Laatste voeding overslaan?

Hoi,

Over dat bv verhaal, savonds krijgt hij zijn laatste voeding rond 22.00 en pas sochtends weer rond 6.00. Dan zit er ook meer tussen dan 6 uur.
Ik redt het niet om om 24.00 tegeven en om 06.00 als ik straks weer ga werken.
De laatste tijd drinkt Jayson bij elke voeding allebei de borsten leeg, als ik kolf heb ik ruim 200ml dus er zit wel genoeg in
Hij is nu 14 weken en weegt 7330 gram. Dus dat gaat wel lekker. Wil nu de avond voeding er nog niet afhalen, want hij drinkt ook om 22.00 allebei de borsten leeg, dus hij heeft het nu nog nodig. Maar vraag het meer voor later…

Groetjes Evelien

Sjoerd (bijna 5 mnd) moeten we vanaf het begin al wakker maken voor zijn laatste fles (nou ja wakker…) Ik wil dus ook graag van die fles van 22.30 uur af. Maar hij krijgt zijn flesje van 180c niet leeg overdag en de laatste voeding juist wel. Omdat ik bang ben dat hij te weinig voeding gaat krijgen geef ik dus nog steeds de late fles. Sinds 2 weken krijgt hij ook tussendoor een fruithapje, maar ik hoorde van het CB dat dat qua voedingsstoffen nog niet werkt. Blijkbaar is dat tot 6 maanden alleen goed voor de smaakontwikkeling en haalt een baby nog geen voedingsstoffen uit zo’n fruithapje. Moet ik nog een maandje wachten? En hoe zit het met bijvoorbeeld diksap geven? Gewoon als tussendoortje gaan doen voor het vocht??? Ik wil het zo graag goed doen, Sjoerd zit al een tikkie onder de gemiddelde groeicurve…

Mama van Sjoerd

Wij hebben de laatste fles er gewoon een keer uitgehaald en gekeken wat er gebeurde. nou mooi dat ze doorsliep. En met fles om 23.oo uur niet.
Ze is nu 5,5 maanden oud en heeft 4 flessen van 180cc met 6 schepjes. Daarnaast groente en fruit.
Cb heeft er niks van gezegd. Doe wat je hart je ingeeft. Jij kent je kind het beste. En cb zegt overal en tegen iedereen weer iets anders!!

Idd voeden wij ook op verzoek, dus ook met de fles kan dat. Ze geven echt wel zelf aan wat ze willen. Blijven ze allert, vrolijk ed dan is het tijd om de fles er uit te halen. GEwoon proberen. Worden de kleintjes toch wakker dan was het nog te vroeg. Gewoon weer geven en anders geen fles meer om 23.00 uur.

Dank je wel. Ik wilde het eigenlijk ook gewoon gaan proberen, maar het is wel fijn om te weten dat je het toch een beetje goed doet… Vanavond eerste try out! Kan mama in het weekend ook lekker op tijd naar bed, hihihihi…

Mama van Sjoerd

quote:
Wij hebben de laatste fles er gewoon een keer uitgehaald en gekeken wat er gebeurde. nou mooi dat ze doorsliep. En met fles om 23.oo uur niet. Ze is nu 5,5 maanden oud en heeft 4 flessen van 180cc met 6 schepjes. Daarnaast groente en fruit. Cb heeft er niks van gezegd. Doe wat je hart je ingeeft. Jij kent je kind het beste. En cb zegt overal en tegen iedereen weer iets anders!!

Idd voeden wij ook op verzoek, dus ook met de fles kan dat. Ze geven echt wel zelf aan wat ze willen. Blijven ze allert, vrolijk ed dan is het tijd om de fles er uit te halen. GEwoon proberen. Worden de kleintjes toch wakker dan was het nog te vroeg. Gewoon weer geven en anders geen fles meer om 23.00 uur.

Hey

Dat vind ik ook,mijn dochter krijgt nu 4 flessen van 220cc en ze is 15 wk nu.
We doen het al 2 wk en het gaat heel goed,vandaag zijn we begonnen met fruit.
Het cb vond het super dat ik het zo gedaan heb.
Een paar wk geleden belde ik naar het cb en toen kreeg ik iemand anders aan de lijn en die heeft mijn bang gemaakt met wiegendood(dat dat kan gebeuren als je te vroeg een voeding afhaalt)en over de bloedsuiker gehalte,dat heb ik gevragen toen ik weer een afspraak had voor mijn dochter,je moet de fles die je laat vallen verdelen over de andere voedingen.
Ik woonin belgie en daar zijn de regels iets anders dan in nederland,bij ons zijn ze iets makkelijker.
En inderdaad je kent je eigen kindje dus weet je ook wat het beste is voor hem of haar.

gr noortje

nou meiden… mijn zoontje is nu 3 maanden (bijna 14 weken) en kwam vanmorgen pas om 9.00 uur zijn bedje uit… en dan nog met moeite! gister kreeg hij zijn laatste fles om 23.00 uur nog … maar denk dat ik het dan vandaag in een anders schema giet… 9.00 - 13.00 - 17.00 - 21.00 dan flesje van 180+6 schepjes… kijken wat de kleine dan vannacht doet?! vind het wel beetje eng… lig dan zelf erg onrustig omdat ik denk dat hij eraan komt… maar goed het is weekend dus kunnen papa en mama elkaar ondersteunen haha…

wat denken jullie kan dit schema?

Hallo allemaal!

Hier een mega fitte mama van Sjoerd!
Hij heeft 2 nachten prima doorgeslapen en drinkt nu in 1x wel een volle fles leeg…
Ben blij dat ik de laatste voeding er gewoon heb afgehaald.
Vanavond gaat hijeen nachtje bij oma logeren. Nu maar hopen dat het dan ook goed gaat… Bedankt voor de reacties!

Mama van Sjoerd

Eerste voeding 9.00 zou ik niet doen. Nu heeft-ie zolang geslapen omdat-ie die late voeding eigenlijk over had willen slaan gisteravond. Maar als je vanavond om 21.00 geeft, weet ik niet of-ie ook echt tot 9.00 morgen doorslaapt hoor. Grote kans dat-ie gewoon weer op zijn oude ochtendtijd wakker wordt.

Dan zou ik eerder om bijv. 7.00 beginnen met de eerste voeding en dan door de dag heen totaal 5 150-flesjes geven in plaats van 4 180-flesjes.

Groetekes, Sje

hoi hoi…

nou denk dat hij zijn laatste flesje nog wel beetje nodig heeft… hij had al vroeg honger de volgende dag! tja 9 uur is dan ook wel laat sje dat klopt… misschien wat jij zegt een idee alleen weet niet of hij overdag genoeg neemt met 150 …hij zit nu eigenlijk lekker in zijn ritme met die 5 voedingen van 200 dus denk dat ik dat schema nog poosje aan moet houden en niet gelijk gaan lopen rommelen…evt kan ik de laatste voeding iets naar voren halen maar… eigenlijk is 23 uur niet zo nare tijd vooral niet als we avondje uit geweest zijn en hij thuis nog een slok drinken krijgt voor hij zijn bedje in gaat… want hoe doen jullie dit anders? denk niet dat mijn mannetje het accepteerd als ik hem na een reisje met de auto weer zonder drinken in zijn bed leg?!

Wij gaven ook altijd de late voeding thuis en niet op het adres waar we waren die avond.

Groetekes, Sje

maar tot hoelang heb je de laatste voeding dan gegeven sje? want als ze op een gegeven moment die laatste niet meer nodig hebben wat dan? toch een troostslokje of … niks?!