Laatste voeding overslaan?

ons zoontje van ruim 9 weken moeten wij elke avond wakker maken voor zijn laatste voeding om 23.00 uur hierna slaapt hij tot de volgende ochtend 7.00 uur! nu vraag ik me af hoelang moe ik hem nog wakker maken? wanneer kan je merken zien dat hij die laatste fles niet meer persé hoeft? moet ik de voedingen dan overdag eerder achter elkaar geven? of moet ik die laatste fles langzaam afbouwen van 150 naar 120 naar 90 etc?? wie heeft er tips? en hoe ging dat bij jullie?

mijn dochtertje was zelf 5 maand toen wij de laatste voeding gingen overslaan. Achteraf had dat wel eerder gekunt denk ik. Ik moest haar al een tijdje uit een diepe slaap wakker maken om 22.00 uur. Eenmaal aan de fles dronk ze maar een paas slokjes. Tijdens wintersport zijn we, ja heel slecht, haar één keer vergeten wakker te maken en ze sliep door tot de volgende morgen 08.00 uur. Vanaf toen geen laatste fles meer.

Ik weet niet of 9 weken te vroeg is. Ligt er ook aan hoeveel melk ze voor de rest van de dag krijgt. Is dit voldoende en drinkt ze de laatste fles niet helemaal meer leeg en vraagt er ook niet meer naar, dan zou ik hiermee stoppen.

Marleen (trotse mama van Fréderique)

Quinty was ook altijd moeilijk wakker te krijgen, was erg uit haar hum} en dronk nooit haar fles leeg…Vond het ook wel zielig om d’r uit haar slaap te halen, maar als er teveel tijd tussen de laatste en eerste fles zit, kan het bloedsuikerspiegel dalen bij een jong beebje.(volgens de kinderarts) Tja en dan lijkt 9 weken mij erg jong, maar wie ben ik
Wij zijn om een gegeven moment gaan schuiven met de flessen, zodat ze de laatste fles wat eerder krijgt.(dan slaapt ze nog niet zo vast) We laten haar na de 1 na laatste fles een poosje spelen, dan in badje, daarna een eindje wandelen of spelen in de box. Meestal valt ze dan in slaap, maar word zelf rond 20:30/21 uur weer wakker, krijgt de fles en gaat dan naar bed. 's ochtends krijgt ze tussen 6 en 7 de eerste fles. Ligt er aan hoe laat ze wakker is.
Ik heb nooit op tijd maar op verzoek gevoed en heb er een tevreden meisje aan
Ieder kind heeft natuurlijk zijn/haar eigen ritme, dus das altijd ff uit proberen.
Succes!

9 weken is wel erg vroeg om die late fles te laten vervallen. De bloedsuikerspiegel haalt het dan niet tot de ochtend en dat kan tot bewusteloosheid leiden.

Gewoon lekker nog wakker maken voor die late fles. Wij kregen onze oudste destijds ook niet wakker maar zodra ze het koud krijgen worden ze vanzelf wakker, dus we gingen haar gewoon uitkleden. En tegen de tijd dat ze alleen nog maar een rompertje aan had was ze goed genoeg wakker voor de fles.

Dus nog niet weg laten vallen die fles, die kleine man heeft de voeding op dat tijdstip echt nog nodig om met de bloedsuikerspiegel de ochtend op een verantwoorde manier te halen.

Groetekes, Sje

9 weken is te vroeg,
ons zoontje mocht met 11 weken proberen voor een fles minder, maar hij was wel meer als 6,5 kg. Op het CB vonden ze hem eigenlijk nog te jong maar qua gewicht mocht het wel al, en dus mocht ik het uit proberen. Ben er vandaag pas mee begonnen.
Hij kreeg tot nu toe 5 flessen van 180+6schepjes=200cc dit dronk hij al vanaf 8 weken.
Vandaag dus eerste dag 4 flessen van 210+7schepjes er moet dan wel minimaal 4,5uur tussen zitten liefst zelfs 5, zodat de nacht niet te lang word.

