Lakens wegduwen

Vandaag moest Julia noodgedwongen in een slaapzakje slapen, want ze had flink gepoept en de bakerdoek moest nodig gewassen worden. Ze heeft een klein slaapzakje met lange mouwen, een fijn ding. Ze was moe en dus legde ik haar in haar bedje. Met haar armpjes onder de dekens…Floep! Na 2 seconden kwamen de armpjes naar boven gefloept. Dat is niet erg, maar ze begint dan meteen te klooien met haar deken en laken. Ze gaat er aan trekken en ze maakt een ‘tentje’ van haar deken, door haar voetjes omhoog te doen. Binnen no-time ligt haar laken dan zo hoog, dat het voor haar mondje zou kunnen komen…Dat vind ik niks. En ik dek het bedje altijd strak op hoor…

Nu kan ik natuurlijk heel simpel alleen een slaapzak en een hoeslaken gebruiken, dus geen deken en een laken meer. Maar zelf zou ik dat akelig vinden, als ik niks meer beschermends op me heb liggen en als ik ‘open’ zou liggen. Ik vind een deken en een laken een gevoel van bescherming geven, van veiligheid…Snappen jullie wat ik bedoel?

Hoe doen jullie dat? De doek is zo droog en dan kan ze daar weer in, maar straks zal ze toch echt aan de slaapzak moeten geloven…Dat getrek en gehannes met die dekens maakt haar ook weer zo onrustig! Tips graag…

Groetjes Rainbow, trotse mama

ja rainbow nu begin ik toch weer over die wikkeldoek
je kunt julia daar in leggen in het midden, en dan haar linkerarmpje omlaaghouden die linkerflap daaroverheen, over dr lichaampje, rechterarm op die linkerflap en de rechter flap naar links doen (over rechterarm en lichaampje) en onder het rugje. het stuk wat onder het lichaampje dus overblijft een beetje in elkaar rollen (hoe je doet als je een handoek uitwringt ofzo zo’n rol weetj e wel) het blijft eigenlijk niet heel goed zitten maar het is een alternatief. en dan een lakentje eroverheen en strak instoppen
misschien is dat iets?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

dekens en lakens er gewoon af laten als ze in een dik slaapzakje slapen en de temp op de slaapkamer is 18 gr is dat voldoende

Met Lieke eens: alles uit het bedje en lekker met volledige pyjama, rompertje lange mouw en winterslaapzak neerleggen. Als het op het kamertje een graad of 18 is, is dat warm zat! Echt!

Groetekes, Sje

Ik heb hetzelfde als Rainbow. Het gaat dan niet om de temperatuur, maar vind het zonder lakentje of dekentje zo kaal. Ik zou dat zelf helemaal niet fijn vinden, op m’n bed liggen in slechts een slaapzakje. Zo onbeschermd. Maar ja, wat je aan dat getrek van Julia kan doen? Sorry Rainbow, geen idee…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

puck slaapt in een dikke slaapzak met pyama en een dekbed. Vindt ze heerlijk. Ik zou ook niet zonder deken kunnen slapen. Heerlijk zo nestelen. Tips heb ik niet. Puck sliep in de puckababy en met 8 maanden in de slaapzak. Heeft een week flink huilen gekost, maar na een week was dat voorbij.

Voordat Sje er weer mee komt. Dekbedovertrek en daar de deken in doen. Dan kan ze ook haar bed niet op gaan maken. Morgen doet het soms maar dan zeg ik dat het niet mag. Niet dat ik indruk maak hoor. Maar alleen het laken over haar gezicht vind in niet zo erg, Morgan trekt zo ie zo haar knuffeldoek over haar gezicht als ze slapen gaat anders slaapt ze niet.

Groetjes,

Michèle

Ik zou er ook niet tegen kunnen om niks over me heen te hebben liggen, maar ik zou er ook niet tegen kunnen om elke dag in een luier te moeten poepen en ik zou er ook niet tegen kunnen om op alles te sabbelen wat ik binnen bereik kreeg. Die kleine moppen zijn nou eenmaal anders dan wij, dus die kunnen het echt goed hebben hoor om alleen in een slaapzak te slapen!

Groetekes, Sje

Sje Sje, je hebt ook wel weer eens gelijk! Die moppen zijn ook anders dan wij! Ik denk dat ik toch ga voor het voorstel van Michele, want ik wil haar toch lekker ingedekt hebben. Het gaat m.n. om het lakentje dat ze los trekt, dus misschien is een dekbedhoes dan wel handig. Want eh, ze mogen nu niet onder een dekbed he? Ik weet niet hoe oud Puck is? Ik heb van de IKEA een errug leuke hoes, met sprookjesbeesten erop en ik vond het al jammer dat ik die niet kon gebruiken!

Dus Michele…hoeslakentje, deken IN de dekbedhoes (geen laken gebruiken) en dan strak instoppen? Hmm…ik ga het proberen! Julia heeft ook zó’n knuffelpopje/doekje (Lammie) en die frommelt ze ook op haar gezicht, maar ze gaat er zo niet mee slapen. Lijkt me grappig, Morgan met een doek over haar koppie heen!

en rainbow is het een beetje gelukt?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja deken in de overtrek en dan instoppen. Dekens zijn te zwaar nog om mee aan de sjouw te gaan. Kun je hem toch nog gebruiken.

Enne ziet er ook leuk uit hoor. Enne moet zeggen nu met de verkoudheid blijft haar neus ook open zo. Want ze ademt warme lucht in. Maar ja weghalen zou bij haar ook geen optie zijn. Ze slaapt niet dan, ze moet ook echt knuffelen met haar doek.

Groetjes,

Michèle

nou die van mij doet precies hetzelfde en slaapt gewoon alleen in zijn slaapzak zonder iets over hem heen en hij slaapt gewoon het klokje rond hoor lijkt me makkelijker te proberen dan met dekbed overtrek want dat werkte hier ook niet hoor dan lag die uiteindelijk overdwars onder zijn eigen dekbed dus heb alles uit bed gehaald en doe hem romperte aan met lange mouwen pyama en in zijn slaapzak en gaat prima hoor een slaapzak is tog iets over hem heen?

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Wendy,

Slaapt jouw zoontje (hoe heet je mannetje?) al onder een dekbedje dan? Heb je dan een speciale, die wel mag?

Ik heb de deken in het dekbedhoesje nog niet geprobeerd…Ga ik morgen even opdekken, ik had gisteren geen tijd namelijk…

Die gouden tip hadt Sje mij ook gegeven… ben er echt mega blij mee! gelijk actie ondernomen en de lakens die ik had aan elkaar genaaid voor een dekbedhoesje… (waar kan je deze kopen?? kan er maar weinig vinden!) Onze kleine slaapt er heerlijk onder én mama heeft het zo snel en strak lekker ingestopt. Jurian slaapt niet zonder iets over hem heen… ivm het inbakeren wil hij altijd iets straks over hem hebben… dus moet het altijd goed strak instoppen (was de tip van inbakerverpleegkundige). Ook doe ik het dan overdwars leggen omdat de deken in de lengte langers is dan in de breedte dus… hierdoor krijg ik het goed ingestopt en meneer krijgt het niet los! Dus Sje superrrrrrr bedankt voor je gouden tip! Als er een prijs voor de beste tip zou zijn, kwam jij hiervoor zeker in aanmerking!

Joehoe! Mijn geweldige sprookjes- en vlinderdekbedhoesje zit op Julia’s bedje! Met een dekn erin. Dat ging goed. Ze ligt nu ingebakerd, maar morgen ga ik even proberen of ze gaat trekken als ze los ligt. Zou knap zijn! En dan voorlopig met 1 armpje uit de doek en dan steeds meer oefenen!

rainbow, Puck is bijna 2 (nog 6 weekjes) ze slaapt al de hele winter onder het dekbed. Ik had ook eerst de dekens in een hoes. Je kan ze kopen bij ikea, hema etc.
Lekker knus en warm.

nick is 4maanden nee deed ook dekentje in dekbedhoes maar ook dat trekt ie gewoon los

groetjes wendy

Ha ha ha heb je een eigenwijs mannetje wendy???

Groetjes,

Michèle

hoe kom je erbij
zal die van zijn pappa hebben

groetjes wendy

Oh, dan mag Puck inderdaad lekker onder een dekbedje. Heerlijk knus! Ik heb mijn hoesjes ook gekocht bij IKEA. Kosten niks en zijn erg leuk. Nu heeft ze dus een hoes met sprookjesbeestjes en insectjes enzo, heel lief!

Ik heb Julia nu met 1 armpje uit de Pacco in bed liggen. Met dat losse handje probeerde ze alweer - ze is OOK erg eigenwijs - het klittenband los te trekken! Ik hoorde al: krrrrr. Dat doen we niet dametje! Ze lag al met dat handje aan het dekbedhoesje te frutten., maar ze heeft tenminste niks om omhoog te trekken. Ik denk dat het ideaal is voor onze supereigenwijze kindjes!