Kraambezoek

Ik vraag me af hoe jullie met kraambezoek omgingen die te lang bleven zitten. Vanavond waren mijn neef en zijn vrouw hier. Erg leuk dat ze langskwamen, maar verder zien we ze nooit. Ze waren hier al 2 uur, dus mijn man heeft ze net naar huis gestuurd. Natuurlijk heeft hij wel gelijk, want 2 uur voor kraambezoek is lang. Maar ik voel me er wel opgelaten bij dat hij ze zo wegstuurt. Of zouden jullie hetzelfde reageren?

Groetjes,
Sandra

Wat goed dat hij ze wegstuurt!
Moeten ze maar begrijpen hoor, jullie zitten net met baby en hebben ook wel even rust nodig toch?

Hier kan manlief dat niet… zeg maar ongeveer 1x per jaar komen zijn broertjes hier, en die blijven dan gerust tot na 1 uur 'snachts zitten
Nadat ik dan (hint!!!) al alle glazen, bakjes van de snacks etc. heb opgeruimd en ietwat overdreven heb gegeeuwd en zeg dat t toch al best laat is snappen ze het nog niet…
Vervolgens zeg ik dan ook maar gewoon dat de tent gaat sluiten, en ik graag naar bed wil.
Nou… dan begint het door te dringen, totdat er opeens weer een film ter sprake komt
Nou dan ga ik gewoon naar bed, en schopt manlief ze t.z.t maar de deur uit hoor! Hahahhh

Wij hebben dat toen Luka geboren werd ook gedaan, met name mijn man.
Hij had sowieso zoiets van: we zien en spreken ze verder nooit, en nu moeten ze ineens allemaal komen kijken en het liefst nog mee eten ook! Met name zijn kant van de famile is zo…

En daarbij had Luka onwijs last van kramp waardoor hij vrijwel de hele avond, vanaf 17.00 uur tot 22.00 uur huilde. Nou, dan ben je ook wel kapot hoor!

Hij heeft zelfs zijn eigen dominee geweigerd aan de deur, die had niet gebeld en we hadden net 3 drukke avonden achter de rug. Stond ze dus de 4 e avond ineens aan de deur, om 20.00 uur! " Ik was in de buurt en ik dacht:: ik kan vast wel even langskomen…" Nou, uh, niet dus, vond mijn man…
Hij heeft eerlijk gezegd dat het erg druk was geweest en dat we nu toe waren aan rust. En dat erop het kaartje stond dat we liever hadden dat er eerst gebeld werd. En dat tegen zijn dominee!

Ik vind het sowieso nogal asociaal als je op kraamvisite zoalng blijft zitten, sorry. Ik vind dat je man helemaal gelijk heeft!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Manlief heeft gelijk!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik vind inderdaad ook dat hij helemaal gelijk heeft
Hoe fijn ik het ook vond als er kraamvisite was, ik hield het ook echt niet lang vol. Ik was zomaar moe en dan niet een beetje, maar echt bekaf En ik deed helemaal niks Dus hartstikke logisch en de kraamvisite moet het zelf ook weten en er rekening mee houden

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Mervin was ook zo, niet gebeld niet welkom wegwezen en zeker als we al druk geweest waren. De eerste week thuis heeft ie zo ie zo iedereen buiten de deur gehouden. Eerst zelf maar eens even wennen.

Groetjes,

Michèle

Hier zei ik het al bij het maken van de afspraak. We hadden niet voor niks kraamfeest met tijdstip erop vermeld. En diegene die dan niet kunnen mogen best later komen. Maar ‘vreemde’ hoeven van mij niet te lang te blijven. Manlief heeft er ook meer moeite mee maar … ik vind het wel best! Ten eerste komen ze de eerste tijd ook in de nacht dus dat zei ik ook … gezellig maar niet later dan 22.00 uur naar huis ivm korte nachten hier. Alle begrip had men hiervoor

Ha ha, hier kan manlief dat dus ook niet he. Ik ging gewoon op een gegeven moment met moppie naar boven onder het mom van borstvoeding geven maar dan bleven sommige mensen nog zitten. Zat die arme man van mij beneden nog een uur. Snap jij die mensen? IK moest hard lachen om Suzsje! Mijn vader deed dat vroeg ook en weet je wat hij dan ook zei?? hihi…doen jullie het licht uit als jullie weggaan? Zo tegen de visite! grinnik.
groetjes,
Wendy

@ Bakmamam bij ons geld dat met alles hoor ook geen kraamvisite. wil je langkomen dan even bellen en dat is niet omdat je niet welkom bent, maar om te voorkomen dat je voor een dichte deur staat

Groetjes,

Michèle

Je man heeft helemaal gelijk! Ik zou het zelf ook zo doen. Zeker bij mensen die je verder nooit ziet.

Groetjes Natasja

Lilypie First Birthday tickers

Oh als je niet belt en we zijn thuis ben je ook welkom en zo niet zeggen we het gewoon. Maar wij hebben noet zo’n grote vrienden en kennissen krijng dus dit gebeurd niet zo snel bij ons.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben ooit de fout gemaakt om kraambezoek op zaterdagavond af te spreken. Die mensen gingen tegen enen weg! Ik was helemaal kapot!

Dus om geplak te voorkomen, spreek in elk geval niks af op zaterdagavond want mensen zien dat veel te makkelijk als een gezellig avondje uit.

Je moet je niet opgelaten voelen als je mensen wegstuurt. Ligt er al aan op welke manier je het doet natuurlijk. Maar als je gewoon eerlijk zegt “we zitten nog steeds in een vermoeiende periode dus als jullie het niet erg vinden gaan wij ons loketje zo sluiten” dan is er vast begrip voor.

En is er geen begrip dan hebben die mensen gewoon niet gesnapt hoe het werkt met kraambezoek. Kraambezoek is een uurtje of 1,5 uur, kop koffie/thee, beschuitje met muisjes. Hooguit nog een glaasje fris en dan is het klaar ermee.

Groetekes, Sje

@bakmama: bij ons mag ook iedereen verder altijd ongemeld aankomen hoor!
De spontane bezoeken zijn vaak het leukst, maar ik vond dat niet zo handig tijdens mijn kraamtijd… Je weet niet hoe je bevalling verloopt, hoe je kindje daarna is en hoe alles zal gaan. Daarom kozen wij er wel voor om op het kaartje te zetten dat er eerst even gebeld moest worden. Nu, bij de tweede, hebben we het ook niet op het kaartje gezet. En als ze voor de deur staan en het komt niet uit? Dan zorgt manlief ervoor dat ze een andere keer komen.
Maar joh! Bij Thijs 160 kaartjes!!! Mijn hemel! Ik red net aan 90 kaartjes denk ik…

Jah bakmama is een sociaal wonder volgens mij
Wij kwamen bij Sylvie op 46 kaartjes
Wij hebben niet een hele grote vriendengroep, maar ik denk dat wij ook echt niet zo’n grote familie hebben als bakmama

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik heb er geloof net 30 verstuurd.

Groetjes,

Michèle

@bakmama: als je idd een grote famile hebt allebei gaat het hard…
Mijn man wilde bij voorbaat al familieleden van zijn kant die hij nooit sprak geen kaartje sturen, dus daar gingen er al weer 25 minder…
Mijn kant van de familie is niet groot en we hebben geen grote vriendengroep. Dus we hebben wel 100 kaartjes besteld omdat het dan goedkoper was, maar ze niet allemaal verstuurd. Maar eentje ingelijst, eentje in zijn babyboek, eentje in zijn dagboek, nog eentje ingelijst aan opa’s en oma’s gegeven en zo hebben we er nog 5 over van de 100…

Hahaha Sandra, ik had destijds (klinkt zo lang geleden he) met Max ook een topic geopend over kraambezoek dat blijft plakken! Ik kreeg soortgelijke reacties: gewoon zeggen dat je moe bent. Bij ons kwam dat alleen lang niet bij iedereen aan. Er waren mensen die zeiden ‘we komen even’ en die dan vrolijk 4 uur bleven hangen! Hints hielpen niet. Zelfs niet als we ze geen drinken meer gaven! Erg he? Een vriend van mijn vriend (single) heeft het ooit gepresteerd om tot na twaalven te blijven, door de week! Ik was allang naar bed, net als Eva, haha. Mijn vriend heeft toen met hem in de kamer zitten kletsen, ik vond het wel goed zo! Zelf blijf ik hooguit 1,5 uur. lLanger doe je niet, zelfs mijn moeder en haar vriendinnen niet! Hoewel…als ik nootjes en wijn in huis haal…! Hihihi, zie mijn topic over het kraambezoek van Max, maar dat heb jij ook gelezen. Hopelijk blijft de rest niet zo hangen! heel vervelend! zat ik ook niet op te wachten…Gaaaaap.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou zo te lezen heeft mijn man het niet verkeerd aangepakt. Hij heeft het ook niet op een vervelende toon gezegd. Maar toch is het meer mijn gevoel wat dan zegt je zet mensen toch niet zomaar je huis uit. Ondanks dat ik weet dat ze al veel te lang zaten. Het zijn ook zoals ik al zei mensen waar we niks mee hebben. Er vielen dus ook best wel eens pijnlijke stiltes. En dan denk ik ook heb je zelf niet door dat je al veel te lang zit. Als ik ergens op kraambezoek ga is het voor 1 a 1,5 uur en niet langer.

Bij Tim hebben we het ook een paar keer gehad met tantes en ooms die veel te lang bleven zitten. Zelfs als ze geen drinken meer kregen bleven ze zitten. Toen hebben we er niks van gezegd. Maar misschien toch wel goed dat wel te doen.

@Sje en Rainbow, jeetje tot na twaalfen en zelfs na enen is idd wel erg lang. De vrijdagavond en zaterdagavond houden wij ook bewust voor ons zelf en niet voor kraambezoek. Want dat zijn al avonden waarop mensen idd sneller geneigd zijn langer te blijven.

@bakmama een kraamborrel hebben we wel aan zitten denken. Maar dat vind ik dan wel weer wat onpersoonlijk. Maar aan de andere kant ben je wel lekker snel van het bezoek af. Wij hebben ook niet op het kaartje gezet dat ze voor een bezoek moeten bellen, maar iedereen doet dat gelukkig wel. Zomaar voor de deur staan vind ik niet erg, maar met kraambezoek vind ik het toch altijd wel even anders. Dan vind ik het wel fijn als ze bellen.

Groetjes,
Sandra

Danielle is op 7 januari geboren en op 11 januari werd ik 30 jaar. Net deze avond had ik het even zwaar en toen mijn ouders 's avonds met mij cadeau voor de deur stonden (hadden we 's middags afgesproken toen ik me goed voelde) heeft mijn man gewoon gezegt dat het echt niet uit kwam. Ook heeft hij mijn oma een keer in de kraamperiode geweigert toen die spontaan voor de deur met mijn tante stond (oma was 87 en slecht ter been) omdat ik op dat moment lag te rusten. Ze mopperde wel even, maar iedereen begreep het ook. Verder heb ik voor mijn famillie en vrienden ook een beetje zoete inval gehouden, vond het veel te gezellig. Ik moet ook bekennen dat ik toen danielle ruim een week oud was een zeer goede vriend van mijn man hebn uitgenodigd om mee te eten en het lekker laat te maken met Michel, zelf ben ik toen lekker na bed gegaan. Dit deed ik speciaal voor Michel zodat hij ook even een avond had zonder babygepraat .
Maar ik geef je man dus groot gelijk om mensen uit huis te zetten als hij ziet dat zijn vrouw daar behoefte aan heeft en daarbij is hij dan de boeman

Succes verder met je kraambezoek

Ik vond het altijd tof als mensen lang bleven zitten eigenlijk… Maar goed, Noa was dan ook de gemakkelijkste baby ooit. Daarom dat ze de peuterpubertijd dubbel zo erg doet denk ik…
Maar goed, als we toch het idee hadden dat de mensen wel naar huis mochten zei m’n man altijd: " Kom schat, we zullen eens gaan slapen. Dan kunnen de mensen (het bezoek dus) naar huis rijden."