We moesten hem ook steeds wakker maken voor de laatste fles om 23.00u ben benieuwd hoe hij gaat vinden vandaag.
hij sliep trouwens met 5 weken al door, en dus geen nachtvoedingen meer gehad .

hey… bedankt!!

ja dacht het is ook wel erg vroeg … maar ze zeggen tegen mij je gaat hem toch niet wakker maken… ja ik dus wel… anders komt mijn mannetje snachts en nu is het mooi om de 4 uurtjes en de nacht lekker niet!! dus… ik weet waarvoor ik het doe…

hoe is het gegaan met de voedingen ilsje…?? ben benieuwd… !

hey

Ik heb ook dat probleem.
Mijn dochtertje is 11 wk en wil de laatste fles niet meer.
Ik belde naar het buro en die hebben me bang gemaakt met dat dat ook wiegendood vroorzaakt en of ik wel elke avond ga kijken,je snapt wel hoe ik vanavond naar bed ga.
Mijn dochtertje weegt 6 kilo waarom zou ik die fles dan mogen laten vallen,ik geef hem toch(probeer haar wakker te krijgen)puur om wat hun hebben gezegt.

gr Noortje

quote:
9 weken is te vroeg, ons zoontje mocht met 11 weken proberen voor een fles minder, maar hij was wel meer als 6,5 kg. Op het CB vonden ze hem eigenlijk nog te jong maar qua gewicht mocht het wel al, en dus mocht ik het uit proberen. Ben er vandaag pas mee begonnen. Hij kreeg tot nu toe 5 flessen van 180+6schepjes=200cc dit dronk hij al vanaf 8 weken. Vandaag dus eerste dag 4 flessen van 210+7schepjes er moet dan wel minimaal 4,5uur tussen zitten liefst zelfs 5, zodat de nacht niet te lang word.

We moesten hem ook steeds wakker maken voor de laatste fles om 23.00u ben benieuwd hoe hij gaat vinden vandaag.
hij sliep trouwens met 5 weken al door, en dus geen nachtvoedingen meer gehad .

Onze zoon is nu ook 11 weken oud. Hij was met 9 weken woog hij 5750 kg. Hij dronk toen al enkele weken 5 flesjes, 4 van 180 + 6 schepjes en het laatste flesje om 23:30 van 210 + 7 schepjes. Dit was veel te veel zeiden ze op het CB maar je zag aan de grafieken dat Robin in de lengte heel erg was gegroeid en niet in de dikte, dus ik vond dat hij die flesje gewoon nodig had. Nu is hij weer hard gegroeid en wordt met zijn 13e week weer gewogen op het CB. Verder slaapt hij nu bijna 4 a 5 weken 's nachts door. We moeten hem dan ook echt wakker maken om 08:00 uur. Soms is hij wel wakker omstreeks 05:30 uur maar dan laten we hem gewoon. Hij slaapt dan vanzelf wel weer in.

Nu ik dit schema zie wil ik dat ook een voorstellen als we weer naar het CB moeten. Ligt uiteraard aan zijn gewicht maar wellicht is het iets?
Bevalt jullie het nieuwe ritme??

Groetjes Jessica.

ikben gestopt omdat ik er van schrok wat het cb zei.
mijn dochter sliep ook met 5 wk door en moeten haar ook wakker maken smorgens.
vind dat ze bij het cb je bang kunnen maken om niks

quote:
ons zoontje van ruim 9 weken moeten wij elke avond wakker maken voor zijn laatste voeding om 23.00 uur hierna slaapt hij tot de volgende ochtend 7.00 uur! nu vraag ik me af hoelang moe ik hem nog wakker maken? wanneer kan je merken zien dat hij die laatste fles niet meer persé hoeft? moet ik de voedingen dan overdag eerder achter elkaar geven? of moet ik die laatste fles langzaam afbouwen van 150 naar 120 naar 90 etc?? wie heeft er tips? en hoe ging dat bij jullie?

quote:
quote:

Hey

Ik heb gewoon de 4 flessen die ze nu nog heeft meer gegeven.
Ze kreeg 190(10 cc meer omdat ze ze dikke voeding krijgt voor reflux en het er anders niet uit kreeg)en nu krijg ze 220 cc en dan geef ik om de 5 uur,bij ons krijgt ze hal 7,half 12,half 5 en rond 9 uur en dan slaapt ze door.
Ik zorg wel dat ze de laatste fles ook helemaal leeg drinkt.
Ze is nu 13 wk en ik heb nu zoiets ,ik maak ik me niet druk meer maar ik ga gewoon een x meer kijken bij haar en als mijn man naar bed gaat gaat hij ook kijken.
Je moet hem wel een aantal dag en de tijd geven om te wennen en ze hebben tegen mijn gezegt dat ze het aan geven als ze het nog niet kunnen.

