Laten liggen of eruit halen?

Hey meiden hier weer een vraagje op jullie afgevuurd.
Dwerglief is nogal gevoelig voor geluid, dus als hij zijn ochtend of middagslaapje doet en ik loop over de overloop en de vloer kraakt is het gelijk bleeeeehhhhhhhh.

Zo net dus ook, meneer slaapt net 5 minuten, en ik was boven en moest toch naar beneden. T was net of ik in mission impossible beland was want wij hebben dus een houten ondergrond onder ons laminaat en dat KRAAKT. Ik weet ongeveer wel waar ik wel en niet kan lopen om het niet te laten kraken.
Maar helaas, er is kennelijk een nieuwe ‘‘kraakplek’’ bij want het was net dus
KRAAAAAAK, met als resultaat dwerg die het op een gillen zet.
Dat was een half uur geleden. Hij ligt nu nog flink te protesteren.
Maar jah, ik wil gewoon dat hij nog ff slaapt.

Wat doen jullie in zo n geval?
Er toch maar uit want slapen gaat niet meer lukken?
En is dat dan zielig als je m laat liggen?
Of erin laten liggen omdat mama ook een mama momentje nodig heeft en omdat hij toch moet leren dat dit slaaptijd is?

Jeetje heb er weer een heel verhaal van gemaakt!
T kan ook kort en krachtig I know maar ik hou nou eenmaal van verhalen vertellen…

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

hoi Henriekah,

Wat vervelend dat hij zo gevoelig is voor geluiden! Wat heb ik dan een geluk dat Lenna overal doorheen slaapt… zelfs door klussende buren enzo…

Ik zou hem er niet uithalen, dan kun je bezig blijven… als hij blijft huilen ff naar hem toe en troosten… over z’n bolletje aaien… zodat z’n oogjes weer dichtvallen… als dat niet lukt misschien wel ff laten uithuilen maar dat is niet zo leuk natuurlijk!

Hij zal er toch ook aan moeten wennen dat de dag vol geluiden is

Succes

ik zou wel even naar dwergje toegaan, maar wel duidelijk maken dat ie nog even moet slapen. Gewoon kalmeren en weer slapen, hij moet duidelijk wennen aan overdag geluiden. Morgan had dit in het begin ook heel erg en ik sloop door het huis heen of deed niks boven omdat ik bang was dat ze wakker werd. Gewoon even consequent zijn en laten liggen. Wel troosten dus.

Groetjes,

Michèle

hi hi,
Hier idem, soms durf ik nog niet eens naar toilet, of ben boos als er een auto voor de deur staat te toeten! En eigenlijk haal ik hem dan ook altijd uit bedje met het gevolg dat hij dan niet fit is en ik hem moet vermaken dan ligt hij zo weer op bedje. Ik Ben ook altijd jaloers op mama’s die hun kindje maar 2 of 3 keer naar bedje hoeven te doen en dat die kleine zich dan ook nog alleen vermaakt! Voor mij is dat ongekend. Ik heb weleens dagen dat hij echt 5x naar bed gaat Gister zat ik er helemaal doorheen want indd mamamomentje is op zn tijd echt nodig. Helaas zit ik ook met zn probleem. Dus ben benieuwd wat jij voor reacties gaat krijgen.
Ik heb voor mezelf voorgenomen dat als ik merk dat ie jengelig wakker word, hem nog laat liggen en als ie plezierig wakker word hem mee naar beneden neem, of het gaat werken weet ik niet maar ben dit een beetje zat.

gr Georgina

Hoi dames… meneer ligt nog te bleren, t was even stil en dat erheen gaan en troosten werkt mega averechts, mama loopt weer weg, potverdorie WAAROM KOMT ZE DAN IN MIJN KAMER, om me even lekker te maken en dan t er lekker inwrijven dat het slaaptijd is.
IK VERKLAAR DE OORLOG!!!
WEHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!

Tis dattie niet kan praten en misschien nog niet op die manier kan denken.
Maar al zou ie het kunnen zweer ik dat hij dit dan zou denken!
Maar k laat m toch maar liggen, maar jeetje hij houdt het wel lang vol hoor!

Ja mijn oudste was anders, daarbij kon en kun je nog steeds een kanon afschieten naast zijn hoofd en dan slaapt ie nog door…

@ georgina, dat is best een slimme aanpak, jammeren en mekkeren en ontevreden is dus niet uitgeslapen en laten liggen en vrolijk wakker is eruit!!
Mmm misschien ga ik dat ook hanteren!

Grrrrr nu is het inmiddels flestijd en dan valt ie natuurlijk in slaap en ik moet kabouter zo van school halen.
Hoe krijgt ie het uitgekiend…zucht…sorry meiden hahahha ben saggie, dwergje, schatje, hoopje heeft mama vannacht ook wel 3 HELE uren laten slapen, verder wast ook bleeeeeeeeeehhh.

