Laatste stukje nacht

Ik ben maar even een nieuw topic gestart want mijn topic over nachtvoeding klopte niet helemaal meer. Morgan heeft vanacht een fles van 90 + 2 gehad (bedankt voor de tip Mriek) en ze heeft daarna lekker doorgeslapen. Alleen het enige stukje nacht wat nooit rustig verloopt is die tussen half vier en vijf. Het is een geheen en weer geloop van mij voor haar tul (alleen als ze heel vast slaapt hoeft ze die niet terug) en zoals vanmorgen merk je dat ze moe is nog. Oogjes wrijven, gapen, ogen amper open doen en zodra ze haar tul terug had lekker der knuffeldoek tegen haar wang wrijven. Gewoonlijk is ze zo vertrokken en dat is ze op zich nu ook wel tot 15 tot 20 min erna, dan is ze weer wakker. Tegen vijfen slaapt ze meestal wel weer in en soms ook niet, maar om kwart over zes gaat de wekker om de eerste fles te krijgen. En ik ben weer helemaal verrot.

Ik kan toch moeilijk 90+2 flessen blijven geven??? Ze mag van het cb naar 180+6 maar die drinkt ze nog niet leeg en als ze er daar 3 van krijgt loopt ze de hele dag weer leeg zeg maar. Dus ik wissel af. Begin met 180+6 en dan 150+5 en dan kijk ik hoe ze is. Anders weer 150+5 en bij de derde kijk ik ook. Alleen de laatste geef ik zo ie zo wel 180+6. Maar ja wat ik al zeg ze komt om 4 uur. En de komende week ben ik nog vrij maar daarna moet ik ook aan het werk weer en mijn vriend werkt van half zeven tot een en die kan 's middags nog even slapen, maar voor mij zit dat er niet in. Alleen hij wordt niet wakker van haar en hem wakker maken duurt te lang plus dat ik zelf alles hoor, en dan denk laat maar ik doe het zelf wel. Hij kan alles hoor maar niet slaapdronken

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

weet dat het heeeeeeeeeeeel moeilijk is maar kan je ze niet als ze die tijd onrustig is proberen een half uur lang geen aandacht aan te geven? ja vooral in de nacht is dat erg pittig … maar uiteindelijk win jij het wel! nu ben je al poosje bezig om elke nacht weer te gaan lopen spoken met de kleine.

onze zoon was vannacht om 4 uur ook wakker … hij krijst 1x heel hard… daarna lag hij te kletsen (als ik er dan naartoe ga is het klaar en blijft hij spoken) nu is hij weer zelf verder gaan slapen tot half 9,

het is mega zwaar hoor… maar wel met resultaat.

kan je de kleine niet elke voeding gewoon wel het max aanbieden? en dan opschrijven hoeveel ze totoaal op heeft? of juist de dag met minder beginnen en later meer… dan heeft ze meer om te zetten in de nacht!?

wat bedoel je met leeglopen? spugen of diarree? als het spugen is waarom gebruik je dan geen nutriton? is ook meer verzadigend … en werkt hier heel erg goed!

Joh, we kletsen hier gewoon door. En ja, op een door jou nieuw aangemaakt topic…

Wat jij schrijft klinkt zo bekend, dat spoken aan het eind van de nacht! Erik heeft dat precies hetzelfde gehad toen hij zo oud was als Morgan. Hij kreeg ook eerst een kleine, vroege nachtvoeding. Later in de nacht werd hij dan wakker en ik kreeg hem dan gewoon niet meer in slaap, behalve in mijn armen. Dan snurkte meneer vrolijk verder. Dit heb ik dus ook gedaan, dacht dat het nooit zou veranderen, maar opeens (na een aantal weken) sliep hij door tot een uurtje of zes. Daar was ik heel blij mee toen…

Maarre: doe wat goed voelt. Bij mij voelde dus goed om 'm eruit te halen na alles geprobeerd te hebben en hem lekker verder te laten ronken in mijn armen. De nacht alleen was blijkbaar lang genoeg geweest voor de kleine en had behoefte aan nabijheid, zo zie ik het maar.

Groetjes!

[img]http://b1.lilypie.com/46dNp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Mini-boy: Ja ik kan het proberen want als ik naar haar toe gaat begint ze vrolijk te lachen en denkt ze dat ze er uit mag. Nu stop ik steeds haar tul terug en dan is het zo’n 15 min stil.
En met leeglopen bedoel ik letterlijk leeglopen. Niet aan de derrie of spugen, maar het eten loopt gewoon langzaam terug als je haar neerlegt. Ze merkt er niks van. Ze zit gewoon te vol. Want ze krijgt al Nutrilon Anti Reflux en daar zit dat al in (johannesbroodpittenmeel, als ik dat woord goed heb).

Mriek: Ha ha ha ja zo valt het wat minder op misschien Maar haar eruit halen ja kan ik doen, maar dan slaap ik zo ie zo ook niet meer. Ik zit er misschien over te denken als ze toch wakker is dat als pappa er om 5 uur uit moet hij haar er ook maar uit moet halen, dan kan ik nog een uurtje slapen. Hij moet om 6 uur de deur uit en ik op om haar en mij in orde te maken. Maar ja dan zit ik nog wel met de dagen dat hij niet om 5 uur opstaat.

