Laatste stukje nacht

Fijn dat het goed ging! Ach ja, dat slapen moet vast gewoon wennen. Erik slaapt ook nog niet in een bedje op de creche, hij slaapt in de kinderwagen op de groep zolang hij er nog niet uit kan rollen…lekker onder de mensen en niet zo achteraf alleen in een vreemd bedje. Zal nog wat worden als hij straks ook in bed moet slapen daar…

Het is altijd fijn om eerder thuis te kunnen zijn van het werk. Hoe eerder hoe beter…en vroeg op moet je sowieso, dus dat je haar dan een half uur eerder brengt maakt ook niet uit. Toch? Hier brengen we Erik ook om 7.30 uur. De creche zit in de straat achter ons (ideaal), dus daarna race ik even weer terug naar huis om te ontbijten en me nog iets toonbaarder te maken en daarna ga ik naar het station om naar het werk te gaan. Lekker rustig ontbijten schiet erbij in op de dag dat ik Erik naar m’n ouders breng (daar gaat 'ie dinsdags heen). Zij wonen praktisch naast het station, dus dan eet ik bij m’n ouders snel ff iets en dan ga ik naar de trein.

Zucht, wel een gedoe altijd. Gelukkig heb ik een weekend van vier dagen om uit te rusten…:smiley:

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ze mag daar ook in de box slapen en dat heeft ze vandaag ook even gedaan. Maar ze slaapt zo ie zo in de middag minder dan op de ochtend. Maar goed het zal inderdaad wennen zijn. Hier ligt ze er nu in en ze is al zo goed als vertrokken. Ze was ook goed moe enne de heeft 200cc op (2x al vandaag) dus op wie weet vanacht.

En ja ik ga er maar gewoon lekker bijtijds in met die vroege ochtenden. Zeker nu Morgan nog niet doorslaapt. Dat zal luxe zijn zeg als ze door gaat slapen en mamma gewoon hele nachten van 7 uur heeft. Maar ja zover is het nog niet. Ik heb namelijk maar twee dagen weekend waarvan ik zaterdag alleen met haar ben en als ik niet mee kan naar de voetbal op de zondag ook. Ik weet het, is niet gezellig, maar ja zo is het nu. Maar ik ga niet met die kou buiten staan met haar. Maar ik kan wel terug me bed in dan En ontbijt is bij mij snel een bakje cornflakes terwijl de fles warm staat te worden. De eerste bak thee is op mijn werk en eventueel nog een boterham daarbij. Dat is eigenlijk altijd zo geweest alleen dan zonder het warmen van de fles natuurlijk. En ach als ik mijn collega’s zo hoor draai ik thuis ook nog een werkweek met de hoeveelheid werk die er ligt, dus misschien kan ik soms een uurtje eerder weg ter compenstatie. Kan ik thuis weer gaan zitten werken. Maar daar denk ik verder nu even niet over na. Oh ja onze creche zit achter mervin zijn werk, maar die begint om 6.30 met werken dus geen optie dat hij haar brengt. Dus ik moet een half uur die kant op en dan weer terug naar mijn werk. Beetje omslagtig, maar ja dichterbij was er pas over 3 maanden plek of zo.

Groetjes,

Michèle

Herkenbare ochtenden dus…het leven van een werkende moeder gaat niet over rozen…
En tot je écht weer begint: even nog niet aan denken!

Wie weet hoe het vannacht gaat! Goed dat ze al zoveel op heeft, ze raakt eraan gewend zou je zeggen. Spannend! IK hoor het morgen wel weer…

ha ha ha dat zul je mij ook niet horen zeggen. Het wordt makkelijker als ze op zondag hun eigen brood kunnen smeren en pokemon aan kunnen zetten en jou nog even laten liggen.

En doe ik ook niet hoor. Ik denk nu alleen aan mijn bedje wat we zo op gaan zoeken. Heerlijk Baby in croma en mamma ook zo. Enne je hoort het morgen zeker hoor. Het wie wat waar en hoe laat wordt vervolgd. Hier staat alles weer klaar en kunnen wij er zo lekker in.

Welterusten voor zo en tot morgen.

Groetjes,

Michèle

Jullie ook weltrusten!

