Hoi,
Ik heb deze site pas ontdekt en heb er al aardig wat nuttige info ontdekt. Toch wil ik graag ff wat met jullie delen, want de meeste tips over flesvoeding die ik zag, gingen over kindjes die al wat ouder (4 maanden of ouder) waren. 't Zit zo.
Onze dochter Celina is nu 10 weken oud en weegt ongeveer 5 kilo. Ze krijgt flesvoeding, tussen 750 en 875 cc per dag verdeeld over 5 flessen van 140 - 200 cc. De ene keer drinkt ze die van 200 helemaal leeg, maar meestal niet dan wel. Overdag slaapt ze tussen voedingen door een half uurtje tot een uurtje of 2. 's Avonds gaat ze naar bed tussen 20 en 22.30 uur, na haar laatste flesje.
's Nachts begint ze zo tussen 4 en 5 van die gezellige babygeluidjes te maken, en wordt dan een uurtje later wakker. 't Maakt niet uit of ze haar laatste avondvoeding om 20 uur, 22 uur of nog later krijgt. Tot nu toe gaf ik haar dan tussen half 6 en half 7 haar flesje, waarna ze nog ff doorsliep tot een uur of 8-half 9. Afgelopen nacht heb ik haar eens laten gaan (dus geen flesje gegeven) en toen sliep ze op een gegeven moment weer in tot een uur of 7. Maar ik ben dan al die uurtjes eigenlijk wel wakker (zeg maar ‘waaks’…).
Kan ik dit misschien anders doen (om niet steeds al vanaf 4 uur wakker te zijn), of is ze daarvoor misschien nog te klein en moet ik me gewoon nog ff aanpassen aan haar voedingsbehoefte?