Misschien moet ik daar midden in de nacht iets meer eten geven dat ze dan wel de hele rest haalt. Het meeste dat ze op de dag eet is 875cc. Meestal is het tussen de 800 en de 830. Dus ze zou dan ook nog 135 mogen hebben. Op de dag krijg ik er op het moment gewoon niet meer in. Echt wat een gepuzzel en gereken zeg. Zo ga ik Sudoko ook nog eens snappen misschien…

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

En als je Sudoku snapt, dan wil dat heeel wat zeggen…
Maar als jij denkt dat je 's nachts nu iets meer moet geven, omdat ze overdag niet aan de hoeveelheid komt die ze mág hebben: proberen! Als ze daardoor wel langer slaapt is dat toch mooi meegenomen? Ik zou het gewoon proberen.
En op de dagen dat je ervan kan profiteren dat papa om 5 uur op moet, ook gewoon doen. Dat is beter dan niets, toch?

Groetjes!

P.S. Heb je fotootjes op hyves bekeken; schattig!!

[img]http://b1.lilypie.com/46dNp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

ha ha ha geloof me ik snap het niet en ik wil het niet snappen.

Maar eh had net me mannetje aan de lijn. En die zie het ook al, als ze zo weinig op de dag eet moeten we het gewoon 's nachts aanvullen. Ha ha ha had jij hem ook al gesproken of heb ik echt zo’n meedenkend mannetje.

En ja nu weet je hoe we er uit zien… ook alle katten en de rest van de familie.
En hij gaf me ook gelijk over dat vijf uur. Of hij nou beneden zit met haar en zijn bakkie koffie of ik ren heen en weer. Daar heb ik niks aan en voor hem maakt het geen verschil En als ik er dan uit kom krijgt ze haar fles. Maar goed misschien hoeft het zo ver niet te komen met meer voeding 's nachts. Moet wel zeggen ze was lekker moe na aan half dagje creche dus ik ben benieuwd wat ze volgende week gaat doen na een hele dag

Groetjes,

Michèle

Ik zeg: je hebt een meedenkend mannetje! Joepie!
Nou, ben benieuwd of meer voeding 's nachts helpt. Als ze dan overdag wél aan haar taks komt, kan je het 's nachts weer minderen.
Hihi, een heel dagje crèche betekent knock-out! Hier wel soms hoor. Dus wie weet, meer voeding en crèche: over een paar dagen heb je weer een doorslaper!

Ha ha ha ik hoop het want van elf tot kwart over zes slapen trek ik wel hoor, zeker als ik in het weekend een beetje bij kan tanken. Maar goed we blijven proberen en zoeken. Het moet toch een keer goed gaan…

Groetjes,

Michèle

Tuurlijk, hoop moeten we houden! “Het zijn allemaal fases” zei iemand in mijn omgeving laatst. En daar gaan we graag van uit…

Ze is bekaf nu, maar ze wil niet slapen. Net was ze ontroostbaar aan het huilen. Prikkels, bij mijn vader is altijd heel veel te zien en veel kleur dus ik heb haar lekker even laten brullen. Ze begon zelf weer naar me te lachen. En na de fles was ze alleen maar aan het lachen. Ze zit nu op de bank tegen de kat te kletsen. Zometeen gaat ze in bad (helaas een uurtje later dan gepland) pappa is wat later thuis dan normaal en we moeten ook nog eten. Dus zal half negen, negen uur worden. Daarna gaat ze haar bedje in en om half elf krijgt ze boven de laatste fles, dus ik ben benieuwd voor vanacht. Kan niet zeggen dat ze veel geslapen heeft vandaag. Eigenlijk alleen van 11.15 tot 14.30, voor de rest (nog niet) eigenlijk. Dus dat bied hoop. Aan de andere kant heeft ze pas 760 cc op en ik weet niet wat ze straks eet. Ach we zien het wel. Ik ben wel gestopt met haar een nieuwe luier te geven als ze 's nachts de fles krijgt. Het is echt in het donker fles geven en terug. Ze wordt te wakker van de luier want daar heb ik meer licht bij nodig dan alleen haar nachtlampje.

Groetjes,

Michèle

Ik hoop met je mee! Je kan er toch geen peil op trekken; die koters stellen je altijd voor verrassingen. Denk ik eindelijk dat ik Erik snap met iets, doet 'ie weer iets wat me totaal op het verkeerde been zet. Zucht. Mannen…

Groetjes

Ha ha ha ja jij hebt een mannetje, maar ik snap mijn meisie ook niet altijd hoor. Neem nu dan. Heel erg huilen. Ik laat haar maar want ik moet ook het eten doen en niets kan haar troosten dan. Ze moet het even kwijt. Maar goed fles gegeten en ze is weer blij, ze heeft roodomrande ogen omdat ze doodmoe is, maar slapen ho maar. Alleen maar liggen lachen. Ik weet het ik kan haar boven leggen nu, maar ik laat haar maar heel even zo. Ze gaat zo in bad en dan haar bed in. Maar dan denk ik je bent zo moe ga toch slapen meis. Maar ja eigenwijs he. Vraag me toch af van wie ze dat heeft…

Groetjes,

Michèle

Lastig als ze zo huilen vind ik, vooral als niets ze kan troosten. Dat heeft Erik gelukkig bijna nooit meer, laat zich in ieder geval altijd wel troosten. Vaak met de speen, dat wel. Dat moet nog wat worden als hij straks tandjes krijgt en de speen niet meer gebruikt kan worden… Ik kan beter nu alvast iets anders verzinnen om hem mee te troosten, maar dat is nog behoorlijk lastig.

Beter datze nu huilt en alles kwijt is, dan dat ze straks na haar badje in bed nog moet huilen toch? Ik hoop dat ze na het badje lekker rozig is en dan snel zal gaan slapen!

Morgan heeft naast haar tul ook een knuffeldoek. Dat is een badstof slab van de zeeman (zitten er twee in een pak dus een kan de was in als de ander in bed ligt zeg maar) en daar heb ik de touwtjes afgeknipt. Ze knuffelde steeds met een spuugdoek en dat wilde ze ook steeds op haar hoofd, maar ja ik gooide die steeds in de was of ze stonken naar de melk als ze opgegeven had. Dus we hebben deze gekocht en die dient ook als troost naast de tul. Ze wrijft hem dan over haar wang heen als ze moe is of verdrietig.

Maar ze gaat toch niet ik bad. Ze is net knock out gegaan en ik ben bang als ik haar nu in bad doe ze helemaal over der toeren gaat en dan ben ik verder van huis. Ze had vanaf half drie niet meer geslapen dus ze zat er helemaal door heen. Liever dat ze nu en straks slaapt dan dat bad. Morgen maar starten met dat ritme. Maar dan is ze wel uitgerust.

Groetjes,

Michèle

Misschien een idee, zo’n doekje. Kan ik wel eens proberen, thanks!

Lekker laten slapen inderdaad, dat bad loopt niet weg. Erik gaat ook zeker niet elke dag hoor, helemaal niet goed voor z’n huid. Drie keer per week ongeveer, meer zeker niet.

Geniet van je avond!

Ja zij heeft het zelf bedacht in zoverre zo’n kleintje ies zelf al bedenken kan.

En Morgan wil ik op zich wel even spoelen zeg maar. ze gaat elke dag naar de creche bijna dus voor ze haar bedje thuis in gaat even afspoelen. Vind ik wel zo fris ook al zijn ze daar hygienisch. Niet dat ik smet vrees heb of zo hoor. Maar vind het wel een mooi ritueel. Thuis komen, dag doorlopen, fles drinken, daarna badje (uurtje later) en dan lekker bedje toe. Misschien als we ons daar even strak aan gaan houden dat ze ook door gaat slapen. Je gaat echt van alles bedenken

Groetjes,

Michèle

even een vraag ;laten jullie je kleine eerst slapen tot ?..dan een badje en dan een fles en dan naar bed zo rond 9 uur?
Misschien is dat hier ook ene idee, maar ik weet niet goed hoe ik die omslag aan moet pakken…hij is nu zo zijn ritme gewend!

Danielle

Morgan haar ritme is nu dit:

6.30 fles
7.00-9.00/10.00 slapen (ligt aan de nacht ervoor)
10.30 fles
11.00/11.30-14.30 slapen
14.30 fles
17.00-18.30 slapen
18.30 fles
20.00-22.00 slapen
22.00 bad
22.30 laatste fles (tenzij te weinig gedronken, dan 's nachts nog een fles met wat ze die dag gemist heeft)

Maar we willen naar:

6.30 fles
7.00-9.00/10.00 slapen (ligt aan de nacht ervoor)
10.30 fles
11.00/11.30-14.30 slapen
14.30 fles
17.00-18.30 slapen
18.30 fles
19.30 in bad
20.00-22.30 slapen
22.30 laatste fles (tenzij te weinig gedronken, dan 's nachts nog een fles met wat ze die dag gemist heeft)

We wilde vandaag beginnen met omgooien, maar ze had vandaag dus heel weinig geslapen en ze is nu knock out, dus morgen maar beginnen. Als de dag rustig geweest is zeg maar. En ik ben nog een week thuis dus nu maar meteen doen want als he problemen geeft kan ik ze nu opvangen en na die week moet ze er wel aan gewend zijn lijkt me.

Groetjes,

Michèle

Hoi Danielle,

Erik slaapt na de fles van 18.30 uur vanaf ongeveer 19.00 uur tot de laatste fles om 22.00 uur. Die heeft 'ie nog nodig. Dus helaas nog geen klokje-rond-slaper hier!

Groetjes!

Morgan is om half tien zelf wakker geworden en zit nu bij pappa aan de laatste fles van vandaag. 200 aangeboden en we zien wel wat ze neemt. Anders vanacht de aanvulling maar geven… Duimen dames…

Groetjes,

Michèle