Lengte

Hoi,

Ik krijg steeds van iedereen te horen dat mijn dochter zo lang is, dat heb ik natuurlijk zelf ook al wel gezien! Ik ben benieuwd hoe lang andere baby’s van die leeftijd zijn of waren en of het misschien ook zo kan zijn dat ze straks een periode minder snel groeit?
Kiki is nu 5 1/2 maand en ze is denk ik 72 cm. Ze weegt ruim 8 kilo…
Ze krijgt 3 flessen van 210 en 1 van 240, daarnaast nog fruit en groente. Zou het teveel zijn, dat ze daarom zo ontzettend groeit?

Alvast bedankt!!

Groetjes Madelon

Hoi Madelon,

Ik vind 72 cm ook behoorlijk lang. Maar ik denk dat de lengte niet altijd wat met de voeding te maken heeft maar ook een kwestie van aanleg is. Als de ouders lang zijn dan is je kindje vaak ook lang. De laatst keer dat ik op het CB ben geweest was Tim ook 5,5 maand. Hij was toen 70 cm en woog 8030. Hij heeft altijd boven de curve gezeten qua lengte en gewicht, Maar jongetjes of meisjes dat scheelt ook altijd weer met lengte en gewicht. Ik vind wel dat je dochter aardig wat melk krijgt. Tim krijgt 4 voedingen van 200 cc en dan nog een groente en fruithap. Het ene CB zegt dat je wel meer dan 200 cc mag geven en het andere zegt van niet. Maar zeker 240 vind ik een behoorlijke fles. Maar ja misschien heeft je dochtertje het wel echt nodig. Ik zou me er in ieder geval niet te druk om maken . Straks als ze gaan kruipen en lopen raken ze het vet vanzelf wel weer kwijt.

Groetjes,
Sandra

Hoi Hoi…

Lang? mijn manneke was met de 4,5 maanden 71 cm … hij moet volgende week weer naar het buro! ben benieuwd of hij weer gegroeid is. Maar je heb gelijk hoor… daar zeggen ze ook dat hij lang is voor zijn leeftijd. Terwijl er in heel de fam geen lange mensen (eerder klein) voorkomen.

Ze mogen tot hun 1e jaar niet boven een liter komen … tot een liter mag wel.

Sanne was de vorige keer dat we bij het CB waren 6830gr en 62 cm, en ik denk dat ze nu enrom gegroeid is. Het wordt al een aardige til om haar lang op de arm te hebben…
Sanne krijgt 5x borstvoeding, en 's avonds een 1/2 peertje als wij aan het eten zijn.
Ik laat het nog wel ff weten hoe groot/zwaar ze is. Moeten donderdag weer naar het CB namelijk…

Wel interessante topic dit, zat er zelf nl over na te denken over hoe jullie kleintjes groeien/groot/zwaar zijn…

Liefs

Heerlijk zo’n kleine meid die steeds meer kan…
Waar blijft de tijd!

Ik vind het wel meevallen.

Maar heb zelf natuurlijk ook grote kids.

Nick was met 4 maanden oud al 78 cm en ruim 10 kilo en Mika was met 5,5 maand 75 cm lang bij 10 kilo.

Nu is mijn mannetje bijna 17 maanden oud,weegt 15700 gram bij 92,5 cm lang.

Het gewicht gaat nu langzamer maar de lengte gaat maar door.

Maar voor een meisje is je dochtertje best wel lang idd.

Groetjes Bianca

Bianca mv 2 kanjers.
(2000) en (2007)

Ik vind het groot, maar ja Morgan is met net 4 maanden nu net zo’n 60 cm en 6 kilo. Maar ja ik heb dan ook echt een ukkie.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ik vind het ook heel lang hoor. Julia is nu 19 weken en 63 cm en 6,4 kilo. Ik denk dat het qua lengte en gewicht bij jouw dochter mooi in balans is hoor Madelon, dus ik zou me zeker niet druk maken! Lang is juist mooi toch? Elke baby is anders en zo lang ze maar groeien is het toch goed?

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ha ha ha wat maken die 4 dagen een verschil he Rainbow…

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Yes, toch 3 cm en 4 ons!

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ha ha ha inderdaad… Ach bij Morgan sla ik alles een keerte om (mt 62) Julia past zeker alles??

