Laag Sintbudget?

Wij hebben met de familie alle lijstjes voor de Sint doorgenomen. Nu vroeg ik aan mijn zus of zij zelf ook nog iets aan hun twee kindjes geven. Ja, dat zouden ze doen. Wij ook. Wij willen Max en Eva samen een bak Duplo geven (25,-) en elk een Sesamstraatpop van 10,-. Ze zijn nog zo klein en ze hebben totaal geen idee van cadeaus. Toen zei mijn zus: ‘Dat is wel heel erg weinig! Wij geven de kindjes voor elke 125,-!’ Naast dus onze cadeaus en die van opa en oma. Kijk, dat moeten zij weten, maar ik vind dat echt te veel. Ik ben niet van plan om ooit zoveel geld uit te geven eigenlijk, ook niet als ze bv 7 en 9 zijn…Zeker niet omdat ze van oom en tante en opa en oma ook al cadeaus krijgen…Ik weet dat veel ouders veel geld uitgeven aan Sinterklaas, maar ik vind dat voor een kind van 2 en eentje van 7 weken echt niet nodig. Zijn wij nu krenten of…? Hoe denken jullie hierover?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

nouja je bent geen krent
maar ik heb zelf 70 euro uitgegeven. ik bedoel speelgoed is vaak al heel duur.
maar aan de andere kant heb ik er ergens ook wel weer een beetje spijt van (buiten het feit om dat rico uitpakken geweldig vind!) omdat ik ook gewoon aan 40 euro cadeau’s had kunnen kopen en dan 30 op zijn spaarrekening. maargoed om dat gevoel goed te maken geef ik hem nu elke maand 10 euro extra haha
ik heb zelf ook echt niet veel geld. maar ik geef alles eigenlijk eerder aan de verzorging voor rico uit, en aan kleding en leuke dingen dan aan mezelf.
en moet ik echt iets voor mezelf hebben dan wacht ik tot ik een centje extra krijg of gespaard heb, of ik leen/neem het van mijn spaarrekening (die is apart los van Rijco zeg maar)
maarja over een gat in je hand gesproken? dan moet je bij mij wezen

ik zit te denken dat die laatste zin wel erg overdreven overkomt haha, maar goed ik zorg gewoon in het begin van de maand dat er genoeg pampers en doekjes voor een maand in huis zijn. en boodschappen etc ja daar hebben wij een apart potje voor elke week, en daarkomen we goed in uit.
maar aan het eind van de maand is het ook meestal wel op, dus als onverwacht onze wasmachine stuk gaat moet ik of aan mijn spaarrekening komen…of gewoon handwasjes draaien.
waaorm ga ik zo off topic?

Gewijzigd door - MamavanRico op 19 Nov 2010 15:43:45

Hmmmm, dus toch een beetje een krent? Hahahaha. Het gaat bij ons niet om het geld, dat is bij ons eigenlijk nooit een probleem, maar ik vind het gewoon niet nodig. Meer een principekwestie dus…De kindjes hebben al zo veel en ze weten straks van gekheid niet meer waarmee ze moeten spelen…Maar ik ben benieuwd wat de anderen zeggen, hahaha.

Jurian krijgt een autogarage (19.95) en Levi een Nijntje laptop (13,95)… dat is alles. En ik weet zeker dat ze er blij mee zijn…

Sorry hoor, maar wat een onzin! 125 per kind. Wat krijgen die kinderen daar nou van mee? Het gaat om het uitpakken van de kadootjes, de gezelligheid en het idee verwend te worden. Ik ben sowieso geen voorstander van een hele berg kadootjes, daar worden ze alleen maar heel hebberig van. Nora krijgt een baby born van ons, en misschien nog een kadootje van een paar euro, maar dat was het wel hoor!

gewoon je eigen weg volgen hierin. Ik vind het raar dat zo een mening even voor je neus wordt gedropt eigenlijk…

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Ik vind 125 echt belachelijk veel! Worden ze alleen maar verwend van

Wij doen ongeveer €30 per kind. En dan krijgen ze van oom&tante nog wat kleins, en van opa en oma. Voorgaande jaren was dat best veel, maar zal nu ook wel wat minder zijn ivm het ontslag van mijn vader. En eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo erg. Ze hebben al zoveel dat de hele speelhoek vol staat… en zeker de oudste speelt eigenlijk met niks, of alleen met het speelgoed van zn zusje (met lichtjes en geluidjes…).
En dan heb ik het er nog niet over wat er allemaal boven in de kast staat aan speelgoed waar nooit mee gespeeld wordt

Sorry maar je bent echt totaal geen krent hoor!!! Ik bedoel, dan zijn wij het eerder denk ik!! Hahahahaha, Wij hebben voor Bo zijn verjaardag wel link uitgepakt met een kado van 140 euro, maar voor de sint doen we dat echt niet hoor, ook niet als hij ouder is. Het moet leuk blijven, en zulke bedragen zijn echt niet leuk!!! Daarnaasst vieren het met mijn familie, maar daarnaast ook nog met de schoonfamilie!! Dus dan zouden wij zeker twee keer dat bedrag moeten doen!!! Echt niet!!!

