Kwaad op Max - even een positieve update

Hoi Rainbow,

Je bent helemaal geen slechte moeder hoor. Iedereen zou hier geztoord van worden, logisch dat je dan een keer boos bent. Je bent ook maar een mens.
Ik hoop voor je dat ze wat aan max z’n exceem kunnen doen en dat het dan beter gaat. Als ik jou was zou ik goed op je strepen gaan staan in het ziekenhuis.
Als die allergoloog niets uithaalt moeten ze hem dan desnoods maar opnemen zodat duidelijk is hoe zijn gedrag qua slapen ed is. Misschien is het ook nuttig om hem eens te filmen als hij zo in de weer is en dit aan de arts te laten zien.
Bij een vriendin van mij heeft dit goed geholpen, daarna werden er een scala aan onderzoeken gedaan en werd er na lange tijd eindelijk duidelijk wat er aan de hand was.
Misschien een vreemd idee maar zijn er geen oordopjes in kindermaten? Als Eva echt zo’n last heeft van Max kan dit misschien een oplossing zijn. Ik bedoel zij moet toch op een gegeven moment ook doodop zijn en daar word het meestal ook niet gezelliger van.
Wat logeren betreft, misschien zou dit wat vaker kunnen? Ik snap dat je je enigszins bezwaard voelt maar als mensen het zelf aanbieden zou ik het zeker niet afslaan. Af en toe even bijtanken kan echt geen kwaad. Even lekker tijd voor jezelf en voor je partner en gewoon lekker kunnen bijslapen. Daar profiteren de kids ook van.

Groetjes ramona

Wat een goed idee om Max een keer te filmen! Dan kan de dermatoloog het ook zien! Ik ga dat straks meteen doen!

Het ging vannacht weer hetzelfde als alle nachten. Eigenlijk zijn we terug bij af, Max is zoals hij net na zijn geboorte was. Alsof we hem nooit hebben ingebakerd enzo. Een en al onrust. Hij werd om 01.00 uur alweer wakker en sliep maar heel kort. Steeds weer wakker worden, draaien, piepen, zijn hoofdje en handjes bewegen…En Eva was bang, dus papa haalde haar DIRECT uit bed. Dat zou ik zelf niet gedaan hebben…Zij sliep bij ons binnen 1 minuut weer in. Vanochtend zei ze dat ze bang was geweest omdat papa door de babyfoon had gepraat…Ze vond dat eerst leuk, maar ze vindt dat nu opeens eng! Max huilde in zijn wieg, maar Eva voelde zich veilig en reageerde er niet echt op. Het is dus duidelijk een gevoel van zich niet veilig voelen bij haar…

Ik overweeg om weer contact op te nemen met de verpleegkundige bij het CB, die ons toen zo goed heeft geholpen in het begin. Misschien heeft zij tips? Max zou 's nachts hooguit 1x moeten willen drinken en verder moeten slapen…Dat deed Eva op die leeftijd wel. Maar die had geen eczeem. We zouden misschien een soort ‘poule’ kunnen maken, dat ik de ene nacht mag doorslapen (bv op een andere kamer) en papa de andere. Maar ja, dat gaat wel ver…en dan gaan we weer terug naar hoe het eerst was…Ik hoop dat ze wat vinden, dat hij een lotion ofzo krijgt en dat ze toch even naar zijn voeding gaan kijken. Er moet wel een oplossing komen, want ik hou het wel vol, maar ook niet heel erg lang! Hooguit een uur achter elkaar slapen en dan weer 10 minuten, dan weer 20 minuten, breekt je later wel op!