Twee uur vanacht kwam ze pas. Of om het goed te zeggen ze wilde eten. Wij waren er om half tien ingegaan en om tien over tien gig het tulalarm en om 11 uur ook. Daarna heb ik haar dus niet meer gehoord tot 2 uur. En dat vanaf 8 uur. Dus heel netjes. Alleen had mevrouw ineens niet echt meer het plan om te gaan slapen. Tijdens de fles was ze bijna vertrokken weer, maar daarna weer wakker en dat heeft mamma geweten, om half vier ben ik haar kamer ingegaan (voor de zoveelste keer) gezegd dat het half vier was en dat het nu klaar was. Alle mensen sliepen nog en Morgan moest ook gaan slapen. En zowaar ze was vertrokken. Nee ik weet het ik maar totaal nog geen indruk, maar het was wel een leuk iets voor mij. Laat mij maar in de waan dat ik overwicht heb

Om kwart voor acht belde ze van het cb of de afspraak een uurtje verzet kon worden. Graag kon ik nog even slapen want Morgan sliep ook. Ik doe bij het cb mee aan een project dat heet stevig ouderschap. Ik heb zelf een zeer slechte jeugd gehad met alles erop en eraan en mensen zoals ik worden dat extra begeleid om te kijken waar ze eventueel hulp kunnen bieden. Nee hoor ik krijg niet te horen hoe ik het moet doen. Het is meer dat ik mijn verhaal kwijt kan over de dingen waar ik tegen aan loop en waar ik moeite mee heb. Zo heb ik een kort lontje als ik weinig slaap. Meer mensen hebben dat, alleen ik ben opgevoed met dat slaan en geslagen worden normaal is. Ik weet dat dat niet zo is en ik zal Morgan nooit pijn willen en kunnen doen, maar het is wel iets wat ik meegekregen heb. En door er over te praten en zo kan ik het weer kwijt en ben ik het ook kwijt. Maar ook dingen als van der nachtrust en zo en hoe we dat nu oplossen. En degene waar ik de gesprekken mee heb is een heel leuk mens dus dat is ook wel weer een pre anders had ik het niet eens gedaan. Door haar hulp en die ene dok die wel denkt daar heeft morgan fysio gekregen en zit ze nu op de juiste voeding.
Ha ha ha soms werkt het cb wel dus.

Maar goed morgen gaat ze weer naar de creche en dan is het daarna alweer vrijdag

Groetjes,

Michèle

Wat goed dat je meedoet aan dat project! Super dat je je zo kwetsbaar op durft te stellen. Ik merk dat ik nog wel eens moeite heb met goedbedoelde adviezen van zgn. professionals, dus goed van je dat je dat aangaat. Ik zeg: applaus voor jezelf!

Dus een goede nacht gehad toch wel. Goed dat ze zes uur tussen de voedingen liet. Dat is doorslapen toch? Vijf uur aaneengesloten? Alleen jammer dat ze toch nog een voeding wilde en vooral dat ze daarna niet meer wilde slapen…dat moet ze dan nog even beter leren…

Hier was vannacht niet echt een succes. Meneer had om 22.00 uur de laatste fles en begon om half drie te huilen. Heen en weer voor speentje tot half vier. Om vier uur de wekker van papa, die ging er om half vijf uit en om vijf uur kwam Erik weer. Maar bij mij in bed genomen, maar om zes uur trok hij het echt niet meer en dus maar de fles gegeven. Zucht, als zombie op het werk gelopen vandaag dus. We hopen op een betere nacht! Vandaag was een collega van mij met haar baby van elf weken even op het werk gekomen en die slaapt gewoon al door! Was stiekem wel een beetje jaloers…

Nog één dag en het is vrijdag!!!

Ik heb in het verleden ook therapie gehad om problemen op te lossen en dingen te verwerken alleen toen was er natuurlijk geen sprake van een kindje. Tuurlijk zeg je dat je alles anders zal doen dan jou is overkomen en dat je een betere ouder wordt, maar zeggen en doen zijn twee dingen. Enne oude gewoontes kunnen naar boven komen. Als Morgan iets ouder is dan hebben ze ook opvoedcursussen. Die zijn ook in de zin van dit gebeurd en wat zou jij doen. Niet dit moet jij doen want daar ben ik ook niet van gedient. Elk kind is anders daar zijn geen regels voor.

En daar zie ik zo tegenop he. Dat ik dus ook zo rond loop. Op het cb zei ik dat ook over de tullendienst, tja zegt ze speen zo snel mogelijk afbouwen. Dat gaat me dan wel een beetje ver ze is pas 3 maanden. Enne vanacht 6 uur slaap is toch al heel wat weer. Alleen zo jammer dat ze dan net die andere uurtjes niet slaapt. Ze was om 4 uur weer in slaap gevallen en heel gemeen heb ik haar om 7 uur net wakker gemaakt. Niet aardig maar ik was bang dat als ik haar tot 8 uur door zou laten slapen ze vanacht zeker weer zou komen. Ze valt steeds in slaap nu dus kans dat ze nu na haar fles wel weer door knort. Alleen inderdaad jammer dat ze op de dag maar 4 flessen krijgt dus zo goed als zeker voor die vijfde komt, maar ik gok hem er nog niet op om haar daar weer wakker voor te maken.

Enne morgan sliep ook door toen ze bij ons sliep. Eerlijk waar het is weer begonnen het spoken toen ze weer in haar eigen bed ging slapen, maar om haar weer bij ons te nemen heb ik ook geen trek in. Ze moet er toch doorheen en dan maar liever in haar bed dan straks weer een strijd te moeten voeren om haar eruit te krijgen.

Groetjes,

Michèle

Dank je scottie, Alleen Morgan komt zo ie zo wel want ze moet die fles nog hebben. Maar we kunnen wel kijken of dat lukt voor het stuk nacht erna. Want dat wil nog wel eens rommelig zijn. De ene keer slaapt ze wel door de andere niet. Maar sinds ze haar laatste fles echt helemaal op haar verzoek krijgt gaat het wel beter. Ach voor we het weten krijgt ze die ook op een vroeger tijdstip en slaapt ze misschien wel helemaal door. Al ben ik al blij als het bij het ene half uur blijft.

Groetjes,

Michèle

Ps Morgan is meestal wel gewoon stil als ze haar tul terug krijgt en als ze niet wil slapen zoals vanacht is het niet huilen maar ze ligt wel de hele tijd te kletsen. En dat hoor ik ook, babyfoon aan of niet. Oh ja en pappa wakker maken, dan kan ik beter zelf gaan want het duurt al langer dan 5 minuten om die weer in het land der levenden te krijgen. En de katten kunnen het niet

Groetjes,

Michèle

Speentje afbouwen bij een kind van drie maanden, zou ik nog niet gedaan hebben. In bed mag hij van mij gewoon de speen, ook straks nog hoor. Maar dan ook streng: alleen in bed, niet ergens anders.

Voel me nou geen zombie meer hoor, krijg 's avonds wel weer energie. Irritant, want dan kan ik juist bijna naar bed. En heb net toen ik de trap opliep een enorme poepluier geroken (kun je nagaan, op de trap!), dus kan straks toch een luier verschonen…balen!

Oh zo denk ik er ook over hoor. Ze mag van mij nog tullen. Al zal ik wel blij zijn als ze hem straks zelf kan pakken en weer in haar mond kan stoppen. Scheeld denk ik ook weer een hoop wakker zijn

En ze mag als ze straks kan praten niet praten met dat ding in. Ik zag dat laatst bij een meisje. Verschrikkelijk klonk dat en die moeder vond het best. Je mag toch ook niet praten met je mond vol.

Ha ha ha dat jij nog rust hebt dan. Morgan kan echt niet met een poepluier blijven liggen. Dat vind ze verschrikkelijk. Maar troost je ik heb vanacht die van haar ook verschoond. Niet dat ze gepoept had, maar ik hoopte dat ze met een droge luier weer zou gaan slapen… NOT.

Maar ze ligt nu in croma, dus wij gaan ook zo. Bij mij stijgt de energie in de middag namelijk weer maar 's avonds kak ik enorm in, Echt lampje uit zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Over die poepluier: onze meneer ligt blijkbaar graag in z’n eigen stinkie te rotten…haha. Gaf geen kik, lag nog lekker te slapen toen ik 'm om 22.00 uur kwam halen. Dus ik hem vóór de fles verschonen, want dan kan hij bij de fles weer lekker indutten. Maar wat een enórme poepluier had 'ie zeg! Het was nog net niet uit de luier gekomen gelukkig, maar scheelde niet veel. En zul je altijd zien, ik bezig hem schoon te maken ging 'ie plassen! Fijn, een jongetje. Haha. Ondertussen Erik krijsen, want hij wilde gewoon de fles. Mamma gestresst want moest eerst alles afdrogen en schoonmaken…zucht. Maar ja, bij het flesje konden we allebei weer ontspannen.

Vannacht kwam Erik tegen drie uur, speentje erin en weer doorslapen. Toen was het kwart over vijf en hem ik hem bij me genomen. We zijn toen nog weer in slaap gevallen tot zeven uur. Hij is nu op de creche. Ik hoef vandaag pas om 9.00 uur van huis ivm een afspraak in de buurt. Ga ik niet eerst langs het werk, da’s een beetje zonde van de tijd. Dus kan rustig aandoen vanmorgen, fijn! Jij hebt ook weer een dagje vrij hè? Hoe was jullie nacht?