Wij doen bij mijn ouders 15 euro per kind, en bij mijn schoonouders 10 euro. KOmen de volwassen enzo ook nog wel bij, maar goed, het totale bedrag wat Bo van ons, als ouders krijgt, is dus 25 euro bij beide ouders!!

Misschien ben ik de krent wel als ik dit zo lees!!! (ook even rekening houdende met dat Bo een week voor de sint avond jarig is he!!

liefs woezel

@Rainbow: nee juist geen krent, juist omdat het een principe kwestie is en geen geldkwestie! ik snap je helemaal hoor! alleen lijdt ik gewoon aan koopzucht

@Liske: wil je nou zeggen dat Rico hebberig gaat worden?
Wij hebben aan 70 euro gekocht (waar een speelmat bijzit die al aardig duur is)
en de moeder van rijco heeft dan nog wat en mijn ouders hebben ook een paar dingen… oke dan heeft hij wel een paar zakken vol cadeau’s maargoed die ene keer per jaar. En ik moet zeggen… volgend jaar wordt het wel voor minder geld, maar de rest krijgt hij dan op zijn spaarrekening.
(mijn eerste zin was grappig bedoeld hoor lieverd, geen aanval)

@Wil: haha ja in bo’s geval is dat anders inderdaad aangezien hij echt net jarig is geweest dan.
wij doen overigens sinterklaas alleen voor de kinderen.
in mijn ogen is sinterklaas niet voor volwassenen.
En met kerst geven wij elkaar als volwassenen wel wat.
ik krijg acryl nagels van Rijco, die hij laat zetten door een goede kennis. kei leuk! voor mij he haha niet voor Rijco. hij krijgt een geurtje van Diesel en voor Rico heb ik een paar autootjes gekocht voor zijn speelmat (ja kerst is ook al bij elkaar verzameld. de feesten opzich zijn al duur genoeg in december) en Klei.
Mijn ouders krijgen dan zo’n 3d dinges van rico’s hand en voet. en Rijco’s moeder idemdito

Inge, ik ben ook koopziek, hahaha, maar ze hoeven ook niet 3000 bakken speelgoed te hebben he…Enne…mijn zus snapte ook wel nu dat wij het bescheiden houden omdat Max en Eva zo klein zijn. Dat deed zij toen ook zei ze. Maar ja, we gaan over een paar jaar zeker niet 125,00 uitgeven, want voor je het weet zit je een paar jaar later op 150,00 en dan is het einde zoek. Eva is blij met een pollepel )de kinderen van mijn zus overigens ook en zij hebben maar één opa en oma en ik ben hun enige tante, dat maakt misschien wel verschil. Blij te lezen dat jullie ook niet overdrijven…

Bij ons is het een beetje uit de hand gelopen door ons eigen enthousiasme. Dus Morgan krijgt denk ik een beetje veel ik weet geen bedrag maar denk dat we ook wel aan de 125 met alles bijelkaar komen incl mijn ouders en mijn vriendin misschien zelfs wel meer. Maar volgend jaar gaan we het in iets betere banen lijden want als ik het nu zie heeft ze tot volgend jaar september genoeg om mee te spelen

Groetjes,

Michèle

Hier ongeveer 30 euro aan cadeautjes en dat vinden we genoeg. Want waarom zouden we met Sinterklaas meer geld uitgeven dan aan zijn verjaardagscadeau?

Hier krijgt Aaron ook best veel eigenlijk
Ik heb ook zeker wel voor 70.- gekocht, dan krijgt hij nog van beide opa’s en oma’s.
Daar maak ik een zelfgeplakt lijstje voor met uitgeknipte speelgoedjes en hun schrappen door wat ze hebben gekocht en dit jaar was alles gekocht op 2 dingen na)
Dat was al ahummmmm…zeker voor 150.-/ tot 200.-
En mijn zus is peettante en ik van haar zoontje en wij geven elkaars kinderen voor 50.-
Met kerst geven we Aaron niks ook niet van mijn ouders/zus.
Hij is echt zijn speelgoed van nu beu en ik ben blij als ie heel dit aankomende jaar weer nieuw vers speelgoed heeft gekregen van Sinterklaas

Maarre Rainbow, jouw vraag…je doet niet aan krenterij hoor…ieder doet zijn eigen ding en jullie doen het zo…prima toch!

Belachelijk, zo’n bedrag! (Is mijn mening)
Seth is even blij met een ingepakte peer…
Nu geven wij bij allebei de opa’s en oma’s 1 kado (bij elkaar 25/30 euro), waarvan ik zeker weet dat hij het leuk vind, en daar hebben wij dan ook weer iets aan, want dan speelt hij lekker Daarnaast krijgt hij ook wel iets van opa en oma, maar dat zoeken ze zelf maar uit.

