Lekkere kdv zeg

komt mijn zoontje gisteren terug van de kdv met andermans kindje zijn fles! nou lekker zeg ik bel graag op naar de kdv om ze ervan langs te geven dat ze toch niet voor niets de namen erop zetten?? “ja maar mevrouw we zeggen altijd controleer of je de goede spullen hebt voordat je vertrekt” nou daar weet mijn man helaas niets vanaf! hij gaat er van uit dat alles correct is toch een dergelijke waarschuwing heeft hij in ieder geval niet gehad en anders had hij het idd even gecontroleerd.

en het leuke is ik heb helemaal geen reserve fles, want die ligt bij de gastouder waar hij 3 dagen in de week naar toe moet, nou wordt het toch tijd dat ik een aantal reserve flessen in huis ga halen ondanks dat Meric binnenkort over 3 maanden geen fles meer zal krijgen haleluja!

haha zo heb ik idd in het begin regelmatig opeens 2 of 3 fopspenen thuis gehad die niet van mij waren ^^ ze hadden daar allemaal bijna dezelfde fopspeen van I(L)Mama ^^

Als ik dim ophaal controleer ik het zelf altijd, of nouja ik pak alles zelf en dan ga ik echt in mijn hoofd het lijstje af van mis ik nog iets, zo kon ik een keer bij een inval zijn boekje onder een bank wegplukken, zijn knuffel ergens op een kastje zijn fopspeen en flesje en dop ook los slingerden rond, was blij dat ik hem zelf ophaalde ^^ als mijn moeder hem ophaalt, weet ze echt niet wat hij allemaal meeheeft en moet de leidster het dus voor haar klaarzetten op tafel en dan kan het idd voorkomen dat je thuiskomt met missende spullen en/of spullen teveel.

Mijn moeder haalt hem vanaf maandag weer op dus zou meteen even een briefje vanmiddag in het boekje stoppen met de spullen die hij meekrijgt, zodat mijn moeder hem afkan gaan ^^ goed dat je me er op deze manier even aan laat herinneren, irritant zeg

Pappa krijgt ook altijd zijn instructies wat ze aan heeft die dag en wat ze mee heeft. En ik moet zeggen die meiden bij oons zijn geweldig maar inderdaad soms is er een invalster of zo en dan heb je wel eens iet meer, iets minder of iets totaal anders mee naar huis

Groetjes,

Michèle

Getver, sorry maar begrijp ik het nu verkeerd, kunnen ze een tutje van een kind of fles ook aan een ander geven (gebruiken?)

ja malawimajada dat gebeurt helaas wel…

Ja hoor ze kwamen in het begin een keer met hem aanlopen met een fopspeen in zijn mond die niet van hem was, nouja goed voor de weerstand, elk griepje en virusje vliegt toch al door de lucht dus of die fopspeen dan nog veel bijdraagt ^^ Sindsdien wel een fopspeen die de rest niet heeft en aangezien hij die niet veel meer gebruikt overdag is dat probleem ookal opgelost.

bah getver wat goor zeg! oohh daar moet ik echt niet aan denken, tja idd weerstand, maar toch brrrrr!

Even ter nuance… ik snap dat het niet fijn is maar kinderen op de creche stoppen de hele tijd alles in hun mond, dus ook speelgoed wat een ander net in zijn mond had… En op zich worden op alle kdv de flesjes en spenen goed uitgekookt.
( tenminste dat zou moeten)
Dat in je achterhoofd houdenede, is het natuurlijk niet leuk maar ook weer geen drama.
groetjes!

@ Linette, tja dat begrijp ik allemaal wel hoor, maar toch niet zo fris zo’n tut van een ander kind in jou kind d’r mond! Ik heb dat ook wel redelijke OCD en wil alles helemaal schoon hebben, maar een speeltje of een fles vind ik toch wel even iets anders, maar das misschien persoonlijk!

@ Malawimamajada het is niet de leiding alleen he, de kids onderling wisselen ook regelmatig hun spenen uit. Morgan had dat op haar oude kdv ook, die was altijd der speen aan het ruilen met andere kindjes

Groetjes,

Michèle

Ik heb het ook weleens gehad. de verkeerde speen op de goede fles. Ze zetten alles netjes in het bakje van Danielle neer en zelf moet je ook goed controleren of de spullen van jezelf hebt.
Maar onze meid heeft er een handje van om alles in haar mond te stoppen, dus ook speelgoed en de hoek (rand) van de tafel. Ik ga ervanuit de de rest van de kinderen dit ook doet. In mijn ogen krijgt ze dan ook de bacterieen van andere binnen. Straks zal ze ook wel grond in haar mond stoppen. Volgens mij deed ik dit zelf namelijk ook.
Maar op het probleem van de fles te komen. Ik heb altijd een extra fles en spenen en fopspenen in huis. Om de simpele rede dat ook ik iets kan vergeten te pakken ok het kdv. Al een paar keer de fles en voedigsbakje, of het schrifte waar ze alles in schrijven. Ook laat ik tegenwoordig standaard haar speen in het bakje van het kdv liggen zodat ze daar altijd de zelfde speen heeft en de leiding die herkend. thuis heeft ze (wel allemaal van hetzelde merk) een aantal verschillende liggen.
Succes met alles spullen mee te nemen die van je kind(eren) zijn

Grappig hier blijven de flessen en spenen gewoon op het kdv. Ik heb bij Minke en Neel met een dunne eddingstift op hun speen hun naam gezet ( aan de voorkant zeg nmaar), dus daarmee heb ik het opgelost. Maar ook Minke is net als Morgan dol op ruilen .
Op de fles en speen van Neel zitten stickers met haar naam.
Misschien kan je ook de naam erop zetten?
groetjes!

o ik ben niet zo paniekerig qua bacterien enzo. Worden ze hard van denk ik dan. Wij hebben 2 honden en ondanks dat ik 2 of 3 x per dag stofzuig krijg je de haren echt niet helemaal weg. Colin zit dan ook vaak helemaal onder. Hij steekt ook echt alles in zijn mond, dus bacterien krijgt hij toch wel binnen. Maar het is lastig als je geen fles thuis hebt en ze maken een fout… Ik heb 3 flessen en nog een bij oma liggen dus altijd flesjes op voorraad.

22-12-2009 colin geboren

Bij ons op de crech heeft ieder kind een eigen vakje waar je hun spullen in kunt zetten en waar ook zij de spullen weer inzetten als ze het gebruikt hebben. Moet zeggen dat ik nog nooit spullen van een ander kind in het vakje heb gehad.
Als ze geen flesvoeding meer hebben hoef je ook geen fles meer mee te nemen en gebruiken ze flessen van de crech.

Ik denk dat het met spenen altijd moeilijk is alhoewel ze hier natuurlijk wel op moeten letten, Maar kinderen kruipen of lopen en verliezen een speen en een ander kind denkt he van mij laat ik die eens pakken.

Gewijzigd door - pranger7 op 02 Sep 2010 21:38:08

Meric gebruikt gelukkig geen fopspeen dus dat scheelt dan. wat betreft reserve flessen, tja dat wordt tijd, ik heb al 2 flessen en de ene ligt al bij de gastouder dus nu moet ik er nog 2 bestellen voor de kdv en eentje reserve thuis. ik dacht alleen dat komt wel maar dat zal ik maar even snel regelen vandaag. zo moet ik ook 3 winterslaapzakken aanschaffen nu, eentje voor thuis, eentje voor kdv en eentje voor gastouder. ik werk nu inmiddels alleen voor de opvang en voor extra spullen voor mijn kleine. gelukkig kan hij per 1 januari terecht bij een kinderopvang die nog in verbouwing is waar hij de hele week terecht kan. en zo hou ik dan weer heel veel spullen over:S dat is best vervelend.

