leer als je in nl woont eens fatsoenlijk nederlands ik kan dr niet tegen als je jaren lang in nederland woont en dan toch de taal geenzins beheerst.
zoals jullie weten woon ik in een klein dorp maar die behoorlijk muliticul aan het worden is maar het is niet meer dan logisch om de taal te leren.
zo heb ik vandaag weer iets meegemaakt… ik droeg vandaag voor het eerst mijn nieuwe hoofddoek en een chinese dame waarvan ik weet dat ze geen abn spreekt vond dat schijnbaar erg komisch en liep met haar dochter die naar dezelfde school als mijn zoon gaat langs me heen kijkend en lachend en te roddelen in het chinees.
nou vraag ik je heb het fatsoen om het in het nl te zeggen dan kan ik reageren
zo vreemd is het niet en ook in dit dorp komt het voor ook bij ons op school
het is ook al voorgekomen dat de juf iets probeerd uit te leggen (ze komt standaard te laat) maar daar begreep ze ook al geen bal van en dat kind dan maar als tolk spelen (groep 1-2 notabene)
anyway heb dr nu maar eens de waarheid gezegd al bergijpt ze dr waarschijnlijk geen bal van toch snapte ze aan de toon van mijn stem dat ik serieus boos was door haar kinderachtige gedrag want ze droop met hoofd naar de grond gericht af.
wat vinden jullie ervan dat er zoveel mensen in nl wonen maar niet de taal beheersen
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag
Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 03 Jun 2010 09:59:06