Ik ben echt van mening dat kinderen alleen maar hebberig ervan worden, elk jaar moet het meer en groter met alles, want anders zijn ze teleurgesteld!
Jullie zijn zeker niet krenterig, maar gewoon verstandig!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Nee hoor, mevrouw en meneer Rainbow zijn geen krenten!

Ieder z’n eigen ideeën, toch? Erik krijgt van ons een cadeau dat we met Air Miles hebben betaald (hoezo, goedkoop? haha) en van z’n oom en tante een doosje duplo ofzo. Van oma een slee en van de andere oma + opa een speelgoedkassa. Daar houdt het mee op. Van iedereen een cadeautje, maar voor redelijke prijzen.

Ik moet er wel bij zeggen dat Erik binnenkort ook een loopfietsje zal krijgen. Degene die wij op het oog hebben kost 153 euro, maar het is dan ook een superding van heel goede kwaliteit. Die tel ik niet mee, omdat het niet voor Sinterklaas is

Groetjes,
M

Jaja Mriek zo kan ik het ook!
De dingen die jij opnoemt …hahaha…toevallig…hebben wij ook allemaal!
Maar ja…dan nog wel wat meer!
En wij hebben een slee van intertoys voor maar 11.95 en we hebben hem toch nodig straks.(hopelijk)…kijk ja dan kan ik hem straks zelf gaan betalen en hem niet met Sinterklaas vragen maar als beied opa’s en oma’s staan te springen om kadoos te geven dan kan ik toch net zo makkelijk alles vragen!!!
En we hebben een electrische hijskraan van 19.95 (mijn ouders) maar dat is niet duur want je hebt er ook van 79.95!

En wij doen met Kerts niks!
Praat ik het zo goed?

Gr, Danielle

Hm, ik wil toch even zeggen dat mijn neefje en nichtje echt absoluut geen verwende kindjes zijn hoor. Ze zijn echt blij met een kleurboek of een ding van het Kruidvat van 1,95. Ik zou het vervelend vinden als zij gezien worden als hebberig, want dat zijn ze echt niet. Ook niet met een bedrag van 125,- aan Sintcadeaus. En mijn zus is het tegendeel van materialistisch, die geeft echt helemaal niks om dure spullen. Maar aan Sint besteden zij dan blijkbaar graag meer geld dan wij van plan zijn…Zo, dat is eruit! Ja, het is wel mijn zus he, haha.

Maar als ik alles optel, ja, dan krijgt Eva ook voor meer geld. Mijn ouders geven geloof ik voor 50,- voor Eef en 50,- voor Max en mijn zus voor allebei de kindjes 15,- elk. Wij geven dan ook nog wat natuurlijk. Ik geef mijn neefje en nichtje ook voor 15,- elk, dus dat valt allemaal erg mee. En zelf krijg je dus ook weer cadeautjes. Zo doen wij het al jaren en dat is gezellig! Maar mijn zus is nog een krent vergeleken bij een aantal ouders van vriendjes, die wel voor 300,- per kind geven. En ze hebben het dan niet breed…dat snap ik dan niet zo. Maar ja, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt he? Wij houden het nu bij deze cadeautjes en misschien pik ik nog wel iets kleins mee als ik morgen in de stad alle cadeaus ga halen (is altijd een aanslag op je portemonnee vind ik toch)…mij kennende gaat dat wel gebeuren…maar niet te duur hoor, ik blijf bij mijn standpunt!

Enne Mriek, die loopfiets is wel duur, maar als 'ie mooi is? Die van Eva van Hello Kitty was niet zo duur, maar misschien is die van Erik van een hele goede kwaliteit? En een slee hebben wij ook, een dure. Maar Eef is ook dolgelukkig met een ballonbeest dat ze gratis kreeg (loopt ze heel de dag mee in mijn billen te bijten) en met een emmertje!

hoi,

Nee voor de zoveelste je bent geen krent.

Wij geven niet meer dan 50 euro uit en ik maak er de sport van om elk kadootje zo goedkoop mogelijk te krijgen met alle kortingcoupons bijvoorbeeld of het al voor Sint het land in is te kopen dan is het vaak al goedkoper. maar dan moet je wel zeker weten dat ze iets willen hebben. Dit jaar geef ik aan onze dochter 40 euro uit. Daarnaast krijgt ze van mijn werk nog een kadootje en van opa en oma met kerst nog een kadootje van rond de 25 euro.
En dan hebben we 4 kadootjes

meer dan genoeg

groetjes

lon106

@aaron, jij hebt het ook goedgepraat hoor!

@Rainbow, dit is de link van de fiets die we willen kopen. Op het kdv hebben ze 'm ook en hij is echt super, Erik gaat er als een speer op:

http://www.likeabikeshop.nl/pageID_6808951.html

Groetjes,
M

SToer Mriek! Voor welke kleur ga jij? Ik voor de paarse!