Lees dit maar eens goed door

Ik ben nog niet zo heel lang aangemeld op ikkeben maar als ik zo eens rond snuffel op de forums vind ik wel dat wat de tienerzwangerschappen betreft er veel (niet per se negatief) maar wel grove meningen naar elkaar worden gegooid! ik bedoel we zijn allemaal mamas en dus kunnen we toch ook gewoon normaal advies aan elkaar geven als dat gevraagd word?? En als je een bepaald persoon niet 'geloofd’
Dan reageer je er toch gewoon niet op want daardoor worden blijkbaar mensen die wel de waarheid vertellen en gewoon graag wat advies willen hebben meteen uitgekaffert voor broodje aap verhalen… Begrijp me niet verkeerd ik wil niemand aanvallen maar ik begrijp gewoon niet waarom het allemaal zo grof en lullig moet…
Geef gewoon je welgemeende advies (Op een NETTE EN VRIENDELIJKE manier) of reageer niet…zo bespaar je ook de gevoelens van jonge meisjes die het wel echt even moeilijk hebben… want waarschijnlijk door sommige (naar mijn mening) grove reacties durven bepaalde tienermoeders niet eens meer hun verhaal hier kwijt!! Hopelijk staan we elkaar voortaan wat vriendelijker te woord hier!!

Groetjes joyce

joyce

Hoi Joyce,

Ik begrijp wel een beetje wat je bedoeld. Ik heb veel aan alle adviezen die hier op de fora te vinden zijn maar schrik soms van de felheid waarmee mensen reageren op elkaar. Ieder zijn mening maar ook een beetje respect naar elkaar lijkt me wel het minst hoe je naar elkaar reageert!

Groet Tams

vind de toon die jij aanslaat ook niet zo gezellig…

maar lees jij dit nog eens door:

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=11730

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Joyce, laatst is in een tienerzwangerschaptopic uitgelegd waarom de mensen die hier al langer actief en behulpzaam zijn steeds feller reageren op het zoveelste verzoek om een digitale zwangerschapstest uit te voeren. 9 van de 10 tienerzwangerschaptopics worden gestart door grapjassen die zich zitten te vervelen in de vakantie. (Want dat valt namelijk op dat veel van die topics in vakanties gestart worden. Dat kan bijna geen toeval zijn.).

Dat is heel beroerd, vooral voor de meisjes die hier wel met serieuze vragen komen over een mogelijke zwangerschap, maar helaas is het dan al verpest door leeftijdsgenoten die met gevoelens van goedbedoelende adviserende mama’s hier spelen.

We weten niet meer wat we wel en niet moeten geloven en na zoveel neptopics wordt de irritatiegrens steeds sneller bereikt als zich weer een 16-jarige meldt met een mogelijke zwangerschap.

Als wij altijd maar zo goed mogelijk proberen te helpen en later blijkt dat we voor de gek gehouden zijn, voelen we ons aardig belazerd en voor gek gezet. Ik pas daar persoonlijk voor en velen met mij hier op het forum.

Bovendien denk ik dat tieners die zwanger zijn veel meer hebben aan gesprekken met lotgenoten op een van de vele tienermoedersites. Niet dat ze hier niet welkom zijn, maar op tienermoedersites is de kans vele malen groter dat ze wel meteen serieus genomen worden.

Hier op de site is het vertrouwen in meldingen van tienerzwangerschappen naar mijn idee ver ingedeukt.

Groetekes, Sje

Sorry dat ik het zeg maar ik vindt dat jij ook niet erg vriendelijk reageert nu.
In iedergeval de toon.

En over de topics van 16 jarige:
De ene keer krijgen we die 3 a4 in de week en dan maanden niet.
En heel vaak in vakanties.
Sommige van die meiden houden ons aan het lijntje en dus moeten wij dat vriendelijk antwoorden? Nee ze kunnen een vriendelijk atwoord krijgen als ze een gemeende vraag stellen.
Ik wil antwoorden en advisen geven aan mensen die dit daadwerkelijk nodig hebben en niet aan meiden die in de vakantie niks te doen hebben en met ons een (grappig??) interresant geintje uithalen.
Daar houdt ik echt niet van.
En als je dit soort topics 4 in de week krijgt heb je buik er wel van vol!!!

