Laatste fles/papfles

die laatste fles wilde ik gister proberen eraf te halen… omdat ik nu vakantie heb dus … als hij dan snachts komt is dit niet zo erg maar het leek of hij het merkte want wilde de tijd van 17-19 uur niet slapen en begon om 23 uur ook weer te huilen… (misschien sprongetje) dus … nu nog maar geen stappen ondernomen om het te doen… sprong en aanpassen kan niet samen!

waarom doe je een papfles smorgens geven?
moet je bij een papfles de rijstebloem toevoegen aan de gewone nutrilon melk?
vanaf wanneer MOET die laatste fles eraf zijn?

mijn probleem is beetje dat als jurian van 17.00 -22.00 uur slaapt en dan laatste fles krijgt ik bang ben dat hij denkt dat hij de nacht heeft gemaakt … is dit ook zo? tips?

En hoest gegaan??

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik durf het niet te proberen… HELP

Hoi,

Nou, heb 'm gelezen…

Een papfles kan ook 's avonds hoor, alleen vinden sommige kindjes het niet fijn om met een volle maag in bed te moeten. Ik ga dat hier nog proberen, vooralsnog eerst 's ochtends om te kijken hoe hij erop reageerde. En aangezien dat goed gaat, wil ik het binnenkort als laatste fles proberen. Rijstebloem (niet gebruiken als je kindje al moeizame ontlasting heeft, was hier geen succes) voeg je inderdaad toe aan de melk die je al hebt warm gemaakt.

En over wanneer die laatste fles eraf móet zijn: hier krijgt hij hem nog. Ze geven het zelf wel aan als ze er zonder zouden kunnen en je zou het gewoon eens moeten proberen om te zien hoe het gaat misschien. Ik heb begrepen dat er veel kindjes zijn die er met vier à vijf maanden van af zijn, maar ja. Dat verschilt dus per kind, Erik kan nog niet zonder de nacht in.

Ik zou de laatste fles in een stille, donkere kamer geven waarbij je niet tegen hem praat etc. Gewoon na de fles boeren en in het donker weer in bed leggen en instoppen. Dan weglopen. Zo krijgt hij het idee dat hij gewoon weer moet gaan slapen. Werkt hier prima. De eerste ochtendfles is wel gewoon met licht aan, kletsen, knuffelen etc. Dan weet hij duidelijk het verschil tussen de voedingen overdag en de laatste fles.

Kan je er iets mee?

Groetjes!

Hier is de laatste fles nog beneden, maar dat komt omdat ze vaak tussen de een na laatste en laatste beneden is. Daar komt straks ook verandering in, een ding tegelijk. En laatste flessen schrappen ga ik nog maar niet eens aan denken…

Groetjes,

Michèle

Hier is de laatste fles ook beneden hoor, maar dan wel met een piepklein lampje aan. Op zijn kamertje helaas geen ruimte voor een lekkere stoel, maar dat had wel ideaal geweest.

Haha en inderdaad: één uitdaging per keer is meeeeer dan genoeg!

Ik heb wel een stoel in haar kamer staan, maar niet echt de ruimte om haar lekker te masseren en dat wil ik nog wel eens doen na het badje. Ach straks gaan we het badje ook vervroegen en dan kan de laatste fles wel boven. Al wil ik misschien wel eens gaan kijken voor een schommelstoel of zo.

Groetjes,

Michèle

hey meiden…

jullie tips kan ik hier helaas niet uitvoeren zijn kamertje is erg klein kan geen stoel in… ik woon nl nog in een appartement…

JAJA we gaan volgend jaar verhuizen… ons huis is in aanbouw… dus… als ons manneke 1,5 jaar is kan hij wel lekker de tuin in etc… tja het gaat goed zo hoor … maar ruimte valt tegen met een kindje en vooral als hij 1 jaar is en gaat lopen vind ik het super om tuin te hebben!!

oh ja nog effe… heb het al ergens gevraagd weet ff niet meer waar… maar mijn zoontje slaapt nu van 17-19 dan maak ik hem wakker en gaat hij in badje en slaapt hij weer verder van 20-23 uur voor laatste fles…

ik ben bang dat als ik hem van 19-22 uur laat slapen dat hij denk dat het nacht is geweest ??? heb je hier idee of tip over? kan ik het badje beter op andere keer doen? welke tijd dan? oei … kindjes zo lief maar zo onvoorspelbaar

He,

Die van ons slaapt van 19.00 tot 22.00 uur voor de laatste fles en slaapt daarna vrolijk door tot een uur of 05.30 uur. Is dan gewoon wakker. Ik heb niet het idee dat hij er al een halve nacht op heeft zitten ofzo doordat hij vroeg in de avond al slaapt.

Groetjes!

bedant mariek…! effe vraagje wat doe je met de kleine voor 19 uur dan? is hij dan heel de tijd wakker? hier krijgt hij om 15.30 de fles en is dan vaak om 17 uur al erg moe kan het soms rekken tot 18 uur dan is papa ook thuis… maar dat lukt niet altijd hoor…

hoe was dat bij jouw maandje geleden? wat was toen ongeveer het schema van jouw kleine?

oei hij komt wel vroeg bij jullie?? hier altijd pas om half 9… dat wordt morgen dus niet uitslapen…

Half negen??? Verwende sik dat je er bent…HAHAHA! Hier spreekt een zwaar jaloerse moeder, dat begrijp je…

Hij krijgt om 14.30 uur de middagfles en slaapt daarna meestal nog een half uurtje. Tot de fles om 18.00 uur is het spelen, naast mij in de wipstoel, speentje erin, etc. Later dan 18.00 uur de fles redden we niet, dan is 'ie alweer zo moe en jengelig dat we hem rond half zeven in bed willen hebben. Slaapt dan rond kwart voor zeven, soms eerder en soms iets later. Dit was een maandje terug precies hetzelfde. Maar als hij te moe wordt, dus gewoon naast me in de wipstoel en speen erin…

Maand terug was het schema hetzelfde als nu:
06.30 uur fles
10.30 uur fles
14.30 uur fles
18.00 uur fles
22.00 uur fles

En slapen dus tussendoor (maar hebben een wakker kind en slaapt hooguit drie kwartier tussen de voedingen…)

Groetjes!

Moet zeggen ik heb Morgan ook tussen de een na laatste en laatste voeding eigenlijk ook altijd beneden en soms wakker en soms in slaap. Van de week moet ik zeggen was ze om 18.00 vertrokken en om 22.00 laatste fles, maar toen had ze zo diep geslapen dat ze 's nachts aan het spoken gegaan is. Zie mijn nachtbraaktopic

Dit komt eigenlijk doordat ze dan altijd de meeste last van krampjes heeft/ had en dan was het meestal troosten, troosten en troosten. Kortweg met kind in je armen tv kijken. Ze gaan morgen wennen op de creche en vanaf 2-12 voor het echie en dan krijgt ze 18.30 fles, 19.30 badje en dan lekker slapen en dan krijgt ze de laatste fles boven. Hopen alleen dat ze dan ook doorslaapt maar ja dat zien we dan wel. Das volgende week pas

Groetjes,

Michèle

meiden … ik heb het weer niet gedaan… waaaah durf het niet!! dus geen spannend verhaal over een gebroken nacht:-0 maar heerlijk tot 8 uur uit kunnen slapen

we hebben wel de volgende stappen gedaan hier gister … ipv 180 in de fles van 19 uur kreeg hij 150… en dus wil ik deze langzaam afbouwen… en dan de laatste naar voren halen… is dit ideetje?

Hallo mini-boy,
Wat ik met onze kleine meid deed, was de laatste fles van 23 uur of 22 uur gaan vervroegen en deze steeds afbouwen met 10cc. Totdat het bijna niet meer haalbaar was om die fles nog te geven. Ik zou die van 19 uur gewoon laten voor wat het is, want dan neem ik aan dat je die laatste voeding gewoon normaal wilt geven ??? Ik zou het dus andersom doen. De fles van 19 uur normaal en die laatste telkens vervroegen en verminderen. Zo hebben wij het gedaan en dat werkte uitstekend.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Gr. Natasja

[/url]

hoi hoi…
bedankt voor je tip? hoe oud was de kleine toen je hiermee begon? en deed je door de laatste fles nog iets extra’s? krijgt de kleine nu de laatste fles om 19.00 uur en tot hoelaat slaapt hij/zij dan?

hey natasja…

ik heb je raad opgevolgd hoor… tja stom dat je daar zelf soms niet aan denkt want dit is veel logischer! gisteravond heeft hij om 11 uur 150 water met 5 poeder gekregen ipv 180 met 6 schepjes… dit blijf ik het weekend zo doen en dan volgende week weer wat minder.

hij wordt altijd om 8 uur / half 9 wakker maar vandaag om 7 uur dus hij moet er even aan wennen denk… maar als ik het zo lees bij sommige andere mag ik absoluut niet klagen … en dat was ik ook zeker niet van plan om te doen

Wij hebben het weglaten van de laatste fles op een gegeven moment uitgeprobeerd door Noa gewoon te laten slapen. Ze werd steeds minder vaak uit zichzelf wakker voor de fles van 23.00 uur en toen hebben we gewoon eens geprobeerd wat er zou gebeuren als we die weg zouden laten. Of ze dan 's nachts zou komen. We hebben toen wel de laatste fles redelijk laat gegeven ( 20.30 of zoiets was het) en toen heeft ze geslapen van 09.00 tot 07.00. Dat was voor ons goed genoeg en vanaf dat moment heeft ze nog maar 4 voedingen ( van 200 cc) gehad. Ze was toen een maand of 4. Nu ze 10 maanden is, krijgt ze haar laatste fles zo tussen 19.00 en 20.00 en slaapt dan door tot 07.00-07.30.

Succes ermee

Genoeg tips zo te lezen voor als wij af gaan bouwen. Wij bouwen nu alleen maar op naar 200 cc. Moeten we dus echt nog geen 5 flessen van geven want mevrouw loopt over Letterlijk

Groetjes,

Michèle

Volgooien die hap!

Afbouwen is hier nog niet aan de orde. Meneertje is een hongerlap en van bijvoeding wil ie nog niet veel weten. Dus alleen nog maar flesjes en dan ook nog hypoallergeen (licht verteerbaar). Nee, vrolijk blijven geven die 22.00 uur fles voorlopig vrees ik…

Groetjes!