@mamavancolin…even niet om af te keuren maar zelf zou je toch ook niet willen rondkruipen in hondenhaar en een speen met hondenhaar in je mond steken? even niet verkeerd opvatten hoor want ik heb zelf echt geen huisdieren en die komen hier ook nooit! niet omdat ik niet van dieren houd maar ik vind het zo vies! al die haren op de grond bahhh ik kan er maar niet aan denken dat ik in zo een rotzooi moet leven…vraag me altijd af wat mensen zo fijn vinden aan een hond of een kat in huis…ik vind ze op afstand erg lief maar moet ze echt niet thuis hebben vooral niet met een kind erbij. ik dweil nu al elke dag me huis terwijl ik geen huisdieren heb en wij lopen altijd op sokken thuis…ik snap je verhaal van bacterien wel en daar ben ik ook wel makkelijk in maar niet zo makkelijk…begrijp me niet verkeerd hoor maar vroeg het me gewoon af misschien ben ik wel raar hoor hahahah

en van dat fles ach ja het kan gebeuren hoor daar neit van…volgende keer goed nachecken idd of het wel zijn spullen zijn…

@ Mamma Selma, Wij hebben 4 katten, 6 nog toe morgan geboren werd en die heeft zelfs wel eens aan de kat gelikt, niet dat ik dat goedkeur hoor, maar ik denk dat dat inderdaad je eigen manier is hoe je tegen dieren aan kijkt. Maar hier lagen overigens nooit spenen op de grond, maar ja ook de katten zijn wel allemaal geinspecteerd en geproefd

Groetjes,

Michèle

Wij hebben ook een hond en dus ook haar en zand, ook al zuig ik elke dag
Mensen met dieren leven echt niet "in de rotzooi"hoor haha! Maar ja iedereen is anders en wij zijn nou eenmaal hondenliefhebbers (en Minke en Neeltje inmiddels ook)

Gewijzigd door - Linette1 op 03 Sep 2010 09:17:49

Wij hebben 2 katten en ik stofzuig elke dag en dweil een paar keer in de week en ook wij leven niet in de rotzooi hoor. Muriel vind de katten geweldig en ik denk dat het ook heel fijn is dat mijn kindje met huisdieren opgroeit. We hebben ook al een abonnement op de kinderboerderij. maar genoeg hier over.

Waarom ga je zoveel slaapzakken kopen. Ik geef de slaapzak altijd mee naar de gast ouder. Ik heb er 2 in totaal. 1 extra voor als de andere in de was zit.

ik zou niet zonder honden kunnen. Vind het dan zo ongezellig in huis. Ik vind de gezelligheid dan ook veel belangrijker dan wat haren. Ik stofzuig voordat de kleine op de grond gaat en 's middags nog een keer. Vaak ook nog als hij in bed ligt, maar dat vind ik een kleine moeite. De honden liggen als ik alleen ben ook bij mij in bed. Ik verschoon ons bed wel 2x per week. Maar dat zullen veel mensen ook heel vies vinden. Onze honden zijn heel belangrijk voor ons en die kleine zal er niks aan overhouden. Ik probeer zo hygienisch mogelijk te zijn, maar je kunt ze toch niet overal tegen beschermen.

22-12-2009 colin geboren

ja hier ook, alles blijft op het kdv…
want dat gesjouw smorgens, ben bovendien lekker chaotisch,dus vergeet regelmatig wa, haar luiers, extra kleding en flessies liggen daar en die blijven ook daar !
nu moet ik zeggen dat ik haar ook wel eens terugkrijg met een vreemd rompertje of broekkie…maar ja kan gebeuren met al die spullen van al die kinderen…
was ik gewoon netjes uit en neem ik weer mee terug !

als ik zie wat pippy allemaal in haar mond stopt, is een speen van iemand anders nog het minst van haar bacilleprobleem volgens mij, gisteren at madam weer een kiezelsteentje !