Kuub waterverbruik per jaar?


#21

Betalen jullie allemaal per kwartaal?? Ik vond dat vreselijk… 2maanden niet betalen 3e maand een smak geld… kon dat niet meer bijhouden… dus heb er voor gekozen elke maand te doen… en nu is het zelfs standaard geloof ik hier…

Liefs, Melanie



#22

Ohhh en wij hebben ook overal led lampen, zo hebben wij 7spotjes in t plafond in de keuken…elk spotje heeft 3Watt…En de lampen bij de tv zijn een 5Watt… Scheeld een hele hoop geld… (wel investeren,maar later terug gewonnen…) En sinds gister hebben we een nieuwe wasmachine een A+ met een Eco time… dan verbruikt ie minder water en is dan energie zuiniger, en gaat na het wassen na 30min automatisch uit…

Liefs, Melanie



#23

Nou Melanie…ge bent goed bezig in het nieuwe huis…dat zal je straks op de betaalstroken zeker terug vinden/verdienen.

Gr, Danielle


#24

Wij betalen nu 100 euro aan energie en gas per maand.
Wel hebben wij een super oude ketel, dus als we een nieuwere zouden hebben, zouden we daar wel op kunnen besparen.

Water betalen we iets van 45 euro per kwartaal. (103 kuub per jaar dus)

@Melanie: Wij zetten standaard elke maand een bedrag opzij voor het water (en ook voor de gemeentebelastingen en nog een belasting die maar 1x per jaar gaat). Zo hebben we het bedrag er altijd voor staan als de rekening betaals moet worden.

Liefs, Anne


#25

@Anne: 100 euro?! Hoe doen jullie dat? Hebben jullie geen droger en geen vaatwasser ofzo? Ik vind 100 euro echt heeeeeel netjes voor 4 personen!!

Groetjes


#26

@Anne: Dat bedrag aan de kant zetten kan inderdaad ook goed…Alleen gafik het dan weer uit…omdat ik niet wist waarom ik die 1ste en 2e maand geld over had…maar de 3e maand was het ineens nodig…Hahaha

@Danielle: We hebben nog een hele oude ketel van ik geloof 15jaar… en die moeten we nog gaan vervangen, DAN PAS scheeld t geld hahahaha
In t vorig huis kregen we rond November/December een nieuwe ketel… en dat heb ik nu ook terug gezien in mn eindafrekening… kreeg niet veel terug van 7maand… ik geloof 17euro… maar t is wel iets…

@Goudvisje: Anne is volgens mij met 3personen…

Liefs, Melanie


Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 16 Sep 2012 11:00:41


#27

Het verschilt ook heel erg in hoe groot je huis is. een gelijkvloerse flat / appartement is qua oppervlakte ook kleiner om te verwarmen en kost dus ook minder energie. Daar zit in sommige gevallen ook de verschillen, waarom de 1 bv 100 euro betaalt en de andere 170. En de aanbieder , dat scheelt ook. Wat ik al zei, het is heel moeilijk te vergelijken, om een eerlijke vergelijking te maken moet je kijken naar hoe groot je huis is, en wat je verbruikt per jaar, niet dus het maandbedrag want ook per aanbieder zit er in de kosten veel verschil!

Ik denk dat wij ook veel op water kunnen besparen, wij betalen opgedeeld per maand , ongeveer 24 euro per maand, maar goed, elke dag douchen /bad met drie personen, vaatwasser elke dag 1 keer en soms zelfs twee keer, wasmachine die regelmatig aanstaat, in de zomer elke dag een erg groot zwembad die gevuld wordt , plantjes buiten die water worden gegeven etc etc.
Ook qua stroom kunnen wij veel besparen. Eerlijk is eerlijk, wanneer ik vrij heb (dus 2 weken in de 3 weken) dan staat de tv de hele dag aan , niet zozeer echt programma;s, maar de radio loopt ook via de tv, dus ja, dat kost veel energie. Zelfde geld voor de laptop, staat ook hele dagen aan. En zo kan ik nog wel even doorgaan waar we op kunnen besparen (zoals de droger, kan ook alle was ophangen bv).

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#28

@Goudvisje: Wij zijn inderdaad met 3 personen en het zal te maken hebben met ons gelijkvloerse appartement. Verder hebben wij de verwarming niet heel vaak aan staan. We hebben hem op tijden ingesteld, voor in de winter.
We hebben wel een droger, maar geen vaatwasser.

Liefs, Anne


#29

Ons waterverbruik is zo te lezen vrij laag gem. 80 per jaar terwijl wij elke dag douchen en de kinderen zo’n 4x per week. Wasmachine/vaatwasser 7 x per week. Ik wel altijd de kraan uit met tandenpoetsen en misbruik geen water. Voor het electrisch betalen wij €200 per maand zo te lezen best veel.

Marijn 8 april 2008
Dion 15 oktober2009


#30

Ons waterverbruik is zo te lezen vrij laag gem. 80 per jaar terwijl wij elke dag douchen en de kinderen zo’n 4x per week. Wasmachine/vaatwasser 7 x per week. Ik wel altijd de kraan uit met tandenpoetsen en misbruik geen water. Voor het electrisch betalen wij €200 per maand zo te lezen best veel.

Marijn 8 april 2008
Dion 15 oktober2009


#31

Toevallig net door moeten geven: wij zitten op 228 per jaar. Maar…we hebben stadsverwarming, dus dat is ook een waterverbruikverhaal. Niet helemaal een representatief voorbeeld dus die 228. (Niet dat jullie denken dat we hier 3x per dag douchen ofzo. )

Groetekes, Sje


#32

@Anne: Oeps Hoe kom ik er nou bij dat jullie met zijn 4en zijn! Dat wist ik wel, was even in de war

Wij hebben afgelopen jaar in totaal 139m3 verbruikt aan water. (Dec tot Dec) Dat is echt veel als ik dat van jullie zo lees! Toch betalen wij echt 48 euro per kwartaal xD Ik snap er niks van

Aan energie hebben we afgelopen jaar 4413 kWh verbruikt en aan gas 1881m3.
Wij wonen in een ruime eengezinswoning dus dat zal zeker meespelen.

Groetjes


#33

@goudvisje: het gemiddelde van 132 kuub is voor een gezin van 3 personen…dus 139 kuub met 4 personen is heel goed!

Gr, Danielle


#34

Net de rekening van het afgelopen jaar gekregen voor het water:
Van 13 jul 2011 - 18 jul 2012 verbruikt: 84m3
Kosten daarvoor zijn 125,88.
En reeds betaald: 150,
dus we krijgen een beetje terug

En de Nuon vroeg nu ook om de meterstanden,
en die geven aanleiding om het termijnbedrag te verlagen:
van 102 naar 88 (Gas + Elektra)

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 17 Sep 2012 21:31:58