Ooooo Eva is op dit moment toch een donderkopje. Ze zit volgens mij nog steeds in een sprong. Ze is soms echt chagerijnig. Al een paar weken gaat ze brullen als ze verschoond, aan- en uitgekleed moet worden en afleiden met een speeltje helpt dan niet altijd. Nu is ze echt helemaal pis, ook vanwege tandjes die door moeten komen. Als ik haar op het aankleedkussen leg, gaat ze al gillen en dan schopt ze me! Of ze knijpt! Meteen rolt ze ook terug. Het lukt me dan niet eens meer om haar terug te rollen! Vandaag rolde ze kwaad om en in haar poepbilletjes kroop ze weg op tafel! Ze wil dan echt niet op haar rug liggen, daar heeft ze zo’n hekel aan!
Herkennen jullie ook dat je kindjes opeens zo nijdig kunnen worden en soms schoppen of knijpen van kwaadheid als ze iets niet mogen of als iets niet gaat zoals zij het willen? Wat doen jullie dan? Ik rolde Eva boos en best hard terug nadat ze 3x was omgerold. Ja, ik blijf niet lopen klooien hoor. Maar mevrouw moet wel verschoond worden…En hoe krijgen jullie het verschonen voor elkaar???
Oh ja…ze gilt op het moment ook overdreven hard: AAAAAAAAA. Zo heeeeeeel schel! Een vreselijk geluid! Niet constant, alleen als ze aandacht wil of als iets haar niet bevalt!
Groetjes Rainbow, trotse mama