Vandaag moest Julia noodgedwongen in een slaapzakje slapen, want ze had flink gepoept en de bakerdoek moest nodig gewassen worden. Ze heeft een klein slaapzakje met lange mouwen, een fijn ding. Ze was moe en dus legde ik haar in haar bedje. Met haar armpjes onder de dekens…Floep! Na 2 seconden kwamen de armpjes naar boven gefloept. Dat is niet erg, maar ze begint dan meteen te klooien met haar deken en laken. Ze gaat er aan trekken en ze maakt een ‘tentje’ van haar deken, door haar voetjes omhoog te doen. Binnen no-time ligt haar laken dan zo hoog, dat het voor haar mondje zou kunnen komen…Dat vind ik niks. En ik dek het bedje altijd strak op hoor…
Nu kan ik natuurlijk heel simpel alleen een slaapzak en een hoeslaken gebruiken, dus geen deken en een laken meer. Maar zelf zou ik dat akelig vinden, als ik niks meer beschermends op me heb liggen en als ik ‘open’ zou liggen. Ik vind een deken en een laken een gevoel van bescherming geven, van veiligheid…Snappen jullie wat ik bedoel?
Hoe doen jullie dat? De doek is zo droog en dan kan ze daar weer in, maar straks zal ze toch echt aan de slaapzak moeten geloven…Dat getrek en gehannes met die dekens maakt haar ook weer zo onrustig! Tips graag…
Groetjes Rainbow, trotse mama