Lasagne

Hallo allemaal,

Ik wil van de week een keer lasagne maken. Normaal maak ik die met een pakje van de Honig. Nu vraag ik mij af of ik dit Merel al mag geven. Hebben jullie al lasagne gemaakt voor jullie kleintjes en hoe deden jullie dit?

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Hoi!
Ja ik heb dat ook gegeven toen Jens bijna een jaar was. Vond ie hééééérlijk!!

Gewoon de bladen goed klein snijden op haar bordje, goed blazen (want 't wordt mega-heet natuurlijk) en lekker prutsen laten met de handjes . Wordt een piep-bende, maar ze vinden het ZOOO lekker!

Eet smakelijk!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Nora was ook enthousiast, inderdaad goed klein snijden en snullen maar!

Lilypie - Personal pictureLilypie

Jahoor, vanaf een jaar mogen ze in principe alles heb ik begrepen. Kimo is ook helemaal fan van lasagne. Zijn vader maakt het elke week op zijn papadag, want dat kun je zo handig voorbereiden tijdens het middagslaapje. En dan gebruikt hij gewoon een pakje (meestal AH).

groet
Gwen

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Ze is ouder dan een jaar. Vanaf dan mogen ze met de pot mee-eten. Dus gewoon doen.

Groetekes, Sje

Joey heeft het ook al gehad, ook van Honig, en ook hier een groot succes! Ik had geen zout toegevoegd aan het gehakt, wat ik normaal wel doe, maar ik moet zeggen dat ik het niet eens kon proeven

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Bij lasagne hoef je inderdaad geen zout door het gehakt te doen.
Er zit al genoeg kruiden (en zout) in de saus.

Eet smakelijk Merel

M.

Jurian vind lasagne heerlijk!! Maar van nasi / macaroni etc moet hij helemaal niks weten… Toch jammer! Nu maak je dat niet zo snel meer omdat hij het echt uitkokt!

@mini-boy: dan geef je Jurian toch een keer een potje of een restje van iets wat over is gebleven, kunnen jullie mooi toch nasi of macaroni eten.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik wilde dat ook doen met macaroni eergisteren alleen toen werd me gezegt dat in die pakjes misschien teveel zout zit, en aangezien je daar nog erg voorzichtig mee moet zijn weet ik niet wat mijn advies is (haha zuchtt!!)

Gewoon lekker lassagne mee laten eten. Ze is 1 jaar geweest, dus mogen ze alles hebben. Tim heeft het ook al een paar keer gegeten en vind het erg lekker. Idd is zout toevoegen niet nodig. Wel gebruiken we er kruiden in en dat is voor Tim geen probleem.

Laat je ons nog even weten wat ze er van vond

Groetjes,
Sandra

Zij krijgt het pas aan het einde van de week. Eigenlijk wilde ik het morgen maken, maar mijn vriend had een ander idee. Dus eind van de week horen jullie het.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

quote:
ik wilde dat ook doen met macaroni eergisteren alleen toen werd me gezegt dat in die pakjes misschien teveel zout zit, en aangezien je daar nog erg voorzichtig mee moet zijn weet ik niet wat mijn advies is (haha zuchtt!!)

Je kunt de saus wat dunner maken,
(zelfde hoeveelheid water, minder poeder)
Dan zit er ook minder zout in

Of anders andere pastasaus kopen of maken.
(op internet zijn heel veel pastasauzen te vinden die lekker
makkelijk te maken zijn)

M.

Anna vind lasagne ook erg lekker. Na 1 jaar mag ze zout hebben.

ja ik weet dat ze na 1 jaar zout mogen hebben maar hetzelfde geld met uien en koolsoorten voorzichtig mee beginnen!

@marselendiana: ja dat is ook weer waar, maar stel je kookt elke dag zelf en ze eten letterlijk met de pot mee en je houdt van zout eten kun je niet nu al elke dag zoveel zout gaan gebruiken bij zo’n kleine. toen rico laatst in het ziekenhuis lag hadden ze perongeluk een maaltijd besteld die niet zoutloos was. ik had zoiets van yek wat zout, en vroeg hier toen naar, ze zeiden daar toen ook van: dit is voor 1 malig niet erg maar het mag echt niet elke dag want dan kan hij wel bijna 1 zijn, dan nog is dit niet goed voor de nieren. omdat ze de hoeveelheden zout nog niet zo goed verwerken als bij ons volwassenen. daarom is het beter zout op te bouwen tot een bepaalde grens. eigenlijk is teveel zout voor ons zelf ook niet goed, ik heb zelf ook zoiets van: hmm hier zit te weinig zout op. maar in principe kun je eten net zo goed vers kruiden als smaak versterker…
blablabla

Een beetje zout is niet erg, dus af en toe een zakje van Honig kan echt geen kwaad. Als we aardappels met groente eten dan doe ik daar geen zout over. Gewoon een beetje opletten, maar het is echt niet zo dat ze helemaal geen zout mogen hebben. Gewoon niet te veel, omdat de niertjes dat nog niet allemaal kunnen verwerken.

Groetjes,
Sandra

dat zei ik

Hmmm sorry Inge…ik heb iets te snel gelezen.

Zie nu ook dat jij hetzelfde al hebt geschreven.

Groetjes,
Sandra

Eva was altijd al gek op de lasagna van Friso en vanavond aten we zelf ook lasagna. We hadden lasagnette, een soort kleine stukjes lasagna, met bladspinazie en tomaat. Nou, dat fietste er goed in. Er zat ook een sausje bij waar je tomaat in moest doen, met olie, maar dat heb ik niet gegeven omdat ze dan naar mijn gevoel iets teveel suiker en zout zou krijgen. In het toetje, bananenpudding, zat natuurlijk ook al suiker. Normaal doe ik vers eten zonder zout, wij eten nooit zout, en dan een toetje al dan niet met suiker. Maar nooit én zout én suiker in bv een saus én dan ook nog een suikertoetje. Daar let ik wel op. Ze heeft goed gesmuld. Eigenlijk zo veel, dat ze na haar badje het water uitspuugde wat we haar ook nog hadden gegeven. Dat buikje stond helemaal bol!

Ik voeg nooit zoet toe, maar ik maak me er niet te druk om als het in een saus zit hoor. Als het inderdaad maar niet te veel is. En dan zit ik vaak suiker in sausjes en ook nog in een toetje…ach, alles met mate he? Gisteren at ze twee frietjes en die vond ze ook lekker!

Groetjes Rainbow, trotse mama

We hebben gisteren lasagne gegeten en ze vond het heerlijk! Ik heb het gehakt idd zonder zout geruld en een klein beetje peper in de groente gedaan en het was echt lekker. Merel zit nu alleen in de fase dat ze alles zelf wil doen. Dus ook al geef ik het haar met een vork, als ze het eten in haar mond heeft haalt de het er weer uit en stopt ze het weer in haar mond. Ze heeft het dus lekker met haar handen gegeten. Ik wilde foto’s plaatsen, maar kan de uitleg zo snel niet vinden.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker