Kruidvat potjes ui zout selderij?! 4+:S

ik had in het kruidvat 2 potjes 4+ gekocht zowel fruit als groente.

nu zag ik dit op het etiket staan van de groente en ik weet ZEKER dat het van 4+ is:

Kruidvat Gemengde Groenten
Ingrediënten: groenten (70%) (aardappelen, sperziebonen, tomaten, wortelen, doperwten, selderij, uien), kookvocht, suiker en zout
Allergeneninformatie: dit product is glutenvrij, dit product bevat selderij

mag dit? ik durf het niet te geven, had even niet bij stilgestaan om in de winkel op het etiket te kijken.

en bij kruidvat fruit staat bij dat er suikers in zitten.

graag jullie mening en/of advies

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

zal wel fruitsuikers zijn denk ik en een klein betje zout zit altijd wel in die potjes

Ik zou een klein beetje kijken hoe hij er op reageerd. Enne zout krijgt ie straks toch ook met brood binnen, dus het zal niet veel zijn anders mag het niet verkocht worden.

Enne fruitsuikers kan geen kwaad. Dat krijgen ze ook met een appel eten binnen. Dat is juist gezond.

Groetjes,

Michèle

nee ze zegge dat t buiten fruitsuikers ook gewoon suikers zijn om beetje extra smaak maar dat zowel t zout als suikers erg minimaal is.
oke maar dan de ui en selderij?

Ja dat vind ik wel een beetje vreemd Hoewel selderij heel goed is hoor. Veel vitamine en vochtafdrijvend. Maar dat laatste is bloemkool ook. Maar ui. Ja anders even aan kruitvat vragen. Niet in de winkel, maar vaak hebben ze een klantenservice hoe dat zit. En als je het niet vertrouwd dan niet geven.

Groetjes,

Michèle

ja ik zal is even bellen staat een nummer op het potje laat zo wel weten

Is goed lees het straks wel.

Groetjes,

Michèle

dit is wat ze ongeveer zeiden:

Kruidvat maaltijden bevatten een kleine hoeveelheid toegevoegd zout voor het verbeteren van de smaak.
Ook voor toevoegen van zout aan babyvoeding zijn er wettelijke Europese richtlijnen. Dit zijn uiteraard kleine hoeveelheden waar Kruidvat maaltijd potjes ruim onder blijven. Het toegevoegd zout varieert van 0,075 gram tot 0,12 gram per 100 g in Kruidvat Maaltijden.

en

Kruidvat fruithapjes bevatten een kleine hoeveelheid toegevoegd suiker om de smaak te verbeteren.Toegevoegde suiker wordt gebruikt om de soms natuurlijke zure smaak van bepaalde fruitsoorten op te heffen. Het is dus wisselend per variant òf en hoeveel suiker er is toegevoegd.

Er zijn Europese richtlijnen t.a.v. hoeveel suiker er mag worden toegevoegd aan voeding bestemd voor baby’s en peuters (heel wenig mag). Dit zijn kleine hoeveelheden waar Kruidvat Fruit hapjes ruim onder blijven. Op de etiketten is het verplicht alle suikers gezamenlijk te vermelden; dit zijn de natuurlijke vruchtensuikers (uit de vruchten zelf) plus het toegevoegd suiker bij elkaar opgeteld.

(effe opgezocht want anders was het weer verkeerd maar goed ze zeiden het ook zo)
en wat betreft de ui.
ze zeggen dat dat onder het jaar niet mag, niet als je het ZELF maakt omdat je het nooit zo kunt minimaliseren als ze in de fabriek doen voor babyvoeding. daarom mag het wel als hetu it een potje komt omdat het zo minimaal is dat het nauwelijks merkbaar is en meer vanwege de smaak ofzoiets.
nouja dan toch mar es uitproberen

Oke, op zich logisch enne mocht je hem ruiken dan weet je hoe het komt.

Maar daarom zeg ik altijd als je het niet vertrouwd bel ze. Die nummers zijn vaak gratis en ze zitten er niet voor niks. Ik doe het nu ook met Morgan hoor. Als ik het zeker wil weten bel ik de fabrikant.

Groetjes,

Michèle

ja ik wist niet dat die ook zo’n nummer hadden voor voedingsadviezen. volgende keer beter kijken inge
vanavond eet hij weer spinazie met sperzieboontjes, hij at het gisteren met geweld naar binnen heerlijk vond hij het.
ik snap die gekkerd niet hoor. olvarit vind ie minder lekker dan bonbebe en als ik zelf proef dan heb ik zoiets van: olvarit smaakt tenminste naar ECHT eten en bonbebe zit echt een vieze BIJ smaak aan. ik weet ook niet maar goed hij moet het zelf weten

Ha ha ha Morgan zat gister te klooien met haar eten dus Mervin pakt haar lepel en nam een hap, laat Morgan inderdaad ook bonbebe gemengde groente zitten eten. Echt je had het gezicht van Mervin moeten zien. Hij vond het zo vies. Hij had echt zoiets van hoe kan ze dat eten. Maar ja ze was zo boos dat pappa een hapje van haar eten had genomen dat ze niet wist hoe snel ze haar bordje leeg moest eten

Groetjes,

Michèle

hahaha, heel begrijpelijk van mervin
en makkelijk als ze boos wordt en dan ineens wel dr bordje sneller op eet. rico niet die zit breeduit te lachen als ik ook een hap neem, en dan ook zo hmmmmm smak smak smak doe vind hij geweldig en idd dan eet hij wel weer. maar boos wordt hij niet. wel grappig van morgan haha echt zovan: NEEEEEEEE PAPPAAA!! IS VAN MIJ!
nouja voor rico ; bonbebe rulez en voor mama olvarit rulez

Grappig he dat ze al zo wijs zijn dat ze zoiets hebben van nee dat is van mij. Tim is echt een klein vreetmonstertje en eet echt alles. Wij maken het dus nooit mee dat hij zit te knoeien met zijn eten. Gisteren waren wij aan het eten en zat hij er voor de gezelligheid in de kinderstoel bij. En zijn mond ging iedere keer open terwijl wij zaten te eten. Hij had zoiets van ik wil ook. Maar ja helaas voor hem, hij had al gegeten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

haha ja van dat mondje open herken ik ook, ik had een boterham in mn hand en hij zat op mn schoot en hij keek me aan, opgetrokken wenkbrouwen en een frons in zn voorhoofd en zn mond open zovan: rico wil ook!
haha super schattig.
eergisteren ook, hij pakte het lepeltje af (waar ik al een schepje mee had genomen) en hij was zo razendsnel en het was zo onverwacht dat hij m nog afpakte ook en meteen in zn mond stak. helaas iets te ver en het was kokhalzen. en daarna heel hard huilen. vond het zo sneu! hij wilde het zo graag zelf doen maar ja het mislukte dus.

Ha ha ha dat ken ik van morgan die steekt haar duim steeds te ver in haar mond. Ik zeg dan ook altijd tegen haar dat ze geen paris hilton hoeft te worden en dat anorexia niet in is Nee duimen is nie aan mijn dochter besteed

Enne kom niet ana haar eten hoor want dan heb je echt ruzie, klein schobbejakje.

Groetjes,

Michèle

hahaha wat een boefje is het ook he.
nee anorexia zal ze zeker niet hebben, als ze al boos wordt als iemand aan dr eten zit

Vanavond een heel nieuw smaakje, ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden. Misschien begin in met de favosmaak van bruine bonen met appel en deze keer met rundvlees

Groetjes,

Michèle

ooh lekker lust ik ook wel haha echt gaaf nu hoef je niet veel moeite doen michele, genoeg variatie van 6+! beter dan die 4+ want dan moet je 4 verschillende merken kopen om een beetje variatie te brengen of zelf een aardappel mixen, maar goed net als vlees en groente probeer ik mee op te letten vooral vlees want daar worden hormonen ingespoten en in die potjes dus niet. met groente ook wel zo veilig want die worden helemaal niet bespoten en wat in de winkel ligt…tja je weet niet in hoeverre die bespoten zijn en je kunt wel gaan wassen maar of het dan er helemaal af is…maar oke met groente vind ik het nog iets minder erg om zelf te geven maar vlees ga ik echt niet zelf geven als hij 6 maanden is. gewoon potje dat is tenminste hormoonvrij vlees
wij eten trouwens kip met curry saus ofzoiets iets van knorr, en rico nog een keer spinazie. als ie tenminste wakker wordt want hij is zo duf als een konijn

quote:
Grappig he dat ze al zo wijs zijn dat ze zoiets hebben van nee dat is van mij. Tim is echt een klein vreetmonstertje en eet echt alles. Wij maken het dus nooit mee dat hij zit te knoeien met zijn eten. Gisteren waren wij aan het eten en zat hij er voor de gezelligheid in de kinderstoel bij. En zijn mond ging iedere keer open terwijl wij zaten te eten. Hij had zoiets van ik wil ook. Maar ja helaas voor hem, hij had al gegeten.

Groetjes,
Sandra

Leuk he!! Gezellig ook…

Jurian eet hier wel mee met ons als wij eten… zowel met broodmaaltijd als de warme hap… Hoelaat geven jullie Tim zijn avondvoeding?

Ja zo denk ik ook Inge, ineens wordt zelf pureren zo’n gedoe, Enne lees maar mijn laatste blog op mijn hyves dan weet je hoeveel smaken er zijn

Nog even iets over het bespuiten van groente en fruit. Al het Nederlandse groente en fruit is zo goed als biologisch. De nederlandse wetgeving is op dit gebied zo streng dat er bijna niks op zit. Groente en fruit uit zuidelijker gelegen landen daar in tegen bevatten behoorlijk wat pesticiden. En wil je echt schoon eten zeg maar dus ook je vlees, ga naar een biologische supermarkt. Je betaald er wel wat meer voor maar je weet zeker dan het schoon en onbespoten en hormoonvrij is.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 03 Mar 2009 14:58:38