Kun je nagaan Julia schatten ze groot en ouder en Morgan heel jong…

Groetjes,

Michèle

Nee, Julia past ook niet alles in maat 62. Kleertjes van de HEMA moet ik echt nog omslaan, die zijn erg groot. Ze heeft wel kleding die al wat aan de korte kant is nu, maar ach, er hangt alweer zat in maat 68. Toch hoop ik dat ze nog even in 62 kan hoor, want ze heeft nog niet alles aan gehad! Zo klein is Morgan niet joh, want een collega van mij heeft een dochter die een week ouder is dan die van mij en die is maar 5600 gram en 63 cm…Dat was echt weinig…

Julia was zoals je weet een bonkje toen ze geboren was, hoewel niemand dat aan haar zag. Ze was ook een lange lady en dat compenseert haha. Nu was ze relatief veel aangekomen in 5 weken, maar eerst was het ook maar een ons of vier…Ze trekt nu veel meer naar het gemiddelde. Ze is nu nog groter en vier onsjes zwaarder (dat is ook maar een worteltje lengte en een paar plakjes ham he, hahahahahaha) dan Morgan, maar die sprint volgens mij behoorlijk door dat vrouwtje! En op de foto zie je dat ze brede schoudertjes heeft, als een zwemster!

Ik snap niet dat mensen Julia dan zo groot vinden en Morgan zo klein, want eigenlijk schelen ze nou ook weer niet zoooooooooo heel veel toch? Rare lui!

toch is het niet leuk als ze zo over je kindje praten… ik krijg altijd te horen… joh wat geef jij hem!? NIKS want hij wil NIKS… maar hij groeit al van het zien van zijn fles denk?!

Hoi,

aanleg. en ja ze is behoorlijk lang onze dochter was 69 cm met maanden en dat was al boven de bovenste lijn. Maar maak je geen zorgen. de een doet het in de babytijd groeien dan de ander als ze kleuter zijn en weer andere halen het in de puberteit in. Als ze echt te hard gaan kan je er nu niets aan doen. Ook heb je kans dat ze ineens stil gaat staan.
Ze zullen het echt wel in de gaten gaan houden als het echt te hard gaat of als haar lengte gewicht verhouding scheef is of niet gelijk opgaat.
Onze dochter is nu 3,5 jaar en 1,06 inmiddels en zit op de jongenslijn en daar net iets boven. Jongens zijn over het algemeen nu ook al langer. Omdat ze heel hard gegroeit is is ze bij de ka geweest die wil haar nu over een jaar weer zien. ik ben zelf ook lang dus echt verwondelijk is het niet.

groetjes

lon106

Erik was met zes maanden 10 kilo en 73 centimeter. Dus ook eentje die bovenin de curve zit met lengte en gewicht. Ik maak me er niet zo druk om; die lengte zit in mijn familie en het gewicht is er keurig mee in verhouding. Je kindje is dus niet de enige lange!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

eh rainbow morgan is maar 60 cm hoor, dus das best klein voor ruim 4 maanden… en ja het verschilt wel per winkel wat ze al wel goed aan kan en wat niet. H&M is meestal wel goed. Zeeman en Hema gaan lang mee zeg maar en prenatal is ze zo uit gegroeid.

Groetjes,

Michèle

Vandaag dus bij het CB geweest. Sanne is nu 7755gr en 64 cm. Ze is vanaf 4 dec bijna 1 kg gegroeid!! Ben dus erg blij!!! En trots dat mijn BV dus nog steeds goed is!! Pff… Weer een opluchting…
Ze ligt nu alweer meer dan een uur te slapen. Meisje is super moe. De prikjes weer gehad en goed doorstaan, nauwelijks gehuild nu voorlopig even geen prikjes meer…
Hoe reageren jullie kindjes op de prikjes? Sanne is alleen erg hangerig en wil alleen maar op de arm (vandaag dan…) Ook erg moe en veel (willen) slapen.
Ga nu mollen…
Liefs Jen

Heerlijk zo’n kleine meid die steeds meer kan…
Waar blijft de tijd!

Jurian groeide de eerste 5 maanden erg hard… maar nu staat het bijna stil… Hij is in 1,5 maand 1/2 kilo gegroeid en 1 cm… nu weegt hij bijna 9 kilo en is hij 72 cm lang met 6 maanden.

Toch wel grappig om te zien dat het nu bijna stil staat terwijl ze meer eten en andere dingen eten zoals fruit / bambix ipv fles alleen.

Morgan is ook altijd wat hangerig en moe van haar prikjes. Alleen bij de tweede had ze koorts. Bij de rest was ze gewoon een beetje uit haar hum. Gewoon een keer extra in bed gestopt en twee dagen later was ze gewoon weer het vrouwtje.

Groetjes,

Michèle

Mag ik nog even opscheppen over mijn grote kerel?

Dinsdag op het cb gewogen en gemeten: hij is nu 11 kilo en 76 centimeter!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ha ha ha das echt een verschil met mijn puppy zeg

Groetjes,

Michèle