Dit wil niet zeggen dat alle meiden van 16 dit doen.
Maar zoals ik al zei ze kunnen een vriendelijk antwoord krijgen als ze die nodig hebben!

Vindt het overigens erg overdreven om hier een topic over te starten maar dat zal wel aan mij liggen!

groetjes GYtha

Gaan we weer…

Ten eerste wil ik even sorry zeggen tegen de mensen die vinden dat ik grof over kom dat was absoluut niet de bedoeling ik wil niemand beledigen en al helemaal niet grof overkomen…

Zeker is het niet leuk als je voor de gek gehouden word en al helemaal niet voor de zoveelste keer!! Maar ik vind dan niet dat je er dan meteen van mag uitgaan dat elke tienermoeder haar verhaal verzint… Als je denkt dat iemand een broodje aap verhaal vertelt HOEF je er niet op te reageren begrijp je? Ik bedoel als niemand erop reageerd is het ook niet meer leuk voor de grappenmakers toch?

En even tegen GYtha Ik ben deze topic gestart omdat ik het wel een belangrijk onderwerp vond om eens over te kletsen, en niet om mensen aan te vallen want jij zegt nu tegen mij dat je dat maar overdreven vind en dat is eigenlijk ook niet zo aardig…

Ik wilde alleen even mijn eigen menig geven meer niet…

Groetjes joyce

joyce

En kim ik heb het gelezen en vond het een hele mooie tekst helemaal waar wat je daar schrijft…Maar volgens mij heb je me verkeerd begrepen Ik respecteer elkaars mening zeker maar ik bedoelde gewoon dat het soms ook wat vriendelijker kan snap je?

Groetjes joyce

joyce

Joyce, voor iedereen komen dingen op het net anders over het is namelijk vaak ook maar net hoe je het leest, en als soms mensen zo’n verschikkelijk bord voor hun hoofd hebben proberen we dat bord nog wel eens wat te laten verschuiven zodat ze mischien wel door hebben wat ze nou eigenlijk doen en of zeggen,

als nieuw lid kan dat mischien onaardig overkomen maar ik verzeker je ik heb hier nog maar zeer weinig onaardige meiden ontmoet, eigenlijk niemand.

kan je alleen zeggen lees eens door de regels heen en meerdere topics dan alleen die…

gr en veel plezier op ikkenen.

Tries

quote:
Ik ben nog niet zo heel lang aangemeld op ikkeben maar als ik zo eens rond snuffel op de forums vind ik wel dat wat de tienerzwangerschappen betreft er veel (niet per se negatief) maar wel grove meningen naar elkaar worden gegooid! ik bedoel we zijn allemaal mamas en dus kunnen we toch ook gewoon normaal advies aan elkaar geven als dat gevraagd word?? En als je een bepaald persoon niet 'geloofd' Dan reageer je er toch gewoon niet op want daardoor worden blijkbaar mensen die wel de waarheid vertellen en gewoon graag wat advies willen hebben meteen uitgekaffert voor broodje aap verhalen... Begrijp me niet verkeerd ik wil niemand aanvallen maar ik begrijp gewoon niet waarom het allemaal zo grof en lullig moet... Geef gewoon je welgemeende advies (Op een NETTE EN VRIENDELIJKE manier) of reageer niet..zo bespaar je ook de gevoelens van jonge meisjes die het wel echt even moeilijk hebben.. want waarschijnlijk door sommige (naar mijn mening) grove reacties durven bepaalde tienermoeders niet eens meer hun verhaal hier kwijt!! Hopelijk staan we elkaar voortaan wat vriendelijker te woord hier!!

Groetjes joyce

joyce

</BLOCKQUOTE id=quote>

Als je hier de zoveelste nepzwangere tiener van weet ik hoe veel jaar treft, en mensen die de raarste verhalen verhalen verzinnen om zo de aandacht, de melevendheid en de compassie van forumleden te krijgen, heb je het op een bepaalt punt wel gehad. Er is al eerder en ook vaker gezegd dat dit heel erg sneu is als er meiskes zijn die niet meteen gelooft worden, maar die schuld ligt dan toch echt bij de verpesters die zich niet realiseren wat ze daarmee aan het doen zijn.
Daarbij is het ook nog eens zo dat zon meiske met de vraag komt ( en dat gebeurd ook veel) of ze wel of niet zwanger is, dat het duidelijk moge zijn dat wij dat net zo min kunnen weten dan zijzelf en daar hoef je geen slimmerik voor te zijn. In bed een grote meid, dan daarbuiten ook. Een test halen of naar de huisarts en het je ouders vertellen. Want wat wij dan ook zeggen, aardig of niet aardig dit is wel waar het op neerkomt. En weet je wat het is ? Realiseer je eens wat het doet met een groep mamas/ouders zoals hier, als we allemaal meeleven en het blijkt niet waar te zijn achteraf ? Ik zal je de details besparen over dit soort verhalen, maar leuk zijn ze niet en ik kan je bij deze vertellen dat dat best een heftige impact heeft.
Daarbij zijn er ook echt wel sites waar je speciaal als jong meiske terecht kunt.
Nu mogen wij ons gaan verdedigen voor het verpest gedrag van kinderen die zich zitten te vervelen en dat is dus precies wat ik niet eerlijk vind. En eerlijk gezegd, vind ik persoonlijk de titel van deze topic ook al niet meteen vriendelijk te noemen, maar dat kan een interpetatiefoutje zijn dan.
Jammer dat dus uitgerekend de tiener topics eruit worden gehaald om de meelevendheid van de mensen op ikkeben te beoordelen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 31 Aug 2008 22:22:52

Zo, dat is eruit!

Groetekes, Sje

Jah Sje, ik was even ziek en stuit meteen bij binnenkomst al op deze topic. Sorry hoor maar dan moet ik even op reageren. Van alle goede, leuke, lieve,ontroerende, helpende en meelevende enz…topics, word hier nu geoordeeld aan de de hand van de zwagere tiener topics.

Meid je hebt ook helemaal groot gelijk met je reactie. Eigenlijk heb je in andere bewoordingen hetzelfde geschreven als ik eerder vandaag.

Zo jammer dat een groep verveelde tieners het voor hun leeftijdsgenootjes verpesten.

Groetekes, Sje

Ik vraag me dan af he in hoe vere je het forum hebt door gelezen

hoe moet je dan reageren als de zooveelste komt met ik ben zwanger datum echo enz klopt niet blijkt dat een echo foto is gestolen van een andere site meisje heb je geholpen enz enz enz

weer een ander meisje vertelt ze zit nog op school der vriendje ook willen een kindje maar hebben geen geld vriendje werkt alleen de avonden en moeten overdag naar school, weer een ander scholier 16 jaar weet je lees even het forum door dan denk ik wel dat je weet waar wij op doelen!

gr Tries

Ja, of een gevalletje “ik ben 16, mijn vriend en ik willen heel graag een kind, we hebben er bewust voor gekozen, we zijn er echt helemaal klaar voor en ik heb al uitgezocht hoe de kinderbijslag werkt”.

Zeg nou zelf, dan kun je toch niet meer rustig, vriendelijk en voorzichtig reageren, dan moet je toch wel iets directs en duidelijks schrijven om zo iemand wakker te schudden en met de 2 tienerbenen op de grond te zetten?!

En als je dat dan doet, zie je zo iemand nooit meer terug op het forum of ze gaan juist nog meer olie op het vuur gooien om ons uit de tent te lokken! Floep, zijn we weer voor de gek gehouden!