Succes laat even weten hoe het gaat.

Gr Noortje

HOihoi,

Onze dochter nu 5 maanden oud hebben wij gewoon een keer laten liggen en gekeken wat er gebeurde.
En wat gebeurde er…Ze sliep door tot 8 uur.
Toen we haar om 23.00 uur nog wakker maakte werd ze standaard om 4 uur wakker 's nachts. Waarschijnlijk stoorde wij haar om 23 uur in haar slaap. Nu slaapt ze iedere dag tot ongeveer 8 /9 uur. Bij de oudste, nu ruim 2, hebben we het ook zo aangepakt. En nooit commentaar gehad van cb. Jij kent je kindje het beste.

Ik zou zeggen gewoon een keer proberen. Wordt je kindje 's nachts wakker dan is het er nog niet aan toe. Wij hebben geen voeding verhoogd of papjes gegeven. JE zou nutrix kunnen toevoegen aan de laatste fles, amar zou wel verstopping kunnen veroorzaken.
Ga op je eigen gevoel af. Let er op hoe je kindje wakker wordt, is het actief ed dan is er echt niks aan de hand. En eigenlijk gaan kindjes van 4 a 5 maanden bijna allemaal van de late fles af.

Succes!!!

quote:
HOihoi,

Onze dochter nu 5 maanden oud hebben wij gewoon een keer laten liggen en gekeken wat er gebeurde.
En wat gebeurde er…Ze sliep door tot 8 uur.
Toen we haar om 23.00 uur nog wakker maakte werd ze standaard om 4 uur wakker 's nachts. Waarschijnlijk stoorde wij haar om 23 uur in haar slaap. Nu slaapt ze iedere dag tot ongeveer 8 /9 uur. Bij de oudste, nu ruim 2, hebben we het ook zo aangepakt. En nooit commentaar gehad van cb. Jij kent je kindje het beste.

Ik zou zeggen gewoon een keer proberen. Wordt je kindje 's nachts wakker dan is het er nog niet aan toe. Wij hebben geen voeding verhoogd of papjes gegeven. JE zou nutrix kunnen toevoegen aan de laatste fles, amar zou wel verstopping kunnen veroorzaken.
Ga op je eigen gevoel af. Let er op hoe je kindje wakker wordt, is het actief ed dan is er echt niks aan de hand. En eigenlijk gaan kindjes van 4 a 5 maanden bijna allemaal van de late fles af.

Succes!!!

hey

Ik heb het nu ook gedaan en mijn dochter slaapt van half 10 tot half 7.
En in het weekend is het meestal 8 uur.
Mijn probeerde ze gewoon bang te maken maar er kan niks gebeuren en mijn dochter gaf aan dat ze het niet meer wilde.
Hou je kindje gewoon in de gaten en dan komt het vanzelf goed.

Gr Noortje

ik heb dit nooit gedaan het cb heeft hierin welgelijk
je kunt niet voorzichtig genoeg zijn ik heb mijn kinderen gewoon altijd wakker gemaakt bloesduiker spiegel kan wel degelijk dalen heb het een keertje gedaan en heb flink op mijn falie gehad van het cb

ze maken je hierin helemaal niet bang mijn zoontje heb ik een keertje laten liggen en werd heel erg moeilijk wakker

ik raad het jullie af

Meer dan 12 uur lijkt me wel heel lang, of niet? Bij Quinty verschild het een beetje qua tijden. Gisteravond had ze om 19:45 de fles al op(meestal een uurtje later) en vanochtend kwam ze om 6:30. Vond ik al vrij lang, maar ze werd goed wakker. Meestal zit er zo’n 10 uur tussen de laatste en eerste fles. Ze is nu 5 1/2 maand.

