Kuub waterverbruik per jaar?


#1

Gewoon even nieuwsgierig wat jullie dit jaar aan water hebben verbruikt.
Schijnbaar verbruiken wij weinig water want een gemiddeld huishouden van 3 personen verbruikt 132 kuub per jaar en wij hebben 103 kuub verbruikt.

En ik ben zo royaal met het verbruik!
2-3 keer per week een bad voor aaron…de rest douched ie…wij allebei elke dag douchen…5-6 x per week een wasmachine.
Elke dag zeker 1x de vaatwasser aan.

Mijn zus had 137 kuub verbruikt die zit dus meer gemiddeld.
Ik snap het echt niet!

Wat hebben jullie verbruikt?

Gr, Danielle


#2

Ik had werkelijk geen idee, maar ik heb er toch eens naar gekeken
Wij hebben afgelopen jaar 93 m3 verbruikt.

Maar, wij hebben dan ook geen vaatwasser en geen bad. Wel douchen we allemaal uitgebreid.

Liefs, Anne


#3

Ik heb geeeeeeeeeen idee wat wij verbruiken…
Wij douchen met ons 4en om de dag… dan gaan eerst de kids, en als hun op bed liggen gaan wij…
De wasmachine staat om de 2dagen aan… en het vaakst in het weekend…
De vaatwasser staat elke dag aan…

Maar ik denk dat wij NET iets boven t gemiddelde zitten…

Liefs, Melanie



#4

Ik ga eens kijken, ik heb geen idee! Wij zijn met 4-en en gebruiken volgens mij ook wel veel water. 2x per week bad, elke dag douchen, 1x per dag de vaatwasser en 5-6 wassen in de week. Ik douche meestal wel 5-10 minuten, mijn vriend is echt veel sneller klaar. Ik weet even niet waar ik het kan etrugvinden, maar ik ga ook eens kijken!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#5

Wij betalen trouwens wel 166,- per maand aan energie. Dat is volgens mij ook veel? Terwijl ik nooit een lamp onnodig laat branden, de verwarming niet aan staat als we weg zijn, ik was op 30 graden en dat soort dingen. Dat zal dan wel die vaatwasser, de droger en de wasmachine zijn? Ik kan echt niet besparen daarop, zou niet weten hoe, omdat ik al goed nadenk over zuinig ijn met energie vanwege het milieu ook.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#6

Wij zijn echte douchefan’s…ik kijk op de klok en 10 minuten later MOET ik de douche van mezelf afzetten dan moet ik voort wel schoon zijn.
Mijn vriend kan ook heeeelll lang douchen.
En TOCH zitten wij onder het gemiddelde.
en we plegen geen fraude…hhahaha

Gr, Danielle


#7

effe gekeken Rainbow…wij betalen 135.- energiekosten per maand.

Gr, Danielle


#8

Maarre…op 30 graden wassen doe ik niet hoor…dan word het hier niet schoon!
En ik hang niks op…alles gaat in de droger…huis is altijd verwarmd op 20 graden.

ben benieuwd wat andere verbruiken.

Gr, Danielle


#9

Wahahahaha, je pleegt geen fraude! Nou, alleen maar fijn joh, dat je heeeeeerlijk lang kunt douchen (ik denk dat ik ook eerder de 10 dan de 5 minuten haal) en dat je toch weinig verbruikt! En een warm huis is ook lekker straks! Ik doe de verwarming wel uit als we gaan slapen of als we gaan werken, maar zodra we er weer zijn, gaat ie op 22! Ik ga geen trui aantrekken tegen de kou als ik verwarming heb. Brrr.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#10

Ik weet het niet helemaal zeker , maar wat ik nog kan herinneren van de jaar afrekening verbruiken wij ongeveer 130 kuub per jaar. Maar eerlijk is eerlijk, wij hebben ene vaatwasser, gaan geregeld in bad, douchen iedere dag, wasmachine staat vaak aan en in de zomer staat een groot bad (van 2,5 m bij 3 m) op waar ook elke dag schoon water in gaat (omdat bo er met zijn zandvoetjes in gaat en met zijn zandspeelgoed dus dat wordt aan het eide van de dag wat zanderig) Ik denk dat als we het zwembad achterwege laten, het bij ons ook al een heleboel scheelt!!

wat betreft energie, daar betalen we iedere maand 180 euro aan. Dat is in de laatste jaren behoorlijk omhoog gegaan, en dat terwijl we eerder niets bij hoefde te betalen, maar gewoon door dat de olie prijs zo duur is geworden. eerder zaten we namelijk zo op de 110 euro, en sinds de geboorte van bo is dat dus behoorlijk omhoog gegaan. Maar qua prijs kun je niet gaan vergelijken, wij zitten bv bij de nuon, maar als wij overstappen naar een andere leverancier, betalen we zo 30 euro in de maand minder, voor hetzelfde gebruik. Waarom we niet overstappen? omdat er vele negatieve verhalen zijn mbt die betreffende leverancier en we het dus niet aandurfen.

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#11

2008: 77
2009: 68
2010: 71
2011: 90

half augustus stond de teller voor dit jaar op 55.
We hebben een bad dat we regelmatig gebruiken.
Geen vaatwasser (maar en moderne vaatwasser schijnt
met minder water toe te kunnen dan met de hand afwassen)
Wasmachine klasse AAA (of was het AAB?).

Gasverbruik was vorig jaar 735, en elektra 2510.

Voorschot: Nuon: 102 per maand, water kan ik niet zo snel vinden.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 13 Sep 2012 20:48:32


#12

Jeetje marselendiana…wat verbruiken jullie dan weinig en dat met 2 kinders!

Ja…dat klopt…ik heb ook een keer op tv gehoord dat als je 3x per dag met de hand afwast dat je dan meer water kwijt bent dan 1x per dag de vaatwasser laten draaien.

gr, Danielle


#13
quote:
Jeetje marselendiana.....wat verbruiken jullie dan weinig en dat met 2 kinders!

Ja…dat klopt…ik heb ook een keer op tv gehoord dat als je 3x per dag met de hand afwast dat je dan meer water kwijt bent dan 1x per dag de vaatwasser laten draaien.

gr, Danielle


Nou wassen wij 1x per dag af, dus dat scheelt op zich wel
En gewoon elke dag onder de douche hoor.
Maar dat is met 2 minuten wel klaar, en niet meer dan 6…

M.


#14

Hmmmm…ik vind het zo fijn en lekker warm onder de douche dat ik het moeilijk vind om die kraan eerder dicht te draaien.

Maarre…vind jij het dan niet vervelend dat er heel de dag “rommel” op je aanrecht staat?
Ik gooi alles meteen in de vaatwasser en weg is de rommel…opgeruimd aanrecht!

Maar met 1x per dag afwassen tja…daar kan een vaatwasser met waterverbruik niet tegen op natuurlijk dus daar halen jullie je winst uit ja.

Gr, Danielle


#15
quote:
Hmmmm....ik vind het zo fijn en lekker warm onder de douche dat ik het moeilijk vind om die kraan eerder dicht te draaien.

Maarre…vind jij het dan niet vervelend dat er heel de dag “rommel” op je aanrecht staat?
Ik gooi alles meteen in de vaatwasser en weg is de rommel…opgeruimd aanrecht!

Maar met 1x per dag afwassen tja…daar kan een vaatwasser met waterverbruik niet tegen op natuurlijk dus daar halen jullie je winst uit ja.

Gr, Danielle


Ja natuurlijk is het niet leuk om je afwas op het aanrecht te verzamelen.
Dus ten eerste is de kunst te proberen de stapel zo klein mogelijk te houden.
Glazen/bekers kunnen bijvoorbeeld best vaker gebruikt worden dan voor 1x drinken.
Efficiënt stapelen helpt ook
En eventueel, als het toch uit zicht moet, kan het ook nog even
in de afwasbak in het kastje bewaard worden.

M.


#16

Voor energie heb ik in t vorig huis (geen dubbele beglazing boven) 171euro betaald…en water 15 euro… daar komt nog de locosensus bij… van 16 euro… dat is nu allemaal appart…

Nu betaal ik in dit huis (alles dubbele beglazing 165 euro aan energie en gewoon 15 euro voor water en 16 euro voor Locosensus.

Liefs, Melanie



#17

Wij betalen 14 euro per maand aan enexis, 20 euro per maand aan nuon en ook nog eens 170 euro per maand aan eneco. Verbruiken wij dan zo asociaal veel?
Ik zal als ik thuis ben echt even het verbruik opzoeken en posten.
Verder betalen wij 48 euro per kwartaal aan water, ik weet zo het verbruik niet maar ik zal ook dat thuis even opzoeken.
Maar als ik dat van jullie allemaal zo lees, vind ik ons elektrisch en gas echt verschrikkelijk veel/hoog!
Okee, de computer van mijn vriend staat bijna dag en nacht aan… Ik gebruik de wasmachine bijna elke dag minstens 1 keer… De droger zijn we sinds kort minder gaan gebruiken (Alleen 60 graden was) De tv staat 's ochtends een uurtje aan en 's avonds 3-4 uur.
We hebben bijna allemaal led lampen. We hebben geen oven en gewoon een gaskookstel. Verder staat de vaatwasser 1 keer per 2 dagen aan. En we douchen 2 keer per week (maar wel bijna een half uur )
Valt toch best mee?

Groetjes


#18

Hhahaha…Goudvisje…vbalt best mee al die bedragen…hahaha…

maar zoek het toch maar eens op!
2x een half uur is voor ons 6 x 10 minuten he!..tikt toch door!

Gr, Danielle


#19

Wij betalen voor gas en licht 124 euro maar zit geen stook bij. Dat zit bij ons bij de huur in. Water 57 euro per kwartaal. Geen idee zo uit me hoofd wat dan het verbruik is.

Liefs Michelle



#20

Wij betalen voor gas en licht 124 euro maar zit geen stook bij. Dat zit bij ons bij de huur in. Water 57 euro per kwartaal. Geen idee zo uit me hoofd wat dan het verbruik is.

Liefs Michelle