zoals hierboven al vermeld … .heel verschillend per kindje. Jurian is net zo oud als jouw kindje en draait wel op buik maar nog niet zelfstandig terug. Ach het komt vanzelf… je kindje loopt niet achter hoor als dit nu nog niet kan kruipen…
Kruipen
Tja Minke is nu net 8 maanden en is ook niet zo snel met alles… ze kan wel goed draaien maar doet het gewoon bijna nooit! Ze gaat eigenlijk meteen piepen als ik haar op haar kleed op de grond leg ( maar ik probeer dit wel elke dag een paar keer te doen). Het liefst zit ze ( kan ze nu rdelijk los, evenwicht bewaren is echter nog spannend dus ik zit er steeds bij), op de grond, in haar trip trap stoel of op de bank, ingebouwd tussen kussens. Ze kan al wel staan ( houdt zich vast aan de spijlen van de box) maar dan zet ik haar neer, ze kan nog niet zelf gaan staan.
Ik maak me soms ook een beetje zorgen, leert ze wel kruipen als ze liggen niet zo leuk vind? En kan ik haar idd helpen door het "voor"te doen? Of komt die interesse “vanzelf”? Wie herkent dit en heeft tips?
groetjes!
Gewijzigd door - Linette1 op 10 Feb 2009 15:59:55
hoi linette,
ja hoor herkenbaar voor me!
Lieke vondt het vreselijk op de buik en deed he vrijwel nooit heeft ook nooit gekropen! Ze liep wel met 14 maanden. Ik heb me er ook zorgen om gemaakt want de gekste dingen worden er gezegd over kindjes die nooit gekropen hebben! (krijgen een achterstand etc) Nou ik zelf heb ook nooit gekropen en met mij is ook alles goed gekomen! Lieke draaide ook nooit zelf om ze kon het wel maar deed dit nooit!
Ik kan je vertellen: IK HEB WAT AF GEKROPEN DOOR DE KAMER OM HET HAAR TE LEREN MAAR DAT WERKTE ECHT NIET!
Ze moeten het tenslotte zelf gaan doen en door hebben, doen ze het niet is er nog niks ergs hoor! Hier is het ook goed gekomen. En lieke was wel niet de snelste met grove motoriek maar ze praat als er eentje van 2,5 aldus CB
groetjes Gytha

Oh Gytha wat grappig dat jij dat schrijft over je kruip-avonturen! Ik moet zeggen dat ik het mezelf ook nog zie doen…hihi! Maar fijn dat het bij jouw dochtertje allemaal goed gekomen is . Het vervelende is dat we vrienden hebben met een jonger kindje en die is veel actiever met draaien enzo en dan wordt ik soms wat onzeker! Dat kindje heeft ( natuurlijk) ook al een tand en Minke nogeen tandeloos lachebekkie…
hoi hoi…
oh zo herkenbaar…! Maar helaas dwingen kun je die kleintjes niet al zou je het soms wel willen…
Misschien dé troost dat ze zeggen hoe later hoe beter… ik bedoel hoe later tandjes hoe sterker het gebit/ hoe later ze lopen hoe steviger (minder vallen) ze lopen / hoe later … hoe beter …
mmm arme Jurian die heeft nl al met 4 maanden tanden gekregen…
hoi hoi,
Onze meid begon eerst achteruit te kruipen toen ze 8 maanden was en inmiddels is ze een goede 9 maanden en kruipt/tijgert ze vooruit.
In het begin nog vrij langzaam maar als ze het eenmaal doorhebben gaan ze steeds sneller kruipen! Toch zal ze geen meter verder kruipen dan strikt noodzakelijk. Kortom, ze kruipt wel maar niet zo heel veel. (ze zit liever op haar kleed met haar speelgoed te spelen). Niet te druk maken over dat kruipen, komt vanzelf.
Groetjes
het heeft ook zijn voordelen…*geen versleten broek/kleding *geen geren achter hem aan… enne er zijn er vast nog meer
mijn broertje liep met 6maanden en dat was eerder eng dan leuk het is dan nog echt een baby en nee en pas op snppen ze dan nog echt niet dus ik zie wel wanneer die gaat kruipen als die het maar uit zich zelf doet en op eigen kracht kan er ook niks geforceerd worden
groetjes wendy
Hoi,
Aaron snapt nog steeds niks van omrollen…niet van rug naar buik en ook niet van buik naar rug, maar hij ZIT inmiddels ineens als de beste!
Toen we afgelopen weekend terug kwamen van weekdn weg wilde hij niet in de box liggen dus ik zet hem neer…en hij bleef geheel alleen zitten en nu hoef ik nieteens meer te helpen!
Ik moet hem wel zelf op zijn billen zetten anders lukt het niet!
Dus ik denk dat Aaron omdraaien overslaat!
Gr, Danielle
Grappig Danielle! Wat kunnen ze je dan verrassen hè? Erik kan nog maar heel kort zelfstandig zitten, maar die rolt weer wel. Zo zijn ze allemaal anders, haha. Erik is nu heel gefrustreerd, omdat hij wil kruipen. Hij heeft alle bewegingen onder de knie, maar kan ze nog niet in volgorde gebruiken. Hij kan zich op z’n handjes opdrukken, kan z’n kontje omhoog doen en z’n beentjes apart van elkaar onder z’n kontje doen. En nu nog in één vloeiende beweging en meneer kruipt…hij baalt dat het nog niet lukt joh! Eén grote jengelpartij hier, hij zit duidelijk weer in een sprongetje. Hopelijk kan hij het als het sprongetje voorbij is. We zitten hem goed te stimuleren, maar vooralsnog frustreert dat alleen nog maar meer…
Groetjes!
Morgan lijkt nu af en toe net een slangenmensje. Ze kronkelt zich in alle bochten maar omrollen lukt nog niet. Ik durf haar alleen niet meer alleen op de bank te laten liggen want ze zal maar net de verkeerde bocht nemen
Groetjes,
Michèle

