lieverd wat ontzettend rot voor jullie en zeker ook voor Max!
maar ik ben echt van mening dat je hiermee naar de kinderarts moet en eens navraag doen over (verborgen) reflux.
ik vind dit namelijk zo herkenbaar, behalve dan dat het er NIET uitkomt en bij Rico wel.
ik vind echt echt HEEL erg dat jullie dit moeten aankaarten.
heel veel sterkte lieve schat! ik denk met heel mijn hart aan jullie!
Kwaad op Max - even een positieve update
Jeetje het blijft wel tobben bij jullie zeg. Ik sluit me aan bij woezel en zou aandringen op een opname. Niet leuk en je wil natuurlijk helemaal niet dat Max bij jullie vandaan is maar dit duurt veel te lang. Ik ben geen dokter maar het lijkt me dat hier meer aan de hand moet zijn. Persoonlijk zou ik ook alles willen laten uitsluiten. Die klachten die Inge herkent als refluxklachten zouden ook best verborgen reflux kunnen zijn. Zelfde probleem alleen ze houden de voeding wel binnen maar die komt wel steeds in de slokdarm terecht waardoor deze verbrand. Dat is echt heel pijnlijk. Dit soort dingen zou ik echt uit laten sluiten. En idd pijn is het ergste in de nacht. Een kindje van een kennis had dit ook en daar waren vooral de nachten ook een hel.
En hoewel geen enkele ouder z’n kind graag naar het ziekenhuis ziet gaan is het voor jullie misschien wel goed om eens een paar nachten te kunnen slapen en Max in goede handen te weten.
groetjes en een dikke knuffel Ramona
Ligt ie overdag toevallig ook schuin omhoog inzn wippertje of maxicosi?
Als ie snachts plat in bed ligt en het zou verborgen reflux zijn kan het iets helpen om in elk geval zn bedje schuin te zetten, als je dat nog niet hebt tenminste, en dan echt goed schuin.
Ik had er bij Sarah 2 verfblikken onder staan.
En als je hm eventueel op zn buikje laat slapen?
Ik zou hem net als wat de anderen ook zeggen ter observatie op laten nemen, wat artsen ook zeggen, en geen allergie? exceem komt toch ook niet zomaar ergens vandaan?
En een hele dikke knuffel, want wat hebben jullie het zwaar zo.
Ik snap jullie wel hoor, maar ik zie zelf eigenlijk geen reden voor opname. Max is gewoon gezond. Hij is gewoon nagekeken en de ka vond hem ‘een prachtige zuigeling’ zoals hij dat zei. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij iets mankeert en ik denk ook niet dat hij iets heeft. Ik denk ook niet dat we dingen moeten zoeken zeg maar, want dan maak je jezelf gek. Ik vertrouw op de kinderarts en de allergoloog en die vinden dat Max een gezonde grote kerel is. Hij ziet er buiten zijn eczeem en platte koppie ook werkelijk blakend van gezondheid uit. Is ook erg alert enzo. Niks mis mee. Als ik ook maar enigzins zou twijfelen, zou ik zeker aan de bel trekken, maar ik zie hoe hij is en hij is dus gewoon kwiek en fit elke dag!
Wat Woezel zegt met dat dingen 's nachts erger zijn, daar kan ik me zeker in vinden. Het is alleen 's nachts dus EN overdag slaapt hij ook plat en heeft hij totaal nergens last van. Op het kdv gaat het ook prima. Vannacht hebben we hem eens van onze kamer gehouden en heeft hij in de box geslapen, papa op de bank. Hij heeft als een roos geslapen, niks aan de hand. Gisteren bij de oppas was er ook niks raars, ze had geen kind aan hem. Hij is nu tóch bij opa en oma en oma belde net dat het perfect gaat! Hij huilde even toen hij in een onbekend bedje moest, maar slaapt nu heerlijk in het campingbedje. Ok, de nacht moet nog komen natuurlijk, maar tot nu toe gaat het goed. Ik ben blij dat hij gewoon gegaan is, wij gaan lekker uitslapen en zijn naar de stad geweest vandaag. Ik miste Max en Eef alleen wel heel erg!
Hopelijk wordt de cirkel nu doorbroken en blijft Max rustig! De zalf vermindert de jeuk ook wel wat meer. We gaan hem nu voortaan ook gewoon in zijn bedje leggen 's nachts i.p.v. in de wieg (de lucht is erg droog op onze kamer) en dan zien we het wel. Nogmaals meiden, ik waardeer jullie bezorgdheid om Max echt, maar ik dring nu even niet aan op een opname, om bovenstaande reden. En nee, ik steek niet mijn kop in het zand. Want het maakt me niet uit als hij opgenomen moet worden als dat zou moeten. Hij moet immers ook een helmpje en daar kan ik ook nuchter mee omgaan. We doen wat voor hem het beste is! Ik moet 10 feb wel naar het CB en kaart het wel nog aan bij mijn verpleegkundige die Max kent. En ik heb een belafspraak met het ziekenhuis donderdag. We houden dus zeker de vinger aan de pols!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Ziejewel ik zei toch dat het beter zou zijn als je hem juist wel uit logeren doet Hebben jullie ook lekker rust
En het lijkt me inderdaad echt veel beter Max in zijn eigen bedje te laten slapen.