Het is echt niet gek hoor dat we het inmiddels beu zijn met die grapjassen. En nogmaals: heel erg voor de meisjes die ons wel hard nodig hebben, maar ons gedrag is wel verklaarbaar.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Aug 2008 21:42:52

Kijk zoals ik al eerder zei ik ben hier nog niet zolang en ik heb alleen mijn mening gegeven meer niet… En je moet ook begrijpen als je dan dingen leest dat het mischien anders overkomt… ( ik dacht echt wat is dit ?? ) nu niet meer hoor…
Ik begrijp jullie kant ook zeker…Ik ben deze topic gestart omdat ik wel eens wilde weten hoe dat nou zat en ik vind dat ik daar een duidelijke reacties op heb gekregen…
Ik ben het nu ook eens van jullie kant gaan bekijken en als jullie beweren dat het inderdaad zo ver gaat met de leugens die die meisjes verspreiden dan snap ik volkomen dat het soms voor jullie ook te ver kan gaan…
Ik had mischien niet meteen zo heftig mogen reageren dat was niet aardig van me…
Maar dat komt zeker aangezien ik niet precies wist waar haantje hupte en mischien heb ik mijn conclusies te snel getrokken… Ik bedoel ik heb ook veel hulp aan sommige tips en reacties ( over andere onderwerpen ) gehad… En ik heb ook andere topics gelezen die heel gezellig of handig waren… Dus denk niet dat ik jullie beoordeel…
Wat de garappen makers betreft HOUD ERMEE OP Het is niet leuk voor de mamas en al helemaal niet leuk voor de mensen die wel echt hun verhaal kwijt willen… Wat mij betreft hebben we allemaal ons standpunt wel duidelijk gemaakt toch?

Hopelijk kunnen jullie het ook een beetje van mijn kant bekijken waarom ik deze topic gestart ben…

Groetjes joyce

joyce

Weet je wat het is, veel van dat soort onzin vind je hier niet aangezien we met 3 mensen de site modereren en we ook regelmatig verdachte topics doorkrijgen van de mensen hier op de site. Zo postte iemand ooit fotos van dr kinderen, met hele verhalen. Achteraf bleken de kinderen op de foto niet van haar te zijn, of ze er uberhaupt wel had weet ik verder niet, maar het hele verhaal was van a tot z gelogen incl fotos en dan heb ik het nu over een voorbeeldje maar een plakboekje kun je er nu wel van gaan aanleggen ja. Dit soort dingen is waar de akkefietjes van zwangere jonge dames dan uiteindelijk in resulteerd.
Ik ben blij te lezen dat je ook nog de leuke en meelevende topics hebt gevonden en hoop dat je daar net zo van genieten kan als wij allemaal. Vooralsnog doen wij in elk geval ons best om te zorgen dat ikkeben schoon blijft van dit soort ongein.

Die dingen gebeuren als je nieuw bent en je leest dan gelijk net die foute forums…
Ik hoop dat mensen die hier voortaan nieuw binnekomen ook dit forum eens goed doorlezen want dan is dat ook weer meteen uitgelegd…

groetjes joyce

joyce

Gelukkig lees je dus toch verder dan dan je neus lang is .

Weet je wat ook al gescheeld had Joyce? Als je de titel van dit topic iets anders opgesteld had. Het komt nu erg belerend over en dan gaan anderen je eerste berichtje al door een vervelend gekleurde bril lezen.

Tuurlijk snappen wij ook wel dat het op nieuwe leden beroerd over kan komen als wij regelmatig van leer trekken tegen de zoveelste 16-jarige die net doet of ze zwanger is. Dus als jij dan nog niet zo lang op de site woont hier en je start zo’n topic met zo’n titel als “Lees dit maar eens goed door…” dat werkt als een rode lap op een stier.

Je had dan eigenlijk beter een mail naar de webmaster kunnen sturen in plaats van een topic te starten met en heel hoog schooljufgehalte. Of het topic wat minder belerend opstellen.

Maar goed, fijn om te lezen dat je onze kant van het verhaal nu ook goed kunt begrijpen en dat een en ander je in elk geval niet hier van de site jaagt. Want over het geheel genomen is het hier gewoon gezellig en willen we heel graag anderen helpen met onze eigen ervaringen.

Groetekes, Sje