Hier nog zo’n gefrusteerd mannetje. Probeert echt alles om vooruit te komen, maar het lukt hem gewoon niet. Als hij op zijn buik ligt kan hij wel zijn armen naast zich verplaatsen. En inderdaad omrollen kan hij als de beste. Hij rolt alle kanten op. Maar kruipen lukt dus echt niet en dat frusteerd hem heel erg. Dan is het echt jengelen. Zijn kont gaat omhoog, zijn benen gaan eronder maar verder komt hij niet. Ook zweeft hij vaak, hij ligt op zijn buik en dan zijn armen en benen de lucht in. Maar hij komt gewoon geen milimeter vooruit. Maar goed hij is er druk mee bezig, dus we zien wel wanneer het hem lukt.
Leuk Danielle dat Aaron nu zelfstandig kan zitten. Dat kan Tim nog niet. Dus ja zo zie je maar iedere baby kan weer iets anders eerder.
Groetjes,
Sandra
Ik ha vanmiddag morgan in haar blote bips op de bank liggen en tot mijn verbazing was ze veel drukker met bewegen bezig dan wanneer ze kleren aan heeft. Lijkt wel of kleren haar hinderen of zo. Dus toch maar wat vaker zonder kleren, alleen de luier maar wel denk ik want van de week plaste ze doodleuk op de bank
Groetjes,
Michèle

ff checken op de nieuwe foto erop staat…ber trots op m’n ventje…zo kan iedereen het zien…haha…
Gr, Danielle
[img]http://b1.lilypie.com/H2app1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />
nondepie…nou doet mijn verjaardags kalender het niet meer!
[img]http://b1.lilypie.com/H2app1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />
Hihi. Nondepie…nog nooit van gehoord…
Maarre, wat ziet dat er groot uit, zo’n zittend kereltje. Leuk man!
Groetjes!
oh Danielle … wat een snoepie en wat wijs ook al he als ze dan zo zitten… dat doet Jurian ook nog niet…
Jurian draait alleen op zijn buik … terug is het miepen en piepen tot papa of mama hem komt helpen… (hoelang duurt deze periode… hoe kan ik hem hierin stimuleren?)
Ha ha ha ja ze zien er zeker stoer en wijs uit als ze zitten. Alsof ze de hele wereld aan kunnen. Ik zou ook trots zijn hoor Danielle
Groetjes,
Michèle

Stimuleren…!!!
Geen idee hoe je dat moet doen…ik laat hem zijn gang maar gaan en denk maar: alles komt een keer goed!
misschien snapt hij morgen wel ineens hoe hij moet draaien…misschien ook pas over 2 maanden…we wachten af…hihi…
Gr, Danielle
We waren gister trouwens naar het CB geweest.
Daar zeiden ze dat Aaron er snel bij was qua zitten …dat is gemiddeld met 8/9 maanden zoiets.
maar ja…dat omrollen doet HIJ dus weer NIET!
Ennu mini boy…Aaron woog gisteren 8380 gram en was 71.1 cm en hoofdomtrek was 44.8
Alles was perfect volgens tabel zeiden ze.
Gelukkig!
Gr, Danielle