Misschien inderdaad gewoon uit logeren laten gaan, ook al voel ik me een beetje bezwaard. Het is voor ons ook goed! En positief proberen te blijven! Zucht…:-=(

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja makkelijker gezegd als gedaan om positief te blijven als je zo weinig slaap krijgt. Wat ook een aanrader is om een dagboekje te maken. Dan maak je een tijdtabel van 24 uur waarop je met verschillende kleuren markers aangeeft wanneer max slaapt op is en wanneer hij huilt. Met streepjes geef je dan aan wanneer hij voeding geeft. Hier kreeg ik die tabelllen trouwens van het CB. Zo kun je de artsen ook inzicht geven in hoe de situatie met Max is.
En misschien haalt het wat uit om het gebruik van zwitsal producten ed te beperken. Het klinkt vies maar toen Rens er last van had mochten we hem alleen met water wassen en dat hielp wel een beetje. rens was toen wel al ouder, hier was de opvolgmelk de boosdoener. Die kreeg hij toen ik met 10 maanden stopte met de bv. HA melk ging hier wel goed. Maar gezien de ernst van de klachten van Max zou het misschien beter zijn om hem neocate te geven. Dat is voor kindjes met kma terwijl HA ter veoorkoming daarvan is.
Misschien dat je dat met de allergoloog zou kunnen overleggen want dit is volgens mij op recept via de apotheek verkrijgbaar. Je kunt het daar volgens mij ook zo kopen maar dat is wel heel erg duur.
Ik hoop dat ze Max snel kunnen helpen.

groetjes ramona

Ja, daar zeg je wat Ramona: Geen zwitsal.

Ik weet natuurlijk niet of jullie dat al niet meer doen, maar misschien heeft het effect om hem alleen met neutral te wassen/in te smeren ed.
Geen wasverzachter, en misschien zelfs ander wasmiddel (neutral), maar dat zou je natuurlijk ook even aan de dermatoloog kunnen vragen, aangezien jullie er morgen al heen gaan.

Hoop voor jullie echt dat hij met een oplossing komt!
Enne… je kunt altijd wat vragen aan het cb, baat het niet…

Succes ermee!
Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Ik gebruikte dus altijd de Zwitsal washandjes voor Max. Ik doe hem niet vaak in bad, juist vanwege zijn huid, maar waste hem wel elke dag een beetje met dat doekje. Hij heeft geen eczeem op zijn lijfje, maar dat kan natuurlijk wel komen…En ik gebruikte ETOS spullen voor in bad en Balneum olie…Op het CB zeiden ze ook dat ik over moet op alleen met water wassen, dus dat ga ik nu maar doen. En anders met Neutral. Mijn kinderarts zei dat voeding zelden een rol speelt bij allergie, maar mij lijkt van wel? Het zoontje van mijn collega kreeg ook Neocate, hij had vreselijk veel eczeem. Ik ben erg benieuwd wat de allergologe morgen gaat zeggen en of de berg op zijn hoofdje ook ‘vermengd’ is met eczeem. Hij strijkt als een gek over zijn hoeslakentje, dus dat moet haast wel…Hopelijk kan zij toch een oorzaak achterhalen! Ik wacht haar advies even af, voor ik meteen naar de drogist ren voor Neutral. Wel erg fijn, al die tips van jullie. Daar heb ik echt wat aan!

ik hoor de laatste tijd vaker dat kinderen niet tegen zwitsal kunnen… vreemd.

rainbow, Natusan is ook heel fijn! bij de zeeman verkopen ze natusan met een druppel baby olie erin, Rico knapte daar altijd van op met zijn onrustige huid.
ook van neutral wasmiddel en wasverzachter kopen. en zorgen dat zijn was alleen daarmee gewassen wordt.
heb je al is gedacht aan een kma?

Ze zeggen toch ook weleens dat het juist goed werkt voor kindjes die onrustig zijn. Even een nachtje uit logeren. Zodat papa en mama kunnen opladen… en daarna met nieuwe liefde / moed /geduld weer voor hun kindjes kunnen zorgen!

Kan me jou helemaal indeken. Zou zelf eerlijk gezegd ook radeloos worden. Vooral omdat het in de nacht is ieeeh…

Max ligt nu zonder bakerdoeken in bed. Gewoon, in zijn truitje…En hij is al heel lang zwaar aan het ronken, heel stil. En zonder speen…Hij krabte niet. Zou hij zijn bakerdoek gewoon zat zijn? Die maakt hem ook druk volgens mij…En het eczeem uiteraard…We gaan vannacht even testen zonder bakerzakje! Duim, duim, duim.

