Als je je kind altijd heel veel en heel duur geeft kunnen ze dat idd ontwikkelen dat verwende, maar kom op 1 keertje maakt toch niet uit?
en zeker nog niet op deze leeftijd.
haha ik doe net als michele het volgend jaar anders, alhoewel ik 70 euro in totaal niet overdreven vind, mits er ook wat spaargeld tussenzit, en DAT steekje had ik perongeluk laten vallen
Laag Sintbudget?
Rainbow, ik denk dat het de parelmoer of de oranje wordt. Die paarse komt toch net iets te dicht bij roze in de buurt
Groetjes,
M
@Mriek, die loopiets is echt gaaf!! HEele rg mooi hoor!!! Bo krijgt er 1 van opa, oma , oom en tante voor zijn verjaardag en die hebben ze bij kids walz gehaald. Ook een hele mooie, maar die jij hebt uitgezocht is ok wel heel erg gaaf hoor!! Krijgt erik er dan ook een helmpje bij?
liefs woezel
quote:
@aaron, jij hebt het ook goedgepraat hoor!![]()
@Rainbow, dit is de link van de fiets die we willen kopen. Op het kdv hebben ze 'm ook en hij is echt super, Erik gaat er als een speer op:
http://www.likeabikeshop.nl/pageID_6808951.html
Groetjes,
M<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Die is echt stoer Mriek! Rico heeft een soort fietsje waar je achteraan kan lopen met zo’n beugel, hij snapt het trappen alleen helemaal niet!
en dan te bedenken dat Eva van Rainbow volgens mij een half jaar geleden al op een 3wieler fietste toch rainbow?
@ Mriek gaaf ding zeg heel mooi.
@ Inge Morgan snapt dat trappen ook niet, die peddeld met der voeten
Groetjes,
Michèle
@rainbow: ik vind ook niet dat je een kind verwend als je 1x per jaar met Sinterklaas wat meer uitgeeft.
Aaron krijgt door het jaar heen echt geen dure kado’s, als we in een winkel zijn en ik of hij ziet iets leuks dan wil ik het wel meenemen maar hij is echt niet verwend ofzo.
Jouw zus vind het ook gewoon leuk als ze ziet dat haar kindjes er veel plezier aan beleven als ze van Sinterklaas wat ectra’s krijgen…is dat zo verkeerd?
Ik vind van niet!
Gr, Danielle
Wij hebben gekeken waar morgan ook op het kdv dol op is en dat zijn de poppenhoek en de keuken dus wij hebben een keuken gekocht. Samen met mijn moeder. De buggy krijgt ze van mijn vriendin, dat leek daar iets makkelijker lopen voor morgan dan steeds der eigen buggy met der pop rond te sjouwen en de winkelstraat van Little people had ik van de zomer al gekocht met flinke korting, en verder krijgt ze wat kleine dingen en wat dvd tjes.
Groetjes,
Michèle
@Woezel, nog helemaal niet nagedacht over een helmpje. Wel een goeie, thanks. Ik denk dat het best belangrijk is namelijk.
@Inge, Erik heeft ook zo’n driewieler met een duwstang, maar hij kan nog niet zelf trappen. Dat hoeft bij deze loopfiets gelukkig niet, dus dat scheelt
Groetjes,
M
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - Mriek op 20 Nov 2010 12:52:00
@Danielle: ik ben het eigenlijk wel met je eens, ik bedoel sinterklaas houdt in: snoepen en cadeau’s uitpakken boeien! ik geef Rico met zijn verjaardag b.v. een cadeau (niet veel duurder dan 50 euro)
en dan 1 ding gewoon. en dan krijgt hij nog 25 op zijn spaarrekening.
en sinterklaas…tja ik heb altijd veel cadeau’s gekregen, zo ben ik opgegroeid dus zo doe ik het ook bij Rico.
@Michele: oke gelukkig maar want ik dacht dat veel kinderen rond deze leeftijd het wel konden, en Rico dan niet, en dat vond ik niet tof
@Mriek: idem wat ik aan Michele schreef.
en inderdaad zo’n loopfiets is dan wel heel erg makkelijk.
Ik denk dat ik die misschien ook nog eens aanschaf… maar dan een wat goedkopere versie en dan voor tussendoor (lees: niet voor zn verjaardag/sint/kerst)
En zo zie je, iedereen doet het weer anders, en dat is toch prima!
Hier is het ook nog eens zo dat Seth alweer zo snel jarig is, dat ik het jammer vind als hij alles al krijgt met sinterklaas.
Als hij op een ander moment jarig zou zijn, zouden wij het misschien ook heel anders doen.
En met het verwende bedoelde ik trouwens, dat kinderen het ‘normaal’ gaan vinden dat ze bijv. 5 kado’s krijgen. Als ze er het volgende jaar dan maar 4 krijgen zijn ze teleurgesteld. En dat geldt niet voor alle kinderen, maar ik probeer het bij Seth wel te voorkomen.
Mriek: Dat loopfietsje is echt heel stoer!
Hoe denken jullie daar over: Moeten kinderen een helmpje op als ze op zo’n fietsje gaan?
Liefs, Anne
@ anne daarom ben ik blij dat morgan volgens jaar niet zovee; kan herinneren van dit jaar en dat we dan echt kunnen zeggen 1 groot kado en de rest wat klein spul nu is het gewoon uit de hand gelopen Anders zitten we over 6 jar inderdaad met 3 spelcomputers.
