Leer nederlands!je woont toch hier

Ok, dat wist ik dus helemaaal niet dat dit verboden was voor de mannen!! Maar wat raar dan dat ze dus wel naar een gemengd zwembad zijn gegaan!! Ik vond het gewoon echt zielig, kijk dat je voor je geloof een hoofddoek of burka op of aan hebt, dat is geen probleem. Maar als het buiten 35 graden is, en in de zon nog meer, lijkt mij dat snoei heet, en omdan naar een zwembad te gaan, waarbij je mannen lekker mogen/kunnen afkoelen, en dat zelf niet mogen, tja, dat vond ik eigenlijk niet kunnen.

liefs woezel

@mama van drie jongens

Zijn ze het van jou misschien niet gewend?

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

dat is het nadeel dat er vele zijn die de islam misbruiken om de vrouw wel alle regels te laten opvolgen en zij zelf niet das niet eerlijk.dat noem ik dan echt onderdrukken.
mijn man die heeft zo vaak gezegd koop toch een korte broek of een rok voor de zomer…ja dat heb ik wel maar die doe ik alleen in de tuin aan en zwemmen doen wij ook (ik ook in mijn badpak)maar dan loop ik dus in een dunne badjas die ik pas uit doe als ik daadwerkelijk het water in ga…in het begin had ik hier veel moeite mee maar als paps en de kids staan te smeken om te gaan zwemmen en mijn man echt niet zonder mij gaat ja wat moet je dan dus dan heb ik het zo maar opgelost, gister hadden we het erover om binnenkort naar het strand te gaan oke leuk maar daar ga ik dan niet liggen bakken in mijn badpakje dat vind ik dan weer iets te veel van het goede.

het is vervelnd dat manlief juist nu naar de stad moest voor werk anders had ik hem mee genomen nu om de kids te halen want hij heeft altijd een woord klaar staan.

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

nee dat niet al weten ze dat ik moslim ben maar dis de eerste keer dat ik hem buiten draag maar dan nog is dat geen reden om expres hard op te roepen ooo moet ik nu ook een boerkah aan tsssssss

@mama van 3, niks van aantrekken. Laat de mensen lekker kletsen, ik weet dat dit moeilijk is, want ben zelf ook een onzeker typje, maar echt waar, die mensen zijn het niet waard om jezelf er druk om te maken. Als jij een hoofddoek wil dragen, dan moet je dat gewoon doen! EN als ik heel eerlijk ben, vind ik het (bij die moderne doeken dan) vaak ook heel mooi staan!!

liefs woezel

nou deze ronde viel weer mee de nderlandse moslima kwam even een hart onder het riem steken en ik vertelde dus dat er wat vreemde opmerkingen kwamen ze zegt ik weet dr alles van tot aan de dag van vandaag gebeurd het nog (zij is volledig bedekt)lekker doorzetten niks dr van aan trekken zoals jullie ook al zeiden want winnen doe je toch niet als je er iets van zegt

voel me weer iets positiever en hoe vaker ik hem draag hoe minder ze zullen reageren denk ik

Nou zal ik eens eerlijk zeggen, een hoofddoek dragen op de moderne manier vindt ik heeeeeeeeeeeel mooiiii staan… zo heb ik ook wel eens een sjaal om… zoals een jongen een bandana draagt… Vindt dat wel stoer staan hoor…

En mama van 3 jongens, Je moet je er niets van aantrekken… Als een echt moslims meisje op een bepaalde leeftijd komt, zal ze ook wel een hoofddoek dragen (of juist niet), maar daar kijkt niemand raar van op, en als een Nederlandse vrouw dat doet wel…dat vindt ik belachelijk!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Het is mijn mening en ik kan het fout hebben, maar ik een burka vind ik ja eh iets zieligs hebben. Hoe moet ik dit goed zeggen, het geeft zo’n opgesloten beeld. Dat je je niet aanstootgevend mag kleden prima, daar kunnen sommige meisjes een voorbeeld aan nemen. En een hoofddoek, wat mellanie al zegt de meeste zijn heel modieus en je kan ze goed combineren met je kleding, maar een burka, ja sorry maar die geven mij het idee van een gevangenis buitens huis. Het gaat mij net een stap te ver, maar ja wie ben ik.

Groetjes,

Michèle

Laat je niet gek maken, zal indd ff wennen voor ze zijn, maar hoeven ze niet op zo’n manier te laten merken. Bah.

Michèle met de burka ben ik het helemaal met je eens,

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

ik vind een burkah ook onzin aangezien het niet eens verplicht is
een vrouw mag haar handen voeten en gezicht gewoon bloot laten dus waarom zou je overdrijven, als ze het vrijwillig doen prima maard at idee heb ik zeker niet altijd.lijkt mij toch niet prettig hoor om door zo´n gaasje te moeten kijken
en eten of drinken gaat ook niet van wat je zegt makkelijk.
en hoe herkennen de kids hun mama als elke vrouw in een zwarte burkah loopt?
loop je zo met de verkeerde mama mee.
of de man neemt de verkeerde vrouw mee naar huis hahaha

Ha ha ha zo had ik het nog niet eens gezien, maar je hebt wel gelijk. Maar ik heb ook niet het idee dat een burka vrijwillig is gezien de vrouwen die ze dragen toch wel in of uit vrij extremitische landen komen.

Groetjes,

Michèle

ik heb de reacties verder niet echt gelezen, maar ik vind dat je gelijk hebt.
ik vind het ronduit onbeschoft om in een andere taal te spreken als nederlanders erbij zijn, en zeker als je gewoon nederlands kunt spreken.
en dan vinden ze het gek dat mensen achterdochtig worden van ze.
stelletje onbeschofte nono’s

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker