Krampen terug van weggeweest

de titel zegt het al.
mijn baby is 8 weken en was eindelijk 5 dagen van zijn krampjes af, en sinds vanochtend is het weer terug van weggeweest.
ik heb niets aan zijn voeding flesjes of wat dan ook veranderd…
hoe kan dit?

(K)Kuzjes!

Hij zit middenin een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

quote:
Hij zit middenin een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

een wat?
en oei ik groei boek?
wat bedoel je nu? aub meer uitleg…

(K)Kuzjes!

ik heb het wel al opgezocht
maar zo’n sprongetje is dat al met 8 weken???
en er staat dat hij dan ook minder goed drinkt en dat is echt NIET het geval, het zijn echt krampjes, want hij laat daarbij ook windjes als ik zn beentjes een beetje tegen zijn buikje duw (dan komt het makkelijker)
en zoals ik het op i’net lees is een sprongetje dat hij ineens dinge niet meer leuk vind of dingen juist wel die hij eerst niet leuk vind, etc… en wat minder goed drinkt hangerig is en veel huilt?

het is juist ook zo dat hij eerst goed poepte, toen een aantal dagen niet en 'n x lactulose heb gebruikt (1-malig) toen wat diaree had daarvan en daarna ging poepen weer goed tot eergisteren toen poepte hij 2 kleine beetjes en 3 grote poepluiers IN 1 DAG! (flesbaby) en die gisterochtend ook wat gepoept en vanaf toen tot nu niet meer (en daarom misschien krampjes?) maar ik weet het niet meer…is zo ingewikkeld af en toe!

(K)Kuzjes!

Krampjes houden in princiepe aan tot 12 weken en zelfs dan kunnen ze nog wat krampjes hebben. Morgan had dat ook, leek ineens minder en toen kwam het weer. Helaas kun je er niet zoveel aan doen. Warm houden, troosten en knuffelen en wat je al doet ‘ontluchten’ zijn de enige dingen zo’n beetje. Bij Morgan verlicht cinababy wel een heel stuk.

en ja sprongetjes beginnen met 8 weken. Afhankelijk of je baby te vroeg of te laat geboren is komen ze eerder of later. Hoe dat rekenen precies zit weet ik ook niet daar vergis ik me altijd in. Morgan is nu even elf weken en hard op weg in haar volgende sprongetje. Iets voor de 12 weken dus ik heb ook me handen vol.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

maar ik heb er zelf nog nooit van gehoord, wat houdt dat bij jou kleintje precies in dan? misschien dat het beeld dan wat duidelijker is…

(K)Kuzjes!

en hoe kan het dan dat de ene keer hij 5 x op 'n dag poept (is dat niet TE VEEL??) en dan weer 2 dagen niet…?? ik weet dat zn darmpjes nog niet helemaal goed werken dus die krampjes. maar met zn ontlasting…is dat niet vreemd zo onregelmatig?

(K)Kuzjes!

Wat moet ik uitleggen? En tja de ene keer gaa nze ook meer dan de andere. Dat heb ik zelf ook wel eens. Soms 2 dagen niet en dan 3 tot 4 keer op een dag. Morgan had in het begin elke luier een poepluier bijna en nu 1 harde luier per dag en soms niet dan slaat ze een dagje over. Denk dat dat ook te maken heeft met hoe de darmen gaan werken als ze rijp zijn zeg maar.

Groetjes,

Michèle

quote:
Wat moet ik uitleggen? En tja de ene keer gaa nze ook meer dan de andere. Dat heb ik zelf ook wel eens. Soms 2 dagen niet en dan 3 tot 4 keer op een dag. Morgan had in het begin elke luier een poepluier bijna en nu 1 harde luier per dag en soms niet dan slaat ze een dagje over. Denk dat dat ook te maken heeft met hoe de darmen gaan werken als ze rijp zijn zeg maar.

Groetjes,

Michèle

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

maar bij flesvoeding horen ze toch elke dag te poepen? dat zei de kraamhulp toen tege mij vandaar…
en uitleggen over hoe dat precies gaat met sprongetje en waar je dat aan merkt en zo.
ik weet gewoon soms niet of ik m dan uit bed moet halen of juist niet. en het liefste doe ik dat wel natuurlijk maar wil m niet te veel aanleren dat ik m dan eruit haal als hij huilt. soms probeer ik eerst wat ‘speentje ofzo’ of knuffelen terwijl ie nog in bed ligt, en als ik dan ga is ie soms wel rustig en soms begint het opnieuw en dan 3 x zo hard. en aan de ene kant heb ik zoiets van late huile kan ook niet altijd kwaad hij moet het ook zelf een beetje leren of hij moet het ook kunnen verwerken alles van die dag… maar aan de andere kant…vind ik het ZO moeilijk m te late liggen als hij verdriet heeft. ik ga mezelf dan na als ik verdriet heb vind ik het verschrikkelijk als niemand me troost. hahaha snapje

(K)Kuzjes!

Volgens mijn kraamhulp hoefde ze niet elke dag te poepen. Met bv poepen ze geloof ik elke dag. Mijn verloskundige zei ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken tenzij ze dus echt harde buiken krijgen en het langer dan twee dagen aanhoud. Maar dat is meestal niet hoor. Het is goed hard dat wel, maar ze krijgen het er wel uit. En anders toch iets meer water (10cc) erbij doen.

En als ze een sprongetje in gaan dan willen ze ineens alleen bij mamma zijn, ze willen meer aandacht, zijn eenkenniger en slapen en eten slechter. Ze zijn van slag. Het is soms heel vervelend, maar ze leren. Morgan is nu ook met een sprongetje bezig, die van 12 weken en ze slaapt hazeslaapjes en vanacht hadden we haar weer in haar eigen bed in haar kamertje gelegd en vanaf half twee was ze om het uur zowat wakker. Speentje willen en haar beer. Ik was dan ook niet blij. Als ze op de dag zo is dan haal ik haar op een gegeven moment maar uit bed. Ik kijk of ze echt wakker is dan, soms lijkt ze wakker maar valt ze na het geven van de tul weer in slaap. Als ze dan echt wakker is tja dan is het bezig houden of huilen. Soms is ze wel even met zichzelf bezig maar liever heeft ze aandacht van mij of haar vader. Gelukkig is het met ongeveer uiterlijk een week wel weer voorbij, het ergste, maar je moet er even doorheen.

Groetjes,

Michèle

Volgens mijn kraamhulp hoefde ze niet elke dag te poepen. Met bv poepen ze geloof ik elke dag. Mijn verloskundige zei ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken tenzij ze dus echt harde buiken krijgen en het langer dan twee dagen aanhoud. Maar dat is meestal niet hoor. Het is goed hard dat wel, maar ze krijgen het er wel uit. En anders toch iets meer water (10cc) erbij doen.

En als ze een sprongetje in gaan dan willen ze ineens alleen bij mamma zijn, ze willen meer aandacht, zijn eenkenniger en slapen en eten slechter. Ze zijn van slag. Het is soms heel vervelend, maar ze leren. Morgan is nu ook met een sprongetje bezig, die van 12 weken en ze slaapt hazeslaapjes en vanacht hadden we haar weer in haar eigen bed in haar kamertje gelegd en vanaf half twee was ze om het uur zowat wakker. Speentje willen en haar beer. Ik was dan ook niet blij. Als ze op de dag zo is dan haal ik haar op een gegeven moment maar uit bed. Ik kijk of ze echt wakker is dan, soms lijkt ze wakker maar valt ze na het geven van de tul weer in slaap. Als ze dan echt wakker is tja dan is het bezig houden of huilen. Soms is ze wel even met zichzelf bezig maar liever heeft ze aandacht van mij of haar vader. Gelukkig is het met ongeveer uiterlijk een week wel weer voorbij, het ergste, maar je moet er even doorheen.

Groetjes,

Michèle

Met bv kan het gebeuren dat ze ze op een gegeven moment nog maar eens per week poepen, zo licht verteerbaar kan dat zijn. Met fv poepen ze vaker, maar dat verschilt per kindje. Ieder kindje heeft z’n eigen snelheid van spijsvertering, net als volwassenen. De één gaat elke dag, de ander om de dag, etc. Als je kindje een opgezwollen buik heeft en het (volgens mij) langer dan drie of vier dagen wegblijft, wordt het tijd er iets aan te doen. Tot die tijd gewoon even wachten. Wat Michele ook zegt, wij lengden de flessen altijd aan met 10 tot 20 cc extra water. Dat werkte goed. Ook gebruikten we ABC Dophilus, een poeder dat de darmflora helpt opbouwen en dat je door de flesjes kan doen. Kost wat, maar werkt goed. Onze kleine ging er beter door poepen.

Groetjes!

Zie het sprongetjes-topic wat Asje in Mama’s hoekje aangemaakt heeft. Sprongetjes beginnen al na een paar weken en komen dan met tussenpozen terug.

Groetekes, Sje

hoi hoi…

ff snel je verhaaltje gelezen en de reacties! met flesvoeding poepen ze juist minder dan met borstvoeding… borstvoeding is licht verteerbaar! als je kleine echt last van krampjes heeft dan huilt hij meer/trekt beentjes omhoog… en is dan soms 10 min stil en dan weer huilen (krijsen)… tja dat is hun communicatie! ook is het dan als ze wel poepen donkergroen van kleur!

hier poept ons manneke soms maar 1x in de week andere keer wel iets meer … hij is nu 4 maanden en denk dat de ergste krampen nu wel voorbij zijn. Tja lactulose gelijk erdoor is denk niet echt de oplossing… dat kan ook voor borrels en krampjes zorgen! misschien is dit iets:
*10-20 cc extra water bij de voeding toevoegen
*na 3 dagen geen ontlasting theelepeltje slaolie bij de flesvoeding mengen
*masseren na de voeding (met klok mee over de buik)
*fiets bewegingen maken met de beentjes

mocht dit echt niet helpen dan kan je nog … met druppeltjes oid beginnen maar lactulose mag volgens mij alleen op advies van huisarts! en … als de kleine vier maanden is … met fruit beginnen (geen banaan)…

Wij gebruiken hier cinababy van VSM. Dit had onze kraam gezegd en het bevalt prima. Zijn volgens mij al met het 3e flesje bezig…
Sanne poept ook niet zeer regematig, Heeft een keer 2 dagen niet gepoept en toen was ik toch wel lichtelijk in paniek. Maar dat schijnt er allemaal bij te horen…
Wat ‘fijn’ te lezen dat elke kraamhulp verschillende verhalen vertelt over het poepen he?! Ik word er soms een beetje kriegelig van.
Wat ik steeds in mijn achterhoofd hou is VOLG JE GEVOEL!! Die ‘tips’ van anderen kan me heel onzeker maken… Ach bij de tweede zou het vast makkelijker gaan, dan ben je ‘ervaren…’

Ook zoiets De wijkverpleegkundige die bij ons thuis kwam zei zelfs dat babys geen scheetjes lieten!!! Nou, echt wel hoor!!! Vreemd he?!

Liefs

Ik heb voor Morgan nu naast de cinababy ook Kindicol. Dit is speciaal voor kindjes die moeilijk poepen en harde ontlasting hebben. Morgan poept wel elke dag maar het zijn knikkers. Ik wilde het eerste even aankijken voro ik het zou berichten want alles moet altijd even aanslaan, maar dat doet dit zeker. Ontlastingen worden weer minder hard en gaan makkelijker gelukkig. Is ook van VSM en bij drie keer per dag (wij doen het om de voeding beginend met de eerste ochtend) gaat het prima, mevrouw kijkt zelfs uit naar dat blauwe lepeltje…