Hebben jullie dat ook wel eens dat je denkt: "Hoopje ik hou van je maar GA GEWOON SLAPEN!!!"
WAT IS DAAR ZO MOEILIJK AAN???

hahah …zucht…slik…snik…

O jee, en ik dacht nog wel dat het na 3 maanden allemaal beter zou worden wat slapen betreft…haha… Ik weet niet vanaf welke leeftijd jullie je kindje laten huilen maar ik doe dat nu nog niet (ze is 9 weken). Als ze echt overstuur ik dan haal ik haar uit bed om te troosten en rustig te maken. Dwergje is al een half jaar zag ik dus hij zal wel heel goed doorhebben welke consequenties huilen heeft. Ik kan je helaas niet adviseren, moet het zelf allemaal nog leren! Succes in elk geval!

Vanaf 6 maanden kunnen ze gaan ontdekken dat huilen aandacht is dus ze kunnen ook zeker gaan uitproberen. Morgan ontdekte rond die tijd ook dat ik kwam als haar speen op de viel. In het begin liep ik elke keer als ik pok hoorde, tot ik dacht ben gek ook. Ik liep 1 keer en met de waarschuwing dat als ze hem zelf weggooide ik niet kwam. Binnen een week wist ze dat het menes was en nu hoor ik alleen heel soms als ze als slaapt pok en dan valt ie echt maar dan slaapt ze.

Dwergje zal ook zeker gaan ontdekken dat ie kan uitproberen. Ik weet niet of het helpt maar ik heb van jongs af aan morgan altijd alles uitgelegd. Volgens mij snapte ze sommige dingen wel en sommige niet maar het was ook meer voor mijn gemoegdrust.

En dan niet vrolijk wakker worden of benenden snel weer jengelen dus weer naar bed paste ik hier ook toe.

Groetjes,

Michèle

laten liggen en tut werkt hier ook niet, natuurlijk heb ik dat al geprobeerd, dan blijft meneer huilen tot hij toch weer moet eten dus dan moet je hem wel pakken. met het gevolg dat hij doodmoe eet en weer sneller naar bedje moet. het is niet eidere dag zo gelukkig. vind het ook moeilijk om hem te laten liggen want hij is zo blij als hij me ziet. het is gewoon fijn om een uitgeslapen spelend kind in huis te hebben. dus ik moet gewoon even doorbijten dat ie zeker zn middagdutje goed gaat doen, de rest maakt dan nog niet zoveel uit. die oudste van mij was ook een slaapkop die moest ik altijd wakker maken, en nu nog.

groetjes georgina

ja hooorrr hij heeft geslapen, dan wel na de fles , dan wel amper een half uur maar hij was wel vrolijk wakker, logt nu stoer te doen in de box, wilt met zijn voeten te schoppen en kir geluidjes te maken.
Hoe saggie ik ook ben, WAT IS HET TOCH EEN LEKKER DING!!!

ja het help wel ik ben het hier nu ook aan het doen, en die tut weggoien is ook zoiets he! Hier slaapt Roan op de zolder en ik loop altijd naar boven voor de tut, ben kilooos afgevallen door die tut! heb dat ding gehaald van beste idee van nederland, en die kan hij altijd pakken, fijn ding hoor. En je denkt dat ze er nog nix van begrijpen maar ze weten het wel hoor.

heel veel succes Georgina

Oorzaak gevolg ik huil mama komt. Zo gaat het vaak in het begin (geen veroordeling) en ja sommige kinderen hebben hier volgens mij voelsprieten voor. In het begin liep ik (vooral bij Marijn) vaak naar hun toe als ze huilden maar na een tijdje had ik zoiets van je huilt maar ik zie wel hoelang het duurt. In mijn geval (bij beide) was het onrust in hun eigen lijf of moeilijk in slaap komen, dag verwerken ed het euvel. Soms duurde dit langer dan een half uur maar meestal korter en dan vallen ze in slaap. Moet zeggen ze het na een tijdje steeds minder gaan doen en gewoon na een tijdje huilen in slaap vallen.
Ik haal Dion er ook wel eens uit en dan spelen we even en zingen of gaan lekker keuvelen en na een kwartier gaat hij weer lekker op bed en slaapt lekker. Soms leg je ze mss iets te vroeg op bed en zijn ze nog net niet moe genoeg en hebben nog even dat ene zetje nodig op echt moe te worden.
Niet dat dit bij ieder kind werkt maar bij ons heeft dit prima gewerkt.

is dit geen sprongen fase? ben er al een tijdje uit maar ik meende van wel…
kun je verder ook weinig mee helaas… als je zoontje heel hysterisch gaat huilen zou ik hem er zeker uithalen (maar eerste paar keren gewoon troosten en speentje geven, net waar hij rustig van wordt) is het wat jengelen dan gewoon laten liggen
vaak moeten ze heel erg hun best doen om in slaap te vallen en veel kindjes doen dat door simpelweg te gaan huilen
en het zou ook zonde zijn als hij een kwartier zijn best doet, en dan eruit wordt gehaald terwijl ie misschien 10 min later in slaap zou zijn gevallen…snap je wat ik wil zeggen?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

bij Henriekah zou het indd een sprong kunnen zijn, maar die van mij word altijd snel wakker. Hij gaat heel graag naar bedje en is echt blij als ik hem erin leg, Het klop wel wat je zegt mama van Rico, Roan jengelt zichzelf ook altijd inslaap. Het punt is eigenlijk dat hij te snel weer wakker is en niet echt uitgeslapen.