Gewijzigd door - Quintysmama op 06 Oct 2008 08:09:00

Ik snap het niet zo goed, ik voedde ( bv ) op vraag, dan maak ik ze toch ook niet wakker ? En voeden op vraag is toch ook iets waar het CB net zo goed achter staat…

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

onze zoon is ondertussen ruim 6 maanden en we maken hem meestal ook wakker voor de laatste fles om 23.00u. Iedere keer als ik dat niet deed werd hij weer wakker rond een uur of 3 a 4 en daar zit je echt niet op te wachten.
De laatste twee dagen drinkt hij echter nog maar 4 flessen van 180/6 maar dan om 8/12/16 en nog eentje als hij wakker wordt, rond 21u ofzo. En hij slaapt ineens spontaan door tot 8.00u. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren.

Ik zou dus zeker je kleintje gewoon wakker blijven maken, zeker als de fles nog in volle vaar wordt leeggedronken. Op het consultatiebureau zeggen ze trouwens iedere keer iets anders. Bij het ene bezoek zeiden ze dat ik de laatste fles wel kon gaan afbouwen en een maand later (bij een andere arts) kreeg ik te horen dat ik hem vooral moest blijven geven als hij dat wilde… Ik heb maar gewoon gedaan wat mij het beste leek.

Hoi Hoi

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik maak Jayson ook wakker om 22.00 voor zijn voeding (hij drinkt het eigenlijk slapend). Gister was het wat later 23.00 (moest ff film afkijken ) en wilde proberen om hem door te laten slapen tot volgende morgen 6.00. Maar zijn laatste voeding is dan 18.00. Dus dan zit hij 12 uur zonder voeding. Manlief vondt het niet zo’n goed idee.

Als je de laatste avondvoeding eruit wilt halen, moet er dan 5 uur tussen de andere voedingen zitten? Of de avond voeding later geven?
Ik voed verder bv op verzoek, maar hij heeft wel vaste tijden.
06.00 10.00 14.00 18.00 22.00/22.30

Groetjes Evelien

Bij ons is het verschillend, hoeveel tijd er tussen de flessen zit. Gemiddeld zo’n 4 uurtjes. De ene keer drinkt ze om 6:00 uur de eerste fles, maar soms ook om 7 uur. Ligt er maar net aan, hoe laat ze wakker wordt. Vanochtend is ze om 5:30 wakker geworden omdat ze gepoept had Toen had ze de fles voor 6 uur al op. Nou als ze zo vroeg is, dan “speel” ik altijd een beetje met de volgende flessen. Zo heeft ze om 9:30 120 gedronken en om 12:30 160. Dan zit ze al weer ruim aan de hoeveelheid dat ze normaal rond die tijd heeft gehad met 2 flessen.(normaal krijgt ze 4 x 200) Dan krijgt ze straks rond 16:30 en rond 20:30 weer een fles. Tussendoor een paar hapjes groente, maar dat is meer proeven dan dat ze veel binnen krijgt Ik heb nooit een strak schema gehad, omdat ik Quinty altijd liet en nog steeds laat komen, wanneer ze zelf honger heeft. Ik heb zelf ook niet altijd precies na 4 uur weer honger Soms meld ze zich na 5 uur pas en de laatste fles wil ze meestal na 3 1/2 uur al weer hebben, omdat ze dan graag naar bed wil

Gewijzigd door - Quintysmama op 07 Oct 2008 13:42:00

quote:
ik heb dit nooit gedaan het cb heeft hierin welgelijk je kunt niet voorzichtig genoeg zijn ik heb mijn kinderen gewoon altijd wakker gemaakt bloesduiker spiegel kan wel degelijk dalen heb het een keertje gedaan en heb flink op mijn falie gehad van het cb

ze maken je hierin helemaal niet bang mijn zoontje heb ik een keertje laten liggen en werd heel erg moeilijk wakker

ik raad het jullie af

Ik doe het nu een week bij ons is er niks aan de hand mijn dochter weegt ook meer als 6 kilo en het gaat goed. ieder kind is anders,ze is nu 14 wk en over 2 wk mag ze wel naar 4 voedingen dus die 2 wk maken het ook niet meer.

gr noortje