Oh nee hier gaan alle sirenes aan zodra de laatste druk gedaan is zeg maar. Ik schijn ook zo geweest te zijn. Voordeel moet wel zijn zeggen ze dat ze heel snel zindelijk zijn dan.
Enne plassen tijdens het verschonen doet Morgan ook hoor en dan het liefste tijdens de luierwissel. Wij hebben alleen geen fontijntje. Dat is misschien nog wel verraderlijker want dan kom ik er pas achter als ik de romper dicht doe (in geval van slaapdronken toestant). Maar goed ik heb toch meestal ee bak water met washand bij de hand dan want mevrouw is volledig van de knikkers af en weer into de dunne luiers.

En onze nacht was weer vermoeiend althans die van mamma. Mamma had namelijk hetzelfde als jij alleen dacht ik daar dus ook pas om 5 uur aan. Ik had het helemaal gehad tot ik aan jou dacht en even haar nekje voelde, die was behoorlijk aan de koude kant dus haar deken dubbel geslagen. Ze werd meteen een stuk rustiger en een half uur later sliep ze bijna, alleen toen kwam ze er achter dat ze honger had. Maar goed ik ben net nog even terug gegaan. Want inderdaad dametje is op de creche. Maar we hebben weer wat geleerd, vanacht krijgt ze meteen een dubbele deken. Mervin opperde nog een kruik, maar ik zei dat dat misschien te veel werd, dat kan altijd nog als het echt winter wordt. Maar op zich is het logisch want ze kwam om 12 uur en om 2 uur was ze weer wakker. Maar dat is ook de tijd dat het huis echt helemaal afgekoeld is en ook haar kamertje. Arme schaap heeft het misschien al die tijd al koud(er) gehad. Want ze heeft een paar onrustige en paar rustige nachten gehad en de koudere waren onrustig, maar ja ze is net als mamma een koukleumpje. Dus vanacht meteen de deken en dan zien we wel weer verder.

Enne durf jij te slapen met Erik naast je?? Ben je niet bang dat je op hem gaat liggen of dat het dekbed over hem heen komt of hij aan de rol gaat??? Ik heb haar wel eens bij me in een lepeltjes houding of zo maar slapen doe ik niet dan.

Groetjes,

Michèle

Wist niet dat meisjes ook plasten bij luierwissels…dacht dat dat typisch iets voor de kereltjes was…nee, hier een mooi fonteintje hoor! Fijn, kan je niet alleen die kleine omkleden maar ook jezelf.

Stom hè, dat je pas zo laat denkt aan kou bij zo’n kleintje. Je denkt toch eerder aan honger ofzo. Bij ons ook hoor, 's avonds en begin vd nacht is het nog wel redelijk warm doordat de verwarming nog aanstaat (niet op het kamertje, maar daar lopen dus wel gewoon verwarmingsbuizen en die geven wel warmte af). In de loop vd nacht wordt het inderdaad behoorlijk koeler en dan worden ze wakker…Erik heeft nu ook een dubbel dekentje over.

Ik leg Erik altijd aan papa’s kant, dus niet vlak naast mij. Ben dus ook niet bang om op hem te rollen. Ik doe het dekbedje tot z’n middel en hij ligt heel rustig. Zal er zeker niet onder terecht komen. Natuurlijk slaap ik lichter dan normaal als hij naast me ligt en dat is ook maar goed. Maar nee, zonder angst. Gaat prima!

Ja dat is wat ik ook dacht. Ik had echt zoits van wat een hongerlapje zeg. Echt een kind van der vader, maar het valt mee dus. Aan de andere kant kou maakt ook hongerig he. Dat vreet energie en volgens mij bij zo’n kleintje helemaal. Maar goed dubbele deken over de slaapzak zou het moeten doen enne als het nog kouder wordt kunnen we altijd nog overstappen op de kruiken. Ze moeten wel iets achter de hand houden. Hopelijk slaapt ze dan beter vanacht. Stom genoeg was het wel het eerste wat in me op kwam toen ze me vertelde dat ze op de creche niet wilde slapen in het bedje. Ze hadden al gezegd dat het daar wat frisser was. Dus ik bedankt me al meteen dat ze het te koud gehad had omdat ze wel in de volle speelkamer sliep. Gelukkig zijn ze helemaal dol op haar daar (en dat na 2 dagen al) en krijgt ze wel haar zin met slapen dus geen echt probleem, maar ze zou nu ook een extra dekentje krijgen. En tuurlijk onwennig kan ook meespelen, maar ze heeft nu ook haar eigen wagendeken bij zich. Die is wat dunner maar wel van haar.

