thuis ook niks te doen. Opa en oma geven Julia de fles, verschonen haar. spelen met haar. knuffelen haar en doen gekke koedie-koedie-spelletjes met haar. Ze zijn er helemaal gek mee. Ach, het is wel grappig. Julia is hun derde kleinkind, maar dat maakt niks uit! Mijn schoonouders wonen ook ver weg en die zien Julia veel minder. Maar de andere oma mag 14 februari oppassen als papa en mama romantisch op stap gaan en daar kijkt ze ook naar uit. Julia is wat dat betreft ook een geliefd kind en dat vind ik wel heel fijn!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh ja ik moet haar ook altijd terug halen hoor bij mijn schoonmoeder. Mijn moeder heeft nog wel zoiets van ga maar even bij je moeder kijken. Klinkt gemeen, maar soms ben ik ook heel blij dat ze dan alleen bij mij haar fles goed leegdrinkt en niet bij mijn schoonmoeder. Ha ha ha sorry gemeen, maar ja wij hebben ook een beetje moeilijke start gehad.

Groetjes,

Michèle

nou moet eerlijk zeggen vind het ook wel heerlijk hoor als die klene zijn dag niet heeft gaan we lekker bij mijn schoonouder eten
heerlijk zo’n bordje eten dat voor je gemaakt word!
vrijdag moet ik onverwachts al beginnen in plaats van volgende week oma meteen ow wat doe je dan met die kleine??
zou tot 3uur gaan wennen op de opvang:D
zegt ze ow ik neem wel vrij hoor haal ik hem wel op hihih zo lief maar ze is ook realistisch want vroeg toen ook meteen of dat het misschien niet een beetje te veel werd voor hem en dat het misschien slimmer was als die een uurtje langer op de opvang zou blijven en dan lekker bij pappa thuis zou zijn
wat raden jullie aan?
oma is liever en oma is een tweeling gewent dus die kleine van mji is appeltje eitje maar vraag me af hoe hij zou reageren misschien oma uurtje bij ons thuis laten oppassen hmmm denk denk denk

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Als een uurtje langer op de opvang kan, zou ik dat doen denk ik. Wel zo makkelijk toch? En als oma toch graag wil oppassen (wat ik me goed kan voorstellen, haha) dan is bij jullie thuis ook een goed idee. Ach, uiteindelijk is het maar een uurtje toch?

Werkse weer hè!

Ik zou haar als ze op wil passen bij jullie thuis op laten passen anders is het zo;n gesjouw en dat kan wel te druk worden. Dan liever thuis, kan hij als hij het nodig heeft ook even in zijn eigen bedje slapen. Morgan was daar heel erg aan toe in het begin steeds. En wat is lekkerder dan je eigen bedje dan.

Groetjes,

Michèle

ja precies kan oma hem laten slapen en hebben wij weer een vrolijk kind

groetjes wendy

Ha ha ha en als ze een beetje op mijn schoonmoeder lijkt is het eten voorbereid en de keuken is aan kant

Groetjes,

Michèle

hmm dat zou wel heel erg luxe zijnmaar ik ben zelf pas om half 8thuis dus ligt die kleine al te slapen

groetjes wendy