Laatste stukje nacht

Oke volgens mij was vanacht het hoogte punt van ellende. Morgan kwam weer om 2 uur en dat terwijl ze toch 930cc gedronken had gister. Maar goed 70 cc gegeven en ze viel weer in slaap. Tot stipt half vier, toen knapte er iets bij mij geloof ik want ik begon me toch te huilen. Me vriend werd er wakker van en is eruit gegaan met de babyfoon. Hij is steeds heen en weer gaan lopen en op de bank heeft ie ondertussen verder geslapen. Om half zeven liep mijn wekker af en werd Morgan wakker voor haar ochtendfles. Die gegeven waarvan ze maar 160 gedronken heeft. En toen gebeurde het meest rampzalige. Ik ging haar terug naar boven brengen om te slapen toen ik bijna boven de laatste tree miste, waarschijnlijk van vermoeidheid of zo. Maar daar lag ik met Morgan in mijn armen. Gelukkig had ik mijn hand onder haar hoofd want ik lag op me knieeen en zij lag op ge grond met mijn armen om haar heen. Zij hard huilen ik hard huilen, echt dat die vent van mij niet ter plaatse de deur uitgelopen is vind ik knap.

Maar goed ze heeft niks gelukkig alleen schrik want ik stond nog te gieren in de gang en zij lachte naar me vanaf pappa’s arm. Maar goed ik weer slapen hij weer waken. Net overlegd wat we hier aan kunnen doen want niemand trekt dit meer.

op dit moment is morgan tussen de een na laatste en laatste fles beneden. Vanaf vandaag krijgt ze dus 18.30 de fles, 19.30 in bad en 20.30 naar bed (of eerder) en dan willen we haar laten slapen tot ze zelf komt. Ze heeft dan maar 4 flessen op die dag en zal zeker wel komen, maar hopelijk slaapt ze daarna weer door, want ik kan haar niet blijven voeren 's nachts en dit houd niemand vol. En ik ben een beetje wanhopig aan het worden en begin te vrezen voor na volgende week als ik weer aan het werk moet. Mijn vriend kan ook niet elke nacht op gaan zitten natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hey meid,

Kan me je gevoel zo goed voorstellen! Heb ook wel eens huilend naast zijn bedje gestaan en hem gesmeekt weer te gaan slapen. Fijn dat papa wakker werd en jou even kon ontlasten. Maar wat onwijs schrikken dat je viel met Morgan in je armen! De nachtmerrie van elke moeder. Maar wel een teken dat je er echt doorheen zit volgens mij.

Ik zou inderdaad gewoon proberen om Morgan na de één na laatste fles naar bed te doen. Dat hebben we bij Erik vanaf de derde maand ook gedaan en liep eigenlijk vrijwel meteen goed. Hij sliep gewoon door tot de laatste fles die we toen nog om 22.30 uur gaven. Dan heb je toch de avonden weer voor jezelf, even rustig een kop koffie met een boekje of televisie kijken. Ik laad me daar wel weer van op in ieder geval.

Ik wilde dat ik je kon helpen!
Groetjes!

Ja mervin wil haar alleen laten slapen tot zij komt dan, Dus niet wakker maken om 22.30. Wat denk jij. Hij denkt als we haar wakker maken dat er dus misschien weer te weinig tijd tussen zit voor de nacht. Terwijl als ze er zelf om komt we misschien wel dat 4 uur stuk kunnen overbruggen. Omdat ze maar 90 cc krijgt gemiddeld 's nachts. Echt het lijkt wel of ze onverzadigbaar is 's nachts. En ik mag haar nog niks anders geven toch??

Groetjes,

Michèle

Hmm, even denken. Probeer maar eens, met haar niet wakker maken rond half elf en gewoon laten komen. Werkt het niet, kan je haar de volgende avond altijd nog weer gewoon wakker maken toch? En zelf even profiteren van een groot stuk aaneengesloten slaap is ook heel lekker. En soms gewoon hard nodig! Ik zou het gewoon eens proberen, hou er rekening mee dat ze dan aan heb begin van de nacht komt (maar dat doet ze nu ook, dus dat is op zich niet nieuw).

Nee, je mag haar nog niets anders geven. Vanaf vier maanden rijstebloem, maar alleen als ze nu geen last van haar ontlasting heeft. Rijstebloem heeft een stoppende werking zeg maar.

Ik heb gisteravond voor de laatste fles Erik voor het eerst geen schone luier gegeven. Hij werd daar altijd zo wakker van. Tijdens de fles sliep ie dan wel weer in, maar ik had toch het idee dat ik hem misschien teveel uit z’n slaap haalde daarmee. Dus gewoon uit bed gehaald en slapend de fles gegeven. Vanmorgen werd hij om twintig voor zeven wakker en dat is lang geleden. Misschien werkt het, vanavond maar weer proberen.

Meid, de tijden gaan voor veranderen! Ze gaat heus weer doorslapen als ze eraan toe is. Ze is nog zo klein, dat heeft gewoon nog even nodig. Erik was dus vierenhalve maand toen ie doorsliep (en dan nog met heel veel hulp van mama…). Het wordt echt beter met de tijd.

Ja je hebt wel gelijk. Zelf om 10 uur naar bed lijkt me ook wel weer wat. En dat ze komt weet ik wel zeker bijna. Ik denk dat ik alleen wel voor ik ga slapen al water op temperatuur in de thermoskan doe. Ik heb een flessewarmer en geen magnetron en op de dag is het niet zo erg want je zet hem bijtijds aan, maar 's nachts lijkt het uren te duren eer dat dat ding warm is. Maar ja ik ga echt geen magnetron kopen voor die flessen.

En haar verschonen deed ik de laatste twee nachten al niet meer. Wat je zegt er moet meer licht aan en ze wordt er erg wakker van. Nu kan ik haar in het schijnsel van haar nachtlampje eten geven en blijft ze rustiger. Hopelijk blijft ze nog rustiger als ze dus meteen eten krijgt.

en met haar ontslasting in verschillend. De ene keer poept ze knikkers en de andere keer is het dun. Ze heeft wel minder krampjes en al 2 dagen geen knikkers gepoept. Ik gaf haar wel kindicol van VSM. Even kijken wat er gebeurd als ik daar mee stop.

En ja ik weet dat het beter gaat worden. Ik zei al als het straks wel zo is dat ze je begrijpt en beter in bed blijft en doorslaapt (een jaar of 2) willen we voor een eventuele tweede gaan (het moet je elke keer maar gegund zijn) ik denk er maar even niet aan nu. Ik heb altijd gezegd twee en dat wil ik op zich nog wel maar nu even niet

Groetjes,

Michèle

Goed idee, om het water alvast warm te maken. Dat scheelt weer een hoop stress bij de kleine meid als ze vannacht honger heeft (en bij haar mama natuurlijk). Grappig dat jij op hetzelfde idee was gekomen om de luier niet meer te verschonen!

Dan zou ik wachten met rijstebloem tot ze echt alle keren normaal poept. Erik had nooit knikkers, maar wel regelmatig dat hij een paar dagen niet poepte. Daar had ie dan ook echt last van. Bij ons werkte de rijstebloem echt slecht voor hem; krampjes werden erger en slechter poepen ook. Onlangs zijn we gestart met de fijne granen pap van bambix. Eigenlijk voor kinderen vanaf 6 mnd, maar ach…we schatten in dat het wel zou kunnen en dat klopt ook. Door de vezels die daarin zitten gaat het poepen nu echt heel goed. Dus dat is iets om te onthouden voor Morgan dan tzt!

Een tweede? Never…misschien een leuk adoptiekindje, maar zelf baren gebeurt hier niet weer…

Groetjes!

Ik zal het onthouden. Morgan poept wel elke dag en soms ook meerdere keren, maar het was tot eergister hard zeg maar. Ze heeft wel minder last van krampjes merk ik. De ontlasting is ook minder groen zeg maar.

En ja ik vond dat ze er te wakker van werd. Alleen zal ze als ze vanacht komt wel een aardig volle luier hebben, maar ik dacht bijmezelf als ze wel doorslaapt verschoon ik hem ook pas de volgende morgen. Enne waarschijnlijk gaan we nu op om de vijf uur voeden zitten. Zo pakt ze 200 waarschijnlijk wel. En heeft ze 5 voedingen per 24 uur. We weten toch wel dat ze 's nachts komt. Over een maand kunnen we beginnen met potjes dus op die manier kunnen we misschien ook een fles gaan lozen. Alleen zit ik dan weer met die badtijd. Want de laatste dagfles zeg maar is om 21.30. Moeten we even overleggen hier.

Ik ga nu maar even aandacht aan haar geven. Ze is boos en pappa is even een uurtje gaan liggen. Hij vroeg of ik het erg vond. Eh nee hoor schat kom je om 18.00 halen. Morgan krijgt dan om 19.00 eten en dan 20.00 badje en daarna bedje en dan zien we wel hoe laat vanacht.

En ik weet nu wat ik anders wil. Met een ruggeprik is het wel te doen en anders meteen weer een keizersnee. Maar de rest adopteren wij ook hoor.

Groetjes,

Michèle

Om de vijf uur is wel een idee ja, dan heeft ze misschien wel meer honger dan bij om de vier uur. Ben benieuwd!

Wat lief dat hij ook even mocht gaan liggen…
En zo help je elkaar de winter door toch?

Ga even de kleine naar bed doen!

Ja dat of om de 4.5 uur want dan kom je mooi uit om 8 uur. Dan kan de ervoor in bad en dan de fles, of toch erna. We zijn nog even aan het puzzelen. Eerst maar eens kijken wat ze vanacht doet en hoe laat. Ze krijgt nu weer 200. Doe heeft ze net ook gehad (14.30 en opgedronken) en nu lag ze weer te gillen. Lijkt wel of ze schade in moet halen. Ach we merken het wel. Ze gaat om 20.00 in bad (deze keer wel) en dan naar bedje en dan zien we wel hoe de nacht gaat… hopelijk rustig.

Groetjes,

Michèle

En ja wie ben ik om na vanacht te zeggen dat dat niet mag… hij heeft ook nog gevoetbalt he.

Groetjes,

Michèle

Ook nog gevoetbald, toe maar! Opnieuw in de sneeuw? Hier heeft het wel gesneeuwd. Hopelijk is het morgen droog, ben nog een dagje vrij (dinsdag t/m woensdag werk ik) en wil eigenlijk nog even met de kleine man wandelen.

Moeilijk hè, als dat ritme weer helemaal overhoop ligt. Ik ben dolblij met het ritme dat we eindelijk hebben, dat geeft toch veel duidelijkheid. Hopelijk zitten jullie daar ook weer snel op.

Morgan gaat met ingang van morgen toch fulltime naar de creche? Kan jij lekker even relaxen. Fijn!

Ik werk dus van dinsdag t/m donderdag…twee daagjes zou wel erg weinig zijn…

Hier heeft het ook even gesneeuwd, maar niet zo zwaar als vorige week. Ik vroeg al of ze dat bestelde als ze moesten spelen.

En morga gaat vanaf dinsdag. Ze gaat 4 dagen, te weten dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Maandag is pappa zijn vrije dag. En we kijken hoe laat ze komt vanacht. Ze heeft net 170cc gedronken dus ze heeft niet extreem veel op dus ze zal wel komen. Ze ligt nu knock out op bed. Ze was zo moe. Ze heeft alleen een heel uitgedroogd hoofdje en het jeukt. Ze schuurt steeds met haar hoofdje langs pappa’s kin (hij scheert zich maar 2 keer per week) dus weet niet of dat ook meespeelt. Mijn huid is ook heel droog nu. Ik heb het net ingesmeerd met babycreme van weleda. Morgen kijk ik even bij het kruitvat of ze iets hebben. Weet jij iets misschien??

Morgen moeten we ook naar de Manueel voor controle dus ben benieuwd. Maar goed voor nu is het hier rustig en hopelijk als ze naar de creche gaat is ze ook zo moe dat ze doorslaapt.

Groetjes,

Michèle

Spannend, de controle. Het gaat wel beter nu toch? Hopelijk krijg je goed nieuws!

Ja, ik weet wel iets voor de droge huid. Voor jezelf bedoel je toch? Ik heb bodycreme van palmers, cocoa butter formula. Ruikt heerlijk (naar chocola) en is heeeeel lekker zacht voor de huid. Ik kan het in ieder geval verdragen met m’n eczeem en het maakt echt superzacht. Gekocht bij de etos, maar kruitvat heeft het ongetwijfeld ook.

Oh, ik hoop zo op een rustige nacht voor jullie!

Ja is het ook. Ze is of klaar met haar nek en dan is het ook nog 1 keer fysio of ze moet nog 1 keer behandeld worden. Maar dat weten we morgen. Het heeft er wel voor gezorgd dat ze weer gelijk sliep in haar eigen bedje. Misschien kan hij er ook voor zorgen dat ze doorslaapt

En nee niet voor mij. Ik heb die hennepoliecreme van de tuinen. Voor Morgan bedoelde ik. Voor haar hoofdje. Zie mijn andere topic extreem droge hoofdhuid. Maar je had al een reactie gegeven daarop. En ik ook weer op jou

En ik hoop het dat het een rustige nacht wordt. Ze is goed knock out. We gaan morgen ook voor het 4.5 uur schema. Op die manier kan ze bijtijds in bad en krijgt ze om 20.00 een fles, kan ze daarna na naar bed en dan zien we wel hoe laat ze komt. En wij kunnen er ook bijtijds in. Wij gaan ook slapen zo na expeditie robinson. Kan zijn dat ze al om half twaalf komt (maar denk het niet) maar dan hebben we er al iets van slaapt opzitten. We wachten het af.

Groetjes,

Michèle

Oh haha, toch voor Morgan. Nou ja, heb je er gratis en voor niets ook een tip voor jezelf gekregen…haha.

Welterusten voor straks alvast! Ik ga zo afsluiten en om 22.00 uur laatste fles geven. Nog even aandacht aan m’n hubby geven…

Groetjes!

Ha ha ha ja ik weet wel wat ik op me kan smeren en wat niet…

Wij kijken nog even ER af en dan gaan wij ook lekker naar bed. Ik weet niet hoe laat onze laatste fles komt maar duim maar dat het daar bij blijft…

Je hoort het morgen.

Groetjes,

Michèle

Eindelijk een redelijk uitrustende nacht. Gister om half tien naar bed gegaan, wat voor de verandering ook weer eens heerlijk was, ook al weet je dat ze komt. Maar goed wekker gewoon gezet voor de eerste voeding. We hadden tenslotte afgesproken dat ze zelf komen zou. En dat deed ze. Om even voor twaalven. Dus van half acht tot twaalf uur. Toch netjes. Dus mamma naar beneden waar natuurlijk alles al klaar stond. Wat een luxe en wat stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. Maar goed fles in elkaar gedraaid en naar boven. Een half slapperig kind uit bed gehaald die een opgeluchte zuchtte. Ze heeft 170 gedronken. 200 is echt een zeldzaamheid hier en dat vind ik wel lekker, zo hebben we nog wat speling tot de bijvoeding zeg maar.