Ik moet me toch eens gaan verdiepen in dat sprongen gedoe zeg.
nu is het zo dat meneer al een paar dagen uit zijn ritme was door de keelontsteking en ook slecht sliep daardoor.
Heb bijna het idee dat ik weer van voor af aan kan beginnen met het schema erin te krijgen. Doorslapen tot 7 uur is er ook niet meer bij, net nu dat EINDELIJK zo goed ging!

[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/25/DZ4W.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/xzVop1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/25/VxlM.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb5m.lilypie.com/6LoGp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fifth Birthday tickers” />

CHECK www.mi2u.web-log.nl voor meer mama verhalen e.d.

Tja, ook dat herken ik nog. Ik heb Nick eigenlijk nooit laten huilen in het begin. Jengelen ok, maar echt lang laten huilen, nee. Ieder voor zich maar ik geloof niet dat ze op zo’n jonge leeftijd al verwend kunnen worden. Dat is pas na een maand of 6/7 geloof ik.
Bij Nick was het standaard 10 a 15 minuten huilen voor hij in slaap viel. ik ging dan nog wel eens naar boven om hem over zijn bolletje te aaien als het iets langer duurde en dat hielp.
Ook hij werd regelmatig wakker van een krakende vloer bij ons maar tijdens de complete verbouwing bij de buren (niet normaal toen) heeft meneer heerlijk liggen pitten. En ik iedere dag maar stressen als ze rond slaaptijd weer gingen bikken en boren (incl radio hard)… Maar het ging prima. Hij is nu heel erg gewend aan alle geluiden. Slaapt bijna overal doorheen.

En als ze ziek zijn (geweest) vervalt het ritme. Lekker knuffelen en verzorgen en daarna langzaam het ritme weer terugpakken. Dat blijft volgens mij want ik heb het de hele week gehad. Was ook zoooo blij met het ritme en boem, weg door ziekte. Nu, na een week, zit hij weer in zijn gewone doen… Behalve de bokkesprongen van de 17 maandensprong dan

Groetjes Bianca

Ik denk ook niet dat je kindje op deze leeftijd kubt verwennen maar ze kunnen wel ergens aan wennen. Als iets altijd zo gaat weten ze niet anders.

Gewijzigd door - pranger7 op 29 Jan 2010 14:26:11

Senne is ook 6 maanden en een week en ze heeft het nu 2 dagen geprobeerd om mama te “roepen” Ik loop d’r kamer uit, hoor haar d’r speen uit d’r mond spugen en beginnen te mopperen/ dreinen. Ik laat haar doen dan en ga pas na 5 minuten kijken. Speen erin, kus op d’r wang en de kamer uit… begint het helemaal van voor af aan… zucht!!

Ik wacht dan 10 minuten en meestal is het dan wel een eind klaar. Ze doet het ook meestal als ze echt moe is, in de middag dus. Ik heb dan net met de honden gelopen en doe haar lekker in bad en dan naar bed. Maar dan is ze echt wel heel moe en dan gaat ze dreinen.

Ach, het zal allemaal wel weer overgaan… nog even doorbijten dus

Groetjes van Sascha en Senne

Dag Henriekah,

Denk je echt dat het nodig is om je te verdiepen in sprongetjes? Ieder zn eigen mening natuurlijk maar ik ben niet zo voor de sprongetjes, ik geloof meer in fases die een kind doormaakt en moet verwerken, het eerste jaar is een grote sprong/fase. En ik heb over dat slaapprobleempje van Roan iemand hier gehad van het cb en ze vertelde me dat er altijd wel uitstel is voor een kind niet te laten huilen, dan weer verkouden of ik pak hem nu maar want moeten dadelijk toch weg of dan weer de zogehete sprong, mama’s vinden altijd wel een andere reden. In mijn geval had ze gelijk want ik denk ok altijd wel zo. Nu ben ik niet voor het laten huilen maar als ze jengelen laat ik hem lekker. en die tante van CB was wel weer voor het huilen want dan wist het kind waar het aan toe was en toch echt ff moest gaan slapen nog.

gr georgina

@ georgina
ik ben het na een aantal keer uitproberen met jouw cb miep eens. Ik laat m doorjengelen en hij valt dan toch wel weer in slaap, t duurt alleen tien keer langer…
Kweet overigens echt niet wat die sprongetjes nou inhouden, had er nooit van gehoord voor k op t forum kwam.
En jeetje wat is hij saggo zeg is dat normaal na het ziek zijn?
niet te filmen, maar daar maar eens een nieuw topic van, wordt er een beetje moedeloos van zeg!

[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/25/DZ4W.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/xzVop1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/25/VxlM.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb5m.lilypie.com/6LoGp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fifth Birthday tickers” />

CHECK www.mi2u.web-log.nl voor meer mama verhalen e.d.