Laatste fles

hallo ik heb even snel een vraag
mij dochter heeft om 5 uur een vol potje 8maanden per ongeluk gehad bruine bonen met appel en rundvlees en daarna een mij eerste danoontje met opvolgmelk gehad
daarna hebben wij haar om 6 uur in bad gedaan en toen wij haar afdroogde sliep ze al half terwijl ze normaal gesproke tot kwart voor 7 wakker blijft dan fles en dan slaapt ze
maar nu sliep ze om half 7 en is nog niet wakker moet ik haar flesje van 7uur nog wel geven of proberen of ze zonder kan

hmmm moeilijk zeg… Als je haar laat slapen heb je kans dat ze eerder wakker word door honger, maar als je haar wakker maakt slaapt ze misschien weer veel later in voor de nacht… Ik denk dat ik toch eerst de laatste voeding zou geven en dan een tijdje later weer naar bed proberen te brengen.

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

haha kan gebeuren hoor, je zal niet de eerste zijn en ook zeker niet de laatste.
dikke kans dat ze die fles van 7 uur toch niet opdrinkt. ik zou ze nu nog lekker laten slapen. mocht je het echt niet aandurven om ze door te laten slapen, zou ik ze gewoon later wakker maken voor d’r fles.

liefs,
Rinske

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Rinske op 20 May 2009 20:26:49

ja het is erg moelijk hihi daarom is het afentoe wel makkelijk dat ikke ben er is
gisteren viel ze ineens om kwart voor 5 in slaap terwijl ze om 5 uur mocht eten toen werd ze om half 6 wakker toen heb ik tege kwart voor 6 eten geprobeerd en dat wou ze niet hebben toen heb ik haar ook zo klein danoontje gegeven en meer wou ze ook niet en om 7uur heeft ze fles gehad en sliep ze de hele nacht door voort het eerst sinds weken haha en werd vanochtend netjes om half7 wakker daarom vind ik het zo moeilijk want 5uur of 7 uur is nog wel een verschil
ik denk dat ze die fles wil laten vervallen maar dan kom ik nog druk aan het zoeken aan voor een goed schema

hoeveel vocht moet ze ongeveer binnen hebben
ze heeft vanochten 200 gehad tussen de middag 200 en om 3uur 125 diksap en dan het vocht van groente en fruit

Gewijzigd door - linda24 op 20 May 2009 20:36:50

Bij ons is die laatste fles er met 7 maanden ook afgegaan. Die van 15.00 uur hebben we er tot negen maanden in gelaten en vanaf 7 maanden groente en een toetje gegeven. Hij sliep erop door. Dus je zou het kunnen proberen. Als ze doorslaapt, zou je dus de fles van circa 15.00 uur moeten blijven geven en die dan met 9 maanden vervangen door bv. thee of diksap met een tussendoortje.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik maakte lieke altijd wakker voor voeding.
Omdat ze ook altijd sliep.
Ik zou hem toch geven en haar dus toch wakker maken.
Kijk als ze hem niet op drinkt is het tijd om af te bouwen!
Zo zag ik dat altijd.
Anders heb je kans dat ze laat in de avond of nacht wakker wordt.

groetjes gytha

Op deze leeftijd hebben ze nog 3 flessen melk nodig, dus ik zou haar toch wakker maken. Met 9 maanden mag je een toetje geven en dan vervalt er weer een fles. Op een dag hebben ze ongeveer 800 cc vocht nodig, maar in groente en fruit zit natuurlijk ook al vocht. En een keertje wat minder is ook niet erg/

Groetjes,
Sandra

euhmmm ik vrees dat ik er vanacht uit moet of niet haha
heb net geprobeerd haar wakker te krijgen
helaas poging mislukt kreeg haar niet wakker
ik heb zo idee dat ze gewoon die fles niet meer wil maar iemand beetje tips hoe ik dan schema moet gaan doen???

Wat is nu haar schema?

Groetjes,
Sandra

Groot gelijk dat je haar niet wakker gemaakt hebt. Op zich maak ik Eva wel wakker om te eten, maar ik zou het ook niet doen als ze zo diep zou slapen dat ze niet wakker te krijgen is. Ach, misschien teert ze wel heel lang op dat potje en anders…tja, dan moet je er even uit meid!

Ik was gisteren bij het cb en ik mocht de laatste fles tot 1 jaar geven van de arts PLUS de yoghurt na het eten. Nou, dat lijkt me erg veel. Ik denk dat Eva dat niet op kan…Dat gaan we dus even testen met 9 maanden. Maar volgens ons cb mag die laatste fles tot nog wel even…Dan zitten ze dus nog op 3 flessen + fruit + brood + yoghurt (100 cc).

Groetjes Rainbow, trotse mama

Morgan begint te mieren met haar ochtendfles en der 100cc na het eten dus ik denk dat de laatste er af gaat, We willen even de voedingen opmaken want ik heb net een nieuwe pot goedenacht gehaald. En dan gaat ie er af. Ze is dan 9 maanden. Dan is het kijken wat ze met haar andere flessen doet.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

hallo allemaal
nou roxeanne heeft bijna hele nacht doorgeslapen alleen was ze om half 5 heel even wakker want ze lag met haar hoofd tegen de want aan maar deed haar de speen en legde haar weer goed en ze sliep zo verder tot half7 en heeft om 7 uur haar eerste fles gehad en ligt nu weer lekker in bed

sandra ze krijgt normaal gesproken om
7uur fles met bambix 200
9.30 fruithap soms tegen 10 uur wil ze 50 cc thee
12 uur brood met fles 200 die niet altijd leeg gaat soms 50cc over
3uur 125 sap en liga
5uur eten
7uur fles 200

maar ze gooit nou alles in de war zo kwam ik bv gistere uit om half 1 brood en kwart over 1 de fles dat kwam namelijk omdat ze ineens om half 12 wou slapen en kwart over 3 drinke

dus ik ben nou zelf ook helemaal in de war haha
het cb had mij van de week gezegd dat ik haar smorgens brood moest geven met 150 gewone fles maar snap niet echt wat het verschil is tussen bambix en brood dat is toch een beetje hetzelfde

dus ik sta open voor tips want ik weet niet goed wat ik nou moet en dat ook weer tijdens een sprongetje waar ze volgens mij tegen aan loopt of al inzit

dat is hetzelfde schema als mij alleen misschien iets andere tijden en ik heb dus al anderhalve maand geen fles meer om 22.00. Wat jij in dit schema beschrijft is dus wat dylano op een dag krijgt al krijgt hij na zijn warm eten ook nog een beetje drinken.

Groetjes Michelle

[img]http://lilypie.com/pic/090519/sGEm.jpg" alt=“Lilypie Kids birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://my.lilypie.com/cyy1p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

[img]http://lilypie.com/pic/090519/yGsT.jpg" alt=“Lilypie 1st Birthday Pic” width=“75” height=“56” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/RLcOp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Ik begrijp niet waarom het CB aangeeft dat je haar s’ochtends brood moet gaan geven. Maar ja die CB’s af en toe he! Ons CB heeft toen Tim 7 maanden was aangegeven dat je als ontbijt kunt kiezen tussen pap met Bambix of een boterham met een beker opvolgmelk. Als jij dus Bambix wilt blijven geven, moet je dat gewoon doen. Tenslotte krijgen ze tussen de middag al een boterham.

Tim kreeg met 7 maanden hetzelfde als jouw schema alleen dan alles wat later.

Dit was zijn schema:

8.00 uur pap van 180+6 met Bambix van een bordje
11.00 uur fruithap
12.30/13.00 uur boterham + fles 180+6
16.00 uur diksap + liga
18.00 uur groente
19.30 fles180+6

Toen hij alleen nog flessen kreeg was ik altijd stipt van de tijden. Maar vanaf 7 maanden ben ik daar wel wat makkelijker in geworden. Wij eten tenslotte ook niet stipt iedere dag op hetzelfde tijdstip een boterham. Als het dus niet uit kwam omdat hij sliep ofzo kreeg hij gewoon een half uurtje later zijn boterham.
Nu je dochter in een sprong zit kan inderdaad haar schema wat wijzigen. Gewoon even het ritme van je dochter volgen. Het is helemaal niet erg om iets andere tijden te hebben voor haar sapje, haar koekje of haar boterham. Als de sprong voorbij is komt ze vanzelf wel weer in haar oude ritme.

Groetjes,
Sandra

Linda, lijkt mij ook een prima schema en die tijden maken niet zo heel veel. Ik zou welde echte maaltijden zoveel mogelijk op dezelfde tijden (proberen te) geven, maar fruit of sap maakt niet veel uit. Slapen is voor Roxeanne nog erg belangrijk! Eva heeft nu:
07.30: pap
10.30 uur: soepstengel ofzo (eet ze nooit op)
12.00 uur: brood + klein flesje 120cc
15.30 uur: fruit (heel potje)
18.00 uur: eten (heel potje)
20.00-21.00 uur (wisselt): 200 cc

Pap of brood 's ochtends lijkt me inderdaad niks uitmaken. Het is maar net wat Roxeanne wil.Als ze pap lust en ook echt goed eet, zou ik dat houden. Ook qua tijd, want bij ons gaat pap sneller dan brood en wij moeten ook werken! Ik snap ook niet waarom je dat zou wisselen hoor! Misschien warm eten iets later geven?

Wel zou je gewoon het flesje met het brood kunnen verkleinen naar 120-130cc. Dat moest ik van het cb, want anders werd het te veel. Ik denk dat Eva best 180 zou drinken hoor, het is een melk-fan, maar met 120 vindt ze het ook prima! Proberen maar!

Grappig Rainbow dat jullie CB het advies gaf de melkfles te verkleinen. Wij konden Tim met 7 maanden gewoon 3 keer 180+6 blijven geven. En dan bij 9 maanden de fles van na het avondeten eraf, omdat hij dan een toetje na het eten krijgt.

Groetjes,
Sandra

Ja en ik mag nog tot 1 jaar de laatste fles geven, ook als ze yoghurt gaat eten. Raar he? Dat zit toch veel te dicht op elkaar? Ik denk dat ik de laatste fles dan eraf ga halen hoor, of een beetje schuif en de yoghurt i.p.v. fruit geeft 's middags en dan fruit 's ochtends…maar de liga dan? Ik denk dat het de laatste fles eraf wordt! Hoe doen jullie dat???

heel erg bedankt voor de tips allemaal ik ga vandaag een beetje klungele met haar tijden want volgens mij wil mevrouw weer heel wat anders haha
heb haar vanochtend gewoon om half 10 zoals altijd haar fruit gegeven maar ze wou het niet hebben en om 10 uur begon ze te jammeren en toen fruit gegeven en het was met 10 min op en ligt ze alweer in bed haha
dus ik denk dat ik vandaag overal een half uur later mee uitkom en denk dat ik haar vandaag dan om half 4 4uur yoghurt of iets dergelijks geef want eigenlijk gaf ze al die tijd aan dat ze dan ook wat wou hebben maar ik gaf dan haar flesje drinken omdat ze om 3uur dan net een liga op had
met iets drinken
wat een gedoe allemaal

het cb bij ons is helemaal raar ze tege mij gezegd smorgens 7 uur brood 12 uur brood 3 uur brood want het vult beter
en zo is het overal weer anders haha

Gewijzigd door - linda24 op 21 May 2009 11:09:42

Hier was de laatste fles er met 7 maanden WEL af en ons schema zag er toen zo uit:

7.00 uur 210 + 7 + bambix
9.30 uur fruit
12.00 uur 1 broodje en fles 180 + 6
15.00 uur fles 180 + 6
18.00 uur groente en toetje

We gaven die fles om 15.00 uur dus nog, omdat ze tot 9 maanden drie flessen nodig hebben. Vanaf 9 maanden is die fles er ook afgegaan en vervangen door sap met een tussendoortje. De rest is hetzelfde gebleven.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

@Rainbow waarom wissel je de soepstengel en het fruit niet om?

Groetjes Michelle

[img]http://lilypie.com/pic/090519/sGEm.jpg" alt=“Lilypie Kids birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://my.lilypie.com/cyy1p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

[img]http://lilypie.com/pic/090519/yGsT.jpg" alt=“Lilypie 1st Birthday Pic” width=“75” height=“56” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/RLcOp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />