Kwaad op Max - even een positieve update

Pffff. Zoals jullie weten, zijn onze nachten bal. Door Max. Dat kind presteert het om gewoon nauwelijks te slapen. Hij is dan om 09.00 uur bek-af en hij kan dan weer slapen…wij niet.

Vannacht was het wederom een hel! Ik was een paar dagen alleen met de kindjes en dat ging me prima af. Een hoop geregel, maar het lukte goed. Maar vannacht sliep Max NIET en maakte hij Eva wakker…Ik merkte dat ik opeens kwaad op Max werd, omdat hij mij gewoon gek maakt op dit moment! Ik loop al weken op mijn tenen om te voorkomen dat ons hele huis wakker wordt van zijn gebrul. En nee, Eva went er niet aan, die brult gewoon vrolijk mee…En nee, in zijn eigen bed liggen 's nachts is geen optie, want dan gaat hij helemaal los. Vannacht ‘rende’ ik dus met hem naar beneden, hij gilde alles bij elkaar. Ik hoorde Eef tegelijk ook om mij roepen…Zij wordt wakker van elk geluid…Te laat had ik Max zeg maar ‘geloosd’. Beneden voelde ik nog steeds kwaadheid naar hem toe. Omdat ik hem niet begrijp. Omdat ik niet snap dat hij altijd wakker is 's nachts en altijd druk. Ik zat hem kwaad een fles te geven, die hij niet wilde. Langzaam ebde dat gevoel wel weg, maar ik was op van de zenuwen. Gewoon, omdat ik moe ben!

Ik smeerde Max in en nam hem mee in bed, op het waskussen. Toen ‘mocht’ ik van hem steeds een paar minuten slapen, dan hijgde hij weer. Gek werd ik van hem. Ik was blij dat de dag weer begon…Vanmiddag was ik even gaan liggen toen de kids sliepen. Echt slapen lukte me vreemd genoeg niet. En ik hoorde Max weer hijgen, dwars door twee muren en deuren heen. Hoe is het mogelijk dat ik dat hoor! Gelukkig sliep hij wel verder. Eva was vroeg wakker, maar die speelde rustig op haar kamer. En nu zit ik hier dus te typen. Max heeft al een paar keer een keel opgezet en ik mag weer lopen voor die speen. Eva bleef wel stil trouwens…Ik merk dat ik langzaam zenuwachtig van mijn eigen kind ga worden en dat ik hem soms wel achter het behang wil plakken omdat hij opeens weer zoveel huilt en ons uit de slaap houdt. Ik hoop echt dat zijn eczeem de oorzaak is, anders zou ik het niet weten…Ik hoop dat dit stopt, want ik trek het echt niet meer zo. Vreemd genoeg weet ik altijd wel weer een blik energie open te trekken om de volgende dag weer fit te zijn en om leuke dingen met ze te doen (ik vroeg in de Jumbo tegen Eva of ze was ontsnapt, want ze was even kwijt en toen hoorde ik een knul van een jaar of 8 lachen met zijn moeder. Ik hoorde hem zeggen: 'Haha, of ze ontsnapt was mam. Zij heeft echt een grappige moeder! - dat deed me dan weer goed, dat ik toch ondanks alles grappig kan zijn zeg maar). Maar het is ZWAAR. Zucht. En die kwaadheid naar Max toe op rotmomenten, snappen jullie dat of zeggen jullie: raar mens? Hij kan er ook niks aan doen, maar toch!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 25 Jan 2011 13:39:19

Gewijzigd door - Rainbow op 28 Jan 2011 12:51:54

Gewijzigd door - Rainbow op 29 Jan 2011 23:09:28

Nee je bent geen raar mens, ik denk, weet het wel zeker trouwens dat ik het ook zou hebben.

Heb helaas geen tips voor je, alleen een hele dikke knuffel.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

het word tijd voor een rainbow momentje… kan max niet een nachtje logeren? enne waarom word Eva wakker? hier slapen de kids boven op elkaar , ze delen met zijn 4 ,2 kamers en hoe hard er ook gekrijst word door alexander of emily, niemand wordt wakker

ze zijn alleen de eerste nachten een keertje wakker geworden van emily want dat was een nieuw geluidje, heb gezegd hoort erbij en wonder boven wonder, hoef ik me geen zorgen te maken dat als er 1 huilt er 3 anderen ook wakker zijn

zo jammer dat jij die rust niet krijgt en nu op het punt beland dat een zuchtje nog teveel van het goede is

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

je bent zeker geen raar mens, ik kan het me goed voorstellen hoe jij je nu voelt. Het komt ook door een stuk onmacht, omdat ondanks alles wat je doet/probeert, max zo onrustig blijft. Meid, je bent een super goede moeder, en het is logisch dat je zulke gevoelens hebt!! Een hele dikke knuffel van mij en van Bo!! Ennuh…Max en eva mogen best een nachtje bij Bo komen logeren zodat mama en papa tot rust kunen komen!!! Alleen jammer dat je dan weer zo ver weg woont!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Nou heb ik ook wel enorme spitsoren hoor…Ik hoor echt elke speld vallen, elk zuchtje, elk hijgje. Niet voor niets slaap ik al 15 jaar met oordoppen in! Ik heb het Eva uitgelegd, maar ze schrikt er 's nachts van, omdat het dan donker is en ze zijn gehuil dan niet kan plaatsen. Overdag zegt ze gewoon: ‘Bébé luien mama’ en vindt ze het niet akelig. Het is 's nachts omdat het dan stil en donker is…Denk ik…Heerlijk dat er kinderen zijn die gewoon door het gebrul heen slapen!

Max en Eef gaan komend weekend bij mijn ouders slapen. Dat was gepland en Eva verheugt zich er enorm op, want ze mag dan met de beestjes in bad en oma doet dan creme op haar wangen. Vindt ze fijn. Max zou ook mee gaan, maar ik durf hem zoals hij nu is niet goed aan mijn ouders te geven. Mijn vader zegt dat hij het niet erg vindt, die gaat er echt bij liggen als het moet, maar kan ik ze daar wel mee opschepen? Dat vind ik toch moeilijk?

Ik snap je helemaal…heb de onze zelfs een keer in de armen van mijn man ‘geduwd’ en gezegd: ‘ik hoef hem niet meer, geef hem maar aan de eerste de beste die hem wil hebben.’ Maar als ik jou was zou ik Max gewoon bij opa en oma laten slapen. Het is voor hen één nachtje waarin ze misschien al hun energie en liefde geven, de dagen daarna kunnen ze bijkomen. Ook hier vond ik de eerste keer logeren moeilijk omdat de onze 's nachts nog wel eens lang kon huilen. Ik kan je zeggen dat het bij opa’s en oma’s altijd beter gaat dan thuis, want daar werd hij één keertje wakker, luier verschoond en hij sliep heerlijk lang door. Alsof hij daar de rust van oma voelt en niet de onrust van mama

Heeft Eva een nachtlampje op haar kamer? Misschien vindt ze het 's nacht erg donker op haar kamer en kan ze niet goed focussen op waar het geluid vandaan komt. Met je ogen dicht/weinig licht om je heen lijkt alles veel harder en feller…

rainbow!!! ja natuurlijk kunnen je ouders dat aan!!

jij moet gaan genieten met rainbow man

effe geen kindjes effe niks

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Zouden je ouders het leuk vinden om het ene weekend Eef te hebben en het weekend erop Max.
Dan kun je de kids ook even één op één aandacht geven en komt Eef misschien ook meer aan haar trekken zonder Max om haar heen en kan ze s’nachts ook een keer doorslapen.

Lilypie Second Birthday tickers

Mmmmhhhmisschien niet zón goed idee, het is natuurlijk ook wel eens heel erg fijn om even geen kids om je heen te hebben.
Het is zwaar he meid, Dion is de eerste weken van zijn leven ook een nachtbraker geweest en nu soms nog hoor hihihhhi
en ik kon het soms ook gewoon even niet meer aan, helemaal niet gek hoor.

Lilypie Second Birthday tickers

Kan me heel goed voorstellen dat je onbewust even boos op Max werd. Het is gewoon heftig zo weinig slaap te hebben s’nachts. Ik zou ze gewoon beide uit logeren doen naar je ouders. Zeker als zij het niet erg vinden en het is tenslotte maar voor 1 nachtje. Daarna kunnen je ouders weer bijtanken en jullie hebben ook even samen een goede nachtrust.

Groetjes,
Sandra

Oh schat zo ben ik zo vaak boos geweest op Morgan en nog soms als ze spooknachten heeft. Ik ben 's nachts geen goede mamma zeg maar

Maar ik zou Max ook lekker meegeven. Wat je vader zegt hij vind het niet erg en jij hebt het even nodig.

Groetjes,

Michèle

Echt gewoon doen hoor Rainbow!
Je ouders vinden het echt niet erg als ze met Max moeten lopen.

Mijn vader heeft zelf ook tijden met Seth gelopen toen hij klein was en daar logeerde, hij had echt engelengeduld, en vond het geen probleem.

En jouw ouders kunnen daarna weer bijtanken, plus dat ik nu al weet dat ze er super van gaan genieten.
Mijn schoonmoeder zegt altijd: Nu ik kleinkinderen heb, geniet ik er nog meer van, omdat ze ook weer naar huis gaan Heerlijk om ze bij je te hebben, een dag of een nacht, maar daarna kan je ze gewoon weer afgeven, en wachten op de volgende keer genieten.

Liefs, Anne

Nee hoor, niet raar! Ik herken het. Het klinkt alsof je een beetje tegen ‘overspannen’ aanzit, lekker je beide kindjes uit logeren doen. Wat de anderen ook zeiden: voor hen is het 1 nachtje en daarna kunnen ze weer bijtanken. Stel je voor hoe het zou zijn, een nachtje kindloos: 's avonds in bed gaan liggen in de wetenschap dat je heerlijk ongestoord kunt doorslapen tot hoe laat je maar wil. Wat een heerlijkheid, toch? Knuffel!

Groetjes,
M

Wat Anne zegt, zeggen mijn ouders ook En het is ook gewoon zo

Ik hoef er eigenlijk niks meer aan toe te voegen, alles is al gezegd.
Gewoon lekker beiden uit logeren laten gaan. Je ouders vinden het echt niet erg en kunnen erna zo lang bijtanken als ze willen. Jullie hebben even een nacht goede rust, want je hebt het echt kei en keihard nodig!!
Je hebt er inderdaad helemaal niks aan als je straks overspannen bent…
Sterkte meid!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

je bent niet raar, ik vind het heel logisch, ik heb het af en toe al bij 1 kind die aan het peuteren is en jij hebt een peuterpuber EN een baby die eigenlijk alleen maar kan huilen om je iets duidelijk te maken.
Eczeem kan heel goed de oorzaak zijn, loipen jullie nou bij een dermatoloog?
je hoeft je niet te schamen dat je zo boos was op max, rico sloeg me net perongeluk tegen mijn kin aan met izjn hoofd dus ik beet kei hard op mijn tong. ik wilde zeggen: verdomme RICO!! maar automatisch zeg ik dat dan toch maar niet aangezien het niet expres was.
maar dan voel ik me ook wel is rot dat ik denk: waarom wilde ik nou gaan roepen.
maar soms doe je het toch wel als hij b.v. echt lastig is ofzo en het houdt niet op dan roep ik ook wel is: Rico hou nou je mond is dicht!
of ik zet hem op zijn kamer omdat ik dan te moe ben om nog verder politie agentje te spelen. Dan denk ik ook: wat met ik ook een rare elke moeder kan dat wel aan en ik zet m op zn kamer als ik het zat ben.
maar weet je, deze dingen doen we allemaal. we worden allemaal wel is boos op onze kinderen. of max nou een baby is of niet. je hebt er nu 2. en ook jij hebt een emmertje meid, die loopt soms ook gewoon over.
want je doet het hartstikke goed, je hebt telkens toch weer de energie om de dag erop dingen met ze te doen. daar kunnen vele een voorbeeld aan nemen!

Bedankt voor alle adviezen! Maarre…tegen overspannen aan? Ik? Nou nee…het moet wel heel erg gek lopen wil ik dat worden, want ik ben behoorlijk wat stress gewend hoor. Ik voel me verder ook gewoon prima, dus geen zorgen hoor! Ik vind het hooguit zwaar irritant dat we zo slecht slapen. Vannacht ook weer…Maar je ergeren is net even wat anders dan iets niet meer aankunnen en wat ik zeg: overdag ging het prima met de kindjes en ik heb ook verder helemaal niet het idee dat ik iets niet aankan…Dat komt volgens mij ook niet naar voren in mijn andere berichtjes…Dat wil ik dus graag even rechtzetten…

Wel is het handig als ze toch even bij mijn ouders gaan slapen, al is het maar om weer eens samen naar de bioscoop te kunnen en eindelijk eens een nacht te hebben. Maar dan zul je zien dat ik die nacht zelf niet slaap, geprogrammeerd als ik ben om ‘in de houding’ te schieten als Max los gaat! Ik ben benieuwd wat de dermatoloog dinsdag zegt, want Max lag weer te jeuken als een gek…Hopelijk wordt hij dan weer de ‘oude Max’ en slapen wij weer beter! GAAAAP.

Haha rainbow Ik vind je ook echt niet overspannen overkomen hoor En ik weet wel zeker dat jij het wel aankan
Maar ik bedoelde meer in de zin van dat als je altijd maar voor anderen blijft kiezen en nooit voor jezelf en je blijft doorgaan terwijl je eigenlijk ff niet meer kan… Dan kan het ooit gebeuren
Dus wat ik zeggen wilde, lekker voor jezelf kiezen nu! En heerlijk genieten met manlief
Enne als je automatisch wakker word omdat je denkt dat je Max hoort, zet je gewoon snel die knop weer om, nee Max is er niet, slapen maar weer Haha

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Oké, het geschreven woord is niet altijd even helder Ik kreeg de indruk dat het erger is dan het blijkbaar is, gelukkig maar!

Groetjes,
M

Ja maar lieverd, al voel je je wel tegen het overspannen aan dat zou niemand raar of gek vinden. ik voel me ook af en toe een beetje zo… oververmoeid enzo. misschien is het dat wel? dat je gewoon oververmoeid bent? is welliswaar iets anders dan overspannen zijn maar door oververmoeidheid trek je het ook allemaal even niet, en ook in dat geval vind ik Mriek dr advies niet gek, de kids eens uit logeren doen en een paar dagen bij slapen.
en nogmaals, hier is niks raars of beschamends aan!

hoi hoi,
Zooo herkenbaar! Moppie slaapt nog steeds heel licht en als je dan zo moe bent dan voel je werkelijk een schrikreactie in je lijf als je een geluidje hoort van de kleine, zeker 's nachts, nee niet huilen maar slapen!!

Ik heb wel een tip nl. zeg tegen jezelf als je gaat slapen, het gaat goed met Max en Eva en je wordt alleen wakker als Max mij nodig heeft. En als je het kan afspreken met je man dat hij eruit gaat dan zeg je tegen jezelf dat Max in veilige handen is en dat je mag gaan slapen. Klinkt heel suf I know maar het werkt wel. En zeker het weekend dat je zonder kids bent 's nachts moet je dat echt even tegen jezelf zeggen. Dat je mag gaan slapen en dat de kids in goede handen zijn en dat je door alle geluiden heen gaat slapen. Het helpt ook bij mij als ik tegen mijn man zeg dat hij op mag letten en dan zeg ik tegen mezelf dat we veilig zijn want manlief houdt de wacht…

knuffel!
Wendy