Het lijkt alsof de problemen misschien toch ergens daar weg komen, van jullie kamer of van het wiegje… Ik had het precies zo gedaan. Hopelijk komt het nu helemaal in orde meid
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Misschien zit er iets in de wieg of op jullie kamer wat hem irriteerd?
Maar oke, fijn dat jullie lekker konden uitslapen vanochtend!
Hoe is het vanacht gegaan met jullie? Niet wakker geworden omdat je de kids miste?
Oh heerlijk meid, lekker even uitslapen, ik hoop dan ook dat jullie NU nog lekker slapen… En dat Max en Eva het heerlijk hebben gehad bij Opa en Oma!
Liefs, Melanie
Lekker geslapen, Rainbow? Hopelijk zit de oplossing hem in slapen in z’n eigen bedje, dat zou natuurlijk mooi zijn. Hoe ging het logeren bij opa en oma?
Groetjes,
M
@ Rainbow je hebt van die bakken die de kamer vochtiger maken, ik weet niet of Max zijn eigen kamner ook zo droog is maar misschien is dat iets??
Groetjes,
Michèle
ik hoop dat jullie lekker hebben uitgeslapen .
maar ik heb dan een leverziekte dus heb ook heel vaak
jeuk .maar als ik vooral warm slaap dan gier ik van de jeuk
en ook syntheties kleding geeft jeuk .liever kartoen kleding
je zou ook voor max mentolpoeder gebruiken voor de jeuk .
sterkte met je mannetje .ja jeuk is soms erger als pijn .kan er over mee praten
groetjes marielle mama van tanja
wat goed dat jullie de kids even uit logeren hebben gedaan. Ok je kinderen zijn ja alles maar als jij onderhand vort zo kapot bent meid, daar heb je zelf niks aan en zij ook niet.
Ik ben heel erg benieuwd hoe Max het vanacht gedaan heeft?
succes!
Hoe is het verder gegaan bij je ouders?
Fijn in ieder geval dat de alternatieven die jullie proberen over het algemeen goed uitpakken. dat geeft wel hoop!
Nou, ik hoop dat jullie lekker zijn bijgetankt gisternacht en dat Max zn draai in zn eigen bedje ook maar snel mag vinden!
Liefs!
Nou, ze zijn weer terug hoor! Het is allemaal heel goed gegaan, al waren mijn ouders wel ‘kapot’ van een weekend kleinkids! Dat zijn ze niet gewend he, die drukte? Het was erg leuk geweest. Helaas is Max vannacht ook bij hun druk geweest…Hij sliep tot 22.30 uur en heeft toen gedronken, waarna hij om 02.00 uur alweer wakker werd en wilde drinken. Een kort rukje dus maar. En toen ging hij weer hijgen, met zijn hoofdje schudden en zelfs huilen om 03.30 uur…Mijn ouders gaven hem 90cc te drinken. Ik had gezegd dat ze dat alleen in uiterste nood moesten doen, als ze Max echt niet stil konden krijgen, maar zij gaven het helaas al wel erg snel…Zelf geven wij Max hooguit wat water, omdat het geen honger is waarom hij huilt. Maar mijn ouders wilden vast slapen en dachten dat een flesje wel zou helpen…Ze hebben Max weer ingebakerd (hij ligt voortaan los en dat gaat best goed) en toen viel hij in slaap tot 07.30 uur.
Al met al viel het mijn ouders niet tegen, al merkte ik wel dat zij ook slecht geslapen hadden. Max lag op hun kamer en ze lagen constant onbewust (net als ik) te luisteren of hij los zou gaan…Echt ontspannen is dat niet! Wij hebben goed bijgetankt, maar helaas is Max nog steeds aan het Houdini-en 's nachts…Wij noemen dat zo, omdat hij in zijn doek net een boeienkoning is die los wil komen, zo beweegt hij…Ik denk dat hij nog steeds veel jeuk heeft, want mijn moeder zei dat hij 's ochtends bijna met zijn handjes uit de bakerdoek lag. Hij had geprobeerd om zichzelf te krabben…Ik zeg dat wel donderdag tegen de allergoloog, want het ziet er nu nog niet naar uit dat de rust weer terugkeert…Zolang Max last heeft van zijn eczeem, blijft het zo ben ik bang…
Overdag hadden ze geen kind aan hem gehad en Eef was ook voorbeeldig! Gelukkig mag mijn Houdini gewoon nog een keer komen logeren!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Wat fijn dat het toch allemaal redelijk goed gegaan is met Max en dat hij volgende keer weer mag logeren. Zo te lezen lijkt het idd zo te zijn dat Max erg veel last van zijn jeuk heeft. En idd is er overdag meer afleiding, maar s’nachts natuurlijk niet. Hoop echt dat jullie hier snel uit gaan komen.,
Hebben jullie het ook leuk gehad samen?
Groetjes,
Sandra
@Bakmama, waarom heb jij je reactie weg gehaald? Ik had hem gisteren al gelezen, maar kan niet zeggen dat ik nu snap waarom hij is weggehaald!
liefs woezel