Groetjes,

Michèle

ja maar juist omdat borstvoeding licht verteerbaar is, slaan ze het meeste gedeelte op zeggen ze hier bij het CB en bij flesvoeding verteert het juist niet zo heel snel (ook al heb ik de lichtste - special care) en daarom poepen ze de rest uit ofzoiets. heel vaag dat vertelde ze me vandaag.
hebbe ook sina baby maar kan nie echt zeggen dat het goed aanslaat bij hem.

vandaag zijn eerste prikjes gehad, ik moet bekennen de tranen liepen over mijn wangen vooral bij die 2e prik (pneumokokken) ooh echt erg! hun zo: geeft niks meid, sommige moeders lopen zelfs de deur uit!
gelukkig hield mijn vriend onze kleine vast want ik heb echt een fobie daarvoor en als hij zo gaat gille aaah echt zo zielig! heeft 3 kwartier last van krampjes gehad en stijve been net germ het arme kind lag al meer als 4 uur wakker! gelukkig slaapt ie nu, na zn voeding en heeft geen koorts…
hopelijk blijft het zo.

wilde het gewoon effe vertellen, had geen zin om 'n nieuwe topic aan te maken.
hij heeft gelukkig gisteren ook weer gepoept maar ook sinds kort heeft ie er zo’n zure lucht bij hangen pff normaal stinkt het ook wel maar zo?!?! echt ZUUR.

kom je daar aan bij het CB leg je uit wat je zorgen zijn hebk meteen het gevoel alsof ze denken ho daar komt zij weer aan. (had ik ook uitgesproken haha) maar dat was niet zo zeiden ze. tja sorry maar het is ook maar mijn eerste kleintje en ik weet toch ook niet of het allemaal normaal is als ik dat nog nooit eerder heb gezien/gehoord?

XX

(K)Kuzjes!

Ik hoop dat je echt wat aan je CB hebt, De mijne is soms echt ruk. Enne van die prikken ken ik hoor. Mijn vriend heeft haar ook vast en ik draai weg. Naaldenfobi en dan die prikken in dat kleine lijfje… Morgan is woensdag 12 weken, dus het is weer bal en mogen we weer. Gelukkig gaat pappa weer mee. Na 8-12 gaat pappa zo ie zo alleen want mamma werkt 5 dagen en pappa is een door de weekse dag vrij.

Groetjes,

Michèle

ooh dan ben ik gelukkig niet de enigste haha.
nee echt bij die 2e prik huilde ie zo erg hij haalde uit met zn huil en helemaal bibberend huile en in die bibber bleef ie echt bijna 20 seconden hangen ik dacht god wat een adem heeft hij! maar echt zo zielig, voelde zovan: JIJ DOET MIJN BABY PIJN! heb m daarna zijn flesje gegeven DAAR NOG ik denk het is goed, hij moest toch eten anders moesten we eerst door de kou lopen. vond ik zo sneu, daar werd hij trouwens wel rustig van gelukkig.
echt ik had gewoon rode ogen van de tranen die eruit kwamen. schaamde me dood, ben zn moeder ga ik beetje lope janke daaro! kan er niks aandoen voel me zo verbonden met m dat ik alles lijk te voelen wat hij voelt.
hmm denk dat ik paar uur ga slapen ofzo, hij slaapt nu ook dus dat komt mooi uit
denk dat ik hem met zn laatste voeding half 12 gewoon nog 'n keer temp voor de zekerheid, en inbakeren doe ik ook maar niet. hij heeft dan wel geen koorts maar dat kan nog komen natuurlijk…
ben wel trots op mijn mannetje. en zijn beentjes bewegen hoef ik eigenlijk niet te doen want als hij wakker is is hij zo alert en flink aan het trappelen met zn beentjes dus die traint hij goed!
maar zit beetje te denken…aangezien hij nu slaapt 'n paar uurtjes zullen ze als hij wakker is wel flink stijf zijn, maar om m nu te storen om zn beentjes te bewegen is ook weer zo drastisch toch??

(K)Kuzjes!

Hey hoi,

Gewijzigd door - jane73 op 26 Nov 2008 08:24:28