Enne ja hoor meisjes hebben die trukken ook, alleen ik blijf wel droog. Ik wist het ook niet hoor dat ze dat deden, tot Morgan maar het is normaal. Zo mag je bij meisje nooit naar boven vegen als je de poepbillen verschoont. Wist ik ook niet. Ik ben 9 jaar ouder dan mijn broertje dus daar wist ik nog wel een en ander van maar een meisje was nieuw voor me. Maar je leert snel hoor

enne misschien maar eens proberen als pappa werkt op zaterdag. Moet ik alleen wel zorgen dat de katten weg zijn uit onze kamer want die gaan bij haar liggen.

Groetjes,

Michèle

Eén van onze katten gaat altijd stijf tegen onze benen aanliggen en doet dat nu dus ook bij Erik. Ze ligt er niet op, maar wel stijf gezellig tegen hem aan. Ach, dat kan volgens mij niet veel kwaad. Of haal ik me nu de woede van heel veel medemoeders op m’n hals???

Bijna einde werkdag, moest even pauzeren dus dacht: ffies kijken of er nog iets interessants op ikkeben is gebeurd…straks lekker naar huis, kleine van de creche halen en dan morgen mama-verwendag! Joehoe! Lekker vooruitzicht hè?

Wij hebben er 6 en ze reageren allemaal anders op haar. Eentje is echt haar vriend. Dat is onze grote goedzak. Die ligt op de bank altijd tegen haar aan, maar die wil ook wel eens op haar gaan liggen om te knuffelen. Een ander aast altijd op haar tenen als ze die beweegt, eentje bewaakt haar altijd en twee willen zo ie zo niks van haar weten (die zijn 12 en 14 jaar) oh ja en een die als het hem uitkomt.

Enne mijn kleine meid ligt uitgeteld op de bank op haar doomoo te slapen. Ik had het lef niet om haar in bed te leggen. Ze schrikt altijd zo als ze dan wakker wordt. Maar ik heb haar niet eens uit haar berenpak gehaald zo moe was ze. Ze lag te slapen toen ik haar kwam halen en in bedje daar. Waarschijnlijk had ze het toch te koud gehad dus dat bied hoop en perspectief voor ons vanacht met de extra deken.

Enne ja kan niet wachten. Hopelijk allemaal voorafgaand aan een rustige nacht.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben er drie; eentje moet niets van 'm hebben als 'ie beweegt, maar ligt wel strak tegen hem aan in bed, de ander geeft Erik kopjes tijdens de fles en de laatste moet er helemaal niks van hebben…

Ga zo de laatste fles geven. Weltrusten voor straks!

Zo ik weet niet hoe jou dag geweest is maar deze mamma heeft zichzelf schandalig verwend, maar dat moest ook van pappa. Eerst ruim 75 euro bij de kapper. Ik heb heel veel en heel dik haar dus het verven tikte behoorlijk aan, maar ik had deze keer echt geen zin om het zelf te doen. En daarna voor ruim 150 euro nieuwe kleren gekocht op de markt. Je wilt niet weten met hoeveel tasjes ik thuis kwam, maar we kunnen maandag weer zo goed als nieuw aan de arbeid. Zeker als de nachten blijven gaan zoals vanacht.

Gister had ik mijn moeder nog aan de lijn en die gaf mij als extra tip om een rol boven morgan haar hoofd te leggen om de warmte tegen te houden. Dus een 1-persoonsdekbedovertrek opgerold en boven haar hoofd gelegd. Om 20.30 naar bed gebracht. Ze sliep bijna meteen en om 00.30 kwam ze. Fles goed naar binnen en na wegleggen een beetje mopperen. Ze zou Morgan niet zijn als ze dat niet zou doen, maar ook hier weer zo vertrokken. En ineens gehuil, dus ik kijk gefrustreerd op de wekker is het al half vijf. Ze was haar tul kwijt. Dus tul gegeven. Ze duwde meteen haar knuffeldoek ertegen aan en die zat ‘klem’ tussen haar en de rol, gevolg was dat haar tul in haar mond gedrukt bleef zitten. Ik had geen zin in haasten vanmorgen dus we hebben tot 7.00 doorgeslapen. Althans ik 6.45. Even snel douchen en aankleden en toen Morgan wakker gemaakt die mij heel blij en uitgerust begroeten. Dus dank je extra deken en dank je mam… Ik heb bijna zin in deze nacht

En hoe was jou mamma verwendagje??

Groetjes,

Michèle