Maar goed fles leeg, mevrouw tevreden en mamma moe. Kleine weer neergelegd en die had even zoiets van Mam wat doe je nou. Dus ze begon met haar speen te klooien. Dus heel vals heb ik er een druppel cinababy op gedaan. Ze was zo weer vertrokken. Mamma ook weer naar bed. En ineens huilen. Bleek het al half vij te zijn, een uur later dan normaal. Maar ja wat nu want zes uur is pas opstaan tijd en nu hadden we afgesproken om de fles een uurtje later te geven anders kom ik niet uit met de therapeut vandaag. Dus speen gegeven en zowaar heeft ze nog een uur geslapen en daarna en uur liggen mopperen zonder echt te huilen.

Maar goed het werkte. Want ze gaat nu naar om de 4.5 uur en dan kan ze 19.30 in bad, 20.00 eten en dan naar bed. Gezien dat een hald uur later is dan nu hebben we kans dat ze dan om 5 uur komt. Dan kan pappa er dus uit met haar en neemt mamma het om 6 uur over. Hij heeft al gezegd dat ook de dagen dat hij vrij is of later begint hij haar ook om 6.30 een fles geeft. Ik kan dan om 7 uur beginnen met werken. Dan ben ik die dagen lekker vroeg thuis.

Ik ben niet meteen van we zijn er maar de eerste stap is genomen. En het mooie is op deze manier dat als we straks aan de bijvoeding kunnen gaan en we haar laten beslissen voor de laatste fles we ook zullen zien dat we er ineens niet meer uithoeven 's nachts. En zo lang zij dat nodig heeft en wij het op deze manier redden blijft het zo.

Een heel verhaal weer, maar ik had weer eens typpuf

Groetjes,

Michèle

hey meiden…

weer effe inbreken op jullie…

Maar wilde even vertellen dat het echt overgaat met dat onregelmatig ritme… al moet ik volgens mij wel heel erg in mijn handen klappen!!

mijn zoontje van 4 1/2 maand heeft heel erg gehuild in het begin … overgestapt op inbakeren en nu… slaapt hij heel erg veel … en is heel rustig! hij krijgt om 23 uur zijn laatste fles (zijn we al aan het afbouwen) en slaapt dan tot 8 uur … als ik hem laat liggen zou hij om half 9 nog liggen te duimen (sinds 3 dagen duimt hij zoooooooo lief…).

wij gebruiken ook een flessenwarmer ipv magnetron dit ivm krampjes (en werkt echt) maar wij gebruiken de bibb seconds van beaba (duurt 2 minuten) …

verder leggen wij ook na de laatste fles een kruik in bed … (weet niet of je dit ook doe?) maar denk dat hij dit ook erg lekker vind… heerlijk warm bedje …

ff wat kleine tips… ideetjes … maar vooral hard onder te riem dat het ECHT overgaat … en je volop geniet van je meisje/jongen…
psst gister hier voor het eerst 4 happen fruit op… LEUK!

Oh maar dat weet ik dat het over gaat. Hier is de frustratie alleen dat het over was zeg maar. Ze sliep door tot ze in haar eigen bed ging slapen. En haar eetpatroon is verschoven. Maar dat hebben we nu misschien opgelost want vanacht ging het prima.

en ik verwarm Morgan haar slaapzak, dus ze ligt wel lekker warm. Ze heeft ook een extra deken want het is een koukleumpje. Krampjes zelf zijn al een stuk minder, maar met die thermoskan is het heel goed gegaan vanacht. Deze houd de hele nacht water heet als het moet. Maar dat een warmer beter was tegen krampjes wist ik niet. Wij hebben deze gekregen omdat we dus geen magnetron hebben.

En afbouwen, ach wat ik al zei, omdat ze nu de laatste zelf aan mag geven hebben we daar denk ik niet zo’n probleem mee als ze straks bijvoeding gaat krijgen. Wij kunnen ook niet wachten op die eerste hapjes en de gezichtjes die daarbij horen.

Maar wel bedankt voor het hart Weten dat het overgaat tuurlijk dat weet je, maar het horen…

Groetjes,

Michèle