Vanaf welke leeftijd mag je verwachten dat je kindje gaat leren kruipen? Weet dat elk kindje in zijn ontwikkeling anders is… maar toch een gemiddelde zal er wel voor zijn neem ik aan… en anders gezonde nieuwschierigheid hoe dat bij jullie ging?!
Kruipen
De kruipleeftijd is per kind verschillend. Er zijn kinderen die met het half jaar al kruipen en er zijn er ook die een stuk later zijn. Onze oudste kroop pas met 9 maanden!
Groetekes, Sje
Morgan doet verwoede pogingen. Ze gaat wel een beetje achteruit, maar vooruit heeft ze nog iet ontdekt. Rollen doet ze ook nog niet echt.
Groetjes,
Michèle

rollen doet Jurian ook nog niet… ja omrollen op zijn buik maar terug nee hoor … dan is het krijsen en piepen tot mama hem helpt…
Nou hier zal hij ook zeker pas bij 9 maanden gaan kruipen denk… hij is niet snel hoor!
Oh bij Morgan is het anderom. Wel van buik naar rug, maar andersom niet. Ze snapt niet hoe ze over haar arm moet komen…
Groetjes,
Michèle

ja dat hebben we hier ook gehad toen Jurian zo oud was… ik denk kijk die slimmerd eens… maar nu hij wel van rug op buik draait doet hij het andersom niet meer…
Ja Mini-boy dat herken ik heel goed. Tim kon al erg snel van buik naar rug draaien, maar andersom niet. Toen hij 5,5 maand was ging hij ook van rug naar buik draaien maar toen lukte het andersom niet. Inderdaad piepen en huilen totdat papa of mama er was om om te draaien. Het heeft een paar weken geduurd en toen lukte het wel weer om beide kanten op te rollen. Scheelt ons weer wat looptjes
Ben ook wel benieuwd wanneer Tim gaat kruipen. Hij probeert het al even, maar hij komt geen milimeter vooruit. Hij gooit zijn kont in de lucht en doet zijn beentjes eronder. Maar hij heeft nog niet door wat hij dan met zijn armen moet doen. Of hij gooit zijn armpjes en beentjes de lucht in zodat hij alleen nog maar op zijn buik ligt. Hij beweegt dan heel hard in de lucht mijn armen en benen. Maar ja ook dat helpt niet.
Groetjes,
Sandra
Erik doet precies wat Tim doet Sandra! Armen en benen in de lucht en zweven maar, haha. Soms kontje omhoog, maar heeft nog niet door dat die benen eronder moeten. Een jongetje bij Erik op het kdv kruipt al en hij is vier dagen jonger. Je kan er dus geen peil op trekken en zeven maanden is gemiddeld genomen wel jong om al te kruipen. Dus we wachten geduldig af…hij zal het toch een keer door gaan krijgen hoop ik…
Grappig Mriek dat Tim en Erik precies hetzelfde doen. Volgens mij zijn baby’s gemiddeld tussen de 8 en 9 maanden voordat ze gaan kruipen, maar dat weet ik niet zeker.
Groetjes,
Sandra
ons dochtertje is met 7mnd echt zelfstandig gaan rollen van de rug naar buik en andersom en ze beweegt zich voort in de box
nu met 7,5 mnd gaat ze zelf in de zit stand omhoog
en ons andere dochertje is met 7mnd gaan kruipen en liep met 9mnd
dus die was vroeg
ben benieuwd wat onze andere nu gaat doen
maar die loopt qua gewicht weer voor
dus ze zijn zo verschillend als de nacht en maar goed ook
groetjes jessij
Morgan gaat achteruit hier. Letterlijk. Als je har op haar buik op de grond legt duwt ze zich met haar armen achteruit. Dit kan ze overigens alleen op een gladde ondergrond, maar het is geen gezicht.
Groetjes,
Michèle

hahaha… leuk joh! zet haar maar snel in zijn vooruit …
maarre ben jij nog niet je portemonee aan het rondstrooien in de stad?! gezellige dag! hoop voor je dat het overdekt is…
Nee heb om 1 uur met me vriendin afgesproken. Morgan heeft net om 10 uur sperciebonen gegegeten en om elf uur bijna haar hele fles leegedronken (180cc) maar dat mag na de bonen En nu ligt ze me door de babyfoon te vertellen terwijl ze in haar ogen wrijft dat ze helemaal niet moe is ha ha ha.
We gaan zo om 12 uur weg dus ik hoop dat ze nog even rust anders slaapt ze maar in de wagen en ja het grootste gedeelte is overdekt Gister was lekkerder weer maar ja toen moesten we werken. Maar ik heb al een heel lijsje. Voetbalschoennen voor pappa is daar net bijgekomen, die andere heeft ie klaarblijkelijk kapot getrapt de vorige wedstrijd. Enne misschien toch maar even kijken naar een goedkoop wippertje want eten op de doomoo is niet zo succesvol enne een kinderstoel hebben we nog niet en volgens mij mag ze daar ook nog niet in toch?
Groetjes,
Michèle

zal ik jullie eens wat anders vertellen? hahah
Lieke heeft nooit gekropen en ging net voordat ze ging lopen billen schuiven. Dit heeft ze een paar weekjes gedaan en ging toen lopen.
Lieke kon wel van buik naar rug draaien en andersom maar deed dit nooit, als wij haar op de buik legde draaide ze ook meteen weer terug. ze vond dit vreselijk!
Lieke liep met 14 maanden.
Dus zo kan het ook meiden
groetjes Gytha

rico die doet het nog niet altijd maar gaat als hij op zn buik ligt zn eigen omgooien zodat ie dus op zn rug ligt. wel een komisch gezicht maar hij doet het nog niet vaak.
maakt ook kruip bewegingen maar komt niet vooruit. wel een stukje achteruit net als bij morgan en soms draait ie dan rondjes:S
mijn dochertje is eerst gaan stappen(nog niet los)achter haar wandelwagentje en overstappen van meubels en rondjes lopen om de tafel en sinds afgelopen week is ze pas gaan kruipen!over 10 dagen word ze 1 jaar dus het is echt heel verschillend qua kinderen!
mijn gastkindje(jongetje) teigerde pas toen hij 10 maanden was kruipen toen hij net een jaar was geweest en inmiddels loopt hij sinds een maand los hij is nu 17 maanden!
echt waar… oh je weet al wat ik dus vanmiddag ga doen. Het is ook allemaal hetzelfde … met mond open eten zelf gaan kruipen hahaha … hoezo kruipen we in de schild van ons kleintje…
hoi allemaal, ik heb me deze vraag ook vaak afgevraagt wanneer michael ging kruipen hij is nu 6 maanden en 2 weken… hij draait wel van rug naar buik en andersom maar zodra die op zijn buik ligt gaat die snel weer op zijn rug liggen hij houd daar echt niet van en heb ook al probeerd met speelgoed te lokken (haha) maar dat helpt ook niet dus vraag het me echt af wanneer hij beetje gaat kruipen…??? alle advies is welkom!!!
xxx Sylvia mama van michael

Gewijzigd door - s_vita op 14 Mar 2009 20:07:02