Ik duim mee

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

En ik duim ook heel hard voor een rustige slaapende nacht… in huize Rainbo(y)…
Kan heel goed zijn dat dit het is. Maar elke keer denk je weer het ei van columbus te hebben en dan … ik ken het ik ken het… wil je de moed niet in de schoenen doen zinken maar … ga heel hard duimen! Levi was er ook rond de 3 maanden uit …!!

Hier wordt ook geduimd!!

Groetjes,
M

En vergeet niet dat hij ondanks dat hij al genoeg te verduren heeft … ook de sprongen moet verwerken hé… volgens mij in deze periode hier toen ook gaan nachtbraken ‘opeens’ toen ook de papfles met 2 lepels pap gestart en na week ging het weer goed!

Er is hoop…!!!

Heb niet alles gelezen, maar ik hoop zo voor jullie dat die bakerdoek weg de oplossing is! Je hebt je slaap gewoon nodig om de dag weer aan te kunnen!.

Succes.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

en hoe is de nacht gegaan? ik hoop dat dit de oplossing was, en dat jullie vanndacht heerlijk hebben kunnen slapen!!!

liefs woezel

Nou…vannacht ging het zonder doek eigenlijk best ok. Max werd wel vaak wakker, maar huilde niet en hij was met zijn handjes tegen het beestje aan de wieg aan het slaan. Hij was een beetje aan het spelen, maar dat mag natuurlijk! Ik leg hem nu telkens gewoon in een bakerdoekje zonder mouwen (dat is een afbouwdoek) in bedje en hij slaapt gewoon. Echt zo met zijn handjes, in sokjes, langs zijn hoofdje. Hij lijkt het goed te doen zonder ingebakerd te worden, misschien was hij het gewoon beu??

Vanochtend zijn we naar het ziekenhuis geweest en ach germ, de allegie-verpleegkundige zag meteen dat Max echt helemaal zat. Zelfs in zijn haartjes, achter zijn oortjes en in zijn hals. Ik zag wel berg, maar geen eczeem en ik depte zijn oortjes wel droog na een badje, maar je klapt dat niet helemaal dubbel en dus had ik dat niet gezien. En tja, met Max zijn onderkinnetje (hihi) viel dat eczeem in zijn nekplooi ook niet op…Maar hij heeft er dus mega last van, zei ze. Vandaar dat schuren en eigenlijk is het 95% zeker dat de gekte van 's nachts daar vandaan komt. Dan is het stil en is hij meer gefocust op de jeuk, volgens haar. We hebben een heel smeerschema gehad en 3 cremes, waaronder een haarlotion. Ik ga het dadelijk meteen in de apotheek halen. Hopelijk knapt hij daar al van op. Ik heb er vertrouwen in dat de rust dan 's nachts terug zal keren…! Arm kindje, jeuk is vreselijk en hij kon niet zeggen dat hij er last van had. Ik zag het wel, maar dat die berg eigenlijk zwaar eczeem is, dat moet je maar net weten. Zo staat het er nu voor dus! Lang leve de rustige nachten!

Max heeft trouwens geen koemelkallergie (ook al is dat niet getest, maar hij voldeed niet aan de symptomen) en mag dus gewoon aan de standaardmelk blijven.

Gewijzigd door - Rainbow op 25 Jan 2011 13:38:21

Fijn dat jullie er wat voor hebben gekregen!
Hopelijk werkt het snel, en is Max er helemaal vanaf als zijn helmpje komt.

Enne… hebben papa en mama de nachtrust terug

Liefs, Anne

Ja, ik hoop zo dat het werkt. Ook voor Max zelf! Ik zei tegen hem: ‘Ach mannetje, mama haalt straks de creme voor je en dan komt alles goed hoor’ en toen keek hij me aan met een enorme smile! Alsof hij me begreep, zo dankbaar keek hij! Echt LIEF!

LIEF!
Het is ook reuze vervelend voor hem!
Hij kan niks zeggen en alleen maar krabben… Hoop echt dat het snel werkt:D

Liefs, Anne

he, fijn dat je nu ook een concrete oplossing hebt. Hoop voor het kleine ventje en jullie dat het gaat helpen. jeuk is echt verschrikkelijk!

Slaap lekker

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Hopelijk helpt het snel want inderdaad er is niks erger dan jeuk.

Groetjes,

Michèle