Groetjes,
Michèle
@Anne: ik snapte wat je bedoelde lieverd maar ik vind het niet erg om rico 5 cadeau’s te geven. dan doe ik dat toch gewoon elk jaar? en daarbij denk ik niet dat hij het zich kan herinneren (ongeacht welke leeftijd) dat hij dit jaar 6 en volgend jr 5 cadeau’s gekregen heeft, het gaat er bij kinderen (nog niet met deze leeftijd maar ietsje ouder) eerder overuit dat er minimaal 1 groot cadeau tussen zit. en dan bedoel ik niet per definitie een duur cadeau.
dat kan ik me namelijk nog WEL herinneren, ik kreeg 1 groot cadeau en 4 a 5 kleine pakjes. (dat laatste hoorde ik van mijn moeder dat kan ik me weer niet herinneren, maar wel van het grote cadeau haha! maakt indruk!!) en… dan liet ik die grootste als laatste liggen…safe the best for last zullen we maar zeggen
maar toch… en dan heb ik het niet over de hoeveelheden aan cadeau’s ga ik het volgend jaar ook iets anders doen.
niet dat hij dan minder cadeau’s krijgt maar wel iets minder duur. zodat ik ook wat op zijn spaarrekening kan zetten.
@Michele: helemaal mee eens
Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Nov 2010 13:47:41
@Anne, ik denk dat een helmpje best belangrijk is. Maar vraag me af hoe snel Erik op dat ding zal gaan en of het uberhaupt nodig is als 'ie als een slak zal fietsen. Of zal het niets met snelheid te maken hebben?
Groetjes,
M
Hoi,
Nu dat onze dochter ook begint te vergelijken met andere kinderen hoop probeer ik het toch een beetje in te perken. Ik vind ook dat je het maatschappelijk oogpunt in de gaten moet houden. De sint is leuk en ik ben ook fan van deze oerhollandse gewoonte en organiseer he ook voor mijn werk. Echter vind ik de verjaardag het grootste verwenmoment van het jaar. Sinterklaas geeft aan iedereen. Toch zijn er kinderen die niets of bijna niets krijgen. En dan kan je nog zo rijk zijn leg dat maar eens aan een leergierige zeer sociale en begaande dochter van vijf uit waarom zij iets groot krijgt en dat ene kindje niet.
Zo geef ik ook elk jaar een nieuw kadootje samen met de buurtjes die ook ieder iets geven aan de voedselbank. Verder geef ik goed en onbeschadigd speelgoed ook aan hun.
5k vind dat je met sint niet duur hoeft te doen als ze echt iets willen hebben willen ze heus wel wachten tot hun verjaardag. Dit is iets extra’s erbij met een machtig mooie traditie met lekkerheden.
Groetjes
lon106
@Mriek, mijn ouders en zus/zwager, geven Bij het fietsje wel een helmp. Het schijnt dat ze razend snel doorhebben hoe snel ze kunnen gaan (en dat het volgens hun niet voorkomt dat ze als een slakje gaan hahahahaha, mooie vergelijking trouwens). Ik denk dat een helmpje wel belangrijk is dan. Maar goed, het is natuurlijk altijd afwachten. Ik weet ook niet hoe duur een helm is troiuwens.
Maar als hij echt heel langzaam gaat, dan heeft hij geen helm nodig, ik bedoel, Bo heeft ook een loop moter/fietsje achtig iets van plastic (je weet wel zo’n goedkoop ding van 7 euro met groen en rood en geel) daar doe je hem ook niet een helm voor op.
Het is dus denk ik alleen als hij snel gaat, en volgens de experts (hahahahaha, mijn familie dus) schijnt het zo te zijn dat ze heel snel gaan op dat ding, zodra ze door hebben hoe het moet!!
liefs woezel
Ja, ik zie die kinderen hier regelmatig racen op die dingen en ze gaan heel hard!
Ik heb echter nog nooit een kindje met een helmpje op gezien.
Maargoed wij hebben ook een houten loopfietsje, dus misschien maakt dat wel verschil.
Liefs, Anne
Ik vind dat zeker niet krenterig hoor. Ik denk dat ik voor rens 35 euro heb uitgegeven. Budget was iets hoger maar de garage die hij krijgt was flink in de aanbieding.
Ik hoor vaak dat ouders flink uitpakken met sinterklaas en dat de kindjes het dan al snel niet leuk meer vinden. Dat het gewoon te veel is. Bovendien word sinterklaas ook heel vaak gevierd. Dat is dus al heel veel spanning voor die kleintjes.
Als Rens te veel speelgoed heeft kijkt hij nergens meer naar dan weet hij niet meer waar hij mee moet spelen.
Rens krijgt nu een garage en nog een paar kleine dingetjes. Idd vind ik het maatschappelijk oogpunt ook belangrijk. Nu speelt dat nog niet zo maar hoe leg je een kind uit dat het ene kindje meer krijgt van sinterklaas als het andere kindje?
Persoonlijk hou ik de echt dure cadeau’s dan liever voor z’n verjaardag.
Maar dan vind ik voor nu 50 euro ook wel voldoende. Ze snappen er toch nog zo weinig van.
groetjes Ramona
Helmpjes voor fietsen worden verplicht voor kinderen, weet niet of dat ook voor de loopfietsen geld, lijkt me niet
Eeen tip alvast voor als ze wat ouder zijn en gaan fietsen (echte fietsjes met zijwieltjes) zorg voor een vlag achterop.
Heb zelf in een straat gewoond (toen Madelon klein was) waar je allemaal een oprit had en waar de meeste auto’s dus achteruit uitkwamen en ze waren allemaal dolblij dat Madelon een vlaf achter op der fiets had die stak boven de heggen uit. Gewoon te koop bij de fietsenmaker. Toendertijd in ieder geval, ik hoop